China va interzice vânzările de mașini diesel și pe benzină: cea mai mare piață auto se alătură trendului european

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 11.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
China va stabili anul în care va interzice comercializarea mașinilor diesel și pe benzină, decizie care va avea un impact major la nivelul industriei, întrucât țara asiatică este cea mai mare piață auto din lume.

Franța și Marea Britanie au anunțat în acest an că intenționează să interzică vânzările de mașini diesel și pe benzină începând din 2040, iar alte țări precum Norvegia, Olanda sau Scoția vizează măsuri similare pentru reducerea poluării.

Chiar dacă numărul țărilor europene aflate pe punctul de a adopta astfel de măsuri este tot mai mare, China este fără îndoială țara care ar avea cea mai mare influență în industria auto în cazul unei decizii similare.

Țara asiatica pregătește deja introducerea încă de anul viitor a unei legislații mult mai dure, prin care cel puțin 8% dintre vânzările unei constructor trebuie să fie reprezentate de mașini electrice. Oficialii de la Beijing au confirmat acum că discută cu organizațiile de reglementare un calendar concret pentru interzicerea producției și vânzărilor de mașini diesel și pe benzină. Pentru moment nu este clar anul în care va fi implementată măsura sau dacă hibrizii vor intra de asemenea în această categorie, însă probabil că anul 2040 va fi luat ca reper în luarea unei decizii finale.

China este cea mai mare piață auto din lume, cel mai bun exemplu în acest sens fiind că 40% dintre vânzările globale înregistrate anul trecut de Grupul Volkswagen au avut loc în această țară.

Via Electrek, Bloomberg

Comentarii (12)

  • We make America great again!
    3 4
  • De cand bre? Din 2040? Si se alatura trendului? Cel mai mare poluator mondial ia msuri antipoluare?

    Cand am citit titlul ma gandeam ca vor s-o faca de saptamana viitoare!
    15 1
  • petrush
    si cu industria ce fac? . multe orase emana un nor de fum mare si negru de zici ca erupe un vulcan. cum era la Galati in secolul trecut.
    11 0
  • ce sa faca @petrush...o lasa asa.

    Pentru ca tu sa cumperi ieftin si companiile din vest sa bifeze profituri grase. Te-ai prins? Vestul nu va trage clopotele pe tema asta pentru ca preturile mici "vin" odata cu fumul.
    10 1
  • Edikkk
    Oricum sunt MULT MAI HOTARATI decat pare !

    Deja orasele mari din China au anumite masuri luate !
    Nu ai moped, motocicleta electrica - nu se inmatriculeaza !!!
    Ai masina care nu este hibrida (nu mild-hibrid ci un hibrid cat de cat serios) nu se inmatriculeaza decat cu bon de ordine, adica poti sa astepti ani de zile sa iti vina randul !

    Ai deja inmatriculata, dar este alerta de smog, nu pot circula decat cele cu numere pare / impare... sau deloc cele full termice...

    si asa mai departe

    Oricum pana la sfarsitul anului TOT sistemul public de transport din Shenzen va fi verde (doar full-electrice sau pe CNG) !

    Nimic benzina, nimic motorina!

    Sunt cu mult inaintea europenilor si americanilor. Se pun mai greu in miscare, dar cand se pun, nu ii mai opreste nimeni.

    Sa nu uitam ca in momentul cand s-au hotarat sa incerce energia solara, in inner Mongolia (2016) au tras cea mai mare instalatie din lume 1500 MWp si apoi locul 2 de 1000 Mwp (2016)(care va ajunge la 3000 MW capacitatea in finalul constructiei) si locul 4 din lume cu 850 (2015) MW !!

    Mai au una de 500 MW (2014) si una de 380 MW (2016) asta ca sa ne facem o idee ce au facut chinezii in doar 3 ani !

    China este mult mai orientata spre ecologic-economic decat restul lumii. Nu sunt atat de originali precum Tesla car si Tesla powewall, SolarCity dar invata repede ceea ce este bine si de succes si pun repede in aplicare cand isi dau seama de avantaje !


    Noi Europa, suntem ultimii in electrificare. Cel putin azi.
    Suntem de multe ori cu vorbele si conceptiile invechite.

    Inca gasesti sumedenie de romani care daca ii intrebi:
    - daca ar fi o masina electrica in acelasi range de pret ca cele de astazi
    - si care s-ar incarca in 20 minute vreo 80%
    ai cumpara o astfel de masina ?

    stiind ca nu mai ai treaba cu curele, ulei, vas expansiune, poluare, EGR, turbine, ambreiaj, disc, volanta, schimbator viteze, bafta.... nimic... fara 60% din griji ... din problemele la service .. .la revedere pe viata...
    plus ai scapat de o pedala si un stick, si conduci masina dintr-o singura pedala (si o singura mana! sic!)...

    ati cumpara?

    Ei foarte probabil vor zice NU.

    Ca asa-i romanu.
    9 12
  • Păi măi Edik, românii sunt mai înapoiați, nu sunt ca tine cu Nubira, dar care vorbește de electrice și Powerwall. De Power Shield ai auzit ?
    11 6
  • Madalaescu s-a reinventat. Si-a schimbat si discursul. Acu ceva ani era fan japoneze (parca lauda Lexusul lu' tatsu'?) a trecut rapid prin perioada ca fan Rover, apoi si-a ridicat in slavi Nubira si acum e ...ecologist.
    12 1
  • Edikkk
    Dle Dan grc sau să zic Dan BMW ???

    Aveţi ceva inteligent de spus bine, dacă nu, nu are sens să vă răciţi gura de pomană
    6 9
  • Cineva
    @Edikkk

    In cazul de fata nu isi raceste gura ci face scurta la degete :)
    2 4
  • Arogantul
    si marmota invelea ciocolata
    1 1
  • babacloanta
    @Edikkk...tu esti ala cu Tesla si placerea de-a conduce?
    2 2
  • Babacloanta
    Tu esti ala cu Passat TDI sau BMW 316i si placerea de a conduce?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru