Bulgaria: Autorităţile pregătesc schimbarea codului rutier pentru a împiedica înmatriculările non-rezidenţilor

de Sebastian Toma
Miercuri, 31.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autorităţile bulgare vor să-şi modifice codul rutier, pentru a sancţiona cumpărătorii de maşini înmatriculate în Bulgaria care nu au rezidenţă în ţară şi continuă să circule cu plăcuţele de înmatriculare bulgăreşti.

Esential 60 de zile vor fi valabile plăcuţele de înmatriculare temporare propuse de guvernul bulgar.
Amatorii înmatriculării automobilelor în Bulgaria vor avea în curând o nouă piedică, informează Digi 24 citând cotidianul bulgăresc "Monitor". De data aceasta, piedica vine de la guvernul bulgar, sătul de problemele cauzate de şoferiii care "uită" să schimbe actele maşinilor cumpărate de la cetăţenii bulgari. Noua prevedere vizează o amendă de 75 de euro pentru cetăţenii străini care nu au reşedinţă în Bulgaria şi cumpără o maşină în Bulgaria şi nu o înmatriculează în ţara de domiliciu în urma dobândirii bunului. Mai mult decât atât, pe lângă amenda propriu-zisă, cetăţeanul străin va trebui să predea plăcuţele de înmatriculare bulgăreşti la Poliţia Rutieră, urmând să primească în schimb numere provizorii, care să-i permită circulaţia vreme de 60 de zile, înainte de a solicita plăcuţe de înmatriculare temporare din ţara de domiciliu.

Dacă modificările aplicate codului rutier bulgăresc vor fi aprobate, aproximativ 100.000 de români vor fi afectaţi de această măsură. Autorităţile din România au propus în repetate rânduri diferite soluţii pentru blocarea circulaţiei vehiculelor înmatriculate în alte state, dar acestea sunt dificil de aplicat într-un mod coerent, atât din cauza restricţiilor europene în domeniu, cât şi din cauza lipsei unei baze de date complete şi actualizate asupra proprietarilor vehiculelor înmatriculate în alte state.

Urmareste Automarket
Vestea bună pentru românii care vor să înmatriculeze un automobil în Bulgaria este că încă există posibilităţi pentru "fentarea" timbrului de mediu din România.
Din păcate pentru ei, acestea implică un nivel mai ridicat al costurilor faţă de oferta veche al celor implicaţi în domeniul înmatriculărilor în Bulgaria. Mai precis, au mai rămas doar trei posibilităţi pentru românii interesaţi de această măsură: înmatricularea automobilului pe persoană juridică folosind o firmă deja existentă din Bulgaria, înfiinţarea propriei companii în Bulgaria în vederea înmatriculării pe persoană juridică, respectiv a treia posibilitate, care vizează obţinerea rezidenţei în Bulgaria şi înmatricularea pe persoană fizică, folosind domiciliul bulgăresc.

Via Digi24

Comentarii (19)

  • se orienteaza astia imediat....nu scapam asa usor de ursuleti
    prima optiune va fi sigur "înmatricularea automobilului pe persoană juridică folosind o firmă deja existentă din Bulgaria"
    25 5
  • auto_fan
    Foarte bine! Sper sa se aprobe, si sa mai gaseasca si alte solutii sa le puna bete in roate! M-am saturat de toti cocalarii cu numere de BG, fara asigurare si fara ITP, care considera ca strada le apartine si fac legea pe drumurile publice - pentru ca politia e clar ca nu o face.
    Idem si pentru aia cu numere de UK.
    66 7
  • Vasilica
    Oare sa fie asa de prosti Bulgarii, si sa nu isi traga o multime de bani ?? Cred ca sunt zvonuri lansate de propaganda , cum au mai fost.
    10 27
  • RAZVAN
    Sa nu mai existe masini inmatriculate in bulgaria. Totii si-au luat jeguri de masini de acolo si gonesc pe strazi, iar daca fac accident si iti da asigurarea risti sa te trezesti cu asigurare incheiata in Bulgaria pentru combina agricola sau cine stie ce utilaj. Sa nu ma vedem masinile astea.
    30 4
  • Pai Vasilica...daca ai gandi putin cred ca ai avea o imagine mai clara. Bulgarii au lasat sa inmatriculam 100.000 de masini ca exemplu platind taxe de inmatriculare mai mici evident decat in RO. Bun...si acum ce fac? Mai primesc bani si din amenzi :) un plan foarte bun pe termen mediu si lung...noi doar pierdem bani care se duc ghici unde..In Bulgaria!
    22 1
  • adica vine politistul bg. in rom si imi da amenda ?
    9 3
  • sunt foarte multe masini inmatriculate in Bulgaria care arata si merg foarte bine pentru ca fac revizia in Romania in privinta asigurarilor cautati solutii nu in alta parte ca masini inmatriculate in Romania foarte proaste din toate punctele gasesti la tot pasul
    9 17
  • Dar cu auto cu volan pe dreapta ce faceti? Cred ca suntem singura tara din UE care inmatriculam masini cu volanul pe ambele parti. Cred ca dealerii de masini ar trebui sa ofere optiunea de a alege pe ce parte sa fie volanul. Autoritati de KKO.
    26 2
  • mojitostill
    Din cate stiu eu cei care au masini cu numere de bulgaria circula cu procura si nu au act de vanzare cumparare intre un bulgar si el, legea asta e doar praf in ochii.
    7 3
  • romanii nu cumpara masinile ... doar primesc dreptul sa le foloseasca, printr-un act notarial ... deci la fel de multa apa de ploaie si pe la autoritatile bulgare ;)
    12 2
  • Ma bucura si nu prea.
    Nu inteleg de ce trebuie sa existe atatea restricti ca omul sa poata avea si el o masina. Nici nu se compara una de 1.4 cu una de 4.0.
    Ar trebui ca fiecare om sa aibe dreptul sa posede orice masina vrea el, fara sa plateasca atatea taxe. Este destul ca platim prin accize o multime de bani pe combustibili.
    De exemplu la un 540i la 3000euro cumparat in 2 ani am platit de 2 ori valoarea lui in impozit. Mi se pare o prostie cat ei de mare.
    Un max 500euro pe an pentru motorizarile de peste 3-4000cmc3 era destul.
    14 17
  • bozgoru''
    Hai sa vedem cine-și înmatriculează mașina în Balgaria : cei cu lănțișorul de câine la gât, cei cu ceafa lată, cei care nu știe să vorbește românește etc. Cred că exprimarea corectă este : "DECÂT EI" .
    22 10
  • CAMION
    Celor cu volan pe dreapta le trebuie doar un accident într-o depășire. După asta sigur își vor cumpăra mașină pentru oameni NORMALI.
    22 1
  • stirea se va propaga sub numele: sute de mii de romani afectati ... chiar o sa fie pe bune treaba :))
    5 1
  • Intr-o tara europeana, nu dau nume, taxa de mediu se desfasoara in felul urmator:
    NON-EURO: 850RON
    EURO I : 510RON
    EURO II: 170RON
    EURO III, IV, V, VI, XXXX: 0RON

    Impozit auto: 0 RON, ca ai motor de 7200 , ca ai motor de 800cmc, zero.
    In loc sa va razvratiti voi pt taxa auto, mai bine sariti in sus pt impozite. De ce intr-o tara cu autostrazi, drumuri, curate si intretinute, cu parcari si ambuteiaje rare, foarte rare... nu se plateste impozit deloc si in RO se plateste?
    Mai mult, de ce un biet om cu un Mercedes Cobra pe care nu ia 1000 de euro dar are motor de 5000 cmc plateste 7250RON pe an, dar unu cu Ferrari de 4600cmc plateste mai putin? E normal? E corect? pe ce se bazeaza plata impozitului pe cilindree? ce treaba are?
    Si mai mult, de ce unul cu un motor de 5000, plateste cat alt cetatean cu 4 masini cu motor de 2500cmc? Eu credeam ca impozitul se plateste pe proprietate, in cazul de fata masina, care ocupa loc pe drum, loc in parcari, politisti platiti pentru a impune legea in trafic, administrarea drumurilor etc. Pai cum unu cu 4 masini cu motor mic, plateste mai putin decat unul cu o masina cu motor mare? Care din ei ocupa mai mult loc, utilizeaza mai mult drumurile si chiar polueaza mai mult?

    Unde-i logica ca eu n-o vad. Oi fi mai prost de fel, n-oi fi stat destul prin scoli, poate ma lumineaza totusi cineva, mai ales in legatura cu faptul ca nimeni, dar pe NIMENI n-am auzit sa se planga undeva, nici in presa, nici pe strada, nici la UE, de abuzul asta numit impozitul anual auto. Pentru ce-l platim? drumuri zero, autostrazi miniaturale care tin 6 luni, politisti neinstruiti, siguranta pe sosele? sa nu vorbim, locuri de parcare? vise frumoase. Deci pt ce o platim? pt BMW-uri la parlamentari? ultimele din showroom-uri ca in alea din 2012 deja le put gazele... si nu ma refer la cele ale masinilor...
    21 6
  • O alta soluție proasta a guvernanților de a găsii bani pentru buget, se vor găsii alți 100 000 de "deștepți" de pe la noi, care vor găsii alta șmecherie sa le înmatriculeze cu 500 lei mai putin la bulgari.
    Cum dracu sa ai BMW, Audi, Mercedes.... și sa te duci ca milogul la aia !!!
    8 2
  • @mowgli -- ala cu motor de 5000cmc plateste cat 150 de tico/matiz .. si polueaza mai putin, face probleme mai putine in trafic etc.

    Interesant ar fi daca am trece la impozitarea bazata pe CO2 emis si puterea motorului. Din pacate asta nu se doreste la rRomanik pentru ca parcul auto este plin de masinute
    8 1
  • Cristi
    @unckle desi toate mediile discuta doar de emisia de CO2, poate nu ar fi rau ca aceasta sa fie ponderata cu alte gaze eliminate pe teava de esapament....arderea combustibilului nu produce doar CO2 si nu diminuarea CO2 poate determina strict reducerea poluarii
    5 0
  • Vorbe in vant. Sa le înmatriculeze unde vor dar sa fie camere care verifica mereu daca ai asigurare la zi emisa in Romania.

    Taxa de poluare sa tina cont de toate emisiile de noxe, de cum se produc si de unde piesele pentru ele, de gradul de siguranta a masinii si asa mai departe.
    In paralel statul sa mai lucreze la infrastructura.

    Cat despre masinile cu volan in alte parti: care e problema celorlalți? Nu am depasit niciodata de dreapta? Ne obliga cineva sa fim șmecheri si sa depasim numai din scurt si la limita?
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru