Feedback

Marchionne, internat în spital în stare gravă după o operație la umăr: italianul, înlocuit din funcția de CEO al Fiat-Chrysler de șeful Jeep

Publicat Luni, 23.07.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 12
Marchionne, internat în spital în stare gravă după o operație la umăr: italianul, înlocuit din funcția de CEO al Fiat-Chrysler de șeful Jeep - Poza 1
Mike Manley este noul CEO al Alianței Fiat-Chrysler și îl înlocuiește pe Sergio Marchionne, despre care se vehiculează că este în comă în urma unor complicații apărute după o operație la umăr.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alianța Fiat-Chrysler traversează o perioadă dificilă în industria auto, iar problemele sunt acum amplificate de starea de sănătate a lui Sergio Marchionne. Acesta este internat în prezent la Spitalul Universitar din Zurich, acolo unde a suferit duminică o serie de complicații după o operație la umăr.

În urma acestor evenimente, Alianța Fiat-Chrysler a decis ca postul de CEO să fie preluat imediat de Mike Manley, care până în prezent era CEO-ul Jeep, brandul cu cea mai bună evoluție din cadrul Alianței.

"FCA anunță cu profundă întristare că pe parcursul acestei săptămâni au apărut complicații neașteptate în timp ce Marchionne se recupera după o operație, iar aceste complicații s-au înrăutățit semnificativ în ultimele ore", menționează oficialii FCA fără să ofere detalii suplimentare despre natura complicațiilor medicale.

Publicația italiană Gazzetta dello Sport susține că Marchionne este internat în Elveția de 3 săptămâni, în timp ce o altă sursă citată de agenția de presă ANSA susține că italianul este în comă și că ar putea suferi de cancer la plămâni.

În plus, sursa citată afirmă că starea de sănătate s-a complicat după ce medicii au încercat fără succes să-l trezească din comă, iar în prezent situația ar putea fi "ireversibilă".

Potrivit primelor informații, Manley va adopta o strategie prudentă și va urma planul pe termen mediu stabilit recent de Marchionne. Printre deciziile luate anterior de Marchionne se numără restructurarea radicală a gamei de modele Fiat din Europa, care va rămâne doar cu 500 și Panda, urmând ca Punto și Tipo să fie eliminate.

De asemenea, la sfârșitul acestei săptămâni, Marchionne a fost înlocuit și din postul de CEO al Ferrari de către Louis Camilleri, în timp ce postul de președinte al Ferrari a fost luat de John Elkann. Chiar și în urma acestor schimbări, brandurile Fiat, Ferrari și Chrysler sunt în continuare conduse indirect de familia Agnelli.

Vă reamintim că Marchionne anunțase deja că va ceda postul de CEO al FCA începând din aprilie 2019, însă intenționa să rămână CEO și președinte al Ferrari până în 2021. În prezent, Marchionne derula un plan cu privire la separarea producătorului de componente Magneti Marelli de restul Alianței prin listarea acestuia la bursă, iar planul va fi dus acum la capăt de Manley.

Marchionne a salvat Fiat de la faliment în 2004, însă  în ultimii ani a fost criticat pentru o serie de decizii controversate cu privire la brandul italian. Citești aici un amplu articol despre viața și cariera lui Marchionne

Via Reuters, Gazzetta dello Sport, ANSA


Comentarii (12)

  • Cu tot respectul si parerea de rau, sper sa crape sau macar sa nu mai fie CEO FCA niciodata. Omul asta a distrus Lancia, a distrus Alfa, a distrus Maserati, a distrus Chrysler, a distrus Fiat, si multe alte marci cu un management de-a dreptul cretin. Omul e nebun si a avut ce cauta in pozitia de CEO. Din cauza lui, marci consacrate au fost infometate de modele decenii, pana au ajuns umbre in industria auto.
    6 27
  • @Sam93
    Esti atat de prost incat nu mai ai loc in pielea ta
    13 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Sam93: "Atunci când a preluat cârma companiei italiene, Fiat plutea în derivă. Cu pierderi de aproximativ 6 miliarde de euro între 2001 şi 2003, producătorul italian era pe punctul de a se scufunda în ceea ce ar fi fost, la acea vreme, cel mai răsunător faliment al începutului de mileniu.

    Sergio a reuşit să pună ordine în vistieria italienilor şi să cârpească datoriile cu două miliarde de dolari, oferiţi de General Motors ca o compensaţie pentru un joint-venture eşuat. Aşa se face că la numai un an după ce a preluat compania, Sergio aduce Fiat pe profit."

    De aici: http://www.automarket.ro/stiri/oameni-cu-vocatie-sergio-marchionne-magicianul-care-a-construit-mariajul-54908.html
    21 4
  • Fanii Lancia si-au pus de multă vreme această dorință, adică să crape. Bun, Lancia nu era intr-o situație bună nici când a venit Marchionne, dar nici n-a ridicat un deget pentru resuscitare.

    Sper sa-și revină totuși, măcar pentru milioanele primite bonus, să apuce să le cheltuiască .
    6 5
  • George
    Cand a venit la conducere fiat era in pragul falimentului. Intre timp a cumparat Chrisler, jeep, ram, a inviat Maseratti care vinde vreo 10 ori mai mult, alfa a inceput o noua viata.
    Pe langa asta el nu e Patronu' asa cum il stiu romanii ci e un CEO. Adica Patronu' si consiliul de adimnistratie il tin in functie pentru ca are rezultate.
    Iar apoi sa doresti moartea unui om asa ca nu iti place tie e chiar o idiotenie.
    12 1
  • ...la noi sus la munte e altfel decat la altii. Pe langa oxigen lipsesc si neuronii
    7 3
  • Eu nu spun ca ma bucur, Doamne fereste ..chiar daca personal nu am inteles niciodata filozofia acestui om vis-a-vis de marca care defineste numele companiei = FIAT. Dar cred ca l-au ajuns blestemele Italienilor sau (si mai credibil) a deranjat pe "macaronaru" care nu trebuia. In continuare cred ca omul asta a sacrificat prea multe de la FIAT de dragul Chrysler/Jeep sau din dorinta de a demonstra ca aceasta miscare nu a fost una gresita. Da, a salvat poate in trecut FIAT , dar prin inginerii financiare/negocieri/aliante si nu prin cresterea cotelor de piata ale modelelor din grupul Fiat . Poti sa fii un geniu finaciar/negociator , dar in industria auto consider ca asta nu ajuta prea mult pe termen lung. Pana la urma ce a facut ,a profitat de idiotii de la GM si a pus mana pe cateva miliarde de-a moca si apoi ...o companie aproape falimentara a cumparat pachetul majoritar la o alta companie falimentara -in orice domeniu nu prea gasesti exemple pozitive de acest fel - si se focuseaza pe "renasterea" celei din urma. Hmm..pe langa faptul ca nu e logic ca treaba asta sa mearga suna si cam aiurea... e ca si cum vii si spui ca tu FIAT ti-ai dorit intotdeauna sa fii de fapt Chrysler si acum ai ocazia , da-le dracu de modele FIAT , ma apuc si fac JEEP-uri ca sigur fac mai multi bani. Eu unul nu cred ca o sa le mearga nici pe piata americana cu vanzarile grupului Chrysler , iar in Europa..sa fim seriosi. Mai mult de 5 ani nu le mai dau impreuna. Aaa..si revenind la stire, ia uite cum americanii conduc acum fabricile FIAT. Acu sa vezi durere in Italia..ca americanu nu sta pe ganduri sau la discutii , nu are profit fabrica= concedieri sau faliment . In sfarsit , ma bag si eu ca musca-n ...lapte .Ii urez sanatate lui SM , ar fi pacat si stupid sa dea coltul in felul asta .
    8 2
  • Sergio Marchionne a fost un MARE CEO în lumea auto !!!

    Lancia a murit pentru că era pe o plajă de concurenţă drastică şi nu erau fiabile, când le-a făcut fiabile consumau mult şi erau scumpe.
    Apoi le-a făcut ca o divizie "BMW" a Fiat şi a scos sedanul şi SUVul de succes de azi !!!

    Alfa azi bate BMW Mx !!

    Da???

    Vreţi să îl criticaţi??? Urmăriţi vreo 3-10 interviuri cu el şi o să vă schimbaţi părerea drastic (în bine).

    Operaţia a fost la ganglioni cred, nu la umăr cum înţelegem noi, dar cred că are şi ceva metastaze la ficat. Fuma mult înainte cred.

    Dumnezeu să îl ajute.

    Zeci de mii de italieni DAR şi de americani au încă un loc de muncă (şi ) datorită lui. Lui Sergio Marchionne.
    2 6
  • Dumnezeule!

    pufarina asta de @Edikk (acelasi mafia blocat in aceeasi topica infantila) e inepuizabil...."plaja de concurenta drastica", daa???, ganglioni, cred, si ceva metastaze pe la ficat (sa fie de samnata) ca fuma mult, Dumnezeu sa-l ajute (in bine)

    pe el. Pe Sergio Marchione
    4 2
  • Foarte urât gestul redacției AM…”A da peste bot” (indiferent cui), ca puseu moralizator, nu intră niciodată ȋn arsenalul deontologic al ziaristului. Dar de ce m-aș arăta uimit? Mass-media din ziua de astăzi a cam terminat-o (probabil ireversibil) cu principialitatea care i-a marcat destinul atâtea decenii.

    Vai, vai, ia uite cum ne trezim noi să punem accentul pe “fapte” și “date”. Dar realitatea ca atare nu consemnează numai lumini ȋn activitatea lui Marchionne, ci atestă și rechizitoriul lui @Sam93.

    Mărturisesc că aș ȋncheia neafectat conturile cu acest site, dacă n-ar mai hălădui pe aici un pâlc de băieți pe care ȋi prețuiesc. Oricum, cu excepția lui B.M. (pe care ȋl urmăresc și pe Digi), consider că nu prea ai ce să citești / vezi / guști.

    On topic – dacă tot se poartă citatul din arhivă, ia să mă ȋncumet și eu, de data asta față de mine ȋnsumi, legat de un articol dedicat lui Dodge Viper: “o fi Marchionne tontălău din fire, dar a nimerit-o la faza cu Chrysler: a cumpărat inteligență…”. Totuși, nenea Sergio nu se poate pretinde chiar un manager excelent. Și nu este vorba despre un ipotetic salt comercial care să amenințe poziția suverană a lui VAG, ci despre acele clasamente ale fiabilității care plasează cele două entități ale FCA ȋn zona minată. Măcar de-ar fi fost doar una…dar ambele?! Ce om rațional n-ar cădea pe gânduri? An de an s-a perpetuat situația, ȋnsă nu l-am auzit pe Marchioninno (“alint” din partea lui Davide Cironi) să-și exprime ȋngrijorarea.

    Este firesc ca Jeep să fie perceput, ȋn unanimitate, drept eroul salvator al Grupului italo-american. Ȋnțelegem prea bine și prea lesne de ce. Eu ȋnsă, ori de câte ori pronunț Jeep, mă duc cu gândul instantaneu și exclusiv la off road…
    4 1
  • Mda, nici eu nu înțeleg de ce a fost un CEO de mare succes, magician, atâta timp cat grupul FCA supraviețuiește datorită Jeep, grup FCA care oricum este cel mai firav dintre toate, Chrysler nu mai are identitate, nici gamă decentă măcar, Maserati mai mult numele, Fiat va rămâne cu 500 și Panda( inteligenta mișcarea), iar pe Alfa încă n-o văd salvată.
    3 1
  • FCA nu supravietuieste datorită jeep.

    Da, toată lumea vrea SUV. Şi Ford renunţă la Fiesta, Mondeo, Focus pentru SUV.

    Dar totuşi când din kk faci bici, înseamnă că eşti foarte bun.

    CEO la VW e uşor, acelaşi stil, aceleaşi maimuţe, copiat ideile de motoare de la Fiat şi Ford (vezi TSI vs Ecoboost) şi multă gargară pentru fraieri, că ei VW uber alles... dar să vezi ce probleme reale au unele modele şi serii de VW !!!
    Şi care e tratamentul în Service.


    Vezi Consumer report cu cele mai bune 10 maşini din SUA pe baza datelor de la service uri, unde TOT TOPUL era doar Toyota şi Honda, doar primul loc Ford F150 !!

    Alea maşini fiabile nu VW căzut lanţ distribuţie de 2 ori în puţini km.
    1 4
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru