Raliul Monte Carlo - Loeb, favorit să câştige la ultima prezenţă în Principat

de Daniel Popescu
Marti, 15.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Loeb este favorit să câştige Raliul Monte Carlo, însă rivalii de la M-Sport şi Volkswagen mizează pe ninsoare pentru a putea să-i încurce planurile.

Dacă va continua să ningă, schimbarea aderenţei va fi dificilă pentru mine.

Sebastien Loeb
Pilot Citroen
Sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Raliuri debutează în această săptămână cu Raliul Monte Carlo, cea mai veche competiţie de raliuri din lume care a aniversat un secol de existenţă în urmă cu doi ani.

Chiar dacă marchează şi începutul unei noi ere în WRC după retragerea parţială a lui Sebastien Loeb, nonuplul campion mondial nu putea rata prezenţa în Principat şi va fi coechipierul lui Mikko Hirvonen în această săptămână.

La adăpostul a şase victorii în ultimele şapte ediţii, francezul este principalul favorit la victorie pe un traseu dificil pe care îl cunoaşte foarte bine. Principalul obstacol nu va fi Hirvonen, ci... vremea, în condiţiile în care ninsorile şi-au făcut deja apariţia pe multe dintre cele 18 probe speciale, iar francezul nu are abilităţi remarcabile în astfel de condiţii.

"Dacă va continua să ningă, schimbarea aderenţei va fi dificilă pentru mine. A doua probă specială de anul trecut a fost pe zăpadă, iar Jari Matti latvala a fost mult mai rapid decât mine. Întotdeauna am fost precaut pe zăpadă, pentru că ştiam că pot fi mai rapid pe asfalt. Dar dacă acum va fi mai multă zăpadă va fi dificil să fac asta", a declarat francezul.

Lupta dintre Loeb şi Hirvonen va fi cu atât mai interesantă cu cât finlandezul este considerat liderul echipei Citroen în acest sezon şi speranţa constructorului francez la titlul mondial, mai ales că Dani Sordo, al treilea pilot al echipei, va participa doar în 11 dintre cele 13 etape.

Loeb ramane principalul favorit la victorie in Raliul Monte Carlo si in acest sezon

TOŢI OCHII PE Volkswagen

Sunt sigur că va fi zăpadă şi asta este bine, pentru că vreau condiţii dificile.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
În rest, este dificil de crezut că M-Sport şi Volkswagen le vor putea pune probleme celor de la Citroen la Monte Carlo.
Pe de o parte, M-Sport mizează pe trei piloţi tineri care, în ciuda faptului că au demonstrat că pot fi rapizi, au fost implicaţi şi în numeroase incidente, iar dificultatea tradiţională a Raliului Monte Carlo va complica şi mai mult situaţia. Astfel, Mads Ostberg, Evgeny Novikov şi Thierry Neuville vor spera în primul rând să ajungă la linia de sosire şi abia în al doilea rând să se poziţioneze cât mai bine în puncte.

Pe de altă parte, Volkswagen va reprezenta un punct major de atracţie datorită debutului cu Polo R WRC în competiţie, iar vremea ar putea favoriza apariţia unei surprize. De altfel, acest lucru este remarcat inclusiv de Sebastien Ogier, care spera ca zăpada să echilibreze lupta pentru poziţii.

"Sunt sigur că va fi zăpadă şi asta este bine, pentru că vreau condiţii dificile. Nu este un avantaj, dar acest este primul nostru raliu şi va fi mai greu să fim în aceeaşi formă ca şi ceilalţi. dar dacă condiţiile vor fi cu adevărat dificile, atunci diferenţele dintre maşini vor fi mai mici", a precizat francezul.

Volkswagen spera sa inceapa cu dreptul campania in WRC

TRASEU DIFICIL ŞI ÎNGUST

Chiar şi în absenţa zăpezii, Raliul Monte Carlo reprezintă o provocare penteru orice pilot, fiind considerat una dintre cele mai dificile întreceri din lume. Ediţia din acest an păstrează în bună măsură traseul din 2012, cel puţin în primele două zile.

Diferenţele apar însă pentru ziua a treia, atunci când piloţii se vor confrunta cu o probă specială complet nouă, Saint Nazaire le Deşert – Le Motte Chalancon, în timp ce proba Sisteron va reveni în competiţie după o absenţă de 11 ani.

Probabil că punctul de referinţă al raliului va fi proba specială numită Col de Turini, care va fi abordată o dată pe timp de zi şi de două ori pe timp de noapte. Tot această probă va reprezenta şi Power Stage-ul în cadrul căruia cei mai buni trei piloţi vor primi puncte bonus.

În ciuda dificultăţii traseului, organizatorii Raliului Monte Carlo au decis să nu aplice regula Rally 2, astfel că piloţii care vor abandona nu vor avea posibilitatea să mai revină pe traseu a doua zi.

Raliul Monte Carlo începe marţi cu shakedown-ul, însă primele probe speciale vor avea loc pe parcursul zilei de miercuri, iar finalul va avea loc sâmbătă seară.

Raliul Monte Carlo este cel mai vechi raliu din lume

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru