Alonso, tentat să părăsească Formula 1 pentru o altă competiţie

de Daniel Popescu
Duminica, 26.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso a dezvăluit că este tentat să părăsească Formula 1 pentru a concura în alte competiţii, întrucât este nemulţumit de lipsa de spectacol şi de dificultatea echipelor de a progresa în timpul sezonului.

Există o tentaţie pentru alte competiţii.

Fernando Alonso
Pilot McLaren
Fernando Alonso şi-a exprimat sâmbătă nemulţumirile cu privire la actualul format al Formulei 1, care în opinia sa nu este atractiv pentru piloţi.

Dublul campion mondial afirmă că nu găseşte o motivaţie reală de a concura în Marele Circ şi susţine că este tentat să participe în alte competiţii.

"Îmi place motorsportul, dar este adevărat că Formula 1 nu mai este la fel de interesantă pentru mine, ca pilot, precum în trecut, pentru că monoposturile sunt cu doar două-trei secunde mai rapide decât cele de GP2. Fără teste, cu aceste pneuri, cu aceste limitări şi cu calendarul de 21 de curse pentru anul viitor, există o tentaţie pentru alte competiţii", a declarat el.

Ducem monopostul la teste la Jerez şi Barcelona şi, dacă este competitiv, vom avea un sezon bun. Dacă nu, va fi un sezon prost.

Fernando Alonso
Pilot McLaren
Pilotul echipei McLaren nu a nominalizat nicio altă competiţie, însă acesta a vrut să concureze în Cursa de 24 de ore de la Le Mans din acest an.
Alonso susţine că principala problemă este că regulamentul nu permite unei echipe să revină rapid pe linia de plutire în cazul în care întâmpină probleme, aşa cum se întâmplă cu McLaren sau Red Bull Racing.

"Înainte aveam ceva libertate pentru teste şi îmbunatăţirea monopostului. Dacă monopostul nu era competitiv în primul sfert al sezonului, puteai termina anul într-o manieră competitivă. Acum avem mâinile legate tot sezonul. Ducem monopostul la teste la Jerez şi Barcelona şi, dacă este competitiv, vom avea un sezon bun. Dacă nu, va fi un sezon prost. Acum avem aceleaşi limitări la distribuţia greutăţilor şi aceleaşi limitări pentru pneuri", a adăugat el. 

Comentarii (21)

  • Alonso are dreptate in ce spune. Doar ca, la fel ca toti, cand castiga este multumit si vrea pastrarea regulilor. Cand nu castiga toti vor schimbarea acestora. Pe de alta parte in ce competitie ar castiga 35 milioane pe an? Probabil Porsche i-ar oferi 2-3 mil sa merga alaturi de Webber...
    19 1
  • Foarte adevarat. Zero competitivitate din punctul asta de vedere. Cum vrei sa apara idei noi daca nu lasi loc pentru dezvoltare? Si cica noile generatii de masini de serie vor sa imprumute tehnologie din F1. Care tehnologie?Se stagneaza grav de tot. Sunt interese mult mai mari la mijloc. Pana la urma chiar e un "MARE CIRC".
    40 1
  • Florin
    Are dreptate...
    30 2
  • drum bun si un praz verde. Conditiile sunt aceleasi pentru toti. Daca F1 vrea sa ramana varf in motorsport nu trebuie sa se culce pe o ureche deci trebuie sa 'informatizeze' masina si dezvoltarea masinii.

    Si mare atentie, cu liber la teste NU inseamna ca automat echipa lui Alonso iese in fata !!!
    8 18
  • Totul e extrem de artificial in F1. Masinarii sofisticate, nenumarate limitari in toate si in tot. Elementul uman tinde sa nu mai conteze. Practic nu mai vedem piloti, ci operatori de F1.
    28 2
  • totul era frumos si bine cand coechipierul nu se descurca prea bine. Zicea ca e el supraom ca aduce o masina de ultimul loc pe locul 5 si o tinea tot intr-o euforie paguboasa. Daca Button pleaca vine Magnussen care chiar daca are un an pe bara e mai tanar ...
    5 8
  • 'elementul uman' e tot acolo, trebuie sa se adapteze sau iese in fata cine e mai bun in formula asta noua, e la fel de corect cum a fost si in formulele vechi ale regulamentului. Si nu va faceti griji, daca vreo formula inferioara ameninta F1 ca viteza, F1 poate ridica oricand stacheta oricat e nevoie
    1 7
  • daca nu mai e Grande pleaca si Rusoaica intr-o alta ... 'competitie'
    5 8
  • De ce se spun adevaruri numai atunci cand avem dureri?
    Sunt sigur ca nu pleci pentru ca ai venituri enorme din f1, cu care o echipa ar dezvolta mult iar daca cumva pleci o faci pentru ca nu mai vor sa-ti dea banu....
    3 6
  • Stie ce s-a intamplat cu Duna Tv, de nu mai dau F1? Nici calificari ieri nici cursa azi? Ms.
    6 2
  • Ionut 2015 mercedes si renault au de mult implementate pe masinile sport de serie componente provenite din F1. Dar tu habar nu ai pe ce lume traiesti si pe de-asupra faptului ca habar n-ai de masini nici macar nu citesti o revista auto de specialitate.
    1 4
  • @ioane
    acum mai mult ca oricand se doreste transfer tehnologic din F1 catre masinile de strada. Petrolul se duce, pana vom avea masini fara combustibili din petrol se merge pe ideea consumului eficient de combustibil. O mare parte din energie se pierde .... Asa au aparut kers si motoarele hibride ce afu fost deja preluate de LM.

    Treaba merge numai ca nu vedeti voi
    1 2
  • si supercarurile de strada Porsche Ferrari si McLaren au deja motor hibrid

    O uzina intra-n faliment daca incearca singura sa dezvolte astfel de solutii. Dar in F1 cu bani din sponsori si reclame plus concurenta acerba si oameni foarete capabili iese o treaba foarte buna de care profita apoi uzinele cu masini de serie
    3 0
  • Intr adevar ce pot sa zic.Nu ma asteptam la altceva decat la niste replici de curtea scolii. Mai "McLaren_Honda" primele motoare hibride au aparut in F1 parca, nu, pe undeva prin 1999-2000?Lamureste ma si pe mine ca sunt cam nestiutor asa din pacate. Eu nu stiu prea multe despre "masini"(de tocat carne, de spalat, de facut cafea etc ce mai vrei tu), dar putem vorbi despre autovehicule daca vrei, putem vorbi despre motoare, transmisii etc. Din pacate asta e nivelul tau ...undeva la 5%, oferit de "revistele tale de specialitate" . Sau poate ma insel eu si imi recomanzi tu ceva.
    Stati linistiti ca stiu si eu ce tehnologii din F1 sunt implementate sau care urmeaza sa fie implementate in scurt timp chiar din ceea ce se vede in momentul de fata este doar ca ritmul este unul foarte lent pentru ca nu se lasa loc pentru o cercetare mai amanuntita si apoi vin consumatorii si se plang ca nu le convin tot felul de lucruri.
    Oricum pastreaza ti comentariile rautacioase la adresa mea pentru tine si iti urez succes in a trece peste pragul de 5%. Bafta!
    4 2
  • @Ionut2015: Primele motoare hibride au aparut in F1 in 2014, desi in trecut au folosit diferite sisteme de recuperare a energiei, nu erau numite hibride. Prima tehnologie de acest gen a fost celebrul Kers folosit in 2009, si nici macar toate echipele nu foloseau aceasta tehnologie. Brawn GP si Red Bull nu au avut Kers in 2009 desi se bateau la titlu, in schimb McLaren si Ferrari foloseau un astfel de echipament.
    4 0
  • Si primele sisteme hibride(recuperare de energie etc...) cand au aparut pe autovehiculele de serie?Dupa ce deja fusesera folosite deja in F1? Poate nu stiu eu si imi trebuie o revista de specialitate de pe la baieti, Nu tot ce zboara a aparut mai intai in F1. Ce este folosit acum as zice ca are la baza "apa calda" decoperita cu ceva timp in urma si mai degraba am putea vorbi despre o aliniere la viitoarele tendinte din domeniul auto.
    Succes si mersi de info.
    4 0
  • Rectific...imi cer scuze, m am exprimat gresit. Graba strica treaba:) Vroiam sa spun aliniere la actualele tendinte....O seara buna!
    4 0
  • Pana nu ne creste aciditatea gastrica si tensiunea arteriala la cote periculoase vreau s va reamintesc ca ECHIPELE au decis eliminarea completa a sesiunilor de teste de anul viitor.

    http://www.automarket.ro/formula1/formula-1-renun-la-testele-n-timpul-sezonului-n-2016-64429.html

    Drept urmare aceste sistem (daca ai nimerit masina este ok, altfel ai ratat un intreg an competitional) este ALEGEREA ECHIPELOR...Deci, ori ne place formatul actual si ramanem fani, ori ne uitam la altceva.
    4 0
  • Cristian
    Este un mesaj pe care Alonso le transmite mai marilor din F1. Daca unul dintre cei mai mari campioni din era actuala pleaca migrand spre alte competitii F1 cu siguranta va avea de pierdut. Poate fi urmat de Kimi, Button, si nu vad, din pacate, alti potentiali piloti care sa umple golul lasat.
    7 1
  • Dupa cursa asta in care a iesit pe 5, e clar ca nu mai pleaca nicaieri. Cel putin pana la urmatoarea data cand McLaren da cu mucii in fasole
    3 1
  • Hakkinen
    Alonso e in varf de forma. Inca e acolo. Oricand poate lupta lejer pentru titlu cu o masina care sa-i permita asta. Poate la anul. Honda poate face pasi mari, daca isi rezolva problemele. Masina Mclaren nu e rea. Ii lipseste fiabilitatea constanta si puterea,
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru