Daimler pune la îndoială planurile Tesla pentru capul tractor electric Semi cu autonomie de 800 de kilometri: "Legile fizicii sunt aceleași în Germania și California"

de Daniel Popescu
Miercuri, 21.02.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daimler susține că tehnologia actuală nu va permite celor de la Tesla să lanseze anul viitor un cap tractor cu autonomie de 800 de kilometri.

Tesla a dezvăluit la sfârșitul anului trecut capul tractor electric Semi, despre care afirmă că va fi livrat începând de anul viitor și că va avea inclusiv o versiune cu autonomie de 800 de kilometri.

Modelul a primit deja numeroase comenzi din partea unor companii pentru transportul produselor, însă rivalii de la Daimler pun la îndoială declarațiile oficialilor Tesla cu privire la performanțele capului tractor.

Astfel, aceștia susțin că tehnologia existentă în prezent nu permite ca într-un timp atât de scurt un producător să fie capabil de lansarea unui cap tractor cu o autonomie atât de ridicată.

"Dacă Tesla livrează într-adevăr ceea ce promite, este evident că vom cumpăra două unități: una o vom dezmembra și una o vom testa. Dacă se întâmpla asta, înseamnă că ne-a scăpat ceva. Dar pentru moment aceleași legi ale fizicii se aplică și în Germania, și în California", afirmă Martin Daum, șeful diviziei de camioane Daimler.

Daimler este cel mai mare producător de camioane din lume și pregătește de asemenea un cap tractor electric, însă stadiul de dezvoltare este mai puțin impresionant decât cel anunțat public de Tesla.

Modelul Actros va permite în faza inițială o autonomie de circa 200 de kilometri, iar anul viitor vor fi livrate primele 10 unități de test în cadrul unui proiect-pilot care se va întinde pe parcursul a doi ani.

"Camioanele parcurg circa 2.4 milioane de kilometri și există și un cumpărător pentru second-hand. Nu știm cum vor reacționa bateriile după ce vor fi utilizate 4 sau 5 ani, este o situație foarte complexă", a adăugat Daum.

Via Bloomberg

Comentarii (16)

  • Amuzant cum aceasta stire lipseste de pe acest site:
    http://europe.autonews.com/article/20180220/ANE/180219831/tesla-model-s-outsells-german-luxury-flagships-in-europe
    9 3
  • N-am inteles decat ca daca nu-i nemtesc, inseamna ca-i minciuna. Sa-i anunte cineva si pe nemti ca lumea nu a inceput cu ei.
    21 19
  • vaxalbina
    Celor de la Daimler le scapa cam multe, ei nici acum nu au o masina care sa egaleze autonomia lui Model S sau un suv cu autonomia lui Model X. Desi e o companie mai mica,Tesla le da clasa (nu doar lor).
    22 8
  • se pare ca pe heisenberg l-au avut degeaba, ei tot la nivel de leibnitz au ramas, dar ma rog tipic nemtesc, ce nu inteleg pun pe rug...
    15 7
  • Pai logic ca ai o autonomie mare daca pui si o baterie mare. Dar asta inseamna ca trebuie sa cari si bateria dupa tine.
    De exemplu: Model S are o baterie de 85kwh , autonomie 500 km (NEDC) si greutate de 2100 kg.
    Renault Zoe are baterie de 40 kwh, autonomie 400 km (NEDC) si greutate de 1450 kg. (650 km mai putin)
    Deci Tesla cu o baterie de 2 ori mai mare are o autonomie de 1.25 mai mare decat Zoe... Unde e eficienta si mare inovatie Tesla? Eu o vad mai mult ca un mare marketing...
    15 14
  • Je, sa ignoram faptul ca Model S este de vreo 7 ori mai puternica si are tractiune integrala.
    15 5
  • Ce mi se pare amuzant e ca nemtii tot demembreaza ce fac altii in ultimul timp :D. Tesla rulz!
    10 5
  • Je, sa ignoram ca Model S este de vreo 7 ori mai puternica.
    Masina care a fost lansata in 2012 care inca nu are competitor in 2018.
    (postarea mea anterioara a disparut ? ciudat)
    15 4
  • @LoL - treaba e ca lumea asta (auto) chiar cu ei a inceput...
    @Je - tu compari autonomia unui Clio cu al unui Koleos? Sunt la fel de eficiente?
    8 4
  • Pai da...
    @eu: autonomia se poate compara si intre Lastun si Hummer. Pana la urma exprima distanta pe care o poti parcurge cu "un plin". Cine stie, poate pana la urma un lastun are autonomie mai mare decat un Hummer...
    9 2
  • @ Eu
    Ideea era ca daca pui o baterie de 2 ori mai mare pe Zoe, o sa aiba o greutate mai mare deci automat consum mai mare, autonomie nu dubla, probabil ajunge tot undeva ca Tesla ca doar mai are de tras 650kg dupa ea.
    Nu vad nimic extraordinar in Tesla, pana la urma e acceasi tehnologie de baterii Lithiu- Ion pe care o folosesc toti.
    Era ceva deosebit daca scoteau o baterie de 85kwh la dimensiunea si greutatea uneia de 40 kwh si care sa se incarce mai repede decat concurenta.
    5 16
  • @Je, adica tu nu vezi ceva extraordinar intr-o masina scoasa in 2012 care nu are competitor nici in 2018 si care a pornit un trend pe care il copiaza toti (la fal ca iphone in 2007)? ok... culca-te linistit...
    10 1
  • @ Rex

    Nu contest realizarile, curajul si gandirea out of the box a lui Elon dar daca te documentezi mai amanuntit o sa vezi ca nu e nicio tehnologie extraterestra sub Tesla.
    Nu are competitor pt ca nu s-a vrut pana acum. Leaf e prima masina electrica de serie mare care a aparut cu 2 ani inainte, in 2010, si a avut la baza alt caiet de sarcini, bazat pe eficienta si cost cat mai redus ( LEAF- Leading, Environmentally Friendly, Affordable, Family Car).
    Tesla a dorit o masina care sa iti ia ochii cu design-ul si "televizorul- bord", sa fie puternica fara sa se uite si la pret prea mult. Asadar a creat o nisa de masini electrice.
    Contextul international pt eco friendly+ diesel gate + un marketing excelent a facut ca Tesla sa para ceva extraordinar.
    Cum am zis si mai sus are acelasi tip de baterie Lithiu-ion, timp de incarcare asemanator.
    Diferenta e la motorul sau mai bine zis motoarele fata/spate mai puternice (motoare care au acelasi principiu de functionare ca la Leaf).
    4 4
  • Daimler ar fi bine sa faca CAMIONE in loc de autoturisme .
    Cutiile lor 7G tronic sunt de rahat .... si MOTOARELE lor de la S550 consuma ulei ca pe benzina ....
    3 3
  • @bmw
    Ai dreptatet am avut si eu o masina cu 7G tronic e varza frate ...
    sa te fut*i in marca asta ....
    Numai denumirea de mertan a ramas...
    1 0
  • AndreiRN
    Candva Daimpler detinea o bucata buna din firma tesla dar s-au lepadat de ea si acuma nu le vine sa creada ca ei au ceva mai bun ca ei.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru