de Bogdan Mirică
Joi, 16.04.2009
-
-
Trimite pe:
In conditiile in care Honda a adus pe piata noul Accord, Citroen s-a tot laudat cu noul C5 iar Opel se mandreste cu Insignia si titlul de "Masina Anului in Europa", cei de la Toyota nu puteau sta cu mainile in san. Noua generatie Avensis a luat nastere din dorinta de a relansa vanzarile pe segmentul mediu si de a oferi publicului o altfel de Toyota, cu mult superioara celorlalte modele din gama.
Motor / Transmisie
Pentru cei care se asteptau la o motorizare diesel D-4D, indicativul atat de popular al celor de la Toyota, noi avem o surpriza. Testul acesta va introduce o noua notiune in vocabularul fanilor Toyota si anume D-CAT. Indicativul este intalnit in cazul propulsoarelor diesel lansate pe noul Avensis, mai exact pe motorul de 2.2 litri si 177 de cai putere. Puterea motorului diesel este completata de un cuplu motor impresionant, de 400 de Nm, disponibil destul de devreme si pe o plaja mare de turatii, intre 2000 si 2800 de rotatii. Puterea maxima se resimte undeva la 3600 de turatii si ofera soferului senzatia ca sedanul de clasa medie este o alternativa dinamica pentru o familie normala. Tehnologia D-CAT, specifica Toyota, permite obtinerea unor valori mari ale cuplului dar si imbunatatirea consumului de motorina.
Motorul cu patru cilindri este conectat la o cutie manuala cu sase rapoarte care exploateaza bine resursele motorului insa nu ofera senzatia de confocrt pe care multi ar fi asteptat-o. Lipsa liniaritatii cutiei, precum si cursa imprecisa a schimbatorului aduc prima bila neagra pentru Avensis. Situatia este indulcita insa de modul in care motorul isi pune la dispozitie resursele in treapta a treia si a patra de viteza. Pentru cei care sunt foarte atenti la consum, chiar daca vorbim de o versiune diesel, este bine de stiut ca japonezii pastreaza traditia, Avensis fiind echipat cu un indicator de schimbare a treptelor de viteza.
Consum
Noul Avensis promite soferului un propulsor mai puternic dar si un consum imbunatatit. Unitatea de 2.2 litri nu este una foarte gurmanda, reusind sa impresioneze la acest capitol. In conditii normale de exploatare, Avensis a inregistrat in mediul urban un consum de 8.6 litri/100 de kilometri, diferit de cel inscris in fisa tehnica, de numai 7.5 litri/100 de kilometri. Valorile au fost obtinute cu o menajare a pedalei de acceleratiei, respectand in acelasi timp indicatorul de schimbare a rapoartelor. In mediul extraurban, consumul anuntat de producator, de 5.1 litri/100 de km nu a coincis deloc cu cel de 6.7 litri/100 km inregistrat in traficul real. Tot la capitolul consum merita sa amintim si de norma de poluare Euro 5 a motorului diesel si de rata emisiilor de numai 159 g/km.
Interior
Interiorul unui Avensis preia trasatura brandului Toyota ceea ce inseamna ca impune respect. Constructorii japonezi au reusit sa dea nastere unui sedan mult mai echilibrat, bine inchegat, gata sa obtina fidelitatea viitorului client. Si pentru ca vorbim de Toyota nu putem trece cu vederea calitatea exemplara a materialelor folosite la interior, de la pielea care imbraca scaunele pana la plasticul plansei de bord si insertiile consolei centrale cu aspect "Takesumi", adica textura carbune si bambus. Materialele folosite sunt moi, granulate si placute la atingere, fie ca vorbim de plansa de bord sau de portiere. Insertiile de inox isi fac aparitia peste tot in habitaclu, reusind sa dea o nota tinereasca interiorului definit de linii conservatoare. Soferul si pasagerul vor fi rasfatati cu scaune generoase, fara o sustinere laterala buna dar imbracate intr-o piele fina de calitate. Si pe bancheta din spate sinzatiile vor fi similare. Ceea ce lipseste Avensis-ului sunt probabil niste scaune frontale cu "personalitate". Ele sunt destul de confortabile la drum lung insa nu inspira un caracter aparte, nu isi lasa amprenta asupra pasagerilor. Tot la capitolul interior se cade sa amintim si de afisajul electronic si de iluminarea instrumentelor de bord, care au devenit acum mai futuriste dar la fel de bine orientate catre sofer.
In termeni de spatiu putem afirma cu mana pe inima ca Avensis porneste cu un mare atu in fata celorlalte contracandidate din segment. Pe locurile din spate trei adulti se vor putea destinde in voie in timp ce in portbagaj vor incapea cu siguranta foarte multe bagaje multumita capacitatii de stocare, de 509 litri. Tot la acest capitol trebuie sa mentionam si capacitatea impresionanta a cotierei anterioare centrale si multitudinea spatiilor de depozitare regasite in habitaclu.
Preţ de achiziţie
Pe segmentul sau, Avensis vine cu o oferta de pret destul de buna, ceea ce face din modelul japonez un rival de temut. Avensis pleaca de la 19.220 de euro cu TVA, pret fixat pentru versiunea de 1.6 litri Valvematic. Suma perceputa de japonezi nu este decat cu cateva zeci de euro mai mare decat cea fixata de Opel pentru un Insignia de 1.6 litri si 115 cai putere. Avensis este insa mai ieftin cu 170 de euro decat un Citroen C5 echipat cu motor de 1.8 litri pe benzina de 127 cai putere si suspensie metalica. In comparatie cu eternii rivali de la Honda, Avensis este mai ieftin cu aproximativ 1000 de euro decat un Accord entry-level cu motor de 2.0 litri si 156 de cai putere. Daca vorbim insa de versiunea testata de noi, cea de 2.2 litri 177 de cai putere D-CAT, trebuie sa stim ca, in versiunea de echipare superioara Luxury, aceasta ajunge pana la 32.140 de euro cu TVA. Un Accord diesel cu acelasi motor dar 150 de cai putere ajunge pana la 30.916 euro, un C5 de 2.2 litri si 173 de cai putere in versiunea Exclusive scoate din buzunar 28.500 de euro iar un Insignia cu motor de 2.0 litri si 160 de cai costa 26.350 de euro.
In concluzie, daca incercam sa comparam pretul Avensis-ului entry-level cu cel al rivalilor din segment raportul pret calitate va fi unul net superior. Daca ne referim insa la versiunea diesel de top, am putea constata ca aceasta este mult mai scumpa decat contracandidate.
Siguranţă
Toyota nu face compromisuri atunci cand vine vorba de siguranta pasagerilor sai. Noul Avensis este echipat cu ABS si EBD, sistem de control al stabilitatii VSC si sistem de control al tractiunii TRC, la care se adauga bineinteles un set complet de airbaguri: frontale sofer si pasager, laterale fata, cortina si pentru genunchii soferului. Pe langa elemente de siguranta vitale, Toyota mai pune la dispozitie si tetiere fata active, blocare automata a usilor, semnal pentru franarea de urgenta si oglinda interioara electrocromatica. Tot la acest capitol trebuie mentionata capacitatea de franare foarte buna a sedanului japonez.
Ţinută de drum
Pentru ca in clasa medie se pune un mare accent pe confort, Toyota a gandit un set de suspensii foarte confortabile. Desi nu le putem compara cu traditia celor de la Citroen in acest domeniu, putem spune ca japonezii au reusit sa dea nastere unui model care se dovedeste un adevarat prieten la drum lung. Gropile, sinele de tramvai, soselele denivelate nu vor constitui o problema pentru sofer si ceilalti pasageri. Avensis nu se dezice nici de la un comportament rutier exemplar, la viteze mari sedanul inspirand siguranta, suspensiile lipind practic masina de sosea. In viraje senzatia se mentine chiar daca ruliul isi face simtita prezenta. Foarte util se dovedeste insa in situatiile limita sistemul VSC.
Vizibilitate
Noul Avensis beneficiaza de o suprafata vitrata foarte mare ceea ce ii asigura soferului o vizibilitate foarte buna. Il ajuta in acest sens si oglinzile laterale bine proportionate care nu scapa nici un detaliu. Atunci cand vorbim de o parcare laterala sau de o garare cu spatele trebuie sa elogiem camera pentru marsarier, care ajuta foarte mult soferul in orasele aglomerate. Un mare dezavantaj il constituie insa montantul frontal care prin dimensiunile sale obtureaza vizibilitatea soferului in anumite situatii. Sa nu uitam nici oglinda centrala care ofera o vizibilitate buna si in plus este electrocromata pentru a te feri pe timpul noptii de farurile puternice ale celor din spate. Si fiindca tot am ajuns la capitolul lumini trebuie sa mentionam faptul ca Avensis se descurca exceptional pe timp de noapte. Farurile autoadaptive (AFS) cu xenon iti lumineaza calea fie ca vorbim de o autostrada circulata, fie ca vorbim de un drum judetean scufundat in bezna si fara marcaje.
Tehnologie
Punctul culminant al acestui test poate fi regasit la categoria tehnologie. Nu ne-am fi asteptat ca Avensis sa ne trateze cu atata ingeniozitate si atatea gadget-uri pentru soferul si pasagerii sai.
Vom incepe cu ceea ce face placere tuturor pasagerilor si anume sistemul multimedia. In cazul versiunii noastre am avut de a face cu un radio CD cu MP3 si 11 boxe premium ale carui informatii erau proiectat pe un ecran LCD cu touchscreen, de 7 inch, cu posibilitate de vizualizare 3D. Functionalitatea radio-ului cu CD paleste insa in fata hard disk-ului incorporat de 10 GB, ce poate fi folosit pentru stocarea melodiilor tale preferate, ale familiei tale, ale prietenilor tai si ale prietenilor prietenilor tai. Tot pe ecranul cu touchscreen soferul se poate folosi de serviciile unui sistem de navigatie foarte usor de folosit in ciuda amalgamului de butoane pozitionate in jurul afisajului, cu o harta a Romaniei foarte bine pusa la punct. Nu puteau lipsi bineinteles conxiunea auxiliara pentru iPod si cea Bluetooth pentru telefonul mobil.
Lunga lista de dotari continua cu aer conditionat automat bi-zonal, comenzi audio pe volan, scaune frontale incalzite, geamuri electrice fata si spate, oglinzi electrice, incalzite si rabatabile, frana de mana electronica cu dezactivare la apasarea acceleratiei, senzori de lumina si ploaie si un sistem de spalare a farurilor. Merita sa acordam putina atentie si reglajelor electrice. Astfel, putem vorbi de reglare electrica a scaunului, a zonei lombare si a pozitiei volanului. Soferul are la dispozitie si doua functii de memorare a pozitiei ideale. Pentru cei care se gandesc deja la drumuri lungi si plictisitoare pe autostrada le recomanda un cruise control care, desi nu ofera un raspuns prompt, te poate scuti de oboseala.
Design
Noul Avensis a crescut simtitor la capitolul design. Chiar daca designerii japonezi de la Toyota nu au excelat intotdeauna la acest capitol, se pare ca sedanul a primit o serie de linii care atrag publicul. Partea frontala a suferit o modificare radicala, alungirea blocurilor optice si redesenarea spoilerului reusind sa imprime o oarecare sportivitate modelului. In partea posterioara Avensis-ul este si mai atragator, poate si din cauza designului blocurilor optice, care imprumuta linii de la modelele Lexus, divizia de lux a japonezilor. In cazul versiunii testate de noi, au contat foarte mult jantele de 18 inch din aliaj, ornamentele metalice de la nivelul pragurilor, rama cromata a geamurilor fumurii, oglinzile cu semnalizator inclus, vopsite in aceeasi culoare metalizata ca cea a caroseriei. Ca orice model nou, Avensis intoarce capul trecatorilor, exclamatiile si uimirea celor din jur lasand loc unei interpretari pozitive. Se pare ca liniile mai nervoase ale Avensis-ului plac publicului din Romania, acest lucru urmand sa se oglindeasca pe viitor si in cifrele de vanzari.
Oricum cel mai mult (la design) imi place Acord-ul si apoi mondeo..
tot voi ati aratat 20 lucruri despre mercedes, sunt acolo cateva rubrici la care toyota inca nu gandeste si totusi punctajul se cam apropie de E class....
............comparatiile de pret trebuie facute intre masini de aceeasi capacitate cilindrica nu cele cu motoare de 2,2 litri cu cele de 2,0 litri si sa spuneti tendentios ca aia de 2,2 e mai scumpa decat aia cu motor de 2,0 litri
.............pai daca are motorul mai mare nu e normal sa fie si mai scumpa ??? avand si cai mai multi si putere mai multa???
http://es.autoblog.com/2008/06/20/los-modelos-mas-satisfactorios-en-alemania-segun-jd-power-europa/
Los modelos más satisfactorios en Alemania según JD Power Europa
Toyota Prius
Honda Accord
Toyota Avensis
Mazda6
Honda Civic
Honda Jazz
Mazda3
Mercedes CLK
BMW Serie1
BMW X3
designul imi place :)
In ciuda comentariilor, tot nu m-ai convins ca ai fi altceva decat un detinator de Golf 4 (sau mai jos) luat din Germania, tunat la maxim cu "elemente" care mai de care, vopsit eventual in culori fosforescente.
Cu siguranta ca tu inca mai crezi ca masinile nemtesti sunt cele mai bune.
Cat despre "Chiar ma diferentiez de romanii care dau din gura aiurea si se pricep la toate" - DA - TE DIFERENTIEZI. ESTI MAI RAU DECAT EI.
In ceea ce priveste personalul lucrator din service TOYOTA, f.f. slab. Au si plecat multi, iar cursuri de instruire = 0.
Succes si speram ca firma Toyota sa-si revina asa cum era pina acum 3 - 5 ani.
1. Electronica si motorizarea sunt mai bune decat pe modelul vechi
2. Designul nu exceleaza, se mentine in trendul actual- partea din spate e OK dar fata e dezgustator de lipsita de personalitate ( parca am fi in desenele acelea animate japoneze in care personajele au ochii cat sarmaua )
3. Designul pentru interior aduce un pic a Lexus IS, dar este sub designul de la Honda Accord ( niciodata toyota nu i-a batut pe cei de la Honda la design) dar Toyota nu pune asa mare accent pe design, desi ar trebui !!!
4. Fiabilitatea insa este exceptionala, mult peste concurenta Japoneza, Coreeana sau Germana...
Luand per ansamblu, este o masina premium foarte fiabila, fara pretentii de design dar destul de confortabila, cu adresabilitate catre clasa medie, fara pretentii de RS, dar destul puternica si de agila care te ajuta in situatii de criza, cand ai nevoie de rezerva de putere si de viteza ( in depasiri, in pante, etc.)
Apropos, de germane .... BMW-ul lu matale , care cica le stii pe toate face numai masini catalogate ca fiind sport, puternice, cu adresabilitate pentru persoane care se refuleaza in viteza, neavand la servici sau in viata de zi cu zi posibilitatea de a fi superiori, incercand asta doar pe sosea... BMW nu este dupa parerea mea o masina de business, si nu va fi niciodata egala unui LEXUS oricat ati sustine voi contrariul .... Masinile germane se vor ca Panzerele, puternice, solide, dar mai putin fiabile .... de exemplu, in Romania, Mercedes, BMW, VW sau Opel clacheaza cu trenul de rulare ... nu acelasi lucru se poate spune despre Mitsubishi, Mazda, Toyota sau Suzuki .... deci.... Germanii fac masini pentru asfalt ... ca de off-road degeaba sunt mari ca nu fac fata nemtii cu BMW X5 sau ML-ul de la Mertz versus Mitsubishi Pajero sau Toyota Landcruiser .... Singurul care trebuie preparat bine de tot si poate sa emita pretentii a fost Tuaregul de la Dakar... restul .... Deci, Avensis, e o masina buna, foarte fiabila !