Feedback

Nemții testează un vehicul electric cu panouri fotovoltaice: autonomie de 250 de kilometri și preț de 16.000 de euro

Publicat Miercuri, 08.08.2018
de Paul Cosma
Comenteaza 6
Nemții testează un vehicul electric cu panouri fotovoltaice: autonomie de 250 de kilometri și preț de 16.000 de euro - Poza 1
Un start-up din Germania a început să testeze un vehicul electric ce poate fi încărcat și cu ajutorul panourilor fotovoltaice în timpul mersului. Mașina numită Sion promite o autonomie de 250 de kilometri, va avea un preț de pornire de 16.000 de euro, iar producția este programată să înceapă în 2019.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sono Motors, un start-up din Munchen înființat în 2016, a dezvoltat o mașină electrică, numită Sion, care integrează mai multe panouri fotovoltaice în caroserie.

Fondatorii firmei susțin că Sion poate fi încărcată cu energie solară, cu energie electrică de la prizele convenționale sau cu energie de la alte mașini electrice.

Testele au început în această vară, iar Sion va avea la final un total de 330 de celule fotovoltaice pe plafon, capotă și alte părți din caroserie. Autonomia furnizată de sistemul de baterii ar urma să fie de circa 250 de kilometri cu o singură încărcare.

“Avem încălzire în scaune, aer condiționat, sistem de infotainment la care putem să conectăm un smartphone, deci un vehicul complet și foarte simplu,” a explicat Lauren Hahn, co-fondator Sono Motors.

Producția lui Sion va începe în Germania, în a doua jumătate a lui 2019. Potrivit companiei, peste 5.000 de clienți și-au manifestat interesul pentru vehiculul electric, al cărui preț de pornire va fi de circa 16.000 de euro.

Via Automotive News

 


Comentarii (6)

  • ACE - Craiova
    E chiar simpatic...excelent pentru oras, acest vehicul.....
    9 0
  • Lasand la o parte cum arata, este visul meu de la o masina. Full electric pe care o pot incarca acasa (la panouri fotovoltaice) sau in parcare la serviciu cand sta 8-10 ore in soare. Am 9.5km pana la serviciu, daca dupa 8 ore reuseste sa incarce 3km din acesti 9.5km deja este un mega succes...
    12 0
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Si pietrele de pe drumurile romanesti? Daca iti intrerupe un circuit din panoul fotovoltaic?
    1 5
  • someone
    panourile fotovoltaice pe o masina reprezinta erotism electric in domeniul auto. spatiul urias de pe plafon e folosit constructiv la maxim
    5 1
  • Andrei
    Sunt si parti negative: panourile solare sunt, in general, scumpe si foarte grele. Mult mai grele decat un plafon panoramic. Eficienta lor e destul de mica si asta, cuplat cu suprafata mica, le va face probabil utile doar pentru consumatori auxiliari: sistemul media, aer conditionat, etc.
    0 4
  • Norbert
    Andrei sa sti ca tehnica panourilor fotovoltaice a evoluat mult. Panourile nu mai sunt doar cele mari si grele, exista ˝panuri˝ care sunt practic o folie destul de subtire deci si greutatea lor este pe masura. Panourile nu vor alimenta doar consumatori auxiliari. Spun asta pentru ca Toyota are de 2 ani la vanzare modelul Prius PHEV (nu in Romania) la care plafonul masinii are folie fotovoltaica. La expunere solara pe intreaga zi aceste panuri ofera o autonomie de 5 km. Banuiesc ca masina nemtilor va oferi mai mult de vreme ce are mai multe panuri.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru