Avancronica Marelui Premiu din Abu Dhabi: Luptă decisivă pentru titlul mondial

de Daniel Popescu
Joi, 20.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cursa din Abu Dhabi va decide numele noului campion mondial între Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, iar regula dublării punctelor ar putea influenţa decisiv lupta piloţilor Mercedes.

Esential 17 puncte este avansul lui Lewis Hamilton in fata lui Nico Rosberg inaintea ultimei curse a sezonului
50 de puncte va obtine castigatorul cursei din Abu Dhabi
2 este locul pe care trebuie sa termine Lewis Hamilton pentru a deveni campion mondial indiferent de rezultatul lui Nico Rosberg
1 este numarul curselor castigate la Abu Dhabi de catre pilotul care a plecat din pole position
2009 este anul in care a debutat Abu Dhabi in calendarul Formulei 1
Sezonul 2014 al Formulei 1 se va încheia duminică cu Marele Premiu din Abu Dhabi, care va decide inclusiv numele noului campion mondial. Inevitabil, acesta este principalul punct de atracţie al ultimei etape, întrucât inclusiv clasamentul constructorilor este în mare parte stabilit.

Lewis Hamilton este favorit să-şi treacă în cont un al doilea trofeu după cel din sezonul 2008, la adăpostul unui avantaj de 17 puncte şi al celor 10 victorii obţinute, spre deosebire de cele cinci ale lui Nico Rosberg.

"Oamenii spun că a trecut mult timp de la primul meu titlu, dar mă simt ca şi cum lupt pentru primul titlu. Sigur, sunt mai în vârstă şi mai inteligent şi am avut multe, dar sunt acelaşi pilot. Am aceeaşi dorinţă de a câştiga şi nu m-am dat bătut niciodată. Am reuşit să recuperez terenul pierdut indiferent de obstacolele din faţă, iar abordarea mea nu se schimbă pentru această cursă", explică britanicul.

Rivalul său german are însă de partea sa avantajul regulii dublării punctelor, prin care câştigătorul etapei va primi 50 de puncte. De altfel, tocmai din acest motiv, Rosberg priveşte cu încredere spre cursa de la Abu Dhabi şi îşi exprimă speranţa că va putea obţine trofeul mult râvnit.

"Diferenţa este mai mică decât înainte şi cred că am şansa de a câştiga titlul în Abu Dhabi. Nu va fi uşor, dar voi ataca, la fel cum am făcut tot sezonul. Câştig sau pierd, cu puncte duble sau fără puncte duble, sunt mândru de ceea ce am obţinut în acest an şi mândru să fac parte din acest sezon fantastic pentru Săgeţile Argintii. Merg la această cursă fără frică şi cu toată încrederea că acesta poate fi titlul meu. Nu se termină până la fluturarea steagului cu pătratele", explică el.

Cum se va decide titlul în Abu Dhabi

Iată toate variantele posibile pentru stabilirea noului campion mondial în Abu Dhabi, cu menţiunea că Hamilton va câştiga titlul cu un loc doi indiferent de performanţa lui Rosberg:

Hamilton câştigă titlul dacă:

▶ termină pe primul sau al doilea loc;

▶ termină pe locul trei, patru sau cinci, iar Rosberg nu câştigă;

▶ termină pe locul şase, iar Rosberg termină cel mult pe locul patru;

▶ termină pe locul opt, iar Rosberg termină cel mult pe locul cinci;

▶ termină cel mult pe locul nouă, iar Rosberg cel mult pe locul şase.

Rosberg câştigă titlul dacă:

▶ termină pe primul loc, iar Hamilton nu termină pe locul doi;

▶ termină pe locul doi, iar Hamilton termină cel mult pe locul şase;

▶ termină pe locul trei, iar Hamilton termină cel mult pe locul şapte;

▶ termină pe locul patru, iar Hamilton termina cel mult pe locul nouă;

▶ termină pe locul cinci, iar Hamilton termină cel mult pe locul 10.

Noutăţi de la Abu Dhabi

Caterham participa la Marele Premiu din Abu Dhabi, in timp ce Marussia a esuat in incercarea de a transporta echipamentele in Orientul Mijlociu


Mizele din clasamentul constructorilor sunt aproape inexistente, întrucât este puţin probabil că ordinea Mercedes - Red Bull Racing - Williams - Ferrari - McLaren - Force India să se schimbe, însă vor exista unele noutăţi şi în pluton.

Force India a descoperit o eroare la conceptul aerodinamic al monopostului care va fi corectată în Abu Dhabi, în timp ce Caterham a reuşit să facă deplasarea la cursă cu ajutorul lui Bernie Ecclestone. În schimb, Marussia a eşuat în încercarea similară de a participa la ultima cursa, întrucât echipamentele nu au ajuns la circuit din cauza dificultăţilor financiare.

Între timp, Sauber a anunţat că îl va testa pe fostul pilot de GP3 Adderly Fong în prima sesiune de antrenamente libere.

Circuitul din Abu Dhabi şi regulamentul DRS

Circuitul Yas Marina este considerat o facilitate de cinci stele datorită extravaganţei şi dotărilor de ultimă oră, printre care se numără şi tunelul care face legătura între ieşirea de boxe şi pista.

Totuşi, configuraţia acestuia este departe de a impresiona, întrucât oportunităţile de depăşire sunt aproape inexistente, element de altfel caracteristic celor mai multe circuite care au debutat recent în calendarul competiţional.

De aceea, FIA a decis să păstreze şi în acest an regulamentul cu două zone de detecţie şi activare pentru sistemul DRS. Prima zonă de activare pentru sistemul DRS a fost stabilită pentru mai mult de jumătate din linia drepta dintre virajele şapte şi opt, punctul de detecţie pentru diferenţa de maxim o secundă dintre doi piloţi urmând să fie cronometrată înainte de intrarea în virajul şapte. Imediat după ieşirea din virajul opt a fost stabilită a doua zonă de detecţie, iar sistemul DRS va putea fi activat pentru a doua oară pe aproximativ jumătate din distanţa dintre virajele nouă şi 10.

Cifrele circuitului

Lungime tur 5.554 km
Numar de tururi 55
Distanta totala 305.355 km

Provocările pentru unitatea de propulsie

Pe o scară de la 1 (puţin solicitant) la 5 (foarte solicitant), iată cât de solicitant este circuitul din Abu Dhabi pentru principalele componente ale unităţii de propulsie şi pentru respectarea limitei de 100 de kilograme de carburant în cursă:

Motorul cu combustie interna 5
MGU-K 3
MGU-H 4
Unitatea de stocare a energiei

3

Recuperarea energiei 3
Consum de carburant 4

Strategiile schimburilor de pneuri

Pirelli va furniza în Abu Dhabi pneuri supersoft şi soft, cele mai moi compoziţii din gamă. Una dintre particularităţile etapei este desfăşurarea cursei spre seară, întrucât pista se va răci pe parcursul cursei, efect invers comparativ cu cel întâlnit de obicei. Tocmai de aceea, oficialii Pirelli anticipează o cursă palpitantă din punct de vedere al strategiilor pentru schimbarea pneurilor.

"Strategia este în mod normal influenţată de obişnuita evoluţie a pistei, datorită temperaturilor care scad la căderea serii. Aşa a fost şi cazul în Bahrain, care s-a dovedit a fi una dintre cele mai dramatice şi mai imprevizibile curse de la începutul acestui sezon", explică Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Informaţii meteo

Poziţionarea în Orientul Mijlociu va oferi piloţilor o vreme călduroasă pe parcursul acestui weekend, iar scenariul se va repeta în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei: temperatura maximă va creşte progresiv de la 28 de grade Celsius vineri până la 30 de grade Celsius duminică, în timp ce temperatura minimă nu va coborî sub 19 de grade. În plus, cerul va fi complet senin în permanenţă, astfel că şansele de ploaie sunt nule.

Rezultate în ultimii cinci ani

Abu Dhabi a debutat în calendarul Formulei 1 în sezonul 2009, iar trei dintre cele cinci curse de până acum au fost câştigate de Sebastian Vettel:

Sezon Castigator
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Kimi Raikkonen (Lotus)
2011 Lewis Hamilton (McLaren)
2010 Sebastian Vettel (Red Bull)
2009 Sebastian Vettel (Red Bull)

Statistici pentru Interlagos

▶ deşi depăşirile sunt dificile pe Yas Marină, doar una dintre cele cinci curse de până acum a fost câştigată de pilotul care a plecat din pole position (Vettel, 2010);

▶ dacă etapa va fi câştigată de Hamilton sau Rosberg, Mercedes va stabili un nou record pentru cele mai multe victorii obţinute de o echipă într-un singur sezon: 16;

▶ Hamilton este al treilea pilot cu 10 victorii într-un singur sezon, alături de Michael Schumacher şi Vettel;

▶ Safety Car-ul şi-a făcut apariţia pe circuit în două dintre cele 5 curse de până acum;

▶ Kimi Raikkonen a câştigat cursa din 2012 după ce a plecat de pe locul patru, cea mai slabă poziţionare pe grilă transformată în victorie în Abu Dhabi;

▶ Vettel ar putea deveni primul campion mondial (2013) după Jacques Villeneuve (1997) care nu obţine nicio victorie în sezonul următor.

Program

Marele Premiu din Abu Dhabi va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:

Eveniment Ziua Ora Transmisii TV
Antrenamente 1 vineri, 21 noiembrie 11:00 -
Antrenamente 2 vineri, 21 noiembrie 15:00 -
Antrenamente 3 sambata, 22 noiembrie 12:00 -
Calificari sambata, 22 noiembrie 15:00 Dolce Sport, RTL si M1
Cursa duminica, 23 noiembrie 15:00 Dolce Sport, RTL si M1

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

Comentarii (7)

  • frumos era daca in lupta pentru titlu pe tot parcursul sezonului erau mai multi piloti implicati, anul acesta daca rsq castiga are doar un singur merit, ca i-a taiat pneul lui Lewis la Spa. Sper ca Hamilton sa nu aibe in cap decat locul 2, pentru ca rsq e in stare sa ii ia din nou vreun pneu la tinta.
    11 6
  • "Vettel ar putea deveni primul campion mondial (2013) după Jacques Villeneuve (1997) care nu obţine nicio victorie în sezonul următor."

    Damon Hill in 1996? Williams -> Arrows? Era aproape sa castige la Hungaroring dar s-a stricat cutia cu 3 tururi inainte de final.
    5 3
  • motorsport fan
    am aflat, dar nu este inca oficial, ca Digi Sport negociaza pentru a transmite Formula 1 din 2014. Poate fi un contract pe 4 ani dus in paralel (sau fara) cu cei de la Dolce...
    3 0
  • @motorsport fan: Dolce Sport are drepturile pentru Formula 1 doar pana in 2015 inclusiv.
    0 1
  • motorsport fan
    Daniel, ceea ce spui este corect. Dolce va transmite, in teorie, si la anul. Dupa 2015 poate sa prelungeasca intelegerea si sa pastreze drepturile. Momentan Dolce nu are exclusivitate in Romania si cine doreste poate sa cumpere si sa transmita in paralel. De aici speranta mea si a multora. La Digi a fost altceva - pachet complet, emisiuni, comentarii foarte bune.
    8 1
  • Digi, Dolce - același lucru, numai că ăia de la Digi vorbeau mai mult și mai tare. Să nu începem să înșirăm pe aici bazaconiile celor de la Digi. De fapt nici nu înțeleg rostul emisiunii „Grila de start” atât timp cât băieții ăia nu sunt cine știe ce specialiști și n-au informații de la fața locului, n-au analize ale monopostului. la Grila de start încep amândoi să-și spună părerea, ceea ce pe mine mă lasă rece. Prefer să se rezume doar la cursă și aș aprecia dacă s-ar rezuma doar la comentarea cursei, să informeze poziția piloților, intrarea la boxe, steagurile galbene și alte lucruri banale, dar nici la asta nu se pricep. Nu știu cum patronii de televiziune sunt nebuni să plătească niște indivizi care nu sunt în stare să comenteze nici măcar ceea ce observă pe ecran...
    2 11
  • Uitați cum se pregătește Lewis

    https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10366168_1975201749284801_2648310038934650281_n.jpg?oh=a41f2d362ebb1a5c0745a5ebea9c2e51&oe=54D6AA50


    :))
    1 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru