Propunere inedită de la Pirelli: fiecare compoziţie de pneuri să aibă trei specificaţii diferite

de Daniel Popescu
Luni, 15.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli analizează posibilitatea de a realiza câte trei specificaţii pentru fiecare tip de pneurile pe care le oferă, fără să schimbe însă numele celor patru compoziţii oferite în prezent.

Esential 3 specificatii ar putea avea fiecare compozitie de pneu in sezonul 2017
Pirelli va depune în această săptămână o ofertă iniţială pentru a furniza pneuri în Formula 1 şi în perioada 2017-2019, după ce forul mondial a deschis procedura de selecţie.

Producătorul italian are şi o soluţie inedită pentru că numărul de opriri la boxe să crească fără a apela la măsuri drastice care să bulverseze fanii.

Deşi iniţial a luat în calcul creşterea numărului de compoziţii de la patru la şase, producătorul italian este acum interesat să obţină trei specificaţii pentru fiecare dintre pneurile actuale. Totuşi, compoziţiile cunoscute în prezent drept supersoft, soft, medium şi hard vor rămâne în continuare în vigoare.

"Este ceva foarte greu de făcut, dar dacă vom rămâne în sport după 2017 vrem să analizăm ceva de genul acesta. Dacă am fi fost capabili să alegem dintr-o gamă mai variată am putea oferi curse cu două-trei opriri.

În ceea ce priveşte publicul, de exemplu, vom avea pneuri hard şi medium pe un anumit circuit. Dar vom fi capabili să alegem între trei versiuni pentru hard şi trei versiuni pentru medium. Astfel, pneul supersoft de la Monaco şi Montreal ar fi foarte diferit de supersoft-ul din Singapore", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, pentru publicaţia Autosport.

Principalul avantaj al acestei abordări este ca tipurile de compoziţii promovate în timpul curselor vor rămâne aceleaşi, astfel că pentru fani nu se va schimba nimic.

"Pentru lumea din afară va fi tot un pneu supersoft, pentru că patru compoziţii sunt mai mult decât suficiente. Pentru public nu trebuie să facem nimic diferit pentru că ar genera confuzie. Ar fi prea complex. Fanii abia s-au obişnuit cu ceea ce văd acum, le plac culorile şi le este uşor să vadă", a adăugat el.

Grupul de Strategie a propus ca echipele sa-si aleaga singure cele două compoziţii de pneuri pentru fiecare Mare Premiu, însă ideea este respinsă de Pirelli.

Via Autosport (înreg.)

Comentarii (8)

  • Ii bun!
    Va trebui sa listam un tabel cu cele 2 compozitii fiecare cu 3 specificatii diferite, + cele de ploaie si inter cu 3 specificatii diferite ca sa urmarim cursa.
    Fiecare fan va avea pe peretele din casa unde e TV-ul un tabel imens cu specificatii, reguli, etc ca sa poata urmari cursa :))))
    10 1
  • Din ce inteleg, vor exista mai multe variante de supersoft spre exemplu, dar la cursa X vor veni oricum cu o singura varianta. Deci nu mi-e clar care-i marea schimbare. Ideea cu mai multe variante era sa poti avea echipe care merg pe hard si medium si altele care au ales medium si soft.
    3 0
  • andrey_1293
    DE...CE? De ce se complica sportul asta in asa fel incat sa fie de neinteles? Deci vor sa aduca x compozitii dar pentru fani nu se schimba nimic. Care e schimbarea? Noi fanii, care ne chinuim weekend de weekend sa stam treji la o cursa, ce avem de castigat?

    De ce nu se simplifica tot? Dati-le pilotilor masini cu 1000 cai, scoateti-le regulile alea tampite cu schimbarea trasei de aparare o singura data, de fapt scoateti toate regulile imbecile din ultimii 10 ani, dati-le 2 tipuri de compozitii, realimentari, lasati-i sa piloteze in orice conditii meteorologice si sanatate...fiecare ajunge la finish cum poate. De ce nu se iau in calcul dorintele pilotilor? Vor masini mai puternice, mai periculoase, mai greu de pilotat - nimeni nu ii asculta. Ei sunt principalii actori, si ei vor sa munceasca mai mult - ceea ce eu zic ca e un maaaaaaaaaaare "OK" pentru fani.

    Nimeni de la carma F1 nu isi da seama ca daca continua asa, nu se mai uita nimeni la curse?
    9 2
  • Cea mai tampita decizie cum sa face 3 specificati diferite pentru pneul x ca vorbeau de costuri oare cat ar depasi asa costurile?
    Cel mai simplu ar fi sa lase doua marci de pneuri numa daca ar veni Michelin toti ar trece la ei ca sunt cu 2 clase peste pirelli care de cand au venit in F1 cred ca au compus cele ma proaste pneuri de cand urmaresc F1, (chiar daca le-au cerut asta si daca nu le-ar cere sa faca pneuri proaste cred ca rezultatul ar fi acelasi). Numa cand ma gandesc ca ultima data cand au fost 2 firme ( Bridgestonesi si Michelin) a fost regula sa nu se schimbe pneurile o cursa (alta tampenie dealor), pai daca era pirelli cred ca ei erau in 2 ture gata!!!
    3 1
  • Cei de la carma F1 se gandesc la siguranta pilotilor prima data, apoi la reducerea costurilor.
    Reintroducerea realimentarilor nu este o reducere a costurilor. De asemenea daca s-ar introduce motor de 1000 de cai, ar insemna construirea altor motoare, costuri suplimentare, etc. Think a little.
    0 5
  • Nu e rea ideea ! Nu mai fiti incuiati . Evident daca ar fi Michelin - vorba senilului Ecclestone - incepeau cu un pneu sezonul si terminau cu altul .
    1 2
  • FIA, F1 Management, Pirelli si altii care diriguie acest sport, se tot fac ca nu pricep ce vor fanii. Eu, ca "fan", nu vreau sa vad n-spe intrari la boxe pentru schimb de roti. Eu vreau sa vad "bataie" pe circuit, depasiri, fara ca pilotii sa aibe grija deteriorarii pneului, consumului de carburant, actionarii zecilor de butoane de pe volan, cu ers, kers, drs si alte porcarii, inventate pentru ce?....cica pentru spectacol! Pffff.....!
    5 0
  • andrey_1293
    @123 - nu este vorba despre niciun motor nou construit. Este vorba despre eliminarea restrictiilor actuale legate de limita de curgere a carburantului si limitarea turatiilor motorului. Daca s-ar permite carburant cat vrea fiecare si 21 mii de rotatii pe minut, ar scoate 1000+ cai din motoarele astea.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru