Feedback

Mercedes continuă marşul triumfal în segmentul premium: Audi şi BMW, creşteri modeste în octombrie comparativ cu marca de la Stuttgart

Publicat Vineri, 11.11.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 9
Mercedes continuă marşul triumfal în segmentul premium: Audi şi BMW, creşteri modeste în octombrie comparativ cu marca de la Stuttgart - Poza 1
Vânzările Mercedes au crescut cu peste 11% în luna octombrie, în timp ce rivalii de la BMW şi Audi au raportat creşteri nesemnificative de numai 1%.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
2016 este fără îndoială anul în care Mercedes a surclasat fără emoţii BMW şi Audi în clasamentul celor mai mari constructori premium în funcţie de vânzări.

Producătorul de la Stuttgart avea deja un avans consistent după primele nouă luni ale anului, iar octombrie evidenţiază încă o dată progresele făcute de germani. Mercedes a raportat vânzări de 173.096 de unităţi pentru a 10-la luna a anului, în creştere cu 11.5% comparativ cu octombrie 2015, ca urmare a cererii majore din China (+29%) şi Europa (+9.6%). A fost cea mai bună lună octombrie din istoria Mercedes, care a permis producătorului să ajungă la 1.711.017 unităţi în primele 10 luni ale anului, în creştere cu 11.7%.

În acelaşi timp, Mercedes a raportat trecerea pragului de 5 milioane de unităţi de maşini compacte de la lansarea Clasei A în 1997, ca urmare a vânzărilor în creştere pentru Clasa A, Clasa B, CLA, CLA Shooting Brake şi GLA.

Urmareste Automarket
Între timp, BMW rămâne pe locul doi în clasament după vânzări de 166.805 unităţi în luna octombrie, corespunzătoare unei creşteri de numai 1.1%. Constructorul de la Munchen a raportat o creştere importantă de vânzări pe segmentul SUV-urilor, după ce numărul de unităţi X1 livrate s-a dublat comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În paralel, BMW a ajuns la peste 100.000 de unităţi electrice şi hibride vândute de la lansarea gamei i, însă în acest prag sunt incluşi şi hibrizii care fac parte din alte game. La nivelul primelor 10 luni ale anului, vânzările BMW au ajuns la 1.646.743 de unităţi, în creştere cu 5.5%.

Luna octombrie nu a fost spectaculoasă nici pentru Audi, care a raportat o creştere de numai 1.2%, la 150.950 de unităţi. Una dintre explicaţii este că Audi a crescut pe piaţa chineză cu numai 0.6%, la 47.000 de unităţi, cu numai 5.000 de unităţi peste vânzările raportate de Mercedes în această ţară. La nivelul primelor 10 luni, Audi a vândut 1.559.750 de unităţi, în creştere cu 4.2% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Loc Constructor Vânzări
octombrie 2016
Creștere Vânzări
ian-oct 2016
Creștere
1 Mercedes 173.096 11.5% 1.711.017 11.7%
2 BMW 166.805 1.1% 1.646.743 5.5%
3 Audi 150.950 1.2% 1.559.750 4.2%

Via Mercedes, BMW, Audi


Comentarii (9)

  • Creșterea din China de aproape 30% în dreptul Mercedes, se datorează în mare parte reducerilor de prețuri, reduceri chiar consistente la anumite modele, lucru pe care Bmw și Audi nu l-au făcut, mai ales Bmw, care au și precizat că n-au de gând să facă asta nici pe viitor, profitul fiind mult mai important. Rămâne de văzut cât o s-o țină Mercedes cu reducerile de preț, părerea mea că nu foarte mult timp.

    În rest pe Europa sunt foarte apropiați cei trei, în SUA Bmw a avut scăderi pe tot parcursul anului, dar raportate la vânzările globale nu i-a afectat prea mult. Observ că mai toată lumea consideră că Bmw a fost depășit de Mercedes doar datorită aspectului, parțial adevărat, nu că noile modele Mercedes n-ar arata foarte bine, dar consider piața din China principalul motiv.
    8 0
  • @dan_grc Prietene esti putin pe langa subiect. In primul rand ca, reducerile le fac dealeri, nu constructorul. In al doilea rand daca te uiti la profit BMW are profit de 9 si umpic la suta iar Mercedes de 11%.. In al treilea rand BMW are o problema in momentul de fata, scaderea calitatii, daca nu ma crezi compara un x1 vechi cu un x1 nou. In primul rand vechiul x1 avea discuri pe spate ventilate, modelul nou are discuri normale, cutia de viteze automata de pe vechiul x1 era ZF (dupa parerea majoritatii specialistilor cele bune cutii de viteze automate) noul x1 are cutie de viteze automata de origine japoneza, vechea cutie automata venea cu joystick wireless, ca si pe seria 7, noul x1 vine cu o maneta invechita de acum 10 ani, vechiul x1 era bazat pe plataforma la seria 3 (e90) iar noul pe plataforma la Mini Countryman. Asta iti spune o persoana care lucreaza in departamentul de vanzari la bmw. La o prezentare privata la noul seria 5, cu cateva zile inainte sa apara,cam toata lumea a ramas dezamagita, nu ca masina nu ar fi ok,c ci pentru ca asteptam altceva.. Plansa de bord e de pe modelul anterior, f10, motorizarile cam aceleasi..Pana si plansa de bord de la audi a4 (virtual cockpit) e mai ok ca si bmw seria 5. Uite alt argument, o comparativa intre seria 5 si e class : Mercedes e220d vs BMW 520d : Putere : Mercedes 194 cp vs 190 BMW. Aceeleratie Mercedes 7,3 secunde vs BMW 7,5. Consum mixt: Mercedes 3,9 litri la suta de km vs BMW 4,1. Cutie de viteze: Mercedes 9 trepte vs BMW 8 trepte. Pret pentru romania: Mercedes 50,394 vs BMW 52,882.
    15 0
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Chris
    De acord cu cele spuse, cu o singura exceptie: Virtual Cockpit de la Audi nu este doar "mai ok" decat la Bmw, este cel mai bun din segment. Mie mi-a placut mai mult pe A4 (este mai intuitiv, functii suplimentare etc.) si fata de MB E Classe, care este o clasa superioara.
    1 2
  • @Chris

    De obicei reducerile le oferă dealerii, în China este o altă situație, e vorba de cum au negociat, e o piață imensă, nu are rost să compari cu ce este la noi.

    Bmw are probleme cu X1? În privința vânzărilor absolut deloc, nu te contrazic la partea cu discurile spate, te cred pe cuvânt, nu știam asta.

    Noul seria 5 are planșa de bord de la F10? Greșit, are planșa de bord de la noul seria 7, că seamănă este altceva, dar are altă grafică, la fel și la vechiul 7, ceasurile de bord nu sunt identice cu cele de la noul model.
    1 0
  • @dan_grc Ca sa iti faci o idee cum functioneaza un dealer, am sa incerc sa iti explic. Ca si dealer esti obligat sa cumperi un anumit numar de masini pentru stoc, pe care dealerul le plateste, iar profitul dealerului este la BMW intre 0,6% si 2,4% iar la Mercedes ajunge pana la 4%, marca nu te lasa sa ai profit mai mare decat 2,4% la bmw si 4% mercedes. Deci reduceri de pret pot face doar dealeri care maxim e la bmw 2,4% iar la mercedes 4%. Sunt curios de unde ai tu informatii ca mercedes are altfel de intelegere cu china. Statele unite e o piata mai mare pentru mercedes si nu au nici un fel de alta intelegere. Ecuatia e foarta simpla, vrei sa fii dealer esti obligat sa indeplinesti anumite conditii, nu le indeplinesti e foarte simplu, la coada stau altii care sunt dispusi. Adevarata batalie se da in ofertele de finantare oferite de catre bancile bmw sau mercedes. De obicei la BMW Select, platesti la un seria 1 un avans de 5000 de euro iar urmatorii 3 ani rata e de 150 de euro, iar dupa 3 ani ai posibilitatea sa dai masina inapoi sau sa platesti suma ramasa din valoarea initiala a masinii ,sau sa o refinantezi ca sa ramai cu masina. Iti garantez eu ca pentru o persoana din vestul europei e o oferta foarta buna, avand in vedere ca la un seria 1 doar taxa de innmatriculare e de 3000 de euro , bani pierduti in secunda in care ai scos masina noua. Daca cumperi un seria 1 la 30.000 de euro in 3 ani tot pierzi la revanzare 10.000 de euro,deci merita Select. SI ca idee nu compar cu ce e la noi, dat fiind faptul ca eu nu muncesc in Romania de foarte multi ani. Nimeni nu a zis ca bmw are probleme de vanzari xu noul x1, are probleme in sensul ca, calitativ e mult mai slab ca si precedentul, iar asta in timp va afecta. BMW in momentul de fata trece printr-o criza, asemanatoare cu Mercedes de acum 15 ani de zile, traieste in trecut, nu investeste sa faca masini mai bune, dimpotriva le face mai rele, exemple x1 seria 5 care e mai mult o evolutie comparand cu f10, nu vine cu ceva magic... Compara interiorul la un bmw e65 cu un mercedes w220, si o sa iti dai seama ca bmw acum 15 ani era inainte la mercedes ca si tehnologie, cea ce in ziua de azi din pacate e invers. Uite aici un video cu plansa de bord de la mercedes e class, ce poti face : https://www.youtube.com/watch?v=rJ--YIDF548

    Eu vorbesc despre plansa de bord digitala de la f10 si comparand cu g30 nu aduce nimic nou ca si desgin.
    Uitate aici : https://www.youtube.com/watch?v=F5LdG-fJcBA
    5 0
  • http://www.automarket.ro/stiri/pentru-bmw-banii-sunt-mai-importanti-decat-vanzarile-profitul-inseamna-72561.html

    Eu am plecat de la aceasta declaratie de fapt, spusa de CEO Bmw, nu de un reprezentant al dealerilor, revin la China, dupa implementarea reducerilor semnificative, au crescut brusc la 30 %, inainte de asta cresteau aproximativ la fel ca Bmw si Audi, intelegerea cu dealerii chinezi poate fi ceva de genul ca suporta si ei o parte din discount, de ce CEO Bmw a declarat ca prefera profit mai mare decat mentinerea primei pozitii la vanzari, daca reducerile de pret le suporta doar dealerii? Intreb si eu, stii mai multe daca esti in domeniu, dar piata noastra este nesemnificativa pentru aceste marci, raportata la vanzarile globale, deci poate sunt alte reguli prin alte parti.
    1 0
  • @dan_grc Spunemi te rog care e diferenta intre declaratia CEO BMW care ai puso tu si asta https://www.youtube.com/watch?v=rJ--YIDF548
    in care CEO Daimler declara acelasi lucru ? Iti zic eu ? BMW profit 9,4% iar Mercedes 11%. Deci cum sa nu conteze cine vinde mai multe masini ?
    6 0
  • scuze ,asta vroiam sa pun http://www.automarket.ro/stiri/mercedes-nu-vrea-sa-invinga-bmw-cu-orice-pret-nu-scadem-preturile-si-69109.html
    6 0
  • @ Chris

    la chestia cu discurile de frana poti sa adaugi si puntea spate semiindependenta la unele modele (o involutie avand in vedere ca pana si pe prima generatie Mini bavarezii pusesera multilink)... probabil ca multi (nu doar BMW) fiind presati de costurile tot mai mari generate de tehnologii ”soft”, norme de poluare etc. aleg sa isi salveze profiturile (inca)grase prin scaderea calitatii tehnologice a partii mecanice... insa da, e un joc periculos pe termen lung... unde esti Alfa Romeo?!
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru