Feedback

Înmatriculările de mașini noi din România au crescut cu 19% în ianuarie: aproape 14.000 de unități, dintre care peste 5.200 pentru Dacia

Publicat Marti, 12.02.2019
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 12
Înmatriculările de mașini noi din România au crescut cu 19% în ianuarie: aproape 14.000 de unități, dintre care peste 5.200 pentru Dacia - Poza 1
Românii au înmatriculat aproape 14.000 de mașini noi în luna ianuarie, în creștere cu 18.8%, iar Dacia este marca preferată cu peste 5.200 de unități.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Anul 2019 a început cu dreptul pentru piața auto din România, potrivit datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Astfel, românii au înmatriculat în luna ianuarie 13.952 de mașini noi, în creștere cu 18.8% comparativ cu luna similară a anului trecut.

Datele DRPCIV arată și o creștere majoră a cotei de piață înregistrată de Dacia. Astfel, în luna ianuarie au fost înmatriculate 5.267 de unități Dacia, în creștere cu aproape 46%, corespunzător unei cote de piață de aproape 38%.

Cei de la Renault au înregistrat însă o creștere și mai mare, de 70%, după ce au înmatriculat 1.231 de unități, cu care ocupă locul doi în clasamentul pe mărci. Podiumul este completat de Ford cu 995 de unități (+19%), în timp ce Skoda este pe locul 4 la mică distanță cu 936 de unități (+3.43%).

În mod surprinzător, luna ianuarie a adus și o scădere semnificativă în dreptul celor de la Volkswagen. Germanii au înmatriculat doar 790 de unități în țara noastră, cu aproape 27% mai puține decât în perioada similară a anului trecut.

La polul opus, mărcile Ferrari, Maserati sau DS au înmatriculat doar câte o unitate, în timp ce Lamborghini are doi noi proprietari în țara noastră. Cei de la Bentley au înmatriculat 3 unități, în timp ce Porsche s-a oprit la pragul de 4 unități, iar Alfa Romeo la 6 unități.

Via DRPCIV


Comentarii (12)

  • La noi VW rupe la SH nu la masini noi
    7 0
  • Poate ne mai desteptam si noi. Totusi, unde sunt Mazda, Honda, Peugeot, Citroen, Opel?
    Ar fi interesant de aflat si cate second s-au inmatriculat in ianuarie. Mai mult, la cele second ar fi interesanta o statistica si pe nr. de ani. Zic asta pentru ca poti aduce o masina de un an, cu putini km, care a fost de prezentare si pe care o poti lua la un pret bun. Cu toate acestea intra la second.
    5 0
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Peste 235 de masini pe zi pentru Dacia. Mi se pare o performanta impresionanta in Romania.

    Bravo Dacia!
    9 0
  • Anonim
    Vand si noi WV dar au termene de livrare la comenzi de pana la 6 luni deci cerere este nu de la noi din tara . Desigur ca baza sunt SH putini romaini cumpara o masina noua dar sunt mai multi ca in alti ani . Un lucru bun mai putine rable pe strada .
    4 1
  • Alfa are vânzări de nivelul Porsche și Bentley, românii sunt zmei pe net, dar în realitate când vine vorba de cumpărat se uită la alte mărci. Ok, nici în străinătate nu sunt departe.
    5 2
  • Costel
    ii important doar daca ii posibil sa fie spus la inmatriculari cate masini is cu motoare diesel si cate is cu motoare benzina fiindca ii bine de aflat cati oameni is dispusi sa risipeasca carburantul si cati or inteles ca la motorina ii randamentul mai bun si ii si consumul mai mic iar satisfactiile la un motor diesel is pe masura
    2 3
  • ce vreti se mai schimba flotele la firme... era intersanta o statistica pe firme si pe persoane fizice!
    @Gigi daca te uiti atent cele mai vandute sunt masinile ieftine - ceva normal pentru firme! De aia lipsesc cele enumerate de tine.
    @ Costel e buna motorina ca mai gasesti un camionagiu mai un mecanic de locomotiva si te descurci, la benzina e mai greu!
    0 0
  • domnilor care stergeti comentarii oricat as vrea, nu pot lauda dacia! are o reclama buna si un nume romanesc. ATAT! Anul trecut dacia a produs 212000 masini iar ford cam 150 000. Pe astia de la Ford nu i-am vazut plangind ca mironositele peste tot. Si nici sprin financiar nu primesc de la stat dar totusi investesc. Vanzare ei peste hotare ale loganului sunt datorata targetului pentru amarastenii de acolo. Germania are 82 mil locuitori, Franta 67 mil in timp ce Romania 19mil. Normal ca amarastenii lor sunt mai multi ca ai nostrii chiar daca numarul lor nu este direct proportional! Am mai avut pe aici o discutie in care o multime de destepti spuneau ca loganul e mai bun ca Renault Megane la acelasi pret!!! Oare chiar asa tampiti sa fie frantuzii astia sa faca Megane sub Logan!!!!
    2 2
  • Uite că ți-au lăsat un comentariu chit că spui prostii.
    Dacă te uitai numai pe articolele de pe AM (alea de care se tot împiedică unii) aflai că Dacia produce constant de ani buni 300 și ceva de mii de mașini anual. Plus o grămadă de motoare și ansambluri care sunt montate prin diverse alte uzine. Cei de la Ford deși au avut producții mult mai mici și foarte fluctuante au fost cel puțin la fel de vocali.
    Părerile despre ”amărăștenii” cu Dacia păstrează-le, ele vorbesc mai mult despre tine.
    0 0
  • @Kap, ma bucur ca si-au reconsiderat atitudinea, mi-am spus parerea nu am injurat si nu am atacat pe nimeni.
    cand am spus amarasteni m-am referit la cei din vest ca la noi e greu sa faci diferenta. Poate fi despre mine, despre tine sau oricare altul. Unul care isi ia Logan nou sau isi ia o masina la mana a doua este in aceeasi categorie (conform dex amarastean = om negajit , sarac). Iti spun eu ca fac un efort financiar pentru acea masina.
    Oare cati din cei care lauda loganul pe aici, daca ar avea 15000 euro disponibili pentru o masina si-ar cumpara logan?
    Se pare ca unora le place sa fie cautati de scame pe sacou sau uita ca in democratie parerile pot fi diferite. Numai in comunism era unanimitate dar se uita repede!
    2 0
  • E riscant să desconsideri o grămadă de oameni care apreciază marca asta și să presupui, conform prejudecăților răspândite în țara asta necivilizată, că toată lumea se aruncă la o mașină de toți banii, pe principiul ”să moară dușmanii”. Ca-n bancul ăla cu rrromânul mort de foame dar cu X5.
    Datul cu părerea e liber, dar rămâne cum am stabilit mai sus la ultima frază.
    0 0
  • Fie ca tine, sunt si eu un amarastean si nu ma simt deloc jignit de asta. Ma trezesc dimineata si muncesc si iau salariul corect din care platesc jumatate la stat. Nu fac perte din privilegiatii care fac afaceri cu statul, nu sunt politician sau preot nu am afaceri la negru sau la gri nu sunt interlop sau mare dezvoltator si da am o masina normala de care sunt multumit - nu X5 sau ceva similar evident AM ca noua nu e cazul! Am ceva cunostinte despre masini, din experienta nu din auzite si am argumentat ceea ce am spus pe aici. Unii sunt de acord cu mine altii nu dar asa e normal zic eu. Nu sa mi se stearga comentarii! PS. nu-mi schimb parerea despre Logan!!! O masina scumpa pentru ceea ce ofera dar ieftina pentru bugetul omului de rand ca sa nu spun altfel sa nu deranjeze!
    0 0
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru