Înmatriculări de mașini noi pe piața din Europa în luna februarie: VW Golf rămâne cel mai bine vândut model, iar Dacia Duster urcă pe 12 și depășește performanța lui Qashqai

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 27.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În luna februarie europenii au înmatriculat 31.769 de exemplare Volkswagen Golf. Modelul producătorului german rămâne astfel pe prima poziție în topul de pe Bătrânul Continent. Luna februarie a fost una excelentă și pentru Dacia Duster. SUV-ul de la Mioveni a încheiat pe locul al 12-lea, în fața lui Nissan Qashqai sau a lui Dacia Sandero.

În luna februarie pe piața din Europa au fost înmatriculate 1.14 milioane de mașini noi, în scădere cu 1.3% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. România a înregistrat cea mai mare creștere procentuală de la nivelul Uniunii Europene: 35.7% și un volum de 11.950 de unități.

Piețe mari nu au avut performanțe de top, motiv pentru care luna februarie a avut un rezultat general în scădere. În Germania, înmatriculările din februarie 2019 au crescut cu doar 2.7% (268.857 de unități), iar în Marea Britanie a fost raportată o îmbunătățire de 1.4% (81.896 de exemplare). Pe piața din Franța, creșterea a fost de doar 1.1% (170.779 de unități).

În tot acest timp, Italia și Spania, alte două piețe mari din Europa, au înregistrat scăderi sub media generală. În Italia a fost raportată o scădere de 2.1% (178.499 de exemplare), în timp ce în Spania, scăderea a fost de 10.4% (102.495 de unități).

Segmentul SUV continuă să atragă din ce în ce mai mulți clienți în Europa.

În luna februarie, cota de piață a acestui segment a fost de 36.9%, în creștere față de performanța obținută în aceeași perioadă a anului trecut. Pe locul secund în acest top se află vehiculele din segmentul subcompact (cotă de piață de 20.8%, valoare identică cu cea din februarie 2018), în timp ce podiumul este completat de segmentul compact (17.1%, în scădere comparativ cu februarie 2018).

Actuala generație Volkswagen Golf, versiune aflată la final de carieră, reușește să domine în continuare piața europeană. În luna februarie, au fost înmatriculate 31.769 de exemplare Volkswagen Golf, în scădere cu 14% față de perioada similară din 2018. Pe locul secund în clasamentul pe modele s-a aflat Renault Clio (26.062 de unități, +5%), iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Volkswagen Polo (22.610 exemplare, +17%).

Noua generație Dacia Duster reușește să convingă din ce în ce mai mulți europeni, iar luna trecută, SUV-ul de la Mioveni a reușit să se claseze pe locul al 12-lea în topul celor mai vândute modele.

16.183 de unități Duster au fost înmatriculate în februarie pe piața din Europa.

În același timp, SUV-ul reușește să depășească atât performanțele lui Sandero (locul al 16-lea cu 16.020 de unități înmatriculare), cât și pe cele obținute de Nissan Qashqai (locul al 13-lea cu 16.106 unități).

Loc Model Înmatriculări
februarie 2019
1 Volkswagen Golf 31.769
2 Renault Clio 26.062
3 Volkswagen Polo 22.610
4 Citroen C3 19.788
5 Peugeot 208 19.462
6 Ford Focus 18.638
7 Volkswagen T-Roc 17.791
8 Ford Fiesta 17.170
9 Opel Corsa 17.109
10 Volkswagen Tiguan 16..880
11 Skoda Octavia 16.701
12 Dacia Duster 16.183
13 Nissan Qashqai 16.106
14 Fiat Panda 16.100
15 Toyota Yaris 16.086
16 Dacia Sandero 16.020
17 Renault Captur 15.832
18 Peugeot 3008 15.514
19 Peugeot 2008 13.974
20 Skoda Fabia 13.491

Via | JatoDynamics

Comentarii (9)

  • Edikkk
    VW - Skoda vs Renault - Peugeot !!

    Lupta este dominată de germani și francezi.

    Italienii şi americanii sunt de decor.


    Totul e bine până nu vin chinezii, care dacă pătrund pe piaţa europeană putem să ne dăm foc la valiză şi la orice înseamnă viaţa occidentală.

    China este cel mai mare duşman al Europei şi Occidentului, din care facem parte, în general.
    9 7
  • Hunter
    Chinezii deocamdata stau foarte bine acolo unde sunt, la ei in tara. Unde produc masini de o calitate mai mult sau mai putin indoielnica, pentru piata lor. Pentru a ajunge in Europa cu masinile lor ar trebui sa bifeze foarte multe lucruri. Sa treaca de reglementarile de siguranta + mediu ce se aplica prin Europa. Legislatia de import si taxe. Si nu in ultimul rand, de conservatorismul europenilor cand vine vorba de produse, calitatea lor si marca. Daca la americani poate tine faza cu masini chineze, pentru ca oricum americanii sunt mai superficiali, in Europa ar avea mult de muncit. Singura lor sansa ar fi sa se apuce sa faca fabrici in Europa, pentru a scapa de taxe de import, ceea ce din nou este cam greu de implementat, intrucat protectionismul economic pe regiuni/continete se pare ca este in floare.
    10 1
  • Felicitari Dacia pentru binemeritatele performante de vanzari si mult succes in continuare !
    9 2
  • Renault Megane?!
    1 1
  • Ce-ai patit Edikkk ? Ti s-a stricat vreun electrocasnic prin casa ? (ca eu doar atunci imi aduc aminte de "mortii" chinezilor ). Pai pana acuma parca-i ridicai in slavi de puteam sa bag mana-n foc ca ai ochii oblici !
    8 0
  • mircea badea
    eu vreau sa stiu cat a mai scazut dieselul!
    4 1
  • Anonim
    WV cu 6 modele in top 20 si cu aproximativa 120 de mii de masini vandute . Asta dupa mega scandaluri , circ , isterie wv poate fi redus la tacere doar daca il inchid in rest.....
    @ Edikkk unde sunt tata astia de la Toyota cu hybrizii lor ?
    6 0
  • Interesant clasament.
    10 din cele 20 de pozitii sunt ocupate de masini din clasa subcompacta (208, fiesta, polo etc).
    3 sunt compacte.
    3 sunt crossovere mici(t-roc, 2008, captur)
    4 sunt crossovere medii.
    5 0
  • Edikkk
    ~85.000 are PSA, ~85.000 Renault, Nissan, Dacia

    Deci francezii au peste 170.000
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru