Designerul şef al Mercedes-Benz: "CLA atrage clienţii tineri şi ne aduce cumpărători de la alte mărci"

de Sebastian Toma
Vineri, 09.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz CLA, coupe-ul cu patru uşi al producătorului german, atrage clienţi mai tineri pentru marca din Stuttgart, iar jumătate dintre ei vin de la alte mărci, spune designerul şef al Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz CLA a început să schimbe profilul clientului mediu al mărcii, spune şeful departamentului de design, Gorden Wagener. Odată cu lansarea lui CLA, clienţii tineri au început să fie mai atraşi de marca din Stuttgart, iar Mercedes-Benz a reuşit să atragă şi clienţi de la celelalte mărci, în special de la rivalii din segmentul premium. Pe piaţa din Europa, jumătate dintre clienţii lui CLA provin de la alte mărci, în timp ce 80% dintre cumpărătorii lui CLA din Statele Unite ale Americii conduceau înainte un model al unui alt constructor.

Mercedes-Benz a produs 1.49 milioane de maşini în 2013

Un alt beneficiu al introducerii lui CLA în gamă este reducerea vârstei medii a cumpărătorului, clienţii coupe-ului cu patru uşi de segment compact având o vârstă medie de 43 de ani, semnificativ mai mică decât cea a clienţilor care aleg celelalte modele din gamă. Încă de la început, scopul lui Gorden Wagener, designerul german de 45 de ani responsabil pentru cele mai recente creaţii ale mărcii, a fost să redefinească aspectul modelelor Mercedes-Benz, în baza limbajului Sensual Purity, gândit în 2008, când l-a înlocuit pe Peter Pfeiffer la conducerea acestui departament.

Mercedes introduce un diesel Renault de 1.5 litri pe actualul CLA

CLA este primul coupe cu patru uşi de segment compact din lume şi fratele mai mic al lui CLS, primul model care a adus ideea de "coupe cu patru uşi" în istoria modernă.

Urmareste Automarket
Cu toate că Mercedes-Benz CLA este un model desenat în baza filozofiei Sensual Purity, cel mai bun exponent al acesteia este noul C-Klasse, consideră designerul şef al Mercedes-Benz.
În timp ce la CLA, Gorden Wagener spune că a abordat o execuţie mai ”sălbatică” a limbajului de design şi modelul a redefinit marca germană în acest segment, la C-Klasse a fost aplicată o abordare mai clară, care a urmat partea ”mai pură” a filozofiei Sensual Purity. În orice caz, Gorden Wagener consideră că modelele C-Klasse şi CLA pot face parte din filozofia de design a mărcii din Stuttgart fără să arate la fel deoarece cele două modele reprezintă execuţii diferite ale aceleiaşi idei.

Lexus nu vrea să creeze modele accesibile de tipul lui Mercedes CLA

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (3)

  • frumoasa masina. frumoasa foc si in poze si in realitate, iar stopurile alea cand sunt aprinse noaptea sunt de-a dreptul superbe! il recunosti imediat cand te depaseste pe autostrada :)
    26 3
  • clientii tineri care cu siguranta sunt prea tineri ca sa fi produs atatia bani cat sa-si permita asemenea masina. doar un comentariu rautacios.. poate sunt strugurii acrii si d-aia.
    0 0
  • Andrei
    Aia prin vest chiar isi mai permit un CLA,la noi mai rar...mai gasesti aduse de prin vest dar tot te costa vreo 20 de mii, si tinerii de prin Ro nu isi iau CLA, daca au 20 de mii isi cumpara E klasse, A6...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru