Drivetest Toyota Avensis (2008)

Toyota Avensis (2008) zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 16.04.2009
Schimbarea la fata
In conditiile in care Honda a adus pe piata noul Accord, Citroen s-a tot laudat cu noul C5 iar Opel se mandreste cu Insignia si titlul de "Masina Anului in Europa", cei de la Toyota nu puteau sta cu mainile in san. Noua generatie Avensis a luat nastere din dorinta de a relansa vanzarile pe segmentul mediu si de a oferi publicului o altfel de Toyota, cu mult superioara celorlalte modele din gama.

Motor / Transmisie

Pentru cei care se asteptau la o motorizare diesel D-4D, indicativul atat de popular al celor de la Toyota, noi avem o surpriza. Testul acesta va introduce o noua notiune in vocabularul fanilor Toyota si anume D-CAT. Indicativul este intalnit in cazul propulsoarelor diesel lansate pe noul Avensis, mai exact pe motorul de 2.2 litri si 177 de cai putere. Puterea motorului diesel este completata de un cuplu motor impresionant, de 400 de Nm, disponibil destul de devreme si pe o plaja mare de turatii, intre 2000 si 2800 de rotatii. Puterea maxima se resimte undeva la 3600 de turatii si ofera soferului senzatia ca sedanul de clasa medie este o alternativa dinamica pentru o familie normala. Tehnologia D-CAT, specifica Toyota, permite obtinerea unor valori mari ale cuplului dar si imbunatatirea consumului de motorina. Motorul cu patru cilindri este conectat la o cutie manuala cu sase rapoarte care exploateaza bine resursele motorului insa nu ofera senzatia de confocrt pe care multi ar fi asteptat-o. Lipsa liniaritatii cutiei, precum si cursa imprecisa a schimbatorului aduc prima bila neagra pentru Avensis. Situatia este indulcita insa de modul in care motorul isi pune la dispozitie resursele in treapta a treia si a patra de viteza. Pentru cei care sunt foarte atenti la consum, chiar daca vorbim de o versiune diesel, este bine de stiut ca japonezii pastreaza traditia, Avensis fiind echipat cu un indicator de schimbare a treptelor de viteza.

Consum

Noul Avensis promite soferului un propulsor mai puternic dar si un consum imbunatatit. Unitatea de 2.2 litri nu este una foarte gurmanda, reusind sa impresioneze la acest capitol. In conditii normale de exploatare, Avensis a inregistrat in mediul urban un consum de 8.6 litri/100 de kilometri, diferit de cel inscris in fisa tehnica, de numai 7.5 litri/100 de kilometri. Valorile au fost obtinute cu o menajare a pedalei de acceleratiei, respectand in acelasi timp indicatorul de schimbare a rapoartelor. In mediul extraurban, consumul anuntat de producator, de 5.1 litri/100 de km nu a coincis deloc cu cel de 6.7 litri/100 km inregistrat in traficul real. Tot la capitolul consum merita sa amintim si de norma de poluare Euro 5 a motorului diesel si de rata emisiilor de numai 159 g/km.

Performanţe

Performantele noului Avensis sunt destul de bune pentru un diesel. Sedanul care cantareste aproape 1600 de kilograme reuseste sa sprinteze de la 0 la 100 de km/h in numai 8.5 secunde si sa atinga o viteza maxima de 220 de km/h, mai mult decat suficient pentru o familie care se grabeste sa ajunga in concediu. Dinamica modelului este ajutata foarte mult si de cuplul motor generos stors dintr-un motor de numai 2.2 litri.

Interior

Interiorul unui Avensis preia trasatura brandului Toyota ceea ce inseamna ca impune respect. Constructorii japonezi au reusit sa dea nastere unui sedan mult mai echilibrat, bine inchegat, gata sa obtina fidelitatea viitorului client. Si pentru ca vorbim de Toyota nu putem trece cu vederea calitatea exemplara a materialelor folosite la interior, de la pielea care imbraca scaunele pana la plasticul plansei de bord si insertiile consolei centrale cu aspect "Takesumi", adica textura carbune si bambus. Materialele folosite sunt moi, granulate si placute la atingere, fie ca vorbim de plansa de bord sau de portiere. Insertiile de inox isi fac aparitia peste tot in habitaclu, reusind sa dea o nota tinereasca interiorului definit de linii conservatoare. Soferul si pasagerul vor fi rasfatati cu scaune generoase, fara o sustinere laterala buna dar imbracate intr-o piele fina de calitate. Si pe bancheta din spate sinzatiile vor fi similare. Ceea ce lipseste Avensis-ului sunt probabil niste scaune frontale cu "personalitate". Ele sunt destul de confortabile la drum lung insa nu inspira un caracter aparte, nu isi lasa amprenta asupra pasagerilor. Tot la capitolul interior se cade sa amintim si de afisajul electronic si de iluminarea instrumentelor de bord, care au devenit acum mai futuriste dar la fel de bine orientate catre sofer. In termeni de spatiu putem afirma cu mana pe inima ca Avensis porneste cu un mare atu in fata celorlalte contracandidate din segment. Pe locurile din spate trei adulti se vor putea destinde in voie in timp ce in portbagaj vor incapea cu siguranta foarte multe bagaje multumita capacitatii de stocare, de 509 litri. Tot la acest capitol trebuie sa mentionam si capacitatea impresionanta a cotierei anterioare centrale si multitudinea spatiilor de depozitare regasite in habitaclu.

Preţ de achiziţie

Pe segmentul sau, Avensis vine cu o oferta de pret destul de buna, ceea ce face din modelul japonez un rival de temut. Avensis pleaca de la 19.220 de euro cu TVA, pret fixat pentru versiunea de 1.6 litri Valvematic. Suma perceputa de japonezi nu este decat cu cateva zeci de euro mai mare decat cea fixata de Opel pentru un Insignia de 1.6 litri si 115 cai putere. Avensis este insa mai ieftin cu 170 de euro decat un Citroen C5 echipat cu motor de 1.8 litri pe benzina de 127 cai putere si suspensie metalica. In comparatie cu eternii rivali de la Honda, Avensis este mai ieftin cu aproximativ 1000 de euro decat un Accord entry-level cu motor de 2.0 litri si 156 de cai putere. Daca vorbim insa de versiunea testata de noi, cea de 2.2 litri 177 de cai putere D-CAT, trebuie sa stim ca, in versiunea de echipare superioara Luxury, aceasta ajunge pana la 32.140 de euro cu TVA. Un Accord diesel cu acelasi motor dar 150 de cai putere ajunge pana la 30.916 euro, un C5 de 2.2 litri si 173 de cai putere in versiunea Exclusive scoate din buzunar 28.500 de euro iar un Insignia cu motor de 2.0 litri si 160 de cai costa 26.350 de euro. In concluzie, daca incercam sa comparam pretul Avensis-ului entry-level cu cel al rivalilor din segment raportul pret calitate va fi unul net superior. Daca ne referim insa la versiunea diesel de top, am putea constata ca aceasta este mult mai scumpa decat contracandidate.

Siguranţă

Toyota nu face compromisuri atunci cand vine vorba de siguranta pasagerilor sai. Noul Avensis este echipat cu ABS si EBD, sistem de control al stabilitatii VSC si sistem de control al tractiunii TRC, la care se adauga bineinteles un set complet de airbaguri: frontale sofer si pasager, laterale fata, cortina si pentru genunchii soferului. Pe langa elemente de siguranta vitale, Toyota mai pune la dispozitie si tetiere fata active, blocare automata a usilor, semnal pentru franarea de urgenta si oglinda interioara electrocromatica. Tot la acest capitol trebuie mentionata capacitatea de franare foarte buna a sedanului japonez.

Ţinută de drum

Pentru ca in clasa medie se pune un mare accent pe confort, Toyota a gandit un set de suspensii foarte confortabile. Desi nu le putem compara cu traditia celor de la Citroen in acest domeniu, putem spune ca japonezii au reusit sa dea nastere unui model care se dovedeste un adevarat prieten la drum lung. Gropile, sinele de tramvai, soselele denivelate nu vor constitui o problema pentru sofer si ceilalti pasageri. Avensis nu se dezice nici de la un comportament rutier exemplar, la viteze mari sedanul inspirand siguranta, suspensiile lipind practic masina de sosea. In viraje senzatia se mentine chiar daca ruliul isi face simtita prezenta. Foarte util se dovedeste insa in situatiile limita sistemul VSC.

Vizibilitate

Noul Avensis beneficiaza de o suprafata vitrata foarte mare ceea ce ii asigura soferului o vizibilitate foarte buna. Il ajuta in acest sens si oglinzile laterale bine proportionate care nu scapa nici un detaliu. Atunci cand vorbim de o parcare laterala sau de o garare cu spatele trebuie sa elogiem camera pentru marsarier, care ajuta foarte mult soferul in orasele aglomerate. Un mare dezavantaj il constituie insa montantul frontal care prin dimensiunile sale obtureaza vizibilitatea soferului in anumite situatii. Sa nu uitam nici oglinda centrala care ofera o vizibilitate buna si in plus este electrocromata pentru a te feri pe timpul noptii de farurile puternice ale celor din spate. Si fiindca tot am ajuns la capitolul lumini trebuie sa mentionam faptul ca Avensis se descurca exceptional pe timp de noapte. Farurile autoadaptive (AFS) cu xenon iti lumineaza calea fie ca vorbim de o autostrada circulata, fie ca vorbim de un drum judetean scufundat in bezna si fara marcaje.

Tehnologie

Punctul culminant al acestui test poate fi regasit la categoria tehnologie. Nu ne-am fi asteptat ca Avensis sa ne trateze cu atata ingeniozitate si atatea gadget-uri pentru soferul si pasagerii sai. Vom incepe cu ceea ce face placere tuturor pasagerilor si anume sistemul multimedia. In cazul versiunii noastre am avut de a face cu un radio CD cu MP3 si 11 boxe premium ale carui informatii erau proiectat pe un ecran LCD cu touchscreen, de 7 inch, cu posibilitate de vizualizare 3D. Functionalitatea radio-ului cu CD paleste insa in fata hard disk-ului incorporat de 10 GB, ce poate fi folosit pentru stocarea melodiilor tale preferate, ale familiei tale, ale prietenilor tai si ale prietenilor prietenilor tai. Tot pe ecranul cu touchscreen soferul se poate folosi de serviciile unui sistem de navigatie foarte usor de folosit in ciuda amalgamului de butoane pozitionate in jurul afisajului, cu o harta a Romaniei foarte bine pusa la punct. Nu puteau lipsi bineinteles conxiunea auxiliara pentru iPod si cea Bluetooth pentru telefonul mobil. Lunga lista de dotari continua cu aer conditionat automat bi-zonal, comenzi audio pe volan, scaune frontale incalzite, geamuri electrice fata si spate, oglinzi electrice, incalzite si rabatabile, frana de mana electronica cu dezactivare la apasarea acceleratiei, senzori de lumina si ploaie si un sistem de spalare a farurilor. Merita sa acordam putina atentie si reglajelor electrice. Astfel, putem vorbi de reglare electrica a scaunului, a zonei lombare si a pozitiei volanului. Soferul are la dispozitie si doua functii de memorare a pozitiei ideale. Pentru cei care se gandesc deja la drumuri lungi si plictisitoare pe autostrada le recomanda un cruise control care, desi nu ofera un raspuns prompt, te poate scuti de oboseala.

Design

Noul Avensis a crescut simtitor la capitolul design. Chiar daca designerii japonezi de la Toyota nu au excelat intotdeauna la acest capitol, se pare ca sedanul a primit o serie de linii care atrag publicul. Partea frontala a suferit o modificare radicala, alungirea blocurilor optice si redesenarea spoilerului reusind sa imprime o oarecare sportivitate modelului. In partea posterioara Avensis-ul este si mai atragator, poate si din cauza designului blocurilor optice, care imprumuta linii de la modelele Lexus, divizia de lux a japonezilor. In cazul versiunii testate de noi, au contat foarte mult jantele de 18 inch din aliaj, ornamentele metalice de la nivelul pragurilor, rama cromata a geamurilor fumurii, oglinzile cu semnalizator inclus, vopsite in aceeasi culoare metalizata ca cea a caroseriei. Ca orice model nou, Avensis intoarce capul trecatorilor, exclamatiile si uimirea celor din jur lasand loc unei interpretari pozitive. Se pare ca liniile mai nervoase ale Avensis-ului plac publicului din Romania, acest lucru urmand sa se oglindeasca pe viitor si in cifrele de vanzari.

Ultimele teste

Comentarii (27)

  • New Ave
    Designul este dezamagitor. Fata seamana prea mult cu noul Sebring, schimbatorul de viteze si scrumiera parca esunt de pe un Astra B...ma asteptam la mai mult din partea lor. Vechiul Avensis era mult mai frumos.
    6 11
  • biofreack
    Buna Domne'
    Inteleg Toyota o masina buna per ansamblu, dar tot o japoneza cu plastice ieftine facute printr-o provincie chineza uitata de timp, si cu o placere a condusului care se pierde undeva intre sasiu si motor. Si acum o sa vina altu' sa zica da ca ce stii tu la banii astia uite cate optiuni ne da Toyota fata de altii, da va da cantitate cea ce e ok daca privesti dorinta generala a poporului roman care lichideaza 5 paini la o masa in familie.
    4 20
  • Daca chiar vrei sa sti plasticul acela ieftin este reciclabil in proportie de 100 % ceea ce n-ai sa vezi tu la o europeana cat traiesti tu, de fiabilitate nu maizic doar nu degeaba este NR. 1 mondial, asa ca lasati vrajelile cu plastice, sasiu, motor ca habar nu aveti ce vorbiti, nici macar nu ai condus masina si te-ai trezit sa casti si tu gura pe aici, esti la fel ca toti romanii dai din gura, faci pe desteptul si atat, ca doar atat poti, daca esti asa destept pune mana si fa tu o masina care sa cuprinda toate calitatile pe care le vrei tu.
    17 3
  • @biofreack
    pt tine masina asta e un fel de "struguri acri"
    8 5
  • mda
    Tot japonezele sunt cele mai tari !
    8 3
  • vasily
    ... care fatza?
    baieti, stiti ceva? mai bine sa se schimba la fatza ... serviciilor, c-au ajuns naspa rau aici la Bucarest! am "japoneza", noroc ca tine cu casa, masina-i super, dar cu oamenii de-acolo nu stiu ca sa ma mai fac! asa ca ...! vorba ' ceea: Paste linistit !
    9 1
  • Cristi
    Clasa medie
    Ma numar printre cei care au avut ocazia sa testeze atat noua Avensis cat si noul Accord,ambele cu motoare diesel.Inca de la inceput sesizezi doua diferente.Honda are o suspensie foarte moale si este departe de modelul vechi la capitolul tinuta de drum,personal a fost o mare dezamagire.Din punct de vedere al confortului Accord depaseste chiar si C class.Avensis este mult mai dinamic,mai puternic si mai stabil,chiar daca nu exceleaza nici el.Nu regasesti accelasi fealing de masina premium regasit la Accord.Personal optez pentru Avensis daca este sa o compar cu Accord dar imi permit sa va dau un sfat,testati cat mai multe masini din clasa medie pana sa va hotarati,pe piata sunt oferte imbatabile cum ar fi Laguna,Epica,Sonata si chiar de ce nu Mondeo sau Lancer.Atat Avensis cat si Accord sar de 30 sau chiar 35 mii euro este un pret exagerat,la aceste sume putem achzitiona masini dn clasa superioara,pretul corect pentru clasa medie este undeva intre 17-25000 euro cu toate taxele.Sarbatori Fericite!
    10 2
  • toyo
    Am facut un drivetest cu noul avensis (2.0 d-4d) si apoi cu mondeo (2.0 tdci) si mi-a placut mai mult mondeo ..si la cum sta pe sosea si la motor si mai ales la directie si cutie de viteza. Si pretul era putin mai mic.

    Oricum cel mai mult (la design) imi place Acord-ul si apoi mondeo..
    2 5
  • avensis
    hai mey ca-i faina masina.am condus-o,m-am dat cu ea,motorul de 1,8 si-mi place.aduce mult a lexus si corolla la design-mie nu mi se pare a aduce a chrysler..nu am fost inca cu accord -si-mi doresc foarte mult-dar ii preferabila balenei de mondeo.mondeo ii cat china de mare,zici ca-i barca.eu prefer ceva mai normal ca si dimensiuni.
    5 2
  • cred ca ati exagerat
    cred ca ati exagerat cu punctajul, cel mai mult la interior 9/10 sa fim seriosi, nu contest ca toyota e sinonim cu calitatea dar sa fim realisti, e suficient sa alaturam cateva poze din aceeasi clasa si o sa ne dam seama ca e tare anost interiorul....
    3 3
  • @mihai
    Despre cat de anost este interiorul putem vorbi doar la rubrica design. Aici facem referire strict la calitatea materialelor si spatiul oferit. Nota mare este justificata foarte mult si de capacitatea portbagajului si confortul pasagerilor. Multumim!
    3 2
  • biofreack
    @bbb
    Nu am condus masina, am vazut si am condus multe masini japoneze in USA ale caror calitate este mizerabila, si concluzia la care am ajuns este ca masinile europene nu fac compromisuri. Amice pot sa iti spun sigur ca stiu ce zic cand ma refer la placerea de a conduce pierduta intre o directie slaba (reciclata de asta) un motor si sasiu facut sa coste cat mai putin. Chiar ma diferentiez de romanii care dau din gura aiurea si se pricep la toate.
    3 6
  • da si nu
    probabil calitatea materialelor este buna dar ma indoiesc ca si finisajele sunt tot de 9, apoi alte marci platesc bani grei pentru designul interior, ergonomie, confort etc faptul ca au pus niste produse calitative nu e suficient

    tot voi ati aratat 20 lucruri despre mercedes, sunt acolo cateva rubrici la care toyota inca nu gandeste si totusi punctajul se cam apropie de E class....
    2 1
  • avensis
    imi place ,mai ales asta nou dar mai mult imi place ACCORDUL care este cea mai ieftina masina de clasa medie la ora actuala in romania,dar am mai spus asta si m-am saturat de volsvaghenisti si fordisti si golfisti care apropo de GOLF la dotari comparabile cu Accordul e mai scump Golful asta din datele aflate pe acest site si asta e chiar o obraznicie din partea VW si o forma de snobism din partea fanilor vw........si la urma urmei alegi cu inima si sufletul o masina pentru ca-ti place designul nu trebuie neaparat sa fie si practica alegerea

    ............comparatiile de pret trebuie facute intre masini de aceeasi capacitate cilindrica nu cele cu motoare de 2,2 litri cu cele de 2,0 litri si sa spuneti tendentios ca aia de 2,2 e mai scumpa decat aia cu motor de 2,0 litri
    .............pai daca are motorul mai mare nu e normal sa fie si mai scumpa ??? avand si cai mai multi si putere mai multa???
    2 1
  • avensis y passat
    http://www.1001auto.ro/articol/433_1/Studiu-JD-Power-cei-mai-multumiti-clienti.html

    http://es.autoblog.com/2008/06/20/los-modelos-mas-satisfactorios-en-alemania-segun-jd-power-europa/

    Los modelos más satisfactorios en Alemania según JD Power Europa

    Toyota Prius
    Honda Accord
    Toyota Avensis
    Mazda6
    Honda Civic
    Honda Jazz
    Mazda3
    Mercedes CLK
    BMW Serie1
    BMW X3
    4 0
  • LauCalin
    new avensis
    Am mers cam 100 de km cu masina si mi-a placut, insa nu m-a impresionat nimic in mod deosebit. Lucru specific la Toyota. Mondeo mi s-a parut ca se aseaza mai bine pe sosea la viteze mari si e mai stabil, in timp ce Passat mi se pare mai incapator iar directia e ceva mai sensibila. Este masina buna, foarte buna chiar daca ne referim la fiabilitate, insa eu consider ca asta nu e suficient, motiv pentru care m-as gandi de doua ori inainte sa o cumpar.
    designul imi place :)
    2 3
  • pentru biofreack
    Draga biofreack,

    In ciuda comentariilor, tot nu m-ai convins ca ai fi altceva decat un detinator de Golf 4 (sau mai jos) luat din Germania, tunat la maxim cu "elemente" care mai de care, vopsit eventual in culori fosforescente.
    Cu siguranta ca tu inca mai crezi ca masinile nemtesti sunt cele mai bune.
    Cat despre "Chiar ma diferentiez de romanii care dau din gura aiurea si se pricep la toate" - DA - TE DIFERENTIEZI. ESTI MAI RAU DECAT EI.
    1 1
  • noul avensis
    prima toyota care imi place!
    2 1
  • notele
    Cam mari notele, dupa parerea mea. La numai cateva puncte de o masina pur premium (e-klasse). Ar trebui revizuit stilul de punctare sau alocat pe nivele.
    6 2
  • biofreack
    Draga N-ul
    Da ai dreptate cred ca masinile nemtesti sunt cele mai bune, asta nu inseamna ca nu sunt si alte masini bune pe piata. Nu ai dreptate cand zici ca detin un golf 4 chiar nu am condus unul vreodata. Da detin un bmw 335i si mi se pare o masina superba si mai detin un vw tuareg v10 tdi care mi se pare o masinia extrema si o iubesc. Chiar imi plac si alte masini sincere ca acura rl sau honda legend in europa. Apropo de masinile "tunate" is distractie pt copii de liceu ca joaca nfs.
    3 3
  • noul avensis
    Toyota am cam scazut la capitolul calitate. Am avut Corrola 2.0 diesel 2005, f. f. buna. Am vandut-o si am cumparat Auris 1.6 varianta SOL. = TEAPA. Materialele plastice din interior sunt proaste, se zgarie f. usor, insonorizarea lasa de dorit, climatizarea nu face fata, motorul este subdimensionat ca putere raportat la greutatea masini. Am lasat masina sotiei si mi-am cumparat in 2008 un Avensis D-CAT full Germania ( 32.000 euro), navigatie, piele, finisaje, materiale de interior etc = excelent. M-am urcat si in noul Avensis = SLAB. Plasticele sunt ingrozitoare ca materiale, finisajele sunt slabe, podeaua pedalier este mai joasa si ca atare la drumuri prin oras este incomoda, portbagajul are gura de incarcare mai mica, manerele de deschis usile din interior sunt pozitionate total nefericit, caroseria ( ma refer strict la usi) este mai usoara iar cand inchizi usile nu mai ai senzatia de masivitate si siguranta a usii. In rest cam aceleasi motoare. Ma asteptam la multe schimbari ca: climatizare si pentru locurile din spate, la tractiune 4x4, ecartament mai mare cu cativa cm. pentru stabilitatea pe viraje, scaune frontale cu o mai buna sustinere, GPS performant nu numai cu 2 orase (Bucuresti + Timisoara) si altele (ma refer la design exterior si interior). Personal cred ca deocamdata este o alegere nefericita, probabil ca peste 2 - 3 ani, la facelift, o sa schimbe si motoarele si ceva din cele enumerate mai sus.
    In ceea ce priveste personalul lucrator din service TOYOTA, f.f. slab. Au si plecat multi, iar cursuri de instruire = 0.
    Succes si speram ca firma Toyota sa-si revina asa cum era pina acum 3 - 5 ani.
    3 2
  • honda
    cred ca noul ACCORD este o masina mult mai frumoasa si cu optiuni foarte interesante.ma asteptam la mai mult din partea celor de la toyota cel putin cand te uiti la un lexus parca astepti ceva mai mult de la o toyo...
    2 3
  • ludovic
    interiorul
    interiorul la avensis este de premium ,materialele siunt bune la atingere,etc.
    1 3
  • Sorescu
    Germane vs. Japoneze
    In primul rand se discuta despre Avensis si asta vom face mai intai:
    1. Electronica si motorizarea sunt mai bune decat pe modelul vechi
    2. Designul nu exceleaza, se mentine in trendul actual- partea din spate e OK dar fata e dezgustator de lipsita de personalitate ( parca am fi in desenele acelea animate japoneze in care personajele au ochii cat sarmaua )
    3. Designul pentru interior aduce un pic a Lexus IS, dar este sub designul de la Honda Accord ( niciodata toyota nu i-a batut pe cei de la Honda la design) dar Toyota nu pune asa mare accent pe design, desi ar trebui !!!
    4. Fiabilitatea insa este exceptionala, mult peste concurenta Japoneza, Coreeana sau Germana...

    Luand per ansamblu, este o masina premium foarte fiabila, fara pretentii de design dar destul de confortabila, cu adresabilitate catre clasa medie, fara pretentii de RS, dar destul puternica si de agila care te ajuta in situatii de criza, cand ai nevoie de rezerva de putere si de viteza ( in depasiri, in pante, etc.)

    Apropos, de germane .... BMW-ul lu matale , care cica le stii pe toate face numai masini catalogate ca fiind sport, puternice, cu adresabilitate pentru persoane care se refuleaza in viteza, neavand la servici sau in viata de zi cu zi posibilitatea de a fi superiori, incercand asta doar pe sosea... BMW nu este dupa parerea mea o masina de business, si nu va fi niciodata egala unui LEXUS oricat ati sustine voi contrariul .... Masinile germane se vor ca Panzerele, puternice, solide, dar mai putin fiabile .... de exemplu, in Romania, Mercedes, BMW, VW sau Opel clacheaza cu trenul de rulare ... nu acelasi lucru se poate spune despre Mitsubishi, Mazda, Toyota sau Suzuki .... deci.... Germanii fac masini pentru asfalt ... ca de off-road degeaba sunt mari ca nu fac fata nemtii cu BMW X5 sau ML-ul de la Mertz versus Mitsubishi Pajero sau Toyota Landcruiser .... Singurul care trebuie preparat bine de tot si poate sa emita pretentii a fost Tuaregul de la Dakar... restul .... Deci, Avensis, e o masina buna, foarte fiabila !
    4 1
  • mediocra
    eu i-as fi dat un 6 la design...
    2 1
  • t evensis
    sint sigar ca aproape toti din voi graiti aiurea! veniti in R Moldova si studiatii un pic piata, sa vdeti ce inseamna mania avensis, eu nam vazut asa ceva din 2004 cind mercedes 124 la noi inca erau la moda! da nu va mirati va explic de ce! daca ati avut ocazia sa mergeti prin RM atunci ati observat ca la noi drumuriele au un relief asemanator cu muntii carpatii te dor coastele cind mergi in masina! mercedesul w124 sa dovedit ca este cea mai confortabila auto si cea mai tare, te simteai ca in tanc! dar eceste prezervative care se produc acum parca gata gata sa se rupa, piata moldovei este in cautare de asa ceva care sa fie rezistent la bortiile noastre, de aicii pot sa crit orce auto dar avensis sa dovedit ca este o masina rezistenta si cind mergii in ea fata de alte auto nu ai senzatia ca acus cade vreo roata, eu vorbesc de avensis 2! insa de 3 nu am mers si nu stiu cei cu el! va mai dau un exemplu compania aral din balti are 195 de agentii care lucreaza in toata republica si sint dotatii foarte bine plus auto : skoda fabia si oktavia, ford festa si mondeo, vw polo, corolla si avensis, apoi sa stiti ca tote au 4, 5 6 ani din toate corolla si avensis sint cele mai arajate cele mai sigure ear baetii spun ca mai buna ca astea doua nus si restul deja stau sub garduri
    4 2
  • athmane
    consum
    in ce conditii testati autoturismele pt consum? pt ca efectiv la toate masinile testate de voi ati scos niste consumuri mari cu mult fata ce declara constructorul cu prea mult, in special in extraurban
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru