Drivetest Volkswagen ID.Buzz

ID.Buzz Pro 150 kW
4.3
Volkswagen ID.Buzz zoom
de Bogdan Mirică
Miercuri, 07.09.2022
Povești de la Woodstock

Sunt anumite mașini care se identifică cu o anumită perioadă, cu o anumită filosofie, cu idealuri înalte. Volkswagen Bulli este cel mai bun exemplu.

Este suficient să spui Woodstock, perioada hippie sau pur și simplu libertate pe roți, iar mintea îți zboară la van-ul german, dezvăluit la începutul anilor '50, când Germania își oblojea rănile după un război lung, încercând să găsească soluții de mobilitate.

De-a lungul timpului, Volkswagen Bulli a fost ambulanță, mașină de poliție, mașină de pompieri și, în foarte multe cazuri, o adevărată rulotă pentru cei care iubeau ieșirile în aer liber. A fost atât de popular, încât prima generație a fost produsă în Brazilia până în anul 2013. Deci o durată de viață de aproximativ 60 de ani.

Cu o asemenea moștenire în spate, orice urmaș are o misiunea grea. Mai ales dacă este un urmaș electric. Cu toate acestea, Volkswagen a crezut în puterea gamei sale de electrice ID și ne-a adus un urmaș cu zero emisii al lui Bulli.

Se numește ID.Buzz și l-am întors pe toate părțile în cadrul testului internațional de la Copenhaga.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE ÎN DANEMARCA: 

Volkswagen ID.Buzz
ID.Buzz Pro 150 kW

  • Pret de pornire 57.992 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sub capotă... Pardon, pe puntea din spate (încă un element în comun cu bătrânul Bulli), lucrurile sunt foarte simple. Volkswagen nu s-a complicat cu prea multe versiuni. Ai un singur motor, de 204 cai putere, pe care fanii gamei ID (nu chicotiți, deja există un grup mare de fani ai diviziei) îl cunosc foarte bine.

Motorul vine la pachet și cu un cuplu motor generos, de 310 Nm. Ar fi putut imprima chiar și dinamism dincolo de 100 de km/h, dacă mașina nu ar fi cântărit cu mult peste două tone. Da, e ceva cam mult, iar asta se simte atunci când ești pe autostradă. Nu mai ai aplombul acela când calci pedala de accelerație. Chiar dacă alegi să treci în modul Sport. De altfel, nici nu văd o diferență foarte mare între acesta și Comfort.

Chiar dacă în extraurban ID.Buzz pierde din voioșia unei mașini electrice, la viteze de până la 80 de km/h se simte bine, îndrăzneț, gata să mai fure un start la semafor. Transmisia este una automată, cu o singură treaptă. Nu cred că interesa pe nimeni informația asta.

Dar interesează că ID.Buzz vine acum cu un levier al schimbătorului care nu mai seamănă cu cel al lui BMW i3.

În concluzie, poate că Volkswagen ar trebui să complice puțin configuratorul lui ID.Buzz și cu o versiune mai puternică.

Consum

Aici am avut parte de adevărate surprize. Recunosc, mi-am făcut cruce de vreo câteva ori. Prima a fost atunci când m-am urcat în mașină și am văzut că autonomia indicată (cu bateria 100%) era de 478 de kilometri. În condițiile în care, oficial, Volkswagen anunță 425 în regim WLTP.

Ok, să zicem că mașina a mers mult prin oraș. A doua cruce mi-am făcut-o după 110 kilometri parcurși pe lângă Copenhaga, în regim mixt, cu autostradă, drumuri naționale și orășele mici. Computerul de bord a indicat un consum de 21.3 kWh la 100 de km. Păi în cartea tehnică Volkswagen anunță 21 kWh/100 de km.

Nu cred că am fost vreodată atât de aproape de valorile oficiale. Să ținem cont și de faptul că am avut o temperatură ideală (24 de grade Celsius) și că limitele de viteză sunt stricte, iar amenzile mari. Volkswagen ID.Buzz are o baterie cu o valoare netă de 77 kWh, produsă de LG Chem.

Spre deosebire de celelalte baterii folosite pe modelele ID, aici inginerii și-au suflecat mânecile și au folosit puțin „tuning”. Pentru că bateria poate trage maxim 170 kW de la o priză rapidă. Și până acum nici un Volkswagen electric nu trăgea mai mult de 135 kW.

La o priză AC lucrurile rămân neschimbate: maxim 11 kW, ceea ce echivalează cu 7 ore și jumătate pentru o încărcare completă. În rarele momente când o să găsiți o priză de la care să trageți cu 170 kW, să știți că bateria se va încărca de la 5 la 80% în 30 de minute.

Aveți și un mod de recuperare B, care încetinește mașina când ridicați piciorul din accelerație și înmagazinează energia în baterie. Nu este, însă, genul de recuperare „one pedal”.

Magia lui ID.Buzz nu se oprește aici. La fel ca la Tesla (nu degeaba s-au întâlnit președinții celor două companii, în trecut), și ID.Buzz poate comunica cu priza. Asta înseamnă că nu mai ai nevoie de aplicații sau carduri înrolate pe site-uri. Mașina comunică cu priza, tu încarci, iar factura vine la final de lună. Rețeaua de prize europene include BP, EON, Ionity și alte câteva nume mari. Și promisiunea este că va crește numărul partenerilor.

De asemenea, ID.Buzz dispune și de transfer de energie bidirecțional. Adică poate transmite și el energie casei.

Performanţe

Chiar dacă 204 cai putere pot părea suficienți pentru o mașină de familie, așa cum spuneam și mai sus, trebuie să luăm în calcul masa generoasă a mașinii. Prin urmare, performanțele nu sunt excepționale.

Avem o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 10.2 secunde, iar viteza maximă se oprește la 145 de km/h. Suficient cât să nu te faci de râs pe autostrăzile din Bulgaria, unde limita este de 140 de km/h.

 

Interior

Volkswagen a căutat să transfere gamei ID toate aspectele practice, atent studiate, ale modelelor convenționale. Așa că, pe lângă designul plăcut, care poate fi condimentat cu 5 culori diferite, avem și multe detalii practice. Nici nu avea cum să fie altfel, având în vedere experiența dobândită cu fratele Multivan.

Dar să o luăm cu începutul. Materialele sunt bunicele, însă numai pe alocuri. Avem o zonă moale pe portiere și cam atât. Restul sunt tari, dar măcar sunt colorate și au o textură interesantă. M-am bucurat că avem spații de depozitare cauciucate. Finisajele sunt bune și chiar avem un material care imită o inserție din lemn.

Scaunele sunt confortabile și sunt îmbrăcate în materiale reciclabile. Spre exemplu, tapițeria oferită în standard este creată 100% din sticle reciclate. Iar cea de pe versiunile superioare este creată cu 10% plastic reciclat de pe fundul oceanelor și 90% din sticle PET reciclate.

Ergonomia este bună, însă trebuie să te obișnuiești cu folosirea comenzilor tactile de pe ecranul central. Pe volan, lucrurile sunt destul de simple. Ca și ecranul de 5 inch. 

ID.Buzz măsoară 4.7 metri și are un ampatament generos, de aproape 3 metri. Asta înseamnă mult spațiu interior și premizele potrivite pentru o variantă cu 7 locuri, promisă în 2023.

În prezent, varianta cu 5 locuri te răsfață cu mult spațiu interior. Pasagerii spate pot glisa bancheta cu 15 centimetri dacă vor să elibereze mai mult spațiu în portbagaj. Din păcate, nu există scaune individuale ca la Multivan, configurația banchetei fiind 60/40.

ID.Buzz vine cu un portbagaj foarte generos, care ajunge la 1121 de litri. În plus, el poate fi compartimentat inteligent, cu o podea dublă și sertare pentru cablurile de încărcare. Ai priză de 12V, multe agățători și, opțional, un cârlig de remorcare, acționat electric. Pentru că ID.Buzz poate trage după el până la 1000 de kilograme.

Spațiile de depozitare sunt multiple, o parte dintre ele preluate de la fratele Multivan. Spre exemplu, suportul de pahare al pasagerilor față. Ai multe buzunare și pe fețele ușilor și 8 prize USB. Una e chiar la nivelul oglinzii retrovizoare, pentru a încărca o eventuală cameră video de trafic.

Închei acest capitol prin a spune că mi-a plăcut modul în care Volkswagen a ascuns tot felul de detalii prin habitaclu. Adică o să găsești profilul conceptului din care s-a născut ID.Buzz pe lateralul scaunelor, prin portbagaj. Mai ai și un „Smiley Face” în spate mânerului de deschidere a ușilor, precum și o hartă a lumii ascunsă pe lateralul unui sertar dedicat celor de pe locurile din spate. 

Preţ de achiziţie

Am primit un mesaj de la un cititor, pe pagina personală de Instagram, în care mi se spunea că mașina nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor comerciale. Că, deși s-au deschis comenzile, oamenii au fost ezitanți.

N-am fost de acord și am verificat. Volkswagen ID.Buzz are deja peste 10.000 de comenzi, deși mașina nu a ajuns încă pe străzi. După mine, este deja un succes comercial și va pune presiune pe fabrica Volkswagen din Hanovra, acolo unde germanii asamblează deja Transporter T7.

În România, prețurile pornesc de la 57.900 de euro, însă, în „dulcele” stil Volkswagen, ai nevoie de multe opționale ca să te apropii de un exemplar ca în poze. Spre exemplu, la un calcul succint al opționalelor de pe mașina mea de test, am ajuns aproape de pragul de 70.000 de euro.

Destul de mult după calculele noastre, dar nu suficient cât să impresioneze un grup de tineri danezi, absolut fascinați de mașină, care au declarat că valoarea li se pare corectă. Deh, altă țară, alte venituri, alte valori.

TEXTAR A ECHIPAT FORD MODEL T
Elementele de frânare Textar au o istorie de mai bine de 100 de ani. La început au echipat celebrul Ford Model T. Astăzi pot fi instalate pe mașini recent lansate, cum sunt Polestar P1, BMW M2, Audi Q8, Bentley Continental sau Porsche Panamera. Ele au fost disponibile chiar și pentru supercarul Bugatti Veyron.

Siguranţă

Volkswagen ID.Buzz are ca fundament platforma MEB a Grupului Volkswagen. Asta înseamnă că este înfrățit cu ID.3 și ID.4. În acest context, deși nu a fost testat de EuroNCAP, putem presupune că și ID.Buzz va primi 5 stele pentru siguranța oferită, asemeni fratelui Volkswagen ID.3.

Mașina beneficiază de multe sisteme de siguranță contemporane și este capabilă de o rulare semi-autonomă de nivel 2. Păstrează banda de circulație, ajustează distanța față de automobilul anterior și ajustează viteza în funcție de semnele de circulație. 

Eu am rămas blocat pe un sistem extrem de interesant și util. Acela de memorare a unei poziții de parcare. Practic, poți memora locul tău de parcare de acasă și de fiecare când ajungi, mașina va efectua manevrele singură. Este un automatism care te ajută fantastic de mult.

1000 de panouri solare si o amprenta verde
Centrul de testare Nokian din Spania foloseste peste 1000 de panouri solare. De asemenea, tot pentru o amprenta cat mai verde, apa este reciclata, iar acoperisurile sunt albe, ca sa reflecte caldura. Nokian s-a implicat si in cercetarea de materiale de natura biologica în apropierea centrului de testare.

Ţinută de drum

Faptul că vorbim despre o mașină care cântărește peste două tone ar trebui să ne ajute să înțelegem câteva ceva despre comportamentul său pe șosea. În primul rând, vorbim de suficientă inerție pe viraje și pe frânare. Din fericire, mai ajută aici, culmea, tot pachetul de baterii, care coboară centrul de greutate.

Avem propulsie spate și o suspensie multi-link pe spate, așa că ne putem aștepta și la o doză de dinamism. Important e să nu uitați de propulsia spate pe timp de iarnă. Cât privește confortul, chiar și cu jantele de 20 de inch, instalate pe exemplarul meu de test, tot am plutit lejer și relaxat. Totuși, acolo unde o să întâlniți limitatoare de viteză s-ar putea să simțiți unele impulsuri neplăcute în puntea spate.

Direcția nu transmite foarte multe informații, însă își face treaba cu brio atunci când vine vorba de manevrabilitate, pentru că are o cursă ușoară. În plus, raza de bracare este foarte bună, de aproximativ 11 metri.

Vizibilitate

Volkswagen ID.Buzz a respectat moștenirea bătrânului Bulli și a venit echipat cu o suprafață vitrată foarte generoasă. Ai geamuri laterale mari, pătrate, iar luneta este și ea bine proporționată. Nu mai vorbesc despre oglinzile laterale, și ele generoase.

Am apreciat mult modul în care a fost decupat montantul față, tocmai pentru a estompa unghiul mort în anumite viraje.

Camerele video ajută și ele la manevre, având în vedere că vorbim despre o mașină destul de lungă. Calitatea imaginii ar putea fi, însă, îmbunătățită.

Tehnologie

Volkswagen ID.Buzz preia tot ce are mai bun brandul Vokswagen și cam tot ce găsim pe frații din gama ID. Inclusiv ecranul minuscul, de 5 inch, care servește drept instrumentar de bord și este puțin personalizabil.

Din fericire, în centrul planșei de bord avem un ecran de 10 inch în standard și de 12 inch opțional. Aparține unui sistem multimedia care se mișcă bine, cu un procesor rapid și o grafică excelentă. Meniul este și el ușor de înțeles. Bineînțeles că beneficiază de Apple CarPlay și Android Auto fără fir.

Dincolo de asta, Volkswagen ID.Buzz poate fi echipat cu toate dotările necesare secolului 21: uși laterale acționate electric, faruri Matrix LED, acces și pornire fără cheie, scaune încălzite și cu masaj, climatizare pe două zone. Bineînțeles, trebuie să te obișnuiești cu folosirea tactilă a funcțiilor acesteia.

Am apreciat tare mult și faptul că prin habitaclu au fost presărate un total de 8 prize USB C.

Design

Deși există multe cârcoteli în jurul designului, eu nu pot decât să aplaud modul în care oamenii de creație au reușit să se folosească de liniile vechiului Bulli pe o mașină care arată cât se poate de futurist.

Sunt multe detalii frumoase, pe care trebuie să le descoperi cu atenție. Cel mai evident este vopsirea caroseriei în două tonuri de culoare. Eu am avut la test o combinație de alb (pentru partea superioară) cu galben lămâie (în partea inferioară).

Dacă nu vreți să ieșiți atât de mult în evidență, deși va fi inevitabil, puteți alege alte 6 culori de caroserie. Aspectul este completat de jante care pot avea de la 18 la 21 de inch.

Nu ne-a placut

  • Masa ridicată a mașinii
  • Resursele motorului dincolo de 110 km/h
  • Plasticul tare în anumite zone
Preț cu TVA (Euro)
57.992
Tip transmisie
automata
Tracțiune
spate
Număr trepte
1
Putere maximă generată (CP/rpm)
204
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
310
Sistem de recuperare a energiei
standard
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
indisponibil
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Număr de motoare electrice
1
Putere maximă (CP)
204
Cuplu maxim (Nm)
310
Consum mediu mixt (kWh/100 km)
18,9
Capacitate brută baterie (kWh)
82
Tip baterie
litiu ion
Viteză maximă (km/h)
145
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
10,2
Emisii CO2 (grame/km)
0
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
standard
Baterie cu incalzire/racire activa
da
Lungime (mm)
4.712
Lățime (mm)
1.985
Înălțime (mm)
1.909
Ampatament (mm)
2.989
Garda la sol (mm)
158
Unghi de atac
16,4
Unghi de degajare
14,8
Masă proprie (kg)
2.483
Garanție maxima vehicul (luni/km)
24 / -
Garanţie pachet baterii (luni/km)
96 / 160.000
Mai multe detalii despre Volkswagen ID.Buzz

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Arata bine de afara.
    In rest, calitate infecta ca toate giorsele electrice uzuale, preturi uriase, incarcare in timpi uriasi (statii puternice nu sunt aproape nicaieri).
    Absolut nimic nu poate justifica politicile actuale de impunere fortata a masinilor electrice.
    24 7
  • Mașina asta are ceva care mă face să îmi placă. Păcat că nu are și versiune termică.
    13 1
  • Mircea Badea
    pare de copii din fata..dexter...in rest da fum la multe gioarse dizal..

    140km/h in bulgaria?! traim in romania si toate merg inapoi...
    4 12
  • ACE - Craiova
    O masina foarte interesanta.

    Singurul lucru care te poate intimida putin:
    - pretul de aproape 58.000 Euro.

    In ceea ce priveste siguranta, VW Multivan a obtinut 5 stele la testele EURONCAP in anul 2022.
    11 1
  • Seriff
    @Mircea Badea la ce gioarsa diesel da fum?
    E o duba obosita cu un interior de anii 70 care are o autonomie penibila, o acceleratie mediocra si o viteza maxima de 2 lei.
    Si costa cat un Audi A4 bine dotat.
    Asa ca despre ce vorbim?
    Asta mai mult de 15.000 nu ar trebui sa coste.
    E o ghena cu stecher.
    16 8
  • inexorabil
    Deja mi-am rezervat tichete la VW Bus Festival de la Hanovra, din 2023. Astfel, acolo voi avea ocazia să studiez acest “VW”.

    Oricum, se pare că va fi o nebunie, oficialii firmei germane anticipând peste 100.000 de participanţi. Vor veni “Bulli”-işti din toată lumea. Sunt curios câţi dintre ei vor cădea pe spate în privinţa e-viitorului “luminos”.

    La urma urmei, cine este oligofrenul/autistul sadea care crede că ID.Buzz-ul va constitui obiect de colecţie şi va determina înfiinţarea unor cluburi retro?...

    Ah, da: poate doar Fănel (alias “inexopix”) să se bucure de el, impunând respect pe stradă cu inscripţia “Brigada Antitero”.
    7 10
  • Andrei
    70000 euro, plastic de Polo. Progres curat!
    3 0
  • https://www.romaniatv.net/video-culmea-crizei-energetice-bucurestenii-cu-tesla-de-zeci-de-mii-de-euro-stau-ore-intregi-la-coada-noaptea-in-parcarea-subterana-de-la-mall-ca-sa-si-incarce-masinile-electrice-gratis_6807281.html
    4 0
  • Incepand de azi nu mai ofera incarcare moca cei de la Lidl si Kaufland. Urmeaza cel mai probabil primariile de municipii de judet, care odata cu pretul exorbitant al energiei electrice, cu siguranta ca va taxa incarcarea din parcarile de primarie.

    Dar nu-i nimic, voi de la Automarket impingeti in continuare asta cu masinile electrice. Pana n-o sa va mai citeasca nimeni. Aia de la Autolatest, care scriu despre aceste adevaruri, au cateva mii de likeuri la un articol. Voi aveti cateva zeci. Nu stiu... dar daca as fi in locul vostru mi-as regandi un pic strategia publicistica.

    Dar e o vorba, "Fiecare pasare pe limba ei piere". Poate vi s-a urat si voua cu binele, who knows?...
    3 0
  • andrei
    as vrea sa te vad eu pe tine bagand in A4 ce bagi in asta :))))))))))); sunt produse diferite cu scopuri diferite. si vezi daca respiri in spatele tevii de esapament de la dieselul ala macar 5 minute :).

    pretul e influentat de preturile actuale la piese. s-au scumpit toate, otel, materii prime etc. stii cat a ajuns o baterie din aia sa coste? SIGUR NU STII. evident, nu zic sa iti iei masina asta. doar ca astea sunt preturile acum. unii insa or sa si-o ia. in germania ai 3% dobanda cand iei o masina. mersi, sa tot iei.
    0 1
  • Seriff
    @Andrei, o duba de genul pe motorina costa in jur de 20.000 euro, asta costa dublu si nu e deloc practica.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru