Feedback

Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3

Publicat Marti, 05.03.2019
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 15
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 1
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda CX-30 este cel mai nou SUV al mărcii japoneze: design modern, pachet generos de tehnologii de siguranță și motorizări preluate de pe noul Mazda 3 - Poza 2
Mazda a publicat primele imagini și detalii cu noul SUV CX-30. Modelul va fi disponibil în Europa începând cu vara acestui an și va fi poziționat între CX-3 și CX-5. Gama de motoare va fi preluată de pe noua generație Mazda 3, ceea ce înseamnă că viitorul CX-30 va putea fi echipat și cu propulsorul SkyActiv-X cu amprindere prin compresie.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urmă cu câteva săptămâni, Mazda a publicat o imagine teaser care anunța un nou SUV în gama constructorului nipon. Voci apropiate companiei au spus că japonezii vor aduce la Geneva noul CX-3, în timp ce alte surse susțineau că Mazda va prezenta versiunea europeană a lui CX-4.

Dar producătorul nipon a venit cu o surpriză majoră: noul SUV global CX-30. Gândit pentru a umple golul dintre CX-3 și CX-5, noul SUV dezvoltat de Mazda a fost proiectat având la bază filozofia de design Kodo - Soul of Motion și motto-ul "Jinba Ittai".

Mazda CX-30 mizează pe versiunea modificată a arhitecturii Skyactiv-Vehicle Architecture, platformă utilizată în prezent și de noua generație Mazda 3. Noul SUV CX-30 are o lungime de 4.395 de mm și o lățime de 1.795 de mm, în timp ce ampatamentul măsoară 2.655 de mm. Volumul portbagajului ajunge la 430 de litri.

Reprezentanții Mazda încă nu oferă foarte multe detalii tehnice despre noul CX-30. Știm că sub capotă, SUV-ul va putea fi comandat atât cu motoare diesel, cât și cu propulsoare pe benzină, acestea urmând să fie "împrumutate" de pe modelul de clasă compactă Mazda 3.

De asemenea, CX-30 va putea fi echipat și cu viitorul motor SkyActiv-X. Propulsorul promite 181 de cai putere și 220 Nm și îmbină atât avantajele motoarelor pe benzină, cât și pe cele ale unităților diesel. Motorul dezvoltat de Mazda are la bază tehnologia Spark-Controlled Compression Ignition (SPCCI, aprindere prin compresie controlată prin scânteie) și funcționează cu un amestec sărac în combustibil.

Resursele motorizărilor vor fi puse în valoare cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală i-Activ AWD și prin intermediul tehnologiei G-Vectoring Control Plus. În ceea ce privește sistemele de siguranță, japonezii propun noul pachet i-Activsense. Mazda a dezvoltat o versiune modificată a sistemului Driver Monitoring. Acesta folosește o cameră cu infraroșu pentru a monitoriza activitatea șoferului. Sistemul detectează cât de mult sunt deschise pleoapele șoferului la un anumit moment, de câte ori clipește și chiar și poziția gurii, astfel încât să poată determina cu exactitate nivelul de oboseală al celui de la volan. Tot la interior, clienții vor putea comanda noul ecran central cu diagonala de 8.8 inch.

SUV-ul Mazda CX-30 va fi disponibil în Europa începând cu această vară.


Comentarii (15)

  • Eu nu stiam ca e atata loc intre CX3 si CX5. Adica CX5 este ca dimensiuni in partea inferioara a segmentului (daca nu gresesc).
    Parca mai bine completau gama cu CX7 sau 9 ca un suv mare lipseste la mazda (cel putin in europa)
    14 13
  • i-au pus niste anvelope ramase de la o Mazda 2?

    intreb pentru un prieten
    9 20
  • Dan: Mazda CX-7 păreri Raspunde
  • Costel
    @automarket
    ii fain de spus si inaltimea lui cx30 fiindca is destui care is preocupati si de astfel de informatii
    6 5
  • urat bord, ma asteptam mult mai mult de la Mazda.
    9 21
  • Costel
    @adi 10
    unde ii urat bordul ? is toate la locul lor in buna traditie japoneza
    16 3
  • Si-a uitat cineva tableta în spațiul de depozitare de deasupra bordului.
    13 7
  • Mazda face maşini frumoase şi de calitate.... DAR nu mai au forţa marilor corporaţii şi nu pot susţine departamente de cercetare dezvoltare şi astfel nu au niciu motor hibrid non plugin, nici PHEV, nici BEV, nimic.

    Nici măcar un minim mild hibrid.

    Păcat Mazda.
    Se va stinge ca Sony.
    7 23
  • Bogdan
    @Edikkk

    Tu glumesti? DE Skyactive X ai auzit? Daca te informezi o sa aflii ca este mild hibrid. Si daca te-ai documenta inainte sa vorbesti, ai afla ca anul viitor (sau cel tarziu in 2021) Mazda va lansa modele full electric. Si stai linistit, vanzarile lor sunt in crestere constanta de la an la altul.
    12 3
  • Dacă știm cine va stinge lumina Mazdei, marile corporații adică, încă nu știm cine îl va stinge pe Edikk.
    18 2
  • S-a stins Sony la tine Edikkk pentru ca vezi prea mult reclamele altora. Ce se gaseste in Japonia nu vezi in restul lumii. Au produsele si modelele lor. De asta au fost acuzati ani de zile ca sun ca insula "Galapagos" adica ce e bun e numai pentru ei. E citat din revista Nature.
    8 4
  • Parere
    Mazda sunt prea mici pentru lumea auto actuala. Sunt de acord cu Edikkk. De aceea se apropie de Toyota care sunt la ani lumina in fata cu tehnologiile. Se pare ca in urmatorii ani vom asista la o fuziune sau achizitie. In viitor cooperarea va fi Toyota- Lexus- Bmw- Mazda- Subaru. Vor fi o contrapondere la VAG (nu mai enumar numarul mare de marci din portofoliu) care se pare ca vor colabora cu Ford, la Renault- Nissan- Mitsubishi- Mercedes, Hyundai- Kia, FCA si PSA- Opel. GM,Honda si Suzuki raman pe dinafara in acest moment iar ceilalti nu mai conteaza.
    @Bogdan- mild hybrid nu inseamna nimic. Nici macar nu este hibrid, este o pacaleala de marketing ca sa atraga nestiutorii in auto (asa cum fac si nemtii in acest moment care nu au solutii pentru electrice). Ori iti iei un hibrid clasic gen Prius, ori mergi pe PHEV sau electrica direct. Documenteaza-te!
    7 7
  • Este posibilă o alianță în viitorii 10-15 ani între Toyota și Bmw, mai ales că japonezii și cu nemții au mai colaborat :).

    Mazda și Honda vor trebui să facă și ele niște compromisuri, să colaboreze cu alții, pentru că le va fi din ce în ce mai greu.
    6 4
  • Dan: Mazda CX7 Raspunde
  • @Costel - asta e parerea mea, nu imi place. in rest, toate bune
    4 2
  • @Green_alex
    Esti interesat de un CX7/CX9,?? Vorbesti de parca ai banu cash la tine si nu are Mazda in oferta modelul.

    Vrei sa incerc sa ti-l aduc din State??
    7 3
  • Romanul cu cap tare!
    Topicul banuiesc ca era pt masina prezentata mai sus(o masina interesanta din punctul meu de vedere).........dar 'filozofii' sau pus sa imparta corporatiile,continentele, cine cu cine se 'combina':)) dar la 'amarata' noastra de Dacie nu v-ati gandit?
    N-aveti bani nici de o bicicleta dar la 'politica' sunteti primii!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru