Feedback

Doliu în industria auto: Sergio Marchionne a încetat din viață la 66 de ani

Publicat Miercuri, 25.07.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 12
Doliu în industria auto: Sergio Marchionne a încetat din viață la 66 de ani - Poza 1
Sergio Marchionne, fostul CEO al Alianței Fiat-Chrysler, a încetat din viață la 66 de ani în urma unor complicații apărute după o operație suferită recent la umăr.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.

Industria auto este în doliu. Sergio Marchionne, unul dintre cei mai importanți manageri din istorie, care se identifică cu mărci globale de renume precum Fiat, Ferrari, Alfa Romeo, Maserati, Lancia sau Chrysler, a încetat din viață miercuri în urma unor grave probleme de sănătate.

Anunțul a fost făcut de John Elkann, președintele Alianței Fiat-Chrysler, în cadrul unui scurt comunicat de presă.

"Am aflat cu adâncă tristețe de trecerea în neființă a lui Sergio Marchionne. Din păcate, de ceea ce ne-a fost frică nu am scăpat. Sergio Marchionne, om și prieten, a dispărut. Cred că cea mai bună metodă pentru a-i onora amintirea este să construim pe baza moștenirii pe care ne-a lăsat-o, să continuăm să dezvoltăm valorile umane, responsabilitatea și deschiderea cu ajutorul cărora a fost un campion înflăcărat", este mesajul publicat de Elkann. 

Vestea a venit la numai câteva zile după ce Alianța Fiat-Chrysler a anunțat că Marchionne este internat în stare gravă într-un spital din Elveția, motiv pentru care atribuțiile sale au fost preluate cu efect imediat de Mike Manley, fostul șef al Jeep.

Informații neoficiale despre situația medicală

Constructorul a evitat să detalieze starea de sănătate a italianului, însă publicația italiană Lettera43, recunoscută pentru sursele sale de încredere, a anunțase cu numai câteva ore în urmă o serie de amănunte. Astfel, Marchionne a fost diagnosticat "cu mult timp în urmă" cu o tumoare malignă la unul dintre umeri, iar din acest motiv se deplasa cu dificultate.

El se trata cu cortizon și lua medicamente și pentru tratarea unei tiroidite cronice. În plus, italianul și-a exprimat o serie de dubii cu privire la o procedură medicală pentru îndepărtarea tumorii maligne.

Totuși, el a fost operat la umăr, iar în timpul operațiunii a suferit un embolism cerebral, caracterizat de astuparea unui vas sangvin în urma unei coagulări de sânge în creier. În urma acestei complicații, Marchionne a intrat în comă și a fost menținut în viață cu ajutorul aparatelor, în timp ce medicii amenționaseră că nu există nicio speranță de recuperare.

Niciuna dintre aceste informații cu privire la starea de sănătate a lui Marchionne nu a fost confirmată oficial de Fiat-Chrysler.

Cariera lui Marchionne in industria auto

Marchionnne a fost ales ca membru independent în consiliul director al Fiat SpA in 2003, iar dupa numai un an a ajuns în funcţia de director executiv. Atunci când a preluat cârma companiei italiene, Fiat plutea în derivă.

Cu pierderi de aproximativ 6 miliarde de euro între 2001 şi 2003, producătorul italian era pe punctul de a se scufunda în ceea ce ar fi fost, la acea vreme, cel mai răsunător faliment al începutului de mileniu. Marchionne a reuşit să pună ordine în vistieria italienilor şi să cârpească datoriile cu două miliarde de dolari, oferiţi de General Motors ca o compensaţie pentru un joint-venture eşuat. Aşa se face că la numai un an după ce a preluat compania, Marchionne a adus Fiat pe profit.

In 2014, la 10 ani de la instalarea sa pe cea mai înaltă poziţie de conducere a Grupului Fiat, Marchionne marca încă o victorie răsunătoare: gigantul Chrysler, al treilea constructor auto din Statele Unite, a devenit subsidiarul mai modestului Grup Fiat.

În ultimii ani, Marchionne a fost aspru criticat pentru strategiile sale din fruntea Fiat-Chrysler, în special din cauza situației precare și a vânzărilor reduse din dreptul unor mărci celebre precum Lancia, Alfa Romeo sau Maserati. În plus, Alianța a înregistrat o perioadă nefastă inclusiv în privința brandului Fiat, iar Marchionne stabilise deja o restructurare radicală a gamei de modele Fiat din Europa, care va rămâne doar cu 500 și Panda, urmând ca Punto și Tipo să fie eliminate.

De asemenea, Marchionne a fost criticat că a reacționat greu la două dintre cele mai importante trenduri recente din industria auto: dezvoltarea sistemelor cu funcții autonome și introducerea tehnologiilor hibride și a mașinilor electrice.

În acest context, Marchionne a încercat în mai multe rânduri să găsească un partener pentru o fuziune, iar una dintre țintele sale a fost Grupul Volkswagen. Cel mai recent, presa internațională a speculat insistent că Hyundai intenționează să cumpere Fiat-Chrysler

Întreaga strategie a Alianței s-ar putea schimba însă după decesul său, atât în privința tehnologiilor dezvoltate și a mărcilor și modelelor, cât și a prezenței Ferrari în Formula 1.

Citește aici un amplu articol despre viața și cariera lui Marchionne.

Via Fiat-Chrysler, Automotive News, Lettera43


Comentarii (12)

  • @AM

    nu tiroida ci TIROIDITA e cronica, unul din factorii declansatori fiind...stresul
    9 1
  • Din păcate este declarat oficial decedat. Ce ți-e și cu viața asta!
    1 4
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • someone
    la asta nu ma asteptam....odihneasca-se in pace
    8 1
  • Nu am nimic cu omul asta, dar pe siteuri internationale zice ca a salvat Fiat si Chrysler. Am intrat de curios pe Chrysler.com sa vad si eu ce modele au la vanzare si vad ca au doar 2 modele: 300 si Pacifica. La Fiat se dorea sa ramana doar cu 500 si Panda. Adica un model din 3 cifre si un nume cu P...cam putin pentru firmele care dau numele aliantei
    11 7
  • @eu - iti dau dreptate, este o oferta mult prea putina oferta din partea Chrysler. In acelasi timp, Dodge are o oferta mult mai bogata, chiar si cu un model pick-up truck. Nu cunosc simpatia pentru marcile Chrysler / Dodge dincolo de ocean, dar Chrysler nu poate supravietui cu doar doua modele.
    In ceea ce priveste oferta Fiat, nu stiu daca Marchione si-a dorit o delimitare mult mai clara a modelelor si ma gandesc aici ca Alfa sa aiba oferta pentru modele de clasa medie si SUV, Lancia sa aiba oferta de modele premium (desi ma cam indoiesc ca le-a iesit) iar Fiat sa aiba modelele de clasa mini, mica si compacta. Nu prea imi dau seama ce vor sa faca cu Maserati. Ferrari nu are probleme, ei vor merge din inertie multi ani inainte, au o clientela foarte fidela si o imagine incredibila.
    6 1
  • Odihneasca-se in pace!

    @automarket: tumora, nu tumoare
    7 3
  • Mai bine cu 2 modele la Chrysler, 2 la Fiat, 2 la Alfa dar PROFITABILI decât cu multe şi în faliment.

    Dumnezeu să îl odihnească.
    13 1
  • Nu pot sa cred! Știam că este bolnav, însă nu știam că este chiar atât de grav. Pe de altă parte, ultimii 10 ani cred că i-au pus capac". Multe critici, puțini bani, puține modele, locuri de munca in pericol... nimeni dintre noi nu cred că îsi poate imagina cât de dificil e să conduci un "gigant".
    Odihneste-te în pace, maestre! Prea putini au înțeles ce vrei sa faci ! Prea putini au înțeles că esti un fel de Steve Jobs. Urmează laudele și aprecierile, inclusiv din partea celor care te doreau departe de Fiat. Că așa e după ce murim.
    17 2
  • fiat lux
    Poata FCA gaseste un manager care sa scoata grupul din rahat...
    In stilul asta, oricum se duceau de rapa.
    7 11
  • @fiat lux - Din păcate managerii americani dau rasol rău de câteva decenii încoace, mai ales în industria auto, chiar și la ei acasă. Sper să găsească unul european
    7 0
  • Mă cuprinde și pe mine regretul, dar nu numai pentru moartea unui om pe care inclusiv eu l-am judecat aspru, uneori mai mult decât era cazul (eu fiind unul dintre nenumărații din lumea asta care cumpără/vând mașini, ceea ce nu ȋnseamnă ȋnsă că noi, consumatorii, influențăm traiectul industriei auto, deci n-o facem nici ȋn sens pozitiv, nici ȋn sens negativ – iar cine ar vrea să mă combată invocând rolul “crucial” al cererii, să nu uite adevărul elementar, anume că, ȋn vremurile noastre, oferta este astfel concepută ȋncât să genereze cererea, nu invers), ci și pentru unele reacții de pe aici pe care nu le socotesc adecvate ȋn context…dar mi-a plăcut, totuși, atitudinea lui @Pana. Și, din păcate, ȋncă suntem prizonierii unei echivalențe care vădește superficialitatea și suficiența noastră: profit = succes.
    3 1
  • R.I.P. Sergio Marchionne!
    6 0
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru