Feedback

Audi a reuşit să producă motorină sintetică din apă şi dioxid de carbon

Publicat Miercuri, 22.04.2015
de Sebastian Toma
Comenteaza 21
Audi a reuşit să producă motorină sintetică din apă şi dioxid de carbon - Poza 1
Audi a reuşit să producă motorină sintetică din apă şi dioxid de carbon - Poza 2
Audi a reuşit să producă motorină sintetică din apă şi dioxid de carbon - Poza 3
Audi a reuşit să producă motorină sintetică din apă şi dioxid de carbon - Poza 4
Audi a finalizat cu succes primul său lot de motorină ecologică e-diesel. Carburantul este produs într-o fabrică operată cu energie din surse sustenabile şi nu necesită pic de petrol din surse convenţionale sau alte resurse rare.

Esential 160 de litri de e-diesel pe zi este capacitatea maximă de producţie a fabricii dedicate acestui carburant construită de Audi în Germania în 2014.
La zece luni de la dezvelirea sitului său de cercetare dedicat carburantului ecologic, Audi a prezentat şi primul său lot de motorină sintetică. Aceasta se numeşte e-diesel şi este făcută din dioxid de carbon, apă şi curent electric, toate obţinute din surse regenerabile. Vorbim despre un carburant cu adevărat ecologic pretabil fără modificări pentru autoturismele moderne, pentru că este realizat exclusiv din resurse care nu necesită exploatări costisitoare, nu afectează în niciun fel recoltele şi este compatibil cu motoarele diesel moderne fără modificări, după cum ne-a fost demonstrat cu vehiculul primului utilizator de e-diesel. Singura problemă pe care trebuie să o rezolve cei de la Audi în viitor cu e-diesel este producţia la scară largă într-o manieră eficientă din punctul de vedere al costurilor.

Moment istoric: prima alimentare cu motorină sintetică obţinută ecologic.

Urmareste Automarket
E-diesel este fabricat prin extragerea dioxidului de carbon din aer folosind o metodă dezvoltată de compania Climeworks şi prin amestecarea gazului rezultat cu hidrogenul extras din apă prin electroliză. Reacţia dintre dioxid de carbon şi hidrogen are loc la 220 de grade Celsius şi la o presiune de 25 de bari, în urma căreia este boţinut un lichid numit Blue Crude, care conţine compuşi similari cu cei ai hidrocarburilor. Din Blue Crude este obţinut apoi e-diesel, un carburant realizat integral prin procese ecologice. Primul utilizator al e-diesel-ului a fost Prof. Dr. Johanna Wkanka, Ministerul Federal al Educaţiei şi Cercetării din Germania, care şi-a alimentat maşina de serviciu cu cinci litri de e-diesel.

Aşa arată procesul de fabricaţie al e-diesel-ului.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cel mai interesant aspect al lui e-diesel, pe lângă faptul că are o metodă de producţie ecologică şi este compatibil cu motorizările diesel actuale, este faptul că este produs folosind dioxidul de carbon, gazul responsabil de efectul de seră. Producând e-diesel din CO2, compania germană ar putea remedia o problemă majoră cauzată de combustibilii folosili utilizaţi pe întreg mapamondul. Cei de la Audi nu au anunţat un interval de timp în care va fi dezvoltată o variantă mai rapidă şi de scară largă a procesului, uzina fiind capabilă să producă doar 160 de litri de e-diesel pe zi deoarece necesită anumite mijloace şi metode complexe. Printre acestea enumerăm folosirea de tuburi transparente cu lungimi de până la 100 de metri care conţin cyanobacterii modificate genetic şi care pot fabrica şi e-etanol, echivalentul ecologic al etanolului, un carburant menit să înlocuiască benzina, dar care este produs din porumb şi destabilizează mediul prin recolte masive care nu sunt folosite pentru hrană, ci pentru carburant, metodă dăunătoare pentru ţările din lumea a treia şi nu numai.

Via Audi


Comentarii (21)

  • imi permit concluzia

    costul de productie (sa zicem ca nu ma intereseaza). Dar ma intereseaza pretul litrului de carburant rezultat.
    24 4
  • Probabil este o metoda noua, inventata de japonezi si copiata de nemtii de la audi.Asa-i? Si acum sa urmarim emisiunea: Copiii spun lucruri tampite! "
    29 22
  • Raluca: Audi A4 2001,ce tip de motorina alimentez? Raspunde
  • @vianu Daca pretul final platit de consumator la pompa va fi cu maxim pana la 30% mai mare decat motorina actuala, parerea mea e ca masinile electrice vor avea de suferit. Iar daca au gasit solutia pentru motorina, nu va trece mult timp pana cand vor gasi "licoarea" minune si pentru a inlocui benzina!. Abracadabra!
    31 1
  • eu nu prea inteleg rostul acestei tehnologii.
    motoarele electrice sunt mult mai simple, ieftine si nu necesita intretinere. singura problema la masinile lectrice sunt bateriile. dar te scapa de nenumarate alte neajunsuri ale motoarelor pe combustie, care au nevoie de mentenanta, ulei, filtre, samd ...
    presupun ca e mai bine pentru companiile petroliere, care trebuie sa isi continue cumva procesul de facut bani ...
    21 12
  • Ivanoff, Nedelcu & CO sunt asteptati in orice moment sa ne explice cum nemtii astia viseaza cu ochii deschisi, ca orice eforturi din partea lor sunt futile in fata adevaratilor inovatori Toyota si Lexus, care nu doar ca au dezvoltat motorina sintetica inca din perioada Muromachi in secolul XIV, dar au si inventat apa cu care nemtii se lauda acum ca au facut scuipatul ala pe care ei il numesc "combustibil"
    24 11
  • 6 14
  • @eee, interesant este ca acel client de masina electrica,trebuie sa si plateasca pentru a scapa de bateriile vechi.Iar motorul electric, ca si orice ansamblu care are partzi in miscare, se va uza.Candva! Si probabil nu este ieftin.Dar trebuie sa recunoastem ca este o alternative.Parerea mea este ca sunt multe alternative.Sunt multe inventii care sunt tinute in sertare.Iar cei care le-au inventat au primit o gramada de bani.Chestia este ca cei in control,fac tot posibilul sa le tina ascunse.Dar in felul cum circula informatia in ziua de azi,curand var iesi din sertare.
    16 2
  • 6 11
  • Daca ne uitam atenti si gandim putin problema putem observa de la kilometri departare ca mai puternici lumii nu vor sa faca sa fie bine pt. populatie......vorbesc despre energie in toata lumea......
    Inteleg ca nu se poate schimba soarta pt. tari intregi asa peste noapte....insa sau putea face multe in lume in legatura cu energia 'verde' si asemenea aspecte....
    panouri solare.......tehnologie extrem de interesanta insa cica scumpa deocamdata...serios scumpa??????
    Avem rauri in mai toate orasele lumi......daca sar monta cate un mini generator la fiecare 100-200m dinstanta unu de altu.......doar intrun oras sar instala probabil vreo 20-30 de astfel de generatoare de curent......care chiar daca nu ar avea un impact major ar contribui.......binenteles ideea mea e inca primitiva insa un asemenea sistem de generatoare ar putea fi perfectionat.....
    Energie eoliana....ar trebui mult mai multe 'moriste' deastea sa fie construite instalate/ridicate....
    Marile compani si guvernele lumi tin trilioane de dolari/euro blocati in banci....bani care nu circula nu beneficiaza nimeni de ei.....macar o parte din ei daca sar investi in energie verde....sar vedea un inpact....
    9 3
  • Pai da
    Nu-i important cum anume se face, cat costa productia, ci faptul ca se poate face. Anul trecut parca se facea undeva in Anglia benzina.
    Imi aduc aminte cu placere vorbele reprezentantului Texaco la o conferinta din Paris cu tema "viziunea producatorilor de autovehicule si a partenerilor despre anul 2050" - combustibil va exista, problema se pune daca clientii vor fi dispusi sa plateasca pentru el...
    Cred ca ideea promovata este : motoarele cu ardere interna nu au dispara . Am demostart ca putem sa ilsintetizam din apa si aer...
    8 0
  • @Alex

    cu 30% mai mare? Pai deja motorina e scumpa si nu numai la noi. Poate ai vrut sa spui mai IEFTINA decat actualul pret. Dar daca minunea se intampla si scot la un pret competitiv (atentie, pret nu cost) atunci tarile exportatoare de petrol vor scade preturile. Iar metoda se va afla in postura de a deveni ineficienta.

    Si apropos de ineficienta. Ca si la articolul precedent la care mi-am luat "rosii" de nu m-am vazut am zis ca pare un fel de a te scarpina in ureche cu mana opusa: Hidrogen din apa (electroliza) cand se consuma curent, captura si separare de CO2 (iarasi consum de energie) Producerea de Blue Crude necesita iarasi energie din care, in sfarsit, se obtine E-diesel care,minune, consuma....energie.

    "Singura problemă pe care trebuie să o rezolve este producţia la scară largă într-o manieră eficientă din punctul de vedere al costurilor."

    aici e cheia si lacata

    Metoda e isteata, nu aduce nici un aport la diminuarea concentratiei de CO2 din atmosfera pentru ca prin arderea noului combustibil este eliminat din nou, e complexa dar cel putin pe moment se poate dovedi ineficienta mai ales ca (asa cum spuneam mai sus) poate intra intr-un razboi al preturilor care ar putea sa o tina pe tusa ceva vreme

    Poate ca marele castig ar fi tehnogiile conexe si eventualele aplicatii practice

    Gata, m-am lungit prea mult.
    8 3
  • tzenu_bmw e scumpa la noi, prin grija guvenantilor de a plati prin timbre verzi "investitorii" eolienelor si panourilor fotovoltaice!,Un fel de rotirea banilor,spagii,smulsi de la toti prin taxe "verzi".La fel si cu apa, factura ei depaseste pe cea a curentului uneori, ca trebuie sa platim apa data de sus de "DUMNEZEU"!Ca daca nu ar ploua tot platim scump,,ca e seceta,nu e productie agricola,nu e apa la baraje ,scumpesc curentul..si tot asa gasesc portite sa te stoarca de bani...
    3 2
  • alex: Salut. Am si eu un audi a4 din 2002 motor 1.9 tdi 131 cp si am probleme cu... Raspunde
  • scamel
    procedeul a fost inventat de romani in perioada interbelica. si a fost folosit de un submarin care facea naveta intre malul romanesc si sarbesc al dunarii in anii 90.
    3 2
  • hazard
    Asa, si? Romanii n-au nevoie de motorina. Noi vom trece in curand toate masinile pe gaz.
    3 0
  • mishazaitev
    Ceea ce multi nu stiu este ca fiind intr-o criza permanenta de combustibil (si de resurse de orice fel) de la inceputul celui de-al doilea razboi si pana la sfarsitul conflagratiei, Germania a produs inca de la acea vreme carburanti sintetici chiar daca nu erau obtinuti tocmai ecologic. Problema era ca niciunul nu reusea sa se ridice la nivelul calitatii carburantilor obtinuti din petrol, ceea ce influenta in mod dreamatic performantele motoarelor. Desigur, ar fi de dorit ca aceasta noua inventie sa functioneze pentru ca, asa cum in prezent vad masini de epoca in stare de functionare, sa vad functionand si masinile produse acum atunci cand vor deveni modele de epoca. Asta pentru ca, asa cum tata imi arata o Volga M21, sau un Ford Taunus, sau chiar un Ford cu mustati, bucurandu-se ca mai sunt inca functionale, mi-ar placea sa le arat si eu copiilor mei un Peugeot 307 , un Golf 7 sau mai stiu ce alta masina extrem de des intalnita astazi, dar care, peste timp, atunci cand resursele de petrol ale Planetei vor fi pe sfarsite, va deveni realitate.
    5 1
  • mishazaitev
    raritate nu realitate
    3 1
  • @misha...corect!

    am uitat sa spun ceva care mi se pare chiar important in legatura cu "tarasenia" asta de care numai Audi nu se face "vinovat" ci mai degraba Climeworks. Audi vine cu firma. Na, marketing, nu ne cunoasteam clientii?

    Deci, in conditiile in care politica oficiala de la Bruxelles este aceea a unui razboi "rece" cu combustibilii Diesel si implicit cu motoarele, tehnologia asta vine ca o manusa constructorilor ce nu vor sa se desparta inca de Diesel. Practic Bruxellesul numai are "obiectul muncii". Daca E-dieselului ii lipsesc, prin ardere, compusii de care se sperie oficialii europeni noua tehnologia isi va face loc si sa vezi minune cum chiar productia din noua licoare va beneficia de stipendii europene.

    Implicatiile la nivel de industrie vor fi majore, spun eu, iar politicile guvernamentale este posibil sa se schimbe "ca la Paris".
    10 1
  • Eu chiar nu vreau sa ma despart de diesel! Randamentul acestui motor este net superior celorlante variante de motor termic!Performantele dinamice sunt intr-o continua dezvoltare egaland si chiar depasind motorul otto...Este o veste excelenta reusita Audi.
    2 5
  • petrush
    @AM
    acest articol a mai aparut si acum sase luni. s-a mai schimbat ceva de atunci?
    0 3
  • Da motororina obtinuta... e fiabila?
    1 1
  • Marius
    Cred ca Audi face mai mult e-marketing si mai putin e-diesel
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru