Ecclestone propune ca ultima cursă să aducă învingătorului 100 de puncte

de Daniel Popescu
Miercuri, 06.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bernie Ecclestone consideră că sistemul de punctare din Formula 1 trebuie reformat pentru ca un pilot să nu mai poată deveni campion înaintea ultimei curse.

Esential 100 de puncte ar putea primi castigatorul ultimei curse dupa sistemul propus de Ecclestone
50 de puncte ar urma sa castige invingatorul unor curse cu valoare istorica din Formula 1
Dominaţia lui Sebastian Vettel din a doua parte a sezonului, în urma căreia germanul a devenit matematic cvadruplu campion mondial cu trei etape înainte de final, îl nemulţumeşte pe Bernie Ecclestone, CEO-ul Formula One Management.

Britanicul în vârstă de 83 de ani vrea să elimine posibilitatea ca un pilot să câştige atât de devreme titlul prin schimbarea sistemului de punctare.

În opinia sa, pilotul care câştigă ultima cursă a sezonului ar trebui să primească 100 de puncte, în timp ce cursele tradiţionale precum cele de la Monaco sau Silverstone ar trebui să valoreze 50 de puncte. Celelalte curse ar urma să rămână la sistemul tradiţional de punctare, cu 25 de puncte pentru victorie.

Ultima cursă a sezonului ar putea valora 100 de puncte, ceea ce ar introduce un element de incertitudine.

Bernie Ecclestone
CEO Formula One Management
"Ultima cursă a sezonului ar putea valora 100 de puncte, ceea ce ar introduce un element de incertitudine.
Cursele care ar valora 50 de puncte ar fi Marile Premii cu importanţă istorică, precum Monaco şi Anglia, în timp ce cursa din Brazilia ar avea o valoare de 100 de puncte"
, a declarat Ecclestone pentru publicaţia economică spaniolă Expansion.

Ecclestone propune acest regulament din cauza scăderii interesului pentru ultimele curse ale sezonului, lucru care are ca efect o diminuare a veniturilor sale din publicitate. Un sistem asemănător este întâlnit în prezent în tenis, acolo unde există mai multe tipuri de turnee în funcţie de numărul de puncte acordate jucătorilor.

Via Expansion

Comentarii (22)

  • Asa se intampla cand i-ai favorizat pe RBR si le-ai acceptat banii pt a face ce schimbari vor ei.
    20 21
  • glume de prost gust
    :))) as propune sa i se scoata 100puncte ar fi mult mai frumos....
    Vettel va termina cursa in 5min.
    9 4
  • ciuruitu
    batran senil, intr-un an ca acesta nici alea 100 nu sunt suficiente!
    24 4
  • gabitamu
    poate 1000 ....
    12 4
  • punctaj prezent
    n-a fost buna aceasta decizie de-a trece de la punctajul precedent (10p) la acesta de 25p. Nu poti face comparatie la puncte intre un pilot din era trecuta cu cea prezenta. Cu modul asta de punctaj nunumai Alonso si Vettel il vor devansa pe Schum. dar si Maldonado si altii.. Poate nu sunteti deacord cu mine insa nu cred ca asta era solutia pentru a ridica spectacolul in F1.
    Revenind la subiectul temei, as spune ca nu vad rostul la acest "bonus" oferit de Ec. fiindca oricum Alonso nu ia titlul nici macar chiar daca Vettel nu participa in acea cursa, iar daca sa fim seriosi stim bine cine il va lua acel bonus. Iar uitandute vreodata la punctajele anului 2013 si vazand diferenta dintre primul clasat si facand comparatie cu restul vei spune ca in timp ce asta puncta ceilalti jucau sah.
    15 1
  • De ce nu incepe sezonul direct cu decernarea titlului de campion mondial lui Alonso ??? Ar fi mult mai simplu pentru ferraristi si pentru impaiatul asta pitic ... cand sportul e dominat de bani ajunge un mare rahat !!!!
    16 8
  • Nu sistemul de punctare il face pe Vettel campion, ci masina.

    Mai bine sa introduca o regula prin care monopostul Red Bull sa fie verificat de catre inginerii Ferrari, monopostul Ferrari de catre cei de la Mercedes, si tot asa... In cazul asta monoposturile ar putea ajunge la un nivel de oarecare egalitate, iar diferenta in cursa s-ar face mai mult pe baza calitatilor de a pilota. Ceea ce ar imbunatati considerabil spectacolul.
    7 16
  • Faptul ca Vettel a castigat campionatul cu 3 curse inainte de final este strict vina celorlalte echipe si a celorlalti piloti. Tocmai acest articol este dovada ca RBR nu a fost favorizat.
    Cat despre punctarea diferita a curselor si comparatia cu tenisul - in tenis sunt cateva sute de turnee si cateva sute/mii de jucatori (atp rankings ~2100 jucatori), iar turneele sunt punctate diferit pentru a exista o legatura intre nivelul unui jucator si a turneului la care participa. In F1 nu avem de 20-50 ori mai multe masini decat locuri intr-o cursa, si nici curse care se desfasoara in paralel. Ma rog, Ecclestone abereaza.
    17 4
  • @ferr1 - adica sa se faca legal spionajul?

    Si mai e ceva - in afara de Nick Heidfeld (cu care a fost coechipier pentru o singura cursa), Vettel si-a batut toti colegii de echipa. Deci nu numai masina il face campion.
    16 8
  • Si ce te faci daca pilotul are un avans de 101 puncte, cu 3 curse inaintea terminarii campionatului, sau chiar cu 5 curse inainte.Eu zic sa termine cu politica pneurilor, sa lase echipele sa alimenteze in timpul curselor, pilotii sa aiba posibilitatea de a se apara prin cate manevre vor si ,,nu sa fie obligati sa se dea la o parte si sa puna frana'':(( si nu in ultimul rand ecclestone sa se caute putin la medic, ar gasi multe lucruri nelalocul lor spre marea lui surprindere!
    Un lucru e sigur , F1 nu mai este ce a fost, evolutia este necesara daca este si folositoare.
    21 0
  • Idea ca acele curse care sunt considerate legendare sa acorde un numar mai mare de puncte mi se pare o idee acceptabila, mai mult o idee geniala . Toti stim ca o cursa castigata la Monaco sau Spa inseamna mai mult pentru piloti, de ce nu ar putea valora mai mult.
    6 4
  • Junior asta' micu
    Ecclestone e cu capu'....cand vad ca un sezon va avea 22 de curse deja e prea mult....si asta cu 100 de puncte cursa ... ii pune capac
    3 1
  • GrosJan
    clar, p'asta il doare doar de bani

    O fi interesul mosului sa fie suspans pana la final dar asta ar insemna inca o chestie in regulament care rasplateste norocul si nu meritul.
    Eu as fi de acord sa de dea pentru Monaco ceva mai multe puncte din cauza ca e altceva, nu ai voie sa gresesti. Dar nu mult mai multe puncte si nu pentru ultima doar ca e ultima.
    2 1
  • Pai sa vedem. Oare o cursa de 100 de puncte, nu atrage mai multi fani la circuit decat o cursa de 25 de puncte? Ba da, mai mult suspans, mai multi bani. Iar o cursa de 100 de puncte oare nu e mai scumpa decat o cursa de 25 de puncte cand vor vinde pachetul pentru televiziuni? Ba da, mai multi fani in fata televizorului, mai multi bani. Plus ca circuitul care va fi ultimul in calendar, va beneficia de mai multi bani. Asa ca o sa fie o lupta dura pentru ultima pozitie, intre organizatori. Ceea ce inseamna mai multi bani pentru Bernie. Cine da mai mult, ala ia ultima pozitie. Simplu.

    In mare ideea lui e aberanta, dar produce bani. Nu-i pasa de spectacol. Il intereseaza ca F1 sa genereze sume si mai mari de bani, altfel pierde sefia. Restul e vrajeala ieftina.
    8 4
  • ....de acord cu bernie , dar eu unul mi-as dori ca in F1 sa participr doar constructorii auto, atunci poti spune ca ai o FORMULA 1 cu PEDIGREE.
    2 4
  • Nu stiu daca e ok ca sa pui miza titlului de campion pe o singura cursa fie ea si ultima din sezon. Un Karthikeyan intr-un Caterham intra in tine ca nu isi gaseste franele si pierzi titlul mondial, nu este ok. Vezi Raikonen in cursa precedenta, sau incitentul Grosjean-Alonso anul trecut sau Rosberg cu spatele umflat. Tilul de campion trebuie sa se decida pe parcursul unui sezon, tocmai pentru sportivitate si nu noroc. Ca domina unii sau altii, asta este sportul. Federer era imbatabil in tenis ani la rand, Loeb la fel in WRC, Schumacher si Ferrari, McLaren, Williams, toti au avut ani de glorie imbatabila cand pur si simplu au avut un pachet constructor-piloti mai reusit decat altii.
    Este sport si nu loterie sau chiar divertisment cum il catalogheaza indienii ....

    Ideea cu puncte in plus pentru curse traditionale pot fi o idee buna in schimb, dar as propune coeficient de 1.5 si nu 2 la conversia punctelor, tocmai pentru a nu strica balanta.
    Regulamentul este si asa ciudat de tot cu DRS, nu ai voie sa te aperi la depasiri, ai la restrictii cat cuprinde la toate domeniile, acolo ar mai trebui schimbari. Motoarele nu pot fi dezvoltate, ramane ici colo aerodinamica si astfel se taie complet depasirea pentru ca intri in turbulente. Si daca totusi vrei risti un pic si sa pui presiune te lasa imediat cauciucurile.
    Asta nu este deloc ok.
    9 1
  • Iara a visat mosu Bernie si vrea sa puna in practica.Asta are numa cosmaruri.
    3 0
  • mare marlan Bernie ...

    mai bine ar da puncte bonus pentru fastest lap ... asa cum a fost in anii 50
    poate cateva puncte si pentru pole position ...
    4 0
  • Mda... numai aberatii. Pai sa presupunem ca se bat la titlu pilotii x si y, da? Dar daca in ultima etapa castiga pilotul z, iar pilotii x si y se califica de pe locurile 15 si 16, ce ne facem?
    1 0
  • O dovada clara ca 83 de ani e prea mult pentru unii!!! (vezi Bernie Ecclestone). Adica o echipa munceste, dezvolta si construieste un monopost de-a lungul unui intreg sezon, se bate pentru fiecare punct iar in ultima cursa fac altii accident si abandoneaza iar o alta echipa aflata pe o pozitie inferioara in clasament (la o distanta de chiar 99 de puncte) poate avea parte de o cursa norocoasa si castiga!!! Chiar neavand cea mai performanta masina! E corect!!!!!!!! Bataie de joc! Un campionat este o competitie de anduranta si de aceea e corect sa castige cel care munceste etapa de etapa pentru puncte.
    4 0
  • Sau....
    Sa nu mai favorizeze el si FIA pe unii,cum au facut-o in ultimii 4 ani,sa reintroduca alimentarea in timpul cursei,(chiar daca se vor limita litrii de combustibil pentru o cursa),dezvoltarea monopostului sa fie permisa fara restrictii dar in limita unui regulament clar,fara portite de "exploatat",iar pneurile sa ofere posibilitatea de a pilotamla maxim monopostul,cu obligatia de a le schimba de 2-3 ori intr-o cursa !Dar asta probabil nu o sa aduca suficienti bani unora,asa ca...asta e !
    1 1
  • GrosJan
    mai stiti cand a venit cu ideea sa ude artificial circuitele in timpul cursei?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru