BMW Seria 5 GT Power eDrive - conceptul unui hibrid de 670 de cai putere și autonomie electrică de 100 de km

de Bogdan Mirică
Joi, 27.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a dezvăluit Seria 5 GT Power eDrive, o versiune concept a unui hibrid alimentat la priză, care dezvoltă 670 de cai putere, dar asigură o autonomie pur electrică de 100 de kilometri.

În cadrul evenimentului dedicat inovațiilor Grupului BMW, constructorul bavarez a dezvăluit și un tren de propulsie hibrid dedicat modelelor sale de talie mare. Acesta vine cu mult mai multe resurse și cu o complexitate ceva mai mare decât ceea ce descoperisem inițial pe versiunea hibridă alimentaă la priză a viitorului BMW Seria 3 facelift.

BMW Seria 3 facelift va avea o versiune hibrid cu un consum care ajunge la doar 2 litri/100 de kilometri

Soluția de propulsie nouă a fost dezoltată în cadrul unui proiect Efficient Dynamics, desfășurat la Munchen, și instalată sub caroseria unui BMW Seria 5 GT, transformat într-un concept ecologic. Scopul ansamblului hibrid este acela de a oferi o rulare electrică performantă, ca în cazul revoluționarului Tesla Model S.

Rețeta Power eDrive

Prototipul Seria 5 GT dezvăluit în cadrul evenimentului dedicat inovațiilor folosește un motor turbo de 2.0 litri, cu patru cilindri, capabil să dezvolte 230 de cai putere. El este asociat unor motoare electrice, două la număr, derivate din unitatea actualului i3.

Esential 670 de cai putere oferă ansamblul hibrid Power eDrive.
100 de kilometri însumează autonomia electrică a noului BMW Seria 5 GT Power eDrive.
595 de kilometri este autnomia totală a conceptului hibrid alimentat la priză.
Primul motor electric este montat în interiorul transmisiei Steptronic și dezvoltă puțin peste 200 de cai putere.
Al doilea este montat pe axa posterioară și livrează 270 de cai putere. Această rețetă a primit numele Power eDrive, sugestiv pentru totalul celor 670 de cai putere și 1015 Nm dezvoltați de ansamblul hibrid.

Franz Drescher-Kaden, inginerul care a condus dezvoltarea tehnologiei hibride, susține că „motoarele electrice asigură două treimi din puterea totală, dovedind că BMW poate pune accent și pe performanța unui propulsor cu zero emisii.”

Autonomie electrică de 100 de kilometri

Cele două motoare electrice sunt ținute în viață de o baterie litiu-ion de 20 kWh, capabilă să asigure o rulare fără emisii pe o distanță de până la 100 de kilometri. Încărcarea ei se va face chiar și dela o priză de uz casnic.

În aceste condiții, autonomia totală a conceptului Seria 5 GT Power eDrive este de 595 de kilometri. Ea ar fi putut fi mai mare, dar, pentru a reduce masa totală, BMW a înlocuit rezervorul standard de 70 de litri al lui Seria 5 GT cu unul mai mic, de numai 30 de litri.

Benzina ține în viață motorul convențional, care acționează și ca generator de energie pentru celelalte două agregate electrice, dar și ca sursă directă de propulsie atunci când este nevoie de toată puterea. Configurația gândită de BMW face ca motorul pe benzină să acționeze roțile din față, în vreme ce axa posterioară este acționată de o unitate electrică.

Urmareste Automarket
BMW promite că noul Seria 5 GT Power eDrive este mai rapid decât versiunea standard alimentată cu motor V8 de 4.4 litri și 444 de cai putere (550i GT).
Pe viitor soluția regăsită astăzi sub capota modelului de familie ar urma să fie folosită și alte modele mari din gama BMW: viitorul SUV cu șapte locuri X7, noile X5, Seria 7 sau X6. Chiar și Rolls Royce ar putea înlocui motorul său V12 de 6.8 litri cu această configurație.

Comentarii (6)

  • sa aiba vreo legatura avalansa asta de hibride de la BMW cu asocierea cu "japonejii de la taiota"?

    intreb si io, asa, de curiozitate

    https://www.youtube.com/watch?v=Z7hWCuZVkBw
    2 6
  • Frumoase performante, interesanta masina (linia de design e din categoria celor pe care ori le placi, ori le urasti, depinde de gusturi), dar cum mama naibii poti lasa sa-ti iasa de pe poarta fabricii/laboratorului de cercetare o masina cu asemenea tevi de esapament in anul de gratie 2014, si asta din curtea unui constructor premium (atent la detalii) cum e BMW... :-)))

    Rusinica BMW !
    2 8
  • @Mircea

    Vorbesti serios? Chiar crezi ca versiunea de serie va avea aceleasi evacuari?
    3 4
  • @dan_grc: Nu pricep de unde ai inteles asta...
    Nu conteaza cum va fi (daca va fi) versiunea de serie. Eu vorbeam de cum se prezinta - in vazul publicului - un exemplar BMW (chiar daca e concept.
    5 0
  • arata ca 2 tevi sudate si ele acolo..oribile!!! iar performantele sunt uimitoate 100 de km si poate nici aia reali!! cum s-a intamplat si cu x5 x6 si alte hibride de la ei care in realitate consumau 16 17...dar oricum e dumnezeu pe pamant!
    3 5
  • @edi

    exagerezi, ba parca nu :)

    nu sunt singurii care aveau modele "hibride" cu motor electric de 20CP drept apendice unuia clasic de 200CP.

    Dar poate lucrurile se vor schimba.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru