General Motors şi PSA anunţă o nouă restrângere a parteneriatului

de Sebastian Toma
Joi, 12.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oficialii General Motors şi PSA Peugeot-Citroen au anunţat că nu vor mai dezvolta împreună o platformă de segment B şi vor elimina motoarele turbo de cilindree mică din parteneriatul lor.

Parteneriatul dintre General Motors şi PSA Peugeot-Citroen trece din nou prin ape agitate. De data aceasta, reprezentanţii celor două părţi au anunţat renunţărea la colaborarea privind o nouă platformă de clasă mică, completând confirmarea care a venit în urma zvonurilor care anunţau analize interne privind potenţialul acestei colaborări. Pe lângă dispariţia platformei de clasă mică de pe masa celor doi parteneri, motorizaările turbo de cilindree mică au ieşit şi ele din discuţie, anunţă reprezentanţii celor două companii.

Singurele colaborări dintre GM şi PSA Peugeot-Citroen rămase în picioare sunt cele legate de vehiculele comerciale de segment B şi dezvoltarea şi producţia "la comun" a unul C-CUV (vehicul utilitar compact crossover) la fabrica din Sochaux. Reprezentanţii celor doi parteneri au refuzat să explice definiţia şi destinaţia acestui model, dar este aşteptat un succesor al lui Opel Zafira Tourer. Al treilea plan pe care GM şi PSA îl vor duce la sfârşit este cel legat de fabrica Opel din Zaragoza, Spania, unde urmau să fie produse împreună modelele Opel Meriva şi Citroen C3 Picasso.

Urmareste Automarket
Înlocuitorul lui Opel Corsa trebuia să primească platforma respectivă în 2018, pe care ar fi împărţit-o cu succesorul lui Peugeot 208 şi Citroen C3.
Până la urmă, GM va dezvolta propria sa platformă de maşini de segment B, numtă Global Gamma sau G2XX, în timp ce Peugeot şi Citroen vor merge pe propriul lor drum. Înainte ca generaţia 2018 a lui Opel Corsa să fie lansată, producătorul german va lansa în ultima parte a lui 2014 o versiune semnificativ modificată a subcompactei sale.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (4)

  • inexorabil
    Dar n-ar fi fost o veste şi mai grozavă dacă cele două părţi ar fi renunţat la orice fel de contact?...Poate un asemenea gest demn va presta...Mary Barra, această Margaret Thatcher a lumii auto.
    3 0
  • @ inexorabil
    GM a vandut cele 7 % din actiunile PSA pe care le detinea, deci dorinta ta nu e foarte departe de a se realiza .
    5 0
  • Treburile nu functioneaza.
    5 0
  • Ma bucur ca GM se retrage si ca-si vede de drumul lui, iar pe PSA sa-i lase cu chinezii lor. Ce era odata PSA, prin ambele marci (Peugeot era considerat Mercedesul Frantei, iar Citroen insemna non-conformism si atractie) si priviti ce a ajuns astazi: 2 marci care se bat cap in cap cu modele redundante si insipide ca design, tentatie zero la achizitie. Isi cam merita soarta, lasand la o parte influenta Iranului.

    Pe mine personal PSA m-a dezamagit mult si o spun cu regret...eram mare fan al lor pana prin '98-2000. Acum cativa ani cand imi cautam masina noua trecusem pe lista si un Citroen. Un C4. M-a dat inapoi calitatea extrem de slaba a finisarii, faptul ca nu am gasit in nicio reprezentanta un exemplar care sa aiba chederele la locul lor, toate erau valurite si iesite pronuntat din locas. Am ales Renault (conform nevoilor si bugetului de atunci), care desi nici el nu straluceste la calitate, este mai corect finisat decat ce produce PSA, plus ca dupa o suma de surprize neplacute de-ale apropiatilor cu modele de la Peugeot si Citroen, aveam (si inca am) mai mare incredere in Renault/Dacia la partea mecanica, incredere confirmata in practica, pana acum.

    Asta e, fiecare pe drumul lui, oricum n-aveau nicio tangenta unul cu altul (GM cu PSA). Actul official de divort ...cred ca trebuie sa iasa in curand, asa ar fi logic.
    11 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru