Feedback

Noul Ford Focus: platformă nouă, tehnologii moderne, motorizări revizuite și versiuni Active și Vignale

Publicat Marti, 10.04.2018
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 27
Ford a prezentat noua generație Focus. Modelul de clasă compactă va fi produs pe o platformă nouă, are motorizări revizuite și tehnologii de conducere autonomă de nivel 2.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a prezentat noua generație Focus. Modelul compact lansat de constructorul american a fost dezvoltat de la zero și introduce o filozofie nouă de design. Noua generație Ford Focus are la bază platforma Ford C2, arhitectură dezvoltată pentru a îmbunătăți performanțele din cadrul testelor de siguranță, dar și pentru a oferi o experiență de condus mult mai plăcută.

Începând cu 1998 (lansarea primei generații Focus), Ford a comercializat peste 16 milioane de exemplare Focus la nivel global, iar americanii au pregătit o serie de modificări consistente pentru a continua povestea de succes a modelului de clasă compactă.

Ovalul Albastru a pus accentul atât pe tehnologiile moderne, dezvoltate special pentru a ușura "munca" șoferului, dar și pe comportamentul mașinii. De asemenea, americanii propun versiuni noi de echipare și motorizări noi.

Noua generație Ford Focus: date esențiale

● Noul Ford Focus va fi disponibil în versiunile hatchback, break și sedan (doar pe anumite piețe). Pentru început, Ovalul Albastru a pregătit patru niveluri de echipare: Trend, Titanium, ST Line și Vignale (premieră). Spre deosebire de vechea generație, noul Focus va fi oferit și în varianta Active. Pentru moment, reprezentanții constructorului american nu vin cu informații despre viitoarele Focus ST și Focus RS. 

● Noua generație Focus are un ampatament mai lung cu 53 de milimetri și console mai scurte. Lungimea noului Focus este de 4378 de mm (hatchback), iar lățimea măsoară 1825 de mm. Break-ul este mai lung cu 290 de mm. 

● Ford Focus are acum o siluetă sportivă, montanții A sunt repoziționați, iar capota este ceva mai lungă. Grila frontală este și ea mai generoasă, blocurile optice față sunt revizuite, iar stopurile cu tehnologie LED vin cu o semnătură luminoasă nouă. Versiunea Vignale promite o serie de elemente de caroserie cromate și lumini de zi cu o semnătură specifică. Versiunea ST-Line dispune de un kit de caroserie ceva mai agresiv și o gardă la sol mai mică cu 10 mm, în timp ce varianta Active are o gardă la sol mai mare (peste 30 de mm) și elemente suplimentare de protecție. 

● La interior, Ford a operat câteva modificări interesante. Americanii au renunțat la o parte dintre butoanele fizice și oferă o serie de materiale noi, plăcute la atingere. Așa cum era normal, Ford oferă o gamă variată de materiale, în funcție de versiunea de echipare aleasă. În cazul lui Vignale, clienții vor găsi inserții din lemn și tapițerie din piele, în timp ce pentru versiunea ST-Line, americanii au pregătit accesorii care imită fibra de carbon și cusături roșii. 

● Noua generație Ford Focus oferă tehnologii autonome de nivel 2 din 5. Aceste sisteme au fost grupate sub denumirea de Ford Co-Pilot360 și îmbunătățesc nivelul de protecție în caz de accident, dar și experiența din spatele volanului. 

● Americanii au pregătit sistemul Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop&Go. Astfel, vehiculul poate opri complet, sistemul fiind gândit pentru a funcționa în trafic aglomerat. În același timp, sistemul este capabil să pună mașina în mișcare, dacă timpul de așteptare a fost mai mic de 3 secunde. Pentru opriri care depășesc această valoare, șoferul poate apăsa un buton amplasat pe volan sau pedala de accelerație. Sistemul gândit de Ford vine și cu o funcție care menține mașina pe banda de rulare.

● Noul Ford Focus va fi oferit și cu faruri adaptive. Sistemul ajustează automat unghiul și intensitatea luminii, dar este capabil să modifice și direcția fasciculului înainte ca mașina să ajungă în viraj. Anterior, acest tip de sistem se baza pe adaptarea direcției luminilor în funcție de unghiul de bracaj. Acum, sistemul gândit de Ford se bazează pe marcajele și indicatoarele rutiere. 

● Pentru prima dată în Europa, Ford introduce și sistemul Head-Up Display. Tehnologia folosită de americani implică un ecran retractabil din policarbonat.

● Pentru ca parcările în locuri înguste să devină și mai simple, Ford introduce noul sistem de parcare Active Park Assist 2. Ford spune că sistemul este capabil să parcheze în spații cu 110 centimetri mai lungi decât mașina și în rampă/pantă de până la 12 grade. Ford a pregătit și un mod denumit Park-out Assist (ieșire automată atunci când mașina a fost parcată paralel). 

● Noul generație Focus va fi disponibilă și cu sistemul Pre-collision Assist. Acum, tehnologia este capabilă să recunoască atât pietonii, cât și bicicliștii. În plus, Ford oferă și un sistem de asistență activă de urgență la nivelul direcției, un sistem de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort și un sistem de alertă pentru traficul perpendicular (acum este capabil să frâneze pentru a evita sau limita efectele unei eventuale coliziuni). 

● Tot din pachetul tehnologic fac parte camera video pentru mersul cu spatele (unghi de aproape 180 de grade), alertă la intrarea pe sens interzis (disponibil în primă fază doar în Germania, Austria și Elveția) și Ford MyKey (permite posesorilor să programeze o cheie specială dedicată șoferilor tineri). Totodată, Ford introduce și sistemul de frânare post-coliziune care ajută la reducerea efectelor unei potențiale coliziuni secundare. 

● Noua generație Ford Focus va fi disponibilă cu suspensie spate independentă (americanii spun că au îmbunătățit răspunsul acesteia pentru un plus de confort), dar și cu o suspensie spate cu bară de torsiune și cu arcuri speciale (Ford Vectoring Springs) patentate de Ovalul Albastru și lansate în premiră pe Fiesta ST. Această soluție a fost concepută pentru a completa oferta tehnică în cazul versiunilor echipate cu motoarele 1.0 EcoBoost și 1.5 EcoBlue. În plus, Ford oferă pe noua generație Focus și sistemul Continuously Controlled Damping (CCD). În funcție de anumite caracteristici, acest sistem ajustează răspunsul amortizoarelor pentru o ținută de drum mult mai bună. Tehnologia CCD este capabilă să detecteze marginea unei gropi și să ajusteze amortizorul astfel încât roata să nu intre în groapă.

● Noul Focus va fi disponibil cu tehnologia Drive Modes. Aceasta oferă trei moduri de rulare (Normal, Sport și Eco), fiecare având caracteristici speciale pentru răspunsul motorului, accelerație și direcție. În cazul versiunilor echipate cu CCD, tehnologia Drive Modes oferă și modurile Comfort și Eco-Comfort.

● Pentru o experiență de condus mult mai plăcută, Ford introduce sistemele Torque Steer Compensation, Torque Vectoring Control și o variantă revizuită a sistemului de control al stabilității. Noua platformă utilizată de Ford are o rigiditate torsională mai mare cu 20% comparativ cu vechea generație. 

● Noul Ford Focus va fi disponibil cu sistemul FordPass Connect. Acesta "transformă" mașina într-un hotspot mobil la care se pot conecta până la 10 dispozitive. Sistemul oferă și funcție de Live Traffic, iar cu ajutorul aplicației mobile FordPass, clienții au acces la următoarele: localizarea mașinii, statusul mașinii, acces de la distanță pentru sistemul de închidere și pornire de la distanță (doar pe versiunile echipate cu transmisie automată). 

● La interior, clienții vor găsi un sistem de încărcare wireless pentru telefoanele inteligente, sistemul de infotainment SYNC 3 cu ecran tactil de 8 inch și sistemul audio B&O Play (675 wați și 10 incinte). 

● Tot la interior, Ford spune că a îmbunătățit spațiul pentru toți pasagerii. Spre exemplu, spațiul pentru genunchi (pasagerii din spate) este mai mare cu 50 de mm față de generația anterioar, în timp ce spațiul lateral la nivelul umerilor a crescut cu aproape 60 de mm. 

● În cazul versiunii break, înălțimea portbagajului a crescut cu 43 de mm, iar lungimea, cu 25 de mm. Volumul maxim oferit de portbagajul lui Focus Wagon este de 1650 de litri (cu scaunele spate rabatate). 

● Noua generație Ford Focus va fi disponibilă cu două motorizări pe benzină și două unități diesel

● Cei care preferă motoarele pe benzină vor putea alege fie unitatea de 1.0 litri EcoBoost (85 CP, 100 CP sau 125 CP), fie noul motor de 1.5 litri EcoBoost (150 CP sau 182 CP). Noile motorizări sunt oferite cu un sistem de dezactivare a unuia dintre cilindri. Când motorul nu se află în sarcină, cum ar fi la rularea la viteze mari pe autostradă, un cilindru este "oprit" pentru ca mașina să consume mai puțin combustibil.

● Cei care vor un motor diesel pot opta fie pentru unitatea 1.5 EcoBlue (95 CP cu 300 Nm sau 120 CP cu 300 Nm), fie pentru propulsorul 2.0 EcoBlue (150 CP și 370 Nm). 

● Ford a pregătit o cutie manuală cu șase trepte și o transmisie automată cu opt rapoarte. Aceasta din urmă va putea fi comandată pe următoarele versiuni: 1.0 EcoBoost 125 CP, 1.5 EcoBoost 150 CP, 1.5 EcoBlue 120 CP și 2.0 EcoBlue 150 CP

● Noua generație Ford Focus va fi asamblată în cadrul uzinei din Saarlouis, Germania. În showroom-urile din România, noua generație Focus ajunge în toamna anului curent.


Comentarii (27)

  • Hunter
    Foarte Hyundai i30 la design
    34 19
  • wolteanoo
    Suspensie spate independenta, bun. S-a auzit de asa ceva la mult doritul Folţfagăn Golf SH cu 199.999 KM "reali" la bord?
    35 33
  • Dca: Care este consumul real la ford transit l3h3 2018 Raspunde
  • Versiunea active arata bestial!
    21 10
  • @Hunter
    Stii cum se zice: cea mai sincera forma de compliment este sa copiezi. Bravo i30...
    18 16
  • someone
    despre design: fata parca e seria 1 impreuna cu I30: spatele e fiesta cu GLA, iar profilul parca e seria 1 in totalitate.
    interiorul e simplu si functional
    surprinzatoare acea suspensie spate cu bara de torsiune, cand focusul era cunoscut pentru independenta spate.
    iar in ceea ce priveste motorizarile, ma mira acel 1.0 de 85 cai, cand pe vechea generatie chiar si varianta de 125 cai era lenta, ca sa nu zic lenesa.
    versiunea active e mortal de faina
    17 8
  • foarte reusit design, tehnologii la zi, ca de obicei, calitate foarte buna, probabil va fi inc aun success. Mergea si o versiune electrica, e la moda acum.
    13 9
  • Spatele seama cu Tipo/ DS 5,iar din fata semnatura LED aduce a Volvo.Nu arata rau,dar nici nu ma impresioneaza.Oricum,masina e mai reusita decat Fiesta.
    10 5
  • Amuzant
    Hyundai? Cred ca sunteti pe departe, cel mai asemanator din fata este volvo v40 si din spate mercedes a klasse
    11 6
  • FocusX
    dragut Stepway-ul noului Focus ;)
    7 2
  • Suspensia
    Deci pentru variantele cu motorizari mai putin potente vor avea suspensie spate semi-independenta si pentru celalalte suspensie independenta. O noua reducere de costuri made by Ford...
    7 4
  • Stiti cum au copiat chinezii unele modele consacrate? Am impresia ca asa au copiat Ford desingul lui I30. Oare astia chiar nu si-au dat seama ce fac, nu mai inspiratie ? Masina arata bine, tehnologia este ok, dar prea arata a Hyundai I30.
    7 14
  • nasol ca au marit-o. devine un cross..o struto-camila...
    stopurile si farurile mari si bulbucate de broasca sunt oribile in general.

    botul si capota care ies in afara iarasi oribil..oribile trenduri mai traim..:(
    13 14
  • Lazar catalin: Numerge acul la kilometraj Raspunde
  • @Kotegaeshi
    E opinia mea si o sustin fara sa jignesc, kkKgaeshi, abtine-te fanboy TeDeI.
    4 4
  • impresioneaza prin banalitate
    9 10
  • wolteanoo
    @Kotegaeshi
    Cap ai, minte ce-ti mai trebuie?
    Nu te poti exprima fara sa jignesti?
    Asta e parerea mea si o sustin: grupul VW isi bate joc de clienti si, culmea, vinde foarte bine.
    8 7
  • Cel mai frumos Focus de până acum.
    11 7
  • Design exterior reușit / echilibrat în ansamblu, deși departe de personalitatea distinctă a primului Focus (ori chiar a MK2-ului.)

    Copierea unor detalii ale noilor i30/Kia Ceed ...ba chiar de la Volvo/Mazda 3 (deși aparentă) e totuși exclusă, stilul noilor modele fiind *înghețat* în stadiu final cu cca. 3 ani înaintea lansării - credeți-mă, c-am lucrat efectiv în domeniu.

    E vorba deci de un gen de *contagiune* a trendurilor, favorizată și de frecventele mutări ale designerilor de la o marcă la alta. Plus un cerc cumva vicios al formării și-apoi al alimentării gusturilor clienților într-un feedback global cu doar mici actualizări ciclice, atent calculate.

    Dincolo de analize d-astea poate prea abisale :-) (care ar merita însă un editorial dedicat), interiorul e chiar prea... i30-ist - sau Kia-Ceed-ist, tot un drac.
    Alt minus după mine - dispariția punții spate multilink pt versiunile sub 1.5 (benzină) sau 2.0 l (diesel), oricît ar încerca să ne aburească nea Bakaj că ținuta lor de drum e la fel de bună ca a variantelor superioare.
    ...Păi atunci de ce n-au păstrat puntea aia ieftinache semirigidă și pentru ele? :-)
    36 2
  • La design se pare ca au mers iar pe prudenta si conform trendului din piata. Intr-adevar am un sentiment acut de "deja-vu" cand ma uit la forma , linii si mai ales stopuri spate. Parca seamana cu ..multe, dar in special aduce spre nou lansatele coreence -i30/Ceed- parerea mea per total. Dar nu cred ca trebuie exagerat, are o doza suficienta de "originalitate" cat sa nu-l confunzi totusi. In sinea mea (si cred ca a multor altora) speram sa REtraiesc "socul" lansarii de la prima generatie , desi era destul de evident din pozele "prelansare" ca nu e cazul. La interior cam acelasi lucru , solutii "copiate" de pe la altii (mai ales HUD -ul din policarbonat =Mazda 3), dar nu arata rau , chiar daca nu impresioneaza prin nimic.
    In sfarsit , trecand peste faptul ca toate acele tehnologii si paratehnologii de asa zisa "siguranta" enumerate mai sus ma lasa rece (parca citeam despre lansarea vreunui Volvo si oricum nu sunt "noutati" ) , consider ingrijorator intentia de a pune bara de torsiune pe spate la acest model . Ford Focus este/era Focus si cand avea numai 100 caluti dintr-un 1,6 aspirat si asta cu marele aport al "independentei" de pe spate , DE CE ar vrea sa schimbe asta ? Un alt lucru demn de remarcat (dar de data asta nu ingrijorator) este ce au reusit in privinta spatiului , 5 respectiv 6 cm in plus pt. picioare/umeri !!? Asta este chiar o realizare si sincer sunt un pic rezervat in privinta asta pana-l v-oi vedea pe viu.
    10 3
  • P.S. Pe lîngă “Hofmeister-Knick”-ul tipic BMW deja observat și de voi, merită remarcat și aspectul aproape identic al stopurilor cu cele de pe Fiat Tipo (!)

    Cît despre motivația adoptării punții-spate simpliste pt versiunile de bază, nu trebuie căutat prea adînc, din moment ce și Audi/VW (A3/Golf) ori chiar Mercedes (A-Klasse) o aplică: reducerea costurilor!

    ...Dar nu și a prețurilor, ;-) băieții de marketing știind prea bine că 99% din cumpărători/oare habar n-au ce se ascunde sub tabla mașinilor.
    Mașini care din păcate încep să devină simple obiecte tip *appliance* pentru mulți și nu-i de mirare asta, cînd vedem măsuri gen limitarea vitezei la 80 km/h pe șosele (v. Franța.)

    Iar cînd mașinile autonome vor fi majoritare (bine că n-o să apuc vremurile alea :-)) chiar n-o să mai conteze designul cu tușe personale, muzica motorului urcat în ture și alte *aiureli* ce conturează - încă - personalitatea / caracterul unor (puține) mașini actuale.
    21 0
  • @Kirotractor : Bravo/merci pt. observatia cu Fiat Tipo (de mentionat ca e vorba despre Tipo Hatchback), stopurile spate au destule in comun cu multe alte modele dar stiam ca e unul care le are identice , numai nu-l puteam "identifica" in memoria mea , chiar ma stresa chestia asta.
    Cat priveste puntea spate, eu zic ca o sa piarda multi din fanii devotati modelului , cel putin in prima faza , fiindca din acestia sunt multi care nu isi v-or permite motorizarile "potente". Dar oricum , eu unul zic ca este o chestie asumata de conducerea Ford, fiindca parca deja modelul si-a schimbat publicul tinta. Masina pare mult mai "serioasa" si matura . Parerea mea.
    4 1
  • Prince Mohamed Parish vounthe
    destul de fals informatia ' cu referire sedanul Ford Focus 4 va sosi ulterior si in Europa [gresit informat ca va fi disponibil pe anumite piete va sosi ulterior si in Europa si clienti din Romania asteapta debutul Sedanului cu 4 usi la modelul nou Focus 4 ] Doar versiunea Active va sosi un an mai tarziu in 2019 '' informez ca si sedanul Ford Focus 4 acum 2 ani in urma a fost spionat camuflat partial in Germania LoL! :) :-) :3
    2 0
  • @ohltweanoo, si eu am opinia mea si o sustin! Tu nu jignesti, tu esti o jignire! Poti sa inghiti suspensia aia independenta de la toyota!
    3 4
  • maecel: Daca pe un Ford Transit 2004 cu tractiune spate i sa înlocuit cutia... Raspunde
  • In vecii vecilor nu as lua o carutza a poporului iar greselile genetice latra in continuare!
    1 3
  • Completări utile - pozitive de astă dată:

    - masă proprie redusă cu 88 kg comp. cu gen. anterioară
    - Cx redus de la 0,30 la 0,273 - remarcabil pt un hatchback !
    - bord mai puțin intruziv (apropiat cu 10 cm de parbriz)
    - montant A retras cu 9,4 cm (măsură dictată se pare de cerințele crash-testelor.)

    Și dimensiunea consolei-față (cam prea lungă) e posibil să fi fost influențată de necesitatea amortizării mai bune a șocurilor frontale, dar asta-i viața - *form follows function* pînă la urmă.
    10 0
  • Meteorologogu
    Fata de generatia anterioara un minus - la rabatarea scaunelor spate nu se mai obtine o zona plana de incarcare ci apare o "treapta" in zona scaunelor.

    Cu Foca mea de generatia a doua, break, am carat de nu-mi venea sa cred ...

    In rest ... arata bine si pe afara si inauntru, pacat ca au scos suspensia multilink din standard.

    S-o vedem cum se poarta la drum ...
    2 0
  • Catalin
    Ca fost proprietar de Focus din prima generatie, fabricat in anul 2000 si in varianta de echipare Ghia (cu dotari ca parbriz incalzit electric, frane pe discuri si pe spate, toate cele 4 geamuri actionate electric si cu functie ''auto'', modul de ajutor pentru pornirea motorului la temperaturi foarte scazute, scaun sofer reglabil electric pe inaltime, cotiera fata cat si spate, plus multe altele), pot spune clar ca a fost printre cele mai fiabile masini pe care le-am detinut pana acum. A avut cea mai buna tinuta de drum dintre toate masinile detinute de mine, iar in 8 ani de zile s-au defectat doar bobina de inductie si un senzor de pe cutia de viteze, care m-au costat 1000 de lei. In prezent masina are 18 ani de la fabricatie si actualul proprietar este inca multumit de achizitie.
    Consider ca aspectul exterior incadreaza Focus I in reusitele si memorabilele realizari ale industriei auto, modelul aparand in diverse topuri si clasamente. Aspectul exterior indraznet pentru vremea la care a fost lansat, forma bordului si desigur tinuta de drum de referinta in segment, au ramas in memoria multora.
    Cineva de la reprezentanta Suzuki a afirmat in urma cu ani de zile, ca Ford nu va mai face niciodata o masina atat de fiabila ca Focus I.

    Pot spune in mod cert ca si in cazul lui Focus II, in special varianta facelift, imi plac aspectul exterior si tinuta de drum, insa nu la fel de mult ca la prima generatie.

    Incepand cu a treia generatie Focus, nu imi place aspectul exterior.
    Parca au uitat de imaginile consacrate ale primelor doua generatii. Focus III nu imi place, nici viitorul model ce urmeaza sa fie lansat, la care aspectul exterior imi pare un amestec de prea multe stiluri, fara sa aiba un aspect distinct, definitoriu. Nu consider frumos, insa nici urat la exterior Focus IV, efectiv nu ma impresioneaza. Nu imi place nici grila frontala, ce seamana cu gura unui peste. Nimic din aspectul exterior nu ma face sa spun: da, este un Focus. O avea Cx foarte bun, insa plafonul are o linie descendenta in partea din spate si ramane sa vedem cat spatiu o sa fie pentru ocupantii/ocupantele banchetei din spate, in cazul celor care au peste 1,80 metri inaltime. Sper sa nu fie pentru ei/ele aceeasi situatie ca in cazul lui Nissan Micra, din cauza liniei descendente a plafonului. Un alt aspect exterior care nu imi place, este ca in cazul versiunii hatchback, aceasta pare lasata de spate, ca si cum masina ar fi incarcata. Doar varianta Active pare sa fie ok si aspectul exterior capata o nota de dinamism, poate si din cauza faptului ca partea din spate este la distanta mai mare de sol si se creeaza un echilibru cu liniile laterale ale modelului. Sau poate gresesc si noul model arata mai bine in realitate.
    La interior lucrurile par sa stea mai bine, in parte din cauza simplitatii abordate si a bordului care nu mai este atat de masiv ca la generatia anterioara.
    Noul model Focus pluseaza la dotarile de siguranta, buna preocupare din partea constructorilor si sa fie de folos, pentru ca soferi neatenti sunt destui. Si aici insa este un aspect de luat in calcul: cu cat este electronica mai multa pe o masina, cu atat creste numarul de posibile defectiuni. Personal prefer sa fiu atent cand conduc si sa nu ma las in baza unui sistem electronic. Nu doresc sa ajung vreodata sa vizionez un film cu ochelari speciali, in timp ce ma aflu in scaunul soferului. Ar fi prea mult pentru mine, sa nu tin mainile pe volan si sa nu fiu atent la ce se intampla cand conduc. Nu mi-ar sta in fire sa procedez astfel, sa las ''responsabilitatea'' in ''baza'' unui sistem ce se poate defecta oricand. Chiar daca mi s-ar spune ca sistemul ar reactiona mai repede decat mine in situatii de urgenta. Desigur ca in general au si sistemele de prevenire rolul lor, fie ele montate pe masinile actuale sau cele autonome, pentru ca oricine poate sa greseasca. Dar totusi, nu m-as lasa in ''grija'' unei masini autonome, nici in scaunul soferului, nici in alt scaun din autonoma. Nici gand sa nu constientizez ca sunt responsabil sau sa nu ma bucur de placerea de a conduce, chiar si dispunand de sistemele de siguranta actuale, cum sunt franarea automata de urgenta sau detectia pietonilor, pe care nu le consider ca pot tine locul conducerii preventive. Au fost situatii in care aceste sisteme nu au functionat in teste.

    Pentru ca tot am adus vorba ceva mai sus de generatia actuala Focus, in cazul versiunii hatchback dotata cu 1.0 EcoBoost 125 CP, masina nu este lenta sau lenesa, asa cum spune cineva mai sus. Am mers cu un astfel de model si motorasul urca repede in ture, dand masinii chiar un caracter dinamic. Este foarte usor de ajuns in treapta a doua la 80 km/h. Da, sunt modele mai usoare cu puteri asemanatoare, la care se ajunge si mai repede la 100 km/h in treapta a doua, motorul urcand mai vioi in ture, insa acelea sunt (in general) modele sport din clase mai mici. Sa nu comparam deci mere cu pere. Parerea mea este ca motorul de 1.0 EcoBoost 125 CP se descurca bine pe generatia actuala Focus.
    4 0
  • Catalin
    @Kirotractor, ai dreptate si eu unul spun, fara sa consider ca as fi vreun avizat, ca se percepe din comentariile tale experienta in domeniul auto.
    Insa pentru ceilalti, printre care ma numar si eu, noul Focus seamana la aspectul exterior, nivelul la care se gaseste grila frontala, liniile (muchiile) laterale, lungimea si forma capotei motorului si chiar nivelul la care sunt pozitionate blocurile optice spate, cu Mazda 3 ori cu alte modele dintre cele enumerate mai sus. Chiar astazi am trecut pe langa modelul japonez si asemanari exterioare exista, dupa parerea mea. Doar ca Mazda 3 arata mai bine, are linii ceva mai simple si o silueta care pare mai sportiva :) La noul Focus au ''sculptat'' barele fata si spate cu un aspect ceva mai agresiv, fata de modelul nipon.
    In fine, nu este un capat de tara, zic si eu ca si cei mai multi, ce nu se ocupa de design auto si nu au ochi experimentati. Asta as vrea sa aiba in vedere cei care realizeaza modele noi, impactul la publicul larg. Cand oamenii construiesc cu drag pentru alti oameni, parca apar lucruri mai interesante. Este valabil cam pentru orice domeniu. Asistam de ceva vreme la o uniformizare, o incolonare in aspectul exterior al noilor modele. Multe dintre masinile noi nu mai au in aspect indrazneala si curajul, simplitatea, maiestria, imaginatia, pasiunea inglobata in munca de a le realiza, poezia si eleganta, ori sportivitatea onesta a modelelor ce au scris istorie. Am avut Renault 5 cu motorizare 1.4 benzina si carburator dublu corp Weber, zambesc cand imi aduc aminte de simplitatea, fiabilitatea si eficienta masinutei. Nu mai sunt speciale multe dintre masinile noi, au devenit profit, aproape niciun constructor nu mai pare dispus sa riste sa scoata modele extraordinare, asa cum se intampla in trecut. Insa nu este nimic nou sub soare, au mai scris si altii pe aceasta tema. Hai sa spunem ca atata vreme cat masinile noi sunt mai sigure decat cele din trecut, asta este ce conteaza, ca oricum nu le putem avea pe toate...
    Nu ma incearca nostalgia, insa modelele mai vechi sunt frumoase in simplitatea lor. Multe dintre acestea noi sunt cam anoste si complicate. Trebuie sa traiasca si cei care vand piese de schimb, nu-i asa?
    Si in fond, cam de ce sa mai conteze? Sunt probleme mult mai mari pe aceasta planeta, decat aspectele exterioare sau interioare ale masinilor. Poate ca important este sa ne pastram pasiunea de a conduce ca pe o stare pe care o putem accesa, ca pe o mica bucurie, iar asta sa fie ceea ce conteaza. Starea si nu lucrul, obiectul, tabla, caleasca sau caruta ;)
    Cum se spune, noi sa fim sanatosi. Si sa invatam sa nu ne legam sufletele de lucruri trecatoare :)

    P.S. Ti-am raspuns si la testul despre Ignis 4x4, ceva mai tarziu, insa asa a fost situatia.
    Toate cele bune !
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru