Avancronică F1 2014: Marussia - ambiţia de a lupta în plutonul de mijloc

de Daniel Popescu
Marti, 11.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce a obţinut în premieră locul 10 în clasamentul constructorilor, Marussia îşi propune să devină o ameninţare pentru echipele din mijlocul plutonului în sezonul 2014.

Esential 2010 este sezonul in care a debutat Marussia in Formula 1
10 este pozitia ocupata de Marussia in clasamentul constructorilor in 2010
Virgin Racing s-a bucurat de o popularitate importantă în Formula 1 la debutul în competiţie în sezonul 2010, prin prisma implicării financiare a omului de afaceri Richard Branson.

La finalul celui de-al doilea sezon, echipa a fost preluată integral de constructorul auto rus de maşini sport Marussia şi rebotezată după numele acesteia. Ruşii nu au reuşit însă să schimbe radical destinul echipei, care a continuat o luptă acerbă cu Caterham, fără însă să iasă în evidenţă prin performanţe remarcabile.

Anul trecut, Marussia a reuşit în premieră să ocupe locul 10 în clasamentul constructorilor datorită unui loc 13 obţinut în a doua cursă a sezonului de la Sepang. Chiar dacă acest rezultat reprezintă un progres semnificativ în special din punct de vedere financiar, perspectivele de viitor ale echipei nu sunt atât de strălucite pentru sezonul 2014. Acest lucru nu împiedică însă echipa  cu sediul în Marea Britanie să viseze frumos.

Marussia vine dupa cel mai bun sezon din scurta sa istorie

Obiectiv pentru 2014: lupte în plutonul de mijloc

Obiectivul este să nu ne mai concentrăm pe ameninţările din spatele nostru şi, în schimb, să luptăm cu echipele din faţa noastră.

John Booth
Sef Marussia
Chiar dacă nu se bucură de un buget consistent, Marussia încearcă, cel puţin la nivel declarativ, să scoată capul în lumea cea bună a Formulei 1. La fel cum au procedat şi în anii precedenţi atât ei, cât şi rivalii de suferinţă de la Caterham, ruşii îşi fac curaj şi afirmă că obiectivul pentru sezonul 2014 este să lupte cu echipele din plutonul de mijloc. Spre deosebire însă de cei de la Caterham, Marussia evită să menţioneze ceva despre posibilitatea de a obţine primele puncte din istorie în Formula 1.

"Obiectivul este să continuăm să mergem înainte şi asta înseamnă să fim în măsură să nu ne mai concentrăm pe ameninţările din spatele nostru şi, în schimb, să luptăm cu echipele din faţa noastră", este comentariul scurt şi la obiect făcut de John Booth, şeful echipei.

Prima parte a obiectivul este una logică: după ce ai învins Caterham în 2013, trebuie să faci tot posibilul să rămâi în faţa lor şi un an mai târziu, mai ales că acest lucru se traduce printr-o "felie" şi mai importantă din drepturile TV.

Pe de altă parte, diferenţa între grupul format de Marussia şi Caterham şi cel al echipelor din plutonul de mijloc este încă mare.

De fapt, este atât de mare încât, într-un sezon obişnuit, o echipă de talia Marussiei nu ar putea emite pretenţii să atingă nivelul celor de la Toro Rosso, de exemplu. Totuşi, sezonul 2014 nu este deloc unul obişnuit, iar noul regulament tehnic, combinat cu posibilitatea de a exista numeroase abandonuri reprezintă semnele pozitive pe care le văd ruşii. Totul depinde însă şi de abilitatea Marussiei de a specula inteligent sincopele inevitabile care vor apărea în performanţele rivalilor.

Marussia vrea sa lupte cu echipele din mijlocul plutonului

Continuitate în linia de piloţi

Continuitatea este importantă. Înveţi foarte multe lucruri în sezonul de debut, dar abia în al doilea sezon reuşeşti să-ţi arăţi adevăratul potenţial.

Max Chilton
Pilot Marussia
Marussia şi Mercedes sunt singurele echipe care şi-au păstrat intacte liniile de piloţi pentru sezonul 2014 al Formulei 1.

De altfel, este pentru prima oară în scurta sa istorie când Marussia va aborda un nou sezon cu aceeaşi piloţi din anul precedent, o decizie luată, cel puţin la nivel declarativ, pentru că Max Chilton şi Jules Bianchi s-au integrat deja bine în echipă, iar un proces de adaptare cu noi piloţi nu era binevenit în contextul noului regulament.

Bianchi este fără îndoială pilotul de referinţă, iar păstrarea sa reprezintă o decizie logică, mai ales că francezul este membru şi în Academia de Piloţi Ferrari. În plus, datorită performanţei sale din Bahrain a adus echipei un loc 10 în clasamentul constructorilor, iar aportul său în dezvoltarea monopostului pe parcursul sezonului ar putea fi important.

Între timp, Chilton a stabilit anul trecut un record în Formula 1 după ce a devenit debutantul cu cele mai multe curse consecutive încheiate (19), element care sugerează lipsa greşelilor flagrante.

Pe de altă parte, britanicul nu a impresionat prin rezultate, în ciuda locului 14 ocupat la Monaco, iar locul său în echipă se datorează în bună măsură sprijinului financiar acordat de AON, compania britanică de asigurări deţinută de tatăl său. Astfel, din perspectiva liniei de piloţi, se păstrează un echilibru între calitate şi avantaj financiar.

"Sunt foarte bucuros să continui cu Marussia, deoarece continuitatea este importantă. Înveţi foarte multe lucruri în sezonul de debut, dar abia în al doilea sezon reuşeşti să pui laolaltă toate aceste experienţe şi să-ţi arăţi adevăratul potenţial", spune cu încredere pilotul britanic.

Marussia a pastrat aceeasi linie de piloti pentru 2014

Parteneriate tehnice cu Ferrari şi McLaren

Vom fi clienţii celui mai de succes producător de motoare din istoria Formulei 1.

Andy Web
CEO Marussia
Noul monopost dezvoltat de Marussia nu a atras atenţia în mod deosebit atunci când a debutat în sesiunea de teste de la Jerez cu o oarecare întârziere, mai ales că prezintă nasul inestetic întâlnit la numeroase alte echipe.
Chiar dacă nu a impresionat însă din punct de vedere vizual, Marussia are motive să fie optimistă din punct de vedere al performanţelor.

După o colaborare prea puţin fructuoasă cu britanicii de la Cosworth, Marussia a demarat un parteneriat tehnic cu Ferrari, care va furniza echipei unitatea de propulsie formată din motorul V6 turbo de 1.6 litri şi sistemul ERS, dar şi cutiile de viteze. "Nu numai că vom fi clienţii celui mai de succes producător de motoare din istoria Formulei 1, dar, dacă mai era nevoie, am primit şi confirmarea devotamentului nostru pentru sport şi determinarea de a menţine progresele noastră spre îndeplinirea ambiţiilor noastre pe termen lung", a spune Andy Webb, CEO-ul Marussia.

Monopostul Marussia, propulsat de un tren de rulare Ferrari

În paralel, Marussia va continua însă colaborarea şi cu McLaren, întrucât aceasta are la baza doar utilizarea tunelului de vânt şi a simulatorului de la sediul de la Woking, fără implicaţii asupra componentelor de natură tehnică.

Teoretic, un tren de rulare furnizat de Ferrari şi posibilitatea de a utila tunelul de vânt al celor de la McLaren ar trebui să reprezinte semne bune pentru Marussia în 2014.

Puncte forte:

▶ parteneriatul tehnic cu Ferrari pentru trenul de rulare;

Puncte slabe:

▶ buget la limita supravieţuirii în Formula 1;

▶ Chilton nu a impresionat prrin performante;

▶ reputatul inginer Pat Symonds a plecat la Williams.

Avancronică F1 2014:

▶ prezentare Carterham.

Avancronica sezonului 2014 al Formulei 1 continuă joi, 13 februarie, cu prezentarea echipei Williams. 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru