Barrichello: "Unul dintre titlurile lui Schumacher trebuia să fie al meu"

de Daniel Popescu
Vineri, 20.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rubens Barrichello susţine că unul dintre cele şapte titluri mondiale ale lui Michael Schumacher ar fi trebuit să fie al său, întrucât a jucat rolul de secund al germanului la Ferrari.

Din cele şapte titluri ale lui Schumacher, unul ar trebui să fie al meu.

Rubens Barrichello
Fost pilot Ferrari
Rubens Barrichello a fost coechipierul lui Michael Schumacher la Ferrari în perioada 2000-2005, în care germanul şi-a adjudecat cinci titluri mondiale consecutive.

Parţial, succesul lui Schumacher s-a datorat statutului său de pilot numărul 1 în faţa brazilianului, motiv pentru care acesta din urmă consideră că Schumacher ar fi trebuit să aibă doar şase trofee. "Din cele şapte titluri ale lui Schumacher, unul ar trebui să fie al meu", a declarat el în cadrul unui interviu acordat positului de televiziune Bandeirantes.

Nu voiam să-l las să mă depăşească, dar am primit o informaţie de la Ferrari care m-a pus pe gânduri.

Rubens Barrichello
Fost pilot Ferrari
Barrichello nu a precizat în ce sezon ar fi trebuit să câştige titlul în dauna lui Schumacher, însă cel mai aproape de o asemenea performanţă a fost în 2004.
La vremea respectivă, Schumacher a câştigat ultimul său titlu de campion cu 148 de puncte, în timp ce Barrichello a ocupat locul doi în clasamentul general cu 114, în condiţiile în care pentru o victorie se acordau 10 puncte.

Pentru Barrichello, Marele Premiu al Austriei din 2002, când a fost presat de la boxe să-i cedeze poziţia de lider lui Schumacher, a fost cel mai dificil moment în privinţa situaţiei sale în cadrul Scuderiei. "Nu voiam să-l las să mă depăşească, dar am primit o informaţie de la Ferrari care m-a pus pe gânduri. Aşa că am luat piciorul de pe acceleraţie", a adăugat el.

Declaraţiile lui Barrichello vin în contextul în care Schumacher continuă acasă procesul de recuperare după accidentul la schi suferit în decembrie 2013. 

Via GMM

Comentarii (37)

  • tu si cu massa..stii bine care a fost pozitia ta cand ai venit la ferrari.. pilot nr 2..cu aceeasi masina si acelasi pachet tehnic nu te ai comparat cu schumi never ever..lasand la o parte datile in care l ai lasat sa te depaseasca..daca imi amintesc bine, mai mereu a fost mai rapid ca tine.
    dar oricum, ai fost un pilot extraordinar, ca toti ceilalti de altfel! Ti-ai facut treaba excelent! Imi amintesc cu drag de acea perioada si sper ca de anul acesta , sa vedem ferrari acolo unde a fost!
    24 11
  • Daca Barrichello stia ca este pilotul nr. 2 la Ferrari, ceea ce sustine acesta acum nu-si are rostul.
    17 9
  • Florin
    Mai sunt momente cand nu calitatile pilotului conteaza. Importante sunt carisma, nationalitatea, partea financiara, etc. Sa ne uitam la Button are titluri mondiale si cine stie? Mai nimeni...numai fanii autentici ai F1 mai tin minte. Toti stiu de Schumacher, Senna, Prost si Alonso..piloti care au stiut sa isi faca si promovare in media prin diverse tertipuri...
    15 6
  • cristi
    de ce nu a luat titlul in 2009? avea o masina senzationala!??? nu avea stofa de campion...acum vb ca un titlu a fost al lui???mi se pare josnic acest baiat prin declaratiile facute.
    22 12
  • Nu asa revii in centrul atentiei media...
    18 2
  • Dece unul din 7 si nu unul din 5?
    Parca n-a fost cu Schumacher in echipa cand acesta a castigat primele 2 titluri la Benetton.
    N-am vazut articolul original, dar din acesta ar rezulta ca Rubbens trebuia sa primeasca si el un titlu ca recompensa pt ca l-a ajutat pe Schumacher in celelalte sezoane?
    19 1
  • cine e barichelo?:):))
    9 10
  • S-a gasit mosneagu sa vorbeasca acum cand Schumi e in coma, altfel nu stiu daca o facea. Si asta ca sa mai atraga si el atentia presei, dar vorba lui JugaruGabi: "Nu asa revii in centrul atentiei media".
    11 10
  • Ca si titlurile luate de vettel, ale lui schumacher se datoreaza 99,9 % unei echipe care avea o masina net superioara tuturor celorlalte si celalalt pilot al echipei nu avea voie sa depaseasca nici in vis pilotul nr.1.
    21 10
  • Eddie Irvine, Rubens Barrichello si Felipe Massa, respect pentru tot ce -ati facut in teamul Ferrari, ati fost cei mai buni piloti nr. 2 ai acestui team, insa acum este irelevant sa veniti cu frustrarile voastre. Ati acceptat sa fiti "iepurasi"( cunoscatorii stiu ce sunt acestia) si ati fost perfecti ptr. asta. In formula 1 ca si in armata sunt generali si locotenenti secunzi.
    Ca sa afirmi acum ca ai fi putut sa castigi unul dintre titlurile lui Shumi din postura in care va aflati atunci, e ca si cum ai afirma ca Pasquale Paoli l-a descoperit pe Napoleon Bonaparte!!! Hai sa fim seriosi ce naiba.
    Daca nu era M Schumacher, nu pupati voi gloria prin care ati trecut alaturi de el.
    22 5
  • @Sumi7

    Correct

    ce crede Rubens, dc in 98 si 99 era coechiperul lui Hakkinen,
    castiga cu McLaren ... nu cred ...

    articol pentru toti fanii Ferrari :)
    e funny ;)

    http://www.planetf1.com/driver/3260/38173/Things-Only-Tifosi-Understand
    10 1
  • F1 Vision
    Eh pentru un fan McLaren, nu va exista niciodata un pilot care merita sa ia un titlul, in afara evident de pilotii McLaren. Dupa un '98 in care numai accidentul de la Spa l-a salvat pe Hakkinen, a venit un '99 in care cei de la Ferrari au castigat titlul la constructori cu un locotenent si locotenentul locotenentului :P, si... daca nu interveneau cei de la Ferrari, luau si titlul la piloti. Evident, ca atunci nu era masina McLaren cat de cat buna, era Hakkinen care prin talentul lui, forta masina peste 250% din puterea ei. Glumesc evident, pentru a castiga un titlul, conditia necesara este ca masina pe care o conduce pilotul X sa fie mai rapida decat masina pe care o conduce pilotul Y, si daca se poate sa fie si fiabila, cu atat mai bine.

    Despre Barrichello nu pot sa zic nimic pentru ca nu stiu ce scria in contractul lui. Daca cumva scria ca este pilot secund, atunci tot ce declara este degeaba, pentru ca stie si el mai bine cum a mers treaba pe pista. Totusi, la fel ca si Ervine, desi a primit un salariu baban, desi a condus masini foarte bune, desi a castigat cateva titluri de vicecampion, totusi nu este multumit. Sunt sigur ca dupa ce a plecat de la Ferrari a avut toate sansele de a castiga un titlul dar... nu s-a intamplat asa ceva. Shit happens :P

    Ca dovada in 2014, echipa Mercedes a castigat ambele titluri pentru ca a avut o masina net superioara celorlalte echipe din competitie. Cat despre ordine de echipa, a fost primul an in care ei zic ca a fost totul liber desi, anumite defectiuni, sau poate strategia la pitstop a reglat totul si pe pista s-a vazut altceva. Ca intotdeauna "there's more than meets the eye" :P
    6 8
  • Apropo, din 2000 pana in 2005 cat timp a fost la Ferrari, Barrichello a fost vicecampion doar in 2 sezoane, pe cand Schumacher a castigat 5 titluri, iar in 2005 a terminat pe 3 (Rubens doar pe 8)

    Nu prea inteleg frustrarile sale. Sau poate vrea o medalie pt cate a "indurat" in toti acei ani :)
    9 2
  • frustrarea pilotilor secunzi de la Ferrari provine din faptul ca si atunci cand ei ar fi putut sa se impuna fair in fata coechipierului, le-a fost luat acest lucru din cauza politicii Ferrari. Astfel ca in statistici pilotii nr. 1 de la Ferrari stau ceva mai bine decat ar fi trebuit in realitate iar pilotii secunzi mai prost decat ar fi fost fara ordine de echipa.

    In afara de asta, dezvoltarea masinii favorizeaza pilotul nr. 1. Tot Barichello a spus si asta. Ei semneaza ca piloti nr. 2, dar au speranta ca se vor impune totusi chiar si asa si isi vor capta atentia echipei. Dar daca pleci din start nr. 2 trebuie sa fii asul asilor (cum a fost Hamilton in 2007) ca sa inclini balanta in favoarea ta pana la urma. E greu sa te impui la varf unde si cele mai mici detalii conteaza si fac diferenta daca detaliile alea sunt acolo pentru pilotul nr. 1

    stiu ca vor fi multe voturi rosii, dar asta e realitatea ../
    15 4
  • F1 Vision
    @loko: Dar Schumacher a avut echipa de partea lui nu-i asa? La fel ca Hamilton in 2007? Este mai greu sa te impui cand echipa este de partea celuilalt pilot nu-i asa, este ca si cum ai lupta impotriva curentului. Trista realitatea, nu-i asa?
    11 8
  • la McLaren 2007 Alonso era pilot nr. 1. La inceput ... Cu toate acestea, Hamilton a aratat in dese randuri ca il poate bate pe Alonso. Atunci a inceput Alonso sa faca scandal, ca el este pilotul nr. 1 si sa-i fie pastrat acest statut. Dar Hamilton a fost suficient de bun incat sa convinga. Barichello nu a fost atat de des mai bun decat Schumacher incat sa il observe echipa.
    16 8
  • @F1 vision
    100% adevarat ;)
    8 7
  • Doar pe hartie a fost nr.1 In realitate Alonso n-a fost niciun minut nr.1 la Mclaren, l-au folosit ca sa le seteze masina apoi l-au promovat cu toata puterea lor pe Ham, motiv pentru care a inceput razboiul acolo. Alonso a ajuns sa fie literalmente sabotat de propria echipa, lucru fara precedent. Daca Alo era nr. 1 pe bune iesea campion mondial. Citeste afirmatia lui Ron din 2014 vis a vis de Hamilton. Bineinteles, el voia sa se si impace cu Alonso dar contine mult adevar.
    10 10
  • Hamilton a surprins pe toata lumea, inclusiv pe McLaren. Nu ai un motiv sa sustii pilotul mai slab. Il sustii pe cel mai bun. Hamilton a dovedit ca poate fi mai bun, motiv pentru care echipa s-a conformat. Atunci a inceput declinul lui Alonso. Si era pe val. Cam la fel pati si Vettel cu Ricciardo
    9 10
  • Lui Vettel i-au schimbat sasiuri, au facut tot posibilul sa il ajute sa revina, nici pomeneala de comparatii, stiu, esti hater Alonso dar istoria a fost evidenta. Alonso a fost efectiv scos din carti de propria echipa si chiar si asa a terminat cu aceleasi puncte cu micutul ham, oblojit la sanul Mclaren. Daca RD si-a cerut scuze inseamna ceva. De fapt, la ce orgolii sunt acolo inseamna cam tot.
    9 6
  • McLaren nu l-au apreciat asa degeaba pe Hamilton. Era in anul de debut si a gafat mult si abia asa s-a vazut Alonso noroc chior cu egalitatea de puncte. Dar staful Mclaren a prins esentialul, Hamilton era foarte rapid (mai rapid decat Alonso) si odata ce isi punea la punct consecventa ar fi iesit ceva minunat. In momentul ala te poti lipsi de pilotul mai slab - Alonso. Daca pilotul mai slab mai face si caragata, normal ca i se da un sut in spete.
    10 5
  • Vettel a ramas fara blown diffuser si s-a rupt vraja. Normal ca RBR trebuia sa incerce sa isi resusciteze campionul, pe cat posibil. Nu puteau sa ramana in Ricci fara sa fie siguri ca au dat totul sa ii dea lui Vettel ce ii trebuie. Asta sau pur si simplu Ricci era mai bun. La final au tras linie si Ricci a ramas; sau ma rog, Vettel a plecat. Dar nu a plecat de bine, a plecat sifonat ca si Alonso
    7 5
  • care-i logica? De ce o echipa sa favorizeze pilotul mai slab? Daca vrea sa castige il favorizeaza pe cel mai bun. Pentru ca mai sunt si altii pe grila nu doar pilotii lor. Uite:

    (pilot mai bun + favorizare) mai mare decat (pilot mai slab + favorizare)
    6 5
  • Daca Hamilton era mai bun mai castiga niste titluri cu Mclaren pentru ca a avut masini mai bune ca Ferrari-ul lui Alonso in ultimii 5-6 ani. O fi el rapid insa daca nu-i dai o masina suprema nu se califica nici pe pozitia a doua. Logica era ca Hamilton era catelusul de casa care trebuia promovat. Era PR-ul Mclaren, crescut si hranit de ei. Ca pe urma si-au dat seama ca "logica" nu e buna e alta treaba. Alonso e in momentul de fata cel mai complet de pe circuit. Masina buna i-a cam lipsit. Insa cunoscatorii, cei implicati in F1 stiu cum stau lucrurile.
    8 4
  • Am uitat, Mclaren au fost complet ilogici in 2007, dovada c-au pierdut titlul.
    4 2
  • nu avem de unde sa stim cum era Mclaren fata de Ferrari dupa 2007 Au fost coechipieri, atunci ii poti compara. Hamilton a fost mai bun. Ilogici au fost pentru ca nu au mers cu un singur pilot din start, dar nici concurenta nu a mers ... si Kimi cu Massa s-au batut, poate nu si in ultima cursa

    Au putut renunta la Alonso pentru ca au avut altul o idee mai bun. Cam asa a facut si RBR cu Ricciardo si Vettel ...
    1 0
  • Buna seara iubitori ai F1! Sa lamurim niste aspecte. Rubens Barrichello a fost un pilot bun chiar imbatabil in unele curse pe care de altfel le-a si castigat: Germania 2000, Austria 2002, Marea Britanie 2003, Japonia 2003 si mai sunt cateva. Dar legat de Schumacher intr-o singura cursa Barrrichello l-a lasat pe Schumacher sa castige la presiunea echipei Ferrari si anume Austria 2002. Acest lucru l-a recunoscut si Schumacher. Dar atat. Celelalte victorii Barrichello le-a obtinut prin meritul sau si nimeni nu poate contesta asta. Dar pana la a merita un titlu mondial unul din cele castigate de Schumacher asta este o tampenie mare. Barrichello daca a afirmat asta este un iresponsabil ca sa nu zic tampit. Mai ales acum in momentele cand Schumacher este in situatia de a nu putea da o replica. Rusineeeeeeeeeeee Barrichello. A fost de doi bani la faza asta. Ar trebui sa isi ceara scuze pentru aceasta afirmatie. Si sa nu mai uite ceva. Starea extraordinara a monopostului Ferrari din anii 2000-2004 i se datoreaza si lui Schumacher care a conlucrat foarte bine cu inginerii sa-l dezvolte. Asa ca Barrichello sa taca!!!
    10 2
  • Florin
    La McLaren Ham a fost promovat puternic pentru ca era o oportunitate de marketing extraordinara. Era de culoare...primul in formula 1 si era englez. Uitati-va la RTL sa vedeti difuzarea unui Grand Prix. Apar numai Vettel si Rosberg. La englezi era la fel. Ham era la toate emisiunile invitat, Mclaren vindea orice atunci...masini, tricouri, sepci etc. Alonso era de alta nationalitate si inafara de faptul ca era pilot bun...nimic. Nici macar in Spania nu este asa tare promovat.
    8 4
  • tot asa putem spune ca Alonso sa fost promovat puternic la Ferrari dar Massa si Raikkonen erau mai buni ...
    aplicam aceeasi logica peste tot, da?
    2 0
  • si urmariti cursa la un post spaniol. Concluzia: Alonso e puternic promovat, mare surpriza mare. ..
    0 0
  • Nu sunt fan Svhumacher , dar Barichello putea sa se abtina in a face o asemenea declaratie intr-un moment nu tocmai bun pentru Schumacher
    3 0
  • Schumacher*
    0 0
  • GrosJan
    si unul al meu. Au mai ramas 5 titluri. Mai vrea cineva?
    0 0
  • Nici macar in spania alonso nu e promovat??????????????? tu te uiti la curse sau asculti la radio? ai vazut ca la testele de la barcelona erau fani ai lui alonso, sositi special pt el??? la teste, dar la cursa... pe langa faptul ca orice copil spaniol care face karting, viseaza sa ajunga ca alonso, nu ca hamilton sau vettel. si daca te mai uiti si la sedintele de autografe, s-ar putea sa-i numeri pe cei mai multi fani in preajma lui alonso. pe langa faptul ca alonso are un museu al sau, asta ca fapt divers.
    0 1
  • las-o ca macane. Mai promovat ca Alonso, in special in Italia si Spania nu cred ca a mai fost vreun pilot ... ever. Pana si Massa trebuia sa spuna "de dulce" cand venea vorba de Alonso. Cat a fost sub contract cu ei. Cand a fost obligat Alonso sa vorbeasca numai de bine de Hamilton? Uite ca a spus tot ce a vrut
    1 1
  • de accord cu barichello. daca nu exista statutul de pilot 2 castiga si el macar 1 titlu la sforrarri. cursa din Austria a fost singura la care s-au auzit la tv ordinele de echipa si de aia o recunosc toti. dar cred ca au fost mult mai multe curse
    McLaren a pierdut titlul in 2007 din cauza luptelor cu Alonso care din nr 1 a devenit nr 2 si a sabotat echipa in favoarea orgoliului personal
    la rebule a fost si mai trist, weber a fost dea dreptul traumatizat
    la merc era cat pe aci sa credem acelasi lucru , dar si-au revenit in extremis
    de asta disperatii tin cu unii si relaxatii tin cu altii ;)
    1 0
  • khiaun
    daa, saracii de ei, Alonso si cu Webber ce au mai fost defavorizati ... Sa le plangem de mila. Din cate stiu eu, Webber nu a avut niciodata statut de pilot nr. 1 dar Alonso a avut multi ani; deci sa zicem (de dragul "demonstratiei") ca Alonso a fost defavorizat un an. Dar in restul a fost favorizat. Si ce a reusit in vreo 10 ani de favorizare? 2 titluri. Vettel a fost favorizat 4 ani si in aia a luat 4 titluri
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru