Feedback

Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar

Publicat Joi, 18.10.2012
de Sebastian Toma
Comenteaza 5
Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar - Poza 1
Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar - Poza 2
Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar - Poza 3
Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar - Poza 4
Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar - Poza 5
Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar - Poza 6
Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar - Poza 7
Nissan a dezvoltat un sistem de direcţie revoluţionar - Poza 8
Nissan a prezentat un nou sistem de direcţie, care elimină legătura mecanică dintre şofer şi caseta de direcţie. Alături de acest sistem, constructorul a creat şi un mecanism de evitare automată a accidentelor.

Construieste-ti propriul
Nissan
Configurator
Nissan a prezentat un nou sistem de direcţie, care funcţionează pe principiul ”fly-by-wire”, tehnologie implementată iniţial pe avioanele de vânătoare, eliminând legătura mecanică dintre volan, sistem care va fi introdus pe viitoarele modele de serie de la Infiniti. Noua tehnologie promite mai multă siguranţă rutieră şi are deja un sistem de rezervă controlat de un ambreiaj în cazul unei defecţiuni electronice. Soluţia tehnică implementată de constructorul japonez nu elimină senzaţiile pe care le oferă un sistem de direcţie convenţional, spun reprezentanţii Nissan. Sistemul nu reprezintă o noutate absolută în lumea auto, cei de la Audi anunţând în trecut un asemenea sistem pe conceptul A2, dar Nissan va fi primul constructor care îl va introduce pe modelele de serie. Alături de noul sistem de direcţie, cei de la Nissan au dezvoltat şi o tehnologie de evitare de urgenţă a accidentelor la viteze mari şi la viteze mici.

Tehnologia Nissan AESS, acronimul pentru Autonomous Emergency Steering System, este bazat pe noul sistem de direcţie al mărcii nipone şi încearcă să evite accidentele atât prin aplicarea automată a frânelor, cât şi prin evitarea impactului prin virarea automată. Sistemul foloseşte o cameră video montată în parbriz, cinci scannere cu laser şi trei sisteme radar pentru a găsi o "portiţă" de ieşire de la un accident iminent. În cazul detecţiei unui impact iminent, sistemul calculează dacă are suficient timp să evite accidentul prin frânare. În caz contrar, sistemul va aplica frânele la maximum până în ultimul moment, când va vira automat pentru a evita obiectul pe care l-ar putea lovi vehiculul echipat cu AESS. Sistemul promite o intervenţie mai promptă şi mai corectă decât cea a şoferului, dar acţionează doar dacă observă că şoferul nu are nicio reacţie. Nu este clar ce se întâmplă în situaţia în care şoferul reacţionează la un eventual accident iminent şi manevra aplicată de acesta nu este suficient de eficientă.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Spre deosebire de sistemul de direcţie controlat electronic, sistemul Nissan AESS nu a fost încă anunţat şi pentru producţia de serie. Însă, sistemul va fi o parte cheie a "Vision Zero", iniţiativa de siguranţă a japonezilor care doreşte eliminarea accidentelor rutiere soldate cu decese. Dacă Nissan va introduce un asemenea sistem în producţia de serie, constructorul nipon va marca o inovaţie remarcabilă în materie de siguranţă.

Via Worldcarfans


Comentarii (5)

  • Interesanta idee, asa ar putea scoate in viitor bucata de fier dintre volan si caseta de directie, care tine volanul drept in caz de accidet.
    4 0
  • Marian
    Sigur asa e expresia? ”fly-by-wire” ??? E vorba despre avioane aici? sau ar trebui sa fie "drive-by-wire"? Stiu ca prima data au inceput pe avioane sa inlocuiasca sistemele hidraulice si mecanice cu cele electrice, dar masina asta poate si zboara si nu stiu eu. oricum nu am mai avut rabdare sa citesc mai departe dupa ce am dat de ”fly-by-wire”.
    3 4
  • Cristian: Am cumpărat o mașina din Anglia și la înmatriculare are nevoie de... Raspunde
  • "Fly-by-wire" e la avioane, "drive-by-wire" e la masini, si da, in denumirea tehnologiei pt automobile e inclusa si lipsa coloanei de directie, dar are si denumirea separata de "steer-by-wire". Si nu, Nissan nu este primul care pune asa ceva pe o masina de serie, Delphi a dezvoltat Quadrasteer, care vira independent 4 roti, pentru GM inca din 2002 pentru pick-up-uri, dar succesul a fost limitat si optiunea scoasa in 2005. O simpla cautare pe Google inainte de a pune un articol n-ar strica.
    6 1
  • Japonezii sunt dati draq=)) ...bravo lor.
    2 0
  • kumite
    Parerea mea este ca nu trebuie sa se joace nimeni cu directie.Unii au inventat sistemul asta si au renuntat la el.Altii il preiau si-l dezvolta.Automobilul a ajuns un "computer" pe roti.La fel ca si computerele,automobilele vor fi foarte vulnerabile la virusi.Deja se pune foarte serios problema asta.Ai luat un virus si nu mai poti opri masina,sau nu mai poti sa virezi,si alte multe chestii.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru