Ford a închis uzina sa din Belgia după 50 de ani şi 14 milioane de maşini produse

de Sebastian Toma
Vineri, 19.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fabrica Ford din Genk, Belgia, a fost închisă după aproape 50 de ani de activitate. Ultima maşină care a părăsit linia de fabricaţie a fost un Ford Galaxy, care va fi donat unei organizaţii caritabile.

Esential 5.500 este numărul aproximativ de angajaţi al uzinei Ford din Genk.
Ford a anunţat astăzi închiderea fabricii sale din Genk, Belgia, după 50 de ani de activitate. Ultimul exemplar construit la Genk, un Ford Galaxy a părăsit ieri, 18 decembrie, liniile de fabricaţie şi va ajunge la o organizaţie umanitară, fiind donat de marca americană în acest scop. Fabrica Ford din Belgia a produs aproximativ 14 milioane de unităţi în întreaga sa activitate şi era responsabilă de construcţia modelelor Mondeo, S-Max şi Galaxy. În urma închiderii acestei uzine, 11.800 de locuri de muncă din Belgia au fost eliminate, potrivit estimărilor Universităţii din Hassel, care a a calculat inclusiv impactul asupra furnizorilor locali al deciziei, care a fost anunţată la sfârşitul anului 2012.

Cota de producţie a fabricii Ford din Genk a fost mutată în Valencia (Spania). Acolo este produs acum noul Mondeo şi tot acolo vor fi fabricate noile S-Max şi Galaxy atunci când vor debuta pe piaţă. Cei de la Ford au luat această decizie pentru a-şi eficientiza reţeaua din Europa în vederea revenirii la profit, deoarece producţia din Europa de modele Ford depăşea semnificativ cererea înregistrată de producător, ceea ce i-a obligat pe americani să introducă zile de şomaj tehnic şi alte măsuri menite să reducă stocurile, dar închiderea uzinei respective a fost considerată cea mai bună soluţie pe termen lung.

Urmareste Automarket
Închiderea fabricii Ford din Genk a făcut parte din planul de restructurare al Ford, anunţat la finele lui 2012.
Pe lângă uzina din Belgia, Ford va închide fabrica de asamblare din Southampton şi uzina de ştanţare/utilare din Dagenham. La nivelul reţelei Ford, restructurările vor afecta aproximativ 5.700 de angajaţi. Închiderea acestor facilităţi aduce economii de 346-385 de milioane de euro pe an. Concernul american a înregistrat pierderi de 1.1 miliarde de euro în 2012.

Via WCF| Ford

Comentarii (7)

  • Craiova casca ochii... le-ati promis autostrada spre pitesti (si apoi spre sibiu) si cai ferate modernizate... de ce ar mai ramane?!
    20 4
  • @ dany
    Din pacate pentru Ford Romania ( uzina de la Craiova ) cei de la Ford nu au ce trebuie in pantaloni pentru a inchide ori operatiunile din UK ori cele din Germania ( Koln ) . Pierderile de peste 1.2 miliarde EUR pe care le va inregistra in 2014 divizia Ford Europe se vor datora in principal operatiunilor din Marea Britanie si Germania unde forta de munca foarte ridicata ( cea din Germania este cea mai ridicata din lume ) coroborata cu nivelul nu tocmai satisfacator al vanzarilor ( in Germania Ford Focus se vede depasit de Seat Leon ) au generat aceste pierderi semnificative . Insa cei de la Ford momentan nu indraznesc sa se atinga nici de operatiunile din UK si nici de cele din Germania pentru a nu afecta si mai mult vanzarile europene ( Marea Britanie este piata europeana nr.1 pentru Ford iar Germania cea nr.2 ) .
    10 1
  • ai dreptate din punct de vedere economic... dar nu cred ca opel, mercedes, bmw, vw, ford etc. ar face greseala sa isi inchida fabricile de pe cele mai mari piete... ar castiga pe teremn scurt insa in perspectiva ar fi un dezastru. oricat ar trimite ei la cursuri angajatii sa nu ne imbatam cu apa rece: o masina produsa in germania, franta, anglia e mai de calitate decat una produsain romania sau turcia! iar asta e un adevar incontestabil oricat ar sari unii pe aici... iti dau un ex. personal: la masina mea am pneuri de vara Goodyear DuraGrip produse in Polonia (de vara) si pneuri Semperit Speed Grip 2 fabricate in Germania(de iarna). Ultimele nu fac un zgomot mai mare ca cele de vara, masina nu consuma mai mult si se comporta la drum cel putin de bine ca cele de vara... nu se simte nicio diferenta pe asfalt uscat! Exceptionale... le recomand oricui... produse in Germania!
    1 1
  • dincolo de asta sa presupunem ca Ford si-ar muta o mare parte din productie in Romania. pe unde ar transporta masinile catre vest? ar avea nevoie de autostrada pana la pitesti, de acolo la sibiu, deva-nadlac sa fie terminata, autostrada A6 craiova-calafat-lugoj, centura in regim de autostrada Craiova sud, centura in regim de autostrada in jurul Bucurestiului (pt transportul automobilelor catre portul Constanta), cale ferata modernizata (care sa permita viteze constante de cca. 150 km/h spre Timisoara si Constanta via Bucuresti...
    4 0
  • vector
    Ford face masini slabe. Competitivitate redusa.
    2 11
  • @vector
    pe ce te bazezi cand zici asta ?
    Ai facut tu un studiu ? Ai tu un ford luat de nou si ai probleme ?
    Povestile astea ..le tot aud.
    Deocamdata ford focus e cea mai vanduta masina din lume ...deci nu cred ca sunt asa de multi fraieri ..sa ia ceva prost.
    Pace !
    6 1
  • hazard
    "Deocamdata ford focus e cea mai vanduta masina din lume ..."
    HAHAHAHAHAHAHA
    "pe ce te bazezi cand zici asta ?
    Ai facut tu un studiu ? "
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru