Vânzările de mașini noi în România au crescut cu 34.5% în aprilie. Toyota și Skoda, pe podium

de Tiberiu Safta
Marti, 07.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 34.5% în luna aprilie. În această perioadă s-au vândut peste 13.200 de mașini noi.

În luna aprilie, românii au înmatriculat 13.276 de mașini noi, potrivit datelor oferite de ACAROM. Asta înseamnă o creștere semnificativă, de 34.58% față de aceeași lună din 2023.

Mai mult, în primele 4 luni ale lui 2024 au fost înmatriculate 46.504 de mașini noi, cu peste 300 de unități mai puține față de intervalul ianuarie – aprilie din 2023.

În clasamentul mărcilor, Dacia conduce detașat, cu 13.549 de mașini vândute de la începutul anului și până în ultima zi din aprilie. Pe locul 2 este Toyota, cu 3996 de unități înmatriculate, iar podiumul este completat de Skoda, cu 3417 exemplare vândute până acum.

Restul clasamentului este completat de: Volkswagen (2787 de mașini), Hyundai (2714 exemplare), Renault (2710 bucăți), Ford (1965 de vehicule), Mercedes-Benz (1872 de mașini), BMW (1727 de exemplare) și Suzuki (1619 de unități).

Cu privire la piața auto second-hand, în luna aprilie au fost înmatriculate 29.892 de astfel de mașini.

Și aici avem, astfel, o creștere de 36.83% față de aprilie 2023.

De asemenea, în primele 4 luni au fost înmatriculate 114.027 de mașini second-hand, ceea ce înseamnă o creștere de 15.81% față de aceeași perioadă de anul trecut.

via ACAROM

Comentarii (6)

  • Mai mult, programul rabla a început cu o lună mai târziu și vânzările sunt la fel ca anul trecut.
    În plus, cum se menționează în articol, când se vând cu 300 mașini puțin, se adaugă... o scădere. :)))))))
    La SH e mai simplu, +15% nu lasă loc de interpretări, din care electrice... zero.
    La cele noi nu mai spunem procentul de electricele pentru că facem o manipulare în detrimentul manipulării. :))))
    6 2
  • Exact Michi.. ai spus tot, tot ce contează, nici mai mult nici mai puțin ;)
    3 2
  • @Michi mouse
    Daca va uitati la cei care isi permit mașini, acolo se numara si electrice, in timp ce le dau sh la romani ce ei nu mai folosesc.
    Deci stam bine, curatam de troace strainii in continuare, ne putem mandri cu titlul de groapa de gunoi a Europei.
    6 6
  • Din curiozitate:
    https://www.statista.com/statistics/1374529/dacia-passenger-cars-number-germany/
    Deci la germani nu le pute Dacia, dar le vand la romani BMW-uri DIZAL sh :))
    Or fi ei mai fraieri si in loc sa cumpere BMW de la ei din tara prefera Dacia importata de la romani? Oare germanii sunt atat de inapoiati sa nu stie ce inseamna mașini la ei in tara?
    1 2
  • @Mihai
    Neamțul care are BMW sigur nu cumpără Dacia, vrea doar sa scape de ea cand devine costisitoare la întreținere si asigurare. Neamțul care cumpără Dacia (si nu numai neamțul) are nevoie de o a doua mașina, Dacia fiind o alternativa buna fata de un sh de-al lor bun.
    0 0
  • Pentru cei care vorbesc din inerție fără a face un minim efort… în Germania se vând peste 6 mil de SH pe an!!! Marea majoritate se vând pe piața locală, adică le cumpără “nemții”, ca sunt și la ei destui care nu-și permit o mașină nouă, stau în chirie, trag de salariu etc. ce? cum? ;))… În afară “merge” ce-și permite fiecare piață, exceptând situațiile în care samsari se folosesc de compatrioți, și le vând troace supraevaluate.
    Totuși, dacă cineva își cumpără un SH de la un dealer, cel mai probabil nu vor fi probleme. Orice mașină după maxim 3 ani nu se mai poate considera “nouă”…. dar să sărim direct la troacă doar că-i SH, serios???
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru