Ford face un anunț istoric: "Prima mașină autonomă de serie fără volan și pedale vine în 2021"

de Mircea Meşter
Miercuri, 17.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford este primul constructor care ne oferă un termen de așteptare până la dezvoltarea primei mașini 100% autonome. Aceasta va fi utilizată de flote precum cele de taximetrie sau de ridesharing și nu va fi disponibilă în prima fază la achiziție pentru persoanele fizice

După ce marii constructori auto au tatonat în ultimii ani zona mașinilor autonome și s-au ferit să ofere ținte legate de dezvoltarea mașinilor care vor putea să se conducă singure, Ford sparge gheața și anunță cât se poate de oficial, printr-un comunicat de presă publicat astăzi, că anul 2021 va aduce o mașină full-autonomă, fără volan și fără pedale de accelerație și frâne.

Mașina va fi disponibilă în prima fază la achiziție exclusiv pentru flotele companiilor de taximetrie și de ride-sharing precum Uber sau Lyft, cauza fiind legată de costurile mai mari decât cele ale unei mașini "normale". Totuși, Ford susține că mașina va fi disponibilă în volume mari și că nu va fi un simplu experiment, ci un model care va da startul unei noi ere în lumea auto.

"Deceniul care urmează va fi definit de automatizarea automobilului, iar vehiculele vor avea un impact semnificativ în societate. Suntem determinați să punem pe stradă o mașină autonomă care poate îmbunătăți siguranța și care va rezolva provocări sociale și de mediu cu care se confruntă milioane de oameni, nu doar cei care-și permit mașini de lux", spun cei de la Ford în comunicatul oficial.

Esential 2021 este anul în care Ford va pune pe străzi prima mașină autonomă de serie fără volan și pedale.
Ford testează tehnologiile autonome pe mașini experimentale în Statele Unite încă de acum 10 ani, compania americană anunțând în acest an că a reușit să perfecționeze comportamentul modelelor autonome în condiții de iarnă, atunci când șoseaua este acoperită cu zăpadă iar marcajele sunt invizibile.

Pentru a putea să ducă mai departe resursele de cercetare concentrate în special la centrul pe care Ford l-a construit la Palo Alto, polul tehnologiei din Statele Unite, constructorul american a anunțat tot astăzi investiții și colaborări cu alte companii care-și dedică activitatea dezvoltării unor sisteme vitale pe mașinile viitorului, așa cum sunt senzorii video, radarele, LIDAR (radarul laser) și cartografierea 3D.

În plus, există colaborări în zona algoritmilor avansați care vor pune cap la cap sistemele de pe viitoarele mașini.

Comentarii (15)

  • Marius
    Felicitari celor de la Ford!
    14 5
  • someone
    intrebare: masina respectiva va fi un ford? sau ford sant doar cei care anunta aparatia ei ... :D
    7 7
  • Bullshit sau gargara fara valoare.
    Chiar daca ar putea face o asemenea masina (cu toate ca ma indoiesc), nimeni nu si-ar cumpara FARA volan si pedale.
    11 15
  • silimarina
    @seth acelasi lucru se zicea si despre primele tentative de zbor, si anume ca nici un obiect mai greu decat aerul nu va zbura.
    20 3
  • @silimarina, nu, nu are nici o legatura.
    Eu am criticat ABSENTA volanului si a pedalelor NU tehnologia necesara masinilor autonome.
    3 9
  • AMBASTRU
    sI UNDE VA MAI FI PLACEREA DE A MAI CONDUCE?
    12 2
  • @ambastru
    in portbagaj...
    3 5
  • Sau pe Playstation :)
    6 1
  • Eu vreau o masina la care sa trebuiasca sa tin bine de volan cand fac o plecare cu 4000rpm de pe loc :)))))))
    3 1
  • petardele astea de anunturi ca peste x ani se lanseaza nu stiu ce,,,nu au nici o valoare nici pt cei ce le lanseaza,,Cum sa preconizeze ei cursul vremurilor,al preturilor.....doar daca au fost la baba Dochia))
    1 7
  • Mie mi se pare ca toata chestia cu tehnologia auto sare mult calul peste ce trebuie sa fie. De ce mai invatam sa ne luam permisul de conducere daca pot sa imi cumpar masina care se conduce singura?

    Si daca imi cumpar o asa masina (autonoma), in caz de accident tot eu sunt luat la raspundere si tot mie mi se ia permisu si puscarie sau alte alea, desi masina SINGURA (fara ajutorul soferului) a provocat accidentul .

    Isi asuma producatorii auto responsabilitatile in caz de accidente cu masinile lor autonome? clar ca NU! Deci nu vad rostul acestei tehnologii.

    Da! Putem arata ca se poate! Dar nu ma obliga pe mine sa cumpar o masina autonoma daca nu vreau ! Cum va fi cazul, pentru ca legile vor impune la un moment dat ca masina sa aiba sistemele astea exact ca si cele de pana acum.

    Mie mi se pare foarte ilogica treaba. Fara volan si pedale.... Si ce faci in caz ca masina o ia razna? Cum o controlezi? Sau daca ai un scurt circuit la bord, stai si te rogi ca masina sa fie blanda cu modul in care te omoara?

    Si daca ne gandim ca iti cumperi masina pentru familie .... adica vor fi si copiiii tai in masina aia, de ce ai risca sa lasi totul in seama unui calculator care poate sa o ia hai-hui ?

    NU MULTUMESC!

    P.S. : Ce facem cu hackerii ???? Daca pana acum am vazut ca majoritatea masinilor pot fi ”hackuite” de la distanta, cand am o masina la care NU AM DELOC CONTROL pentru ca NU AM PEDALE SAU VOLAN, o sa fie foarte distractiv!
    9 2
  • @ unu:

    Știi povestea aia cu drobul de sare?
    3 3
  • O cunoastem cu totii...
    2 1
  • @, te-am întrebat eu ceva?
    1 2
  • @LR - eu ti-am raspuns , dar am pus din greseala "@LR" la nume nu in comentariu
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru