Ecclestone va propune revenirea la motoare aspirate din 2016

de Daniel Popescu
Vineri, 12.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bernie Ecclestone a dezvăluit că va propune echipelor revenirea la motoare aspirate V8 sau V10 începând din sezonul 2016.

Pentru Mercedes şi Honda este un vis să dezvolte motoare aspirate care să ajungă până la 1.000 de cai putere.

Bernie Ecclestone
Constructorii din Formula 1 au opinii diferite cu privire la specificaţiile motoarelor pentru sezoanele următoare, după ce propunerea Renault pentru o schimbare majoră a regulamentului s-a lovit de refuzul categoric al celor de la Mercedes.

Bernie Ecclestone susţine însă că a găsit soluţia pentru a face Formula 1 mai atractivă printr-o revenire la motoarele aspirate în sezonul 2016. Britanicul consideră că în acest mod s-ar rezolva problema sunetului mai slab al noilor unităţi de propulsie cu motoare turbo V6 de 1.6 litri, astfel că va propune acest lucru în cadrul următoarei întâlniri a Grupului de Strategie, care va avea loc în 18 decembrie.

Potrivit britanicului, echipele vor avea libertatea să aleagă dacă motoarele vor fi V8 sau V10. În plus, Ecclestone afirmă că motoarele vor fi de fapt hibride, întrucât vor utiliza în continuare sisteme de recuperare a energiei, chiar dacă se va prefera revenirea la sistemul KERS în detrimentul mult mai complexului sistem ERS.

Mercedes a avertizat anterior că s-ar putea retrage din Formula 1 în cazul în care ar fi nevoită să renunţe la motoarele turbo V6 de 1.6 litri, în special pentru că schimbarea unităţilor ar presupune costuri de dezvoltare foarte mari.

Ecclestone a minimalizat însă această ipoteză, întrucât anticipează că "pentru Mercedes şi Honda este un vis să dezvolte motoare aspirate care să ajungă până la 1.000 de cai putere".

Şedinţa Grupului de Strategie din 18 decembrie se va concentra pe modalităţile prin care se pot reduce costurile în Formula 1.

Via Motorsport

Comentarii (15)

  • Oare ce inseamna pentru Bernie planificare ape termen lung? Se doreste reducerea costurilor, s-a trecut la motoare mai mici tocmai din acest motiv, s-a dovedit a fi hapt invers.
    S-au investit deja o groaza de bani asta este. Acum sa revina la V8 sau V10 intr-un singur an de dezvoltare.... alte costuri pentru ca nu se va reveni la specificatia de anul trecut ci una noua. Teapa pentru Honda care a avut un an la dispozitie fata de ceilalti sa dezvolte un motor competent, singurul in masura sa invate inclusiv din greselile de anul acesta cand deja restul au fost blocati in dezvoltare.
    Nu cred sa treaca de acel Grup de Strategie propunerea, desi chiar mi-as dori din nou sunet de motoare puternice...
    18 0
  • Eu nu cred că e nici un vis. Adică Honda a investit o grămadă de bani pentru un motor pe care-l folosește un an, ca apoi să facă altul? Du-te Bernie și culcă-te. Nu știu cât naiba mai acceptă echipele bătaia asta de joc, probabil atât timp cât le merge șpaga, evaziunea, spălarea de bani și alte mânării la care se pricepe moșul, că la F1 lasă mult de dorit.
    14 3
  • Ferrari
    bun, si o sa mai si investeasca cineva din nou in produs motoare cu configuratie noua........ Mercedes vrea motoare mici, Honda la fel, Renault dat fiind profilul masinilor pe care le construiesc as zice ca nu au ce sa faca cu un V8 sau V10, daca intra VW la fel, le plac motoarele mici si turbo......... Ar ramane Ferrari si RBR(care si-ar produce singuri motoare) si ar deveni si F1 un fel de monomarca..........Mortul asta deja sfideaza orice limita a inteligentei si a bunului simt, ar trebui sa plateasca el costurile cu dezvoltarea noilor motoare si atunci poate ca ar fi o sansa!
    7 2
  • "pentru Mercedes şi Honda este un vis să dezvolte motoare aspirate care să ajungă până la 1.000 de cai putere"

    e ironic mosu
    4 5
  • Doamne, asta-l intrece si pe Ponta in imbecilitati scoase pe gura! Pai ba tataie, au vrut si aia de la Mercedes un titlu, au dat o spaga si le-ai facut jocurile, acum cine mai sare cu banu' de se doreste din nou schimbarea? Astia de 10 ani tot vorbesc de reducerea costurilor,da' tot de atunci schimba regulamentul din doi in doi ani. Pai nu asa reduci costurile,taticu'.
    8 6
  • ferrari a sarit cu banu de data asta. Au facut schimbari pe toate fronturile, vor sa revina in frunte
    13 5
  • abia atunci va reveni Ferrari in frunte ... asa sa fie !!!
    11 5
  • qwerty
    @91Schumi06, hai sa fim seriosi, ce naiba.
    Nimeni nu-l intrece pe Ponta.
    10 4
  • Nu se va reveni. Mai mult vrea sa le arate pisica celor de la Mercedes sa fie mai flexibili in privinta dezghetarii dezvoltarii motoarelor.
    Mercedes va pleca si probabil si Honda daca se revine la V8.
    Pentru Mclaren nu va fi chiar asa dramatic, compania britanica Ricardo care le face motoare pentru divizia Mclaren Automotive le va face motoare aspirate.
    Nu cred ca se vor milogi de Renault sau Ferrari (unicii constructori care ar ramane in F1) sa le dea un motor. Mai bine sa se stinga lumina la MTC decat sa aiba in spate un motor Ferrari.
    Este doar praf in ochi din partea lui Bernie.
    8 8
  • Asta e manevra Ferrari. Stiu ca in actualul format nu vor putea sa bata Mercedes. Desi ei au fost printre promotorii ideii de motor turbo doar ca sa scape de dominatia Red Bull acum schimba macazul. Disperarea e mare....sa vedem ce zic Mercedes & Co.
    6 4
  • Info importanta: Ron Dennis a preluat controlul in Mclaren Group.

    Sursa: http://uk.reuters.com/article/2014/12/12/uk-motor-racing-mclaren-bahrain-shares-idUKKBN0JQ1D420141212
    3 7
  • Bestial, imi aduc aminte cand un nebun zicea ca vin arabii cu milioane si cumpara FIAT-ul lol doar asa la misto. Uite ca in loc sa vina au ales sa plece mai ales in ultimii ani au bagat bani masiv si degeaba. Dennis stia de ceva timp ca arabii nu mai sunt interesati sa-l ajute cu bani si uite ca miscarea s-a adeverit. McLaren are nevoie disparata sa castige un titlu cat mai rapid, altfel evident... este greu sa faci bani cand nu au rezultate. Nici nu vreau sa-mi inchipui cand s-a imprumutat Dennis pentru aceste actiuni si ce se va intampla daca nu va castiga titlul in 2015... sau 2016, asta daca chiar crede cineva ca ar avea vreo sansa in 2015 lol. Vreme grele pentru McLaren, dar se anunta ceva furtuni pe acolo. Daca cumva Ferrari sau Williams o sa iasa inaintea lor... loool o sa fie tragedie pe la McLaren.
    7 4
  • peste 5 ani va fi motorul de 1 l ecotec, dublu aspirat, si motor electric, juma de cursa cu unul, juma cu celalalt, iar ultimele 5 ture de impins monopostul, sarbatori fericite la toti
    8 1
  • in sfarsit... a dat domnul sa-i vina mintea la cap handicapatului batran si cretinului de pitic napoleonic !!! nu se mai putea asa, cu niste motoare de ascutitoare care mai sunt si hibride :))) bine ca nu au apucat sa faca formula economica , care consuma mai putin :)) formula 1 nu poate fi decat cu motoare aspirante, fara cacaturile care cica-se ajuta la spectacol, pe dracu... nu ajuta la nimic, formula 1 era aceea din anii 80-90, nu cacatul asta care este acum.
    2 2
  • nikipercea
    in primul rand ar trebui sa va bucurati pt sunetul de la v8 s-au v10 care iti face pielea de gaina..... in rest nu mai conteaza...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru