În pragul falimentului: Mitsubishi riscă să dispară din industria auto după scandalul trucării testelor de consum

de Daniel Popescu
Joi, 21.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mitsubishi are rezerve de numai 3.5 miliarde de euro, care s-ar putea dovedi insuficiente pentru a evita falimentul ca urmare a costurilor care vor fi generate după ce a recunoscut că a trucat testele de consum.

Mitsubishi Motors ar putea plăti scump decizia de a truca testele de consum pentru modelele eK Wagon şi eK Space, dar mai ales pentru cele 468.000 de unităţi Dayz şi Dayz Roox produse pentru Nissan.

Într-un interval de numai 24 de ore, acţiunile producătorului japonez pe bursă de la Tokyo s-au prăbuşit cu 31% şi au şters 2.5 miliarde de euro din valoarea companiei, care în prezent a ajuns la numai 4.5 miliarde de euro. Compania are în prezent rezerve de cash în valoare de numai 3.5 miliarde de euro, care s-ar putea dovedi insuficiente pentru a acoperi numeroasele costuri pentru remedierea problemelor.

Urmareste Automarket
Constructorul analizează în prezent dacă există modele vândute în afara Japoniei care să fie implicate în acest scandal şi a început deja să analizeze principalele costuri pe care le va înregistra.
În primul rând, este posibil ca statul japonez să solicite celor de la Mitsubishi recuperarea unor scutiri de taxe acordate tocmai datorită faptului că modelele în cauza afişau consumuri mici de carburant.

În al doilea rând, este posibil ca Nissan să solicite despăgubiri majore pentru a-şi acoperi pierderile financiare şi de imagine din cauza acestui scandal în care este implicată fără nicio vină şi chiar să renunţe la colaborarea cu Mitsubishi, iar în al treilea rând clienţii şi statul japonez ar putea da compania în judecată pentru a obţine daune materiale.

Costurile totale ar putea depăşi cu mult rezervele de cash ale companiei, caz în care singura soluţie va fi o infuzie de capital din partea grupului de companii Mitsubishi. Grupul Mitsubishi este alcătuit din numeroase companii care activează în diverse ramuri ale industriei, cum ar fi Mitsubishi Heavy Industries, care produce avioane, componente pentru industria spaţială sau nave maritime.

De altfel, în 2004 şi 2005, companiile din grup au ajutat Mitsubishi Motors cu bani pentru a evita falimentul după ce constructorul a admis că a ascuns în mod intenţionat defecte majore de siguranţă ale modelelor sale.

Via Bloomberg

Comentarii (20)

  • Si deci in 2 cuvinte....cumparam minciuni:))))
    31 4
  • Radem si glumim de obsesia lui Madalescu pt japoneze si anti-VW, dar ar fi mare pacat sa dispara Mitsu. Dupa ce a murit EVO-ul, acum sa se aleaga prafu de toata firma :((

    Inca mai cred ca e o conspiratie la nivel mondial. NWO vor sa faca sa dispara masinile cu motoare cu ardere interna sau vor sa mareasca taxele... ceva rau oricum. :-X
    23 9
  • eee, conspiratie !?

    ocaua-mica sans frontiere ! sa-nceapa circu'....
    12 4
  • @ioi

    Taxele se pot mări și fără conspirații, știi cum? Simplu, se anunță că se măresc taxele.
    20 1
  • ! Atentionare eventuali client
    EVITATI SERVICE-UL AUTO ,,BON-JOUR,, DIN GALATI !! (Drumul de centura langa crama de vinuri si reprez. Peugeot-Opel Galati).
    22 0
  • Sincer mi-ar parea rau de Mitsubishi.
    Au facut cateva modele cel putin interesante.
    25 0
  • @dan_grc
    Bine, ma refeream asa grosso modo la taxe, dar ma gandeam la tot felul de interdictii; vezi ca de ceva vreme is cu ochi pe diesel-uri; ba sa nu intre in centrul oraselor, ba sa le interzica de tot; Ma refeream ca aceste scandaluri ofera PRETEXTE de a introduce interdictii.
    P.S. Eu de bine de rau am maini cu motoare otto, dar na, pt altii
    13 0
  • Ceea ce e regretabil in ultima vreme e ca din pacate fiabilitatea Mitsu a ajuns aproape la nivel de Fiat conform sondajelor din ultimii ani din SUA. Se bate pentru locul din coada.

    Un scandal de genul emisiilor ii va pune probabil pe butuci, insa doar daca conglomeratul nu doreste sa plateasca amenziile si sa continue sa investeasca dupa in brand. La japonezi nu e ca-n in SUA sau Europa. Majoritatea conglomeratelor isi au baza acum mai bine de o suta de ani, in Japonia inca feudala a secolului XIX. De atunci si pana acum nu au prea dat faliment firme. Plus ca majoritatea conglomeratelor se ajuta si intre ele la nevoie (cam ca in cazul marilor familii mafiote din SUA-exagerand, normal).

    Pacat ca EVO a fost aruncat la gunoi si ca Pajero e doar o umbra a ceea ce era acum 20 de ani si mai bine. Acum nu e nici un SUV foarte potent si nu e nici la nivelul celor europene, coreene si americane la finisaje, motorizari, dotari etc.
    15 1
  • Eu nu cred ca Mitsubishi va da faliment pentru ca au un conglomerat serios in spate care le poate platii datoriile cu usurinta. Totusi, va fi o perioada extrem de grea pentru companie. La oamenii de rand nu prea le pasa de scandalurile de acest gen. Marea problema a companiei, la fel ca la Fiat, este lipsa de produse competitive. Cu cateva SUV-uri invechite si niste masinute de oras nu se face primavara.
    13 0
  • RIP in avans
    5 5
  • Imi pare rau...aveau masini interesante. Pacat....
    10 1
  • Un alt exemplu de "ce au fost si ce au ajuns". Pacat. Intrebarea mea e de ce au ajuns in stadiul asta, dupa o istorie si niste modele foarte interesante? Starion, 3000gt, Lancer, Pajero si altele?
    Cand a aparut 3000GT-ul, era un avion. Aerodinamica variabile, tractiune si directie integrala, bi-turbo si un aspect de supercar.
    EVO-ul e o legenda de 20 de ani. Un Lancer EVO era la fel de rapid pe circuit ca un Ferrari 360. Pe ploaia sau macadam era aproape imbatabil. Pacat de tot potentialul asta.
    15 0
  • "In presa auto si de business internationala se vehiculeaza ipoteza ca anvelopele ar fi fost umflate peste limita recomandata chiar de producator si ca masinile de test ar fi fost mai usoare." Parca asta era "standardul" pentru teste. Pe langa eliminarea alternator, compresor ac, ulei si combustibili speciali.
    8 0
  • Ce-a invatat VW dupa ce au fost prinsi cu mata-n sac ? NIMIC! Ce vor invata cei de Mitsu ? Pun pariu, ca japonezii din cadrul acestui brand vor face masini mult mai bune dupa aceasta neregula.
    17 13
  • Cine a gresit sa plateasca.
    Oricum sunt prea multi producatori si e prea greu sa alegi o masina.
    Sa ramana maxim vreo 5 si as fi multumit =))
    4 14
  • Pacat de Mitsubishi ! Devenisera prea fragili in ultimii ani.
    Sper sa-i cumpere Carlos GHOSN sa-i scoata la suprafata. Legendele japoneze nu trebuie sa moara.
    12 3
  • Sa dispara VAG si va fii totul ok :)
    14 13
  • @Barto
    Cat de obtuz poti sa fii!!!@!@@!?
    6 5
  • LauCalin
    Foarte simplu: au gresit, sa platesca. Dar in acest caz, zau ca imi doresc o acheta serioara la TOTI constructorii. Vorba cantecului: daca-i bal, atunci sa fie totusi bal.
    In alta ordine de idei, gama Mitsu este invechita din simplul fapt ca nu traieste neaparat din vanzarea de automobile. Mitsubishi isi baga mainile inclusiv prin Nikon, asta ca fapt divers. Iar pe partea de SUV-uri hibride si electrice, vand foarte bine si au masini competitive. Au preferat sa investeasca in asa ceva in loc de sedanuri sau hatchback-uri de clasa compacta.
    Daca va disparea VW sau va intra in faliment (ceea ce nu cred ca se va intampla), atunci imi voi face griji.
    6 2
  • LauCalin
    @Mitsu, eu sper sa ajunga Mitsu sa colaboreze mai bine cu PSA. Au iesit masini bune cand s-au pus pe treaba. Ghosn nu are cum sa cumpere Mitsu, mai ales acum. Pentru ca Renault are o alinata zdravana cu Nissan.
    5 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru