Mazda2 ajunge la a patra generaţie: design curajos şi tehnologii de top

de Mircea Meșter
Joi, 17.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce Mazda3, Mazda6 şi Mazda CX-5 au exemplificat caracteristicile limbajului de design Kodo, noua generaţie Mazda2 completează careul de aşi al mărcii japoneze.

Mazda a publicat astăzi primele imagini ale noii generaţii Mazda2 reprezentantul mărcii japoneze în segmentul mic (B). Noul model preia de la fraţii mai mari Mazda3, Mazda6 şi CX-5 liniile de design care se încadrează în limbajul Kodo, pe care brandul nipon îl promovează de doi ani ca parte a ADN-ului propriu. De altfel, modelul preia majoritatea liniilor de pe conceptul Hazumi, pe care marca l-a prezentat la Salonul de la Geneva din primăvara acestui an, devenind astfel una dintre cele mai atractive maşini de segment subcompact de pe piaţă.

Deşi japonezii nu oferă foarte multe informaţii legate de cea de-a patra generaţie Mazda2, aflăm câteva detalii foarte interesante, cum ar fi cea legată de motorizările pe care modelul de oraş le va avea la dispoziţie. Astfel, citadina Mazda va beneficia de aportul unui motor diesel de 1.5 litri denumit oficial SKYACTIV-D şi are va dezvolta 105 CP şi 250 Nm. În plus, clienţii vor avea la dispoziţie o variantă pe benzină, de asemenea de 1.5 litri, care va purta numele SKYACTIV-G şi care va fi disponibilă în mai multe versiuni de putere.

Ambele motoare pot fi cuplate la cutii manuale sau automate. 

Între versiunea de serie Mazda2 (sus) şi conceptul Hazumi (jos) există foarte puţine diferenţe stilistice.

Alte elemente interesante legate de noul Mazda2 vizează faptul că modelul vine cu sistemul de conexiune MZD Connect, anunţat ca unul dintre cele mai sofisticate din segment, şi cu un pachet de sisteme de siguranţă ambalate sub denumirea i-ACTIVESENSE care ar trebui să-i asigure modelului japonez cinci stele EuroNCAP chiar şi în condiţiile înăspririi criteriilor de acordare a punctajului maxim.

Noul Mazda2 va debuta oficial pe piaţa din Japonia, în această toamnă, modelul fiind denumit acolo, în mod tradiţional, Mazda Demio. Debutul european va fi sărbătorit la Salonul Auto de la Paris, în luna octombrie, modelul urmând să poată fi admirat în showroom-uri în iarna viitoare.

Comentarii (22)

  • facelift
    Masinuta este superba! Asa da design! Condamnata la succes. Mazda creste in Europa; cu noul 2 vom vedea cifre de vanzari si mai mari. Bravo!!!
    35 10
  • Livorno
    fiecare cu gusturile lui, dar mie personal nu-mi place deloc...deloc
    12 33
  • @Livorno
    acum cu toti stim ca design-ul e subiectiv insa....Haloooo nu ai 'ureche muzicala' upsssss ochi vazatori?????
    hai sa fim seriosi e foarte frumoasa masina
    dupa marerea mea....Fiesta are un concurent serios acum in segment....si la capitolu frumusete si probabil si la tinuta de drum.....
    interioru e 'bang on'....simplu si elegant......cu niste materiale mai de calitate si niste culori mai sobre interioru sar potrivi si pe o masina mai 'premium' adica pe Mazda 6.....
    16 8
  • "Incredibil" cat de mult au crescut marcile pe care acum 7-8 le subordona Ford.
    In alta ordine de idei imi place foarte mult cum arata. Imi place de asemenea modul cum e organizata zona ceasurilor de bord, cu turometrul in plim plan. Poate tine si de gusturi, pentru ca eu de multe ori schimb vitezele dupa turometrul si dupa cum simt motorul. Rar ma uit la vitezometru pentru ca deja stiu cam ce viteze am in fiecare treapta la anumite turatii.
    Sper sa faca o figura frumoasa masinuta asta, pentru ca are o sarcina foarte grea, sa se bata de la egal la egal (in privinta vanzarilor) cu Fiesta, Clio, Polo si 208.
    18 4
  • gigi_frana
    o pata de culoare intr-o mare de fieste,fabii,polo,clio...

    motorul de 1.5d, care din cate inteleg nu va avea dpf, va fi o alegere inteleapta intr-un oras sufocat

    dar gata cu laudele, sa curga acum criticile :)
    11 10
  • Am avut o mazda 3 (2010) si la 30.000 km a avut deja probleme cu filtrul DPF. Cost inlocuire - 3300 euro!! ASta chiar doare. Foarte multe mazda au avut problema asta. Daca ar fi fara DPF poate ar mai castiga din imaginea pierduta.
    Lumea se uita la design si la ceva tehnologii dar dupa o experienta traumatica cu Mazda, ma uit doar la fiabilitate.
    14 9
  • gigi_frana
    filtrul de particule face probleme la mai toate marcile, nu numai la Mazda.

    tocmai asta era si ideea cu motorul asta, rezolva unul din principalele inconvenite(daca nu cel mai mare) ale dieselului din ziua de azi.

    Cat despre fiabilitate in general, chiar asa batuti in cap sunt nemtii astia sa includa Mazda2/3 in top 10 TUV Report in mai toate categoriile de varsta?
    7 3
  • inexorabil
    @ics, o singura problema poate echivala direct cu lipsa de fiabilitate?! Si ce-ai patit mai exact, nu ne-ai povestit...Eu banuiesc ceva despre motorina destul de proasta de pe la noi, dar tu stii mai bine.

    Ce-mi place la Mazda, chiar foarte mult: independenta economica (pe care tocmai si-a recapatat-o...) si tehnica (totusi, mai trebuie renuntat si la "rebadging" Suzuki pe categoria "keicar" ). Luand in calcul si seriozitatea manageriala plus grija sincera fata de clienti, mi se pare o performanta colosala in lumea vartos globalizata a prezentului...In particular, pe Mazda6 o consider etalonul sedanelor japoneze de lux, chiar daca nu este plasata oficial in clasa nobila, adica Mazda nu este socotita "luxury brand". Evident, nu-i pot dori si ura Mazdei decat viata lunga in gratiile actualei filosofii calauzitoare (Kodo + SKYACTIV...ba si i-ACTIVSENSE, desi am precizat deunazi ca nu ma mai intereseaza siguranta in mod obsesiv), chiar daca inclusiv responsabilii firmei realizeaza ca a rezista in maniera proprie (ce cuvant prohibitiv: independenţă :D) pe aceasta prea salbatica piata mondiala va insemna o provocare extrem de primejdioasa (si ar fi culmea tupeului sa se mai gandeasca si la profit)--- tocmai fiindca o asemenea tactica belicoasa este "incorecta politic"...De fapt, ideea de baza pe care o emite aceasta brava echipa din tara Soarelui-Rasare este ca SE POATE SI ASA! Aviz amatorilor de "joint venture", "comasare", "interşanjabilitate", "uniformizare", "reducerea costurilor" si alte traznai...
    9 4
  • Matrioska. Toate masinile Mazda, indiferent de clasa seamana intre ele (nici macar nu se mai obosesc sa diferentieze clasele, gasesti aceleasi indicatoare de bord de la clasa mica la compacte si cea medie). Masina arata bine, dar vad ca si japo o iau pe calea copy/paste.
    5 13
  • Cea mai frumoasa masinuta in clasa supermini.
    Sunt si alte pareri?
    10 11
  • In sfarsit are si Fiesta un concurent pe masura,ma refer la design,ca la vanzari nu cred ca va sta asa bine.
    12 9
  • gun cometa
    Cand o sa invete si romu nostru sa evalueze o masina nu doar din punct de vedere a l designului... atunci vom gasi comentarii competente. Pana una alta...e frumosa, cumparati-o! :))
    7 7
  • gigi_frana
    @Edi - Corect,toate modelele seamana intre ele...
    dar ce sa mai zic de VW,unde pana si utilitarele seamana cu Golf.
    sa nu mai zic de "imprumuturile" intre toti membrii grupului (Audi,Skoda,etc)

    Nu m-ar surprinde sa vad la un moment dat un Lamborghini cu stopuri de Skoda Octavia :)

    Si astea se intampla la un producator cu infinit mai multe vanzari decat Mazda, deci bani pentru un designeri ar fi.
    18 1
  • Din punctul meu de vedere Clio 4 arata cel mai bine, apoi Mazda 2, iar bronzul il poate lua fiesta.
    7 7
  • Clio 3 cu 200 cp ce are ?Ce face Renault in Romania este batjocura !Sa va fie rusine !
    4 2
  • Mda, citind comentariile ''meseriasilor'' , am ajuns sa pun la indoiala grava profesionalismul unora pe care mai demult ii credeam oameni dopati cu cultura auto deosebita si profunda, cu informatii acumulate.

    Sa spui de noua Mazda 2 ca ''va avea viata grea in acest segment'', trebuie sa fi ori chior ori sclerozat la ''cutia cu valori'' ( scazute in cazul unora ), nici macar fraza ca ''se va bate de la egal la egal'' nu o vad ca pe un argument potrivit pt un cunoscator auto, ci mai degraba un pasaj scapat printre comentarii de un amator care o arde pe laba in fiecare seara la promotor. . Ce e fff greu de conceput in ''cutia'' altora, este ca aceasta Mazda 2 reprezinta un pas inalt in acest segment unde joaca si Polo, Corsa, Fiesta, 208, etc, iar din punct de vedere al calitatii, tehnologiei si inovatiei ( nu mai vorbesc de fiabilitate ) le bate cu BRIO . Dotarile precum HUD, sistemul multimedia controlat de la buton rotrativ, sistem audio premium BOSE, piele cusuta pe zona inferiara a bordului si in zona schimbatorului, panourile usilor imbracate in piele cususta, asistenta la unghi mort, sunt dotarile carecteristice unei masini premium si absolut SF pt Fiesta , Polo, Corsa ( care joaca in acelasi segment de altfel dar care astfel de dotari lipsesc cu desavarsire din lista lor de optionale), dar Mazda 2 se pare ca a reusit sa imbine toate lucrurile deodata anume : apartenenta la un nivel superior fata de concurenti- motorizari extrem de fiabile si cu cel mai ridicat raport de compresie din lume si evident noul stil de design KODO - ''sufletul miscarii'' Bravo! Ma inclin !

    Astept sa curca amatorii de Mokwicz.
    4 8
  • Marian
    Arata bine masina si promite multe si din punct de vedere tehnic, numai ca nu pot sa inteleg de ce are comanda aia pentru recircularea aerului exact ca la Logan, ii pui head-up display si lasi parghia aia din anii 70 in mijlocul bordului...
    3 3
  • clasa mica devine apetisanta, clio, 208 acum 2, pacat ca exista riscul sa se urce una cu chayen-ul peste tine
    2 2
  • Mazda la toate masinile a adoptat un stil mai aerisit in interior, mai sobru dar elegant, mai germanic si cred ca si datorita acestui lucru are succes in Europa. Frumoasa la exterior si eleganta la interior.
    3 3
  • Mai Mariane, mie mi-au spus si altii pe-aici sa nu vorbesc frumos cu tine ca nu meriti. Pai e bine, eu vorbesc frumos si tu ma jignesti?! ;)
    Si hai acum sa te lamuresc:
    va avea o viata grea Mazda 2 in clasa mica asa cum are si Toyota Auris 2 in clasa compacta. Ma refeream in primul rand la Europa, un loc in care nici Toyota si nici Mazda nu prea misca.
    De ce, mai ales Auris 2 nu misca? Poate iti amintesti de mailul pe care ti l-am trimis anul trecut in care ti-am explicat de ce Auris nu va avea succes in Europa, mai ales dupa ce am facut si drive test cu ea. Si ca sa vezi, chiar am avut dreptate. In Europa Auris se vinde destul de slab. Si trecutul Mazdei 2 cand a fost spulberata la vanzari de concurentii ei, fac ca actualul model sa aiba o viata grea si o misiune grea: aceea de a creste cota de piata in clasa mica a celor de la Mazda. Chiar asa batut in cap esti de nu esti in stare sa intelegi niste lucruri din prima? Vad ca toata lumea reuseste, mai putin tu.
    5 1
  • @Marean.Nedelcu
    sa curca amatorii, ca si tu stai printre curci. Ma mir ca stii sa scrii si alte cuvinte de masini (gen Mazda), pe langa "Mokwicz"-ul tau.
    4 1
  • O singura "gura" de ventilatie centrala si din punctul meu de vedere interiorul devine brusc neinteresant. Pacat, mare pacat, deoarece, din imagini, se pare ca promite din pct de vedere al calitatii materialelor si imbinarii. Personal nu pot cu acea gura de ventilatie stinghera... In rest masina este frumoasa si alaturi de Clio 4, spulbera tot ce inseamna competitie dpdv al designului.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru