Noul regulament pentru ITP a fost aprobat: ITP anual pentru mașinile mai vechi de 12 ani. Inspecția poate fi trecută și cu deficiențe minore

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 21.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile cu o vechime mai mare de 12 ani trebuie să facă ITP-ul anual. Indiferent de vechimea mașinii, inspecția va putea fi trecută chiar și în cazul unor deficiențe minore. În plus, mașinile noi trebuie să facă primul ITP după 3 ani.

Proiectul de lege care prevede modificări majore la regulamentul pentru efectuarea și trecerea Inspecției Tehnice Periodice (ITP) a fost adoptat marți de Camera Deputaților, după ce în luna septembrie a fost votat și de Senat.

Deputații nu au adus nicio modificare la proiectul care a fost anunțat încă din luna ianuarie a acestui an, completat ulterior în luna aprilie cu o serie de propuneri din partea Registrului Auto Român (RAR).

Treci ITP-ul cu deficiențe minore la mașină

Una dintre cele mai importante noutăți se aplică tuturor mașinilor și prevede împărțirea deficiențelor unei mașini în 3 categorii: minore, majore și periculoase. Indiferent de vechime, o mașină va putea trece ITP-ul chiar și în cazul existenței unor deficiențe minore.

Noua lege explică și cum vor fi determinate tipurile de deficiențe:

deficiențe minore: deficiențe care nu au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului său impact asupra mediului și alte neconformități minore;

deficiențe majore: deficiențe care pot compromite siguranța vehiculului, pot avea un impact asupra mediului său îi pot pune în pericol pe ceilalți participanți la trafic, dar și alte neconformități mai importante;

deficiențe periculoase: deficiențe care constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului.

În cazul în care o mașină are deficiențe din două categorii, va fi clasificata la categoria corespunzătoare deficienței mai mare.

În plus, în cazul unei mașini care are mai multe deficiențe minore, aceasta poate fi încadrată la categoria deficiențelor majore în cazul în care efectul combinat al deficiențelor generează un risc mai mare pentru siguranță și/sau mediul înconjurător.

De asemenea, șoferii care nu trec ITP-ul sunt obligați să repare mașinile și să refacă inspecția într-un interval de cel mult 30 de zile.

Când se face ITP-ul în funcție de vechime

O altă noutate majoră a introdusă prin lege modificarea intervalului la care se face ITP-ul, prin apariția a 3 categorii:

pentru mașinile noi, primul ITP se face la 3 ani de la înmatriculare;

pentru mașinile cu o vechime de peste 12 ani, ITP-ul se face anual;

pentru toate celelalte mașini, ITP-ul se face o dată la 2 ani, la fel ca și în prezent.

Pentru a intra în vigoare, legea trebuie promulgată de președintele României și publicată în Monitorul Oficial.

Via Avocatnet

Comentarii (14)

  • explica fara sa spuna nimic concret

    bravii nostri politicieni au fost elevii lui Einstein altfel nu vad de ce abordeaza chestiunile astea la modul atat de...relativ
    20 2
  • Alaaa balaaa portocalaaa,
    Oare-mi trece iara "oala",
    Inspectia aceasta anuala?
    Sau sa sar cu o "sarmala"?

    PS: datorita rimelor necesare precizez:

    1. oala = cazanu, rabla, cotetu;
    2. sarmala = bacnota de ... cat va tine buzunaru si pe ei obrazu ...

    Putina intelegere va rog, ca nu sunt poet...
    26 4
  • cineva
    Si cata puscarie face ITP-istul cand trece pe sest o masina ?
    Ca ar fi mult mai putine harburi in trafic daca s-ar face cum trebuie ITP-ul...
    31 5
  • De salutat modificarile aduse intervalului intre revizii
    De ITP refacut in caz de accident nu scrie nimic? Si de asemenea pedepsele pentru fraudarea ITP.
    12 1
  • octav71
    De taxiuri nimic nimic? Si de ce sunt masini si nu sunt autovehicule?
    De autovehiculele utilizate in scop profesional, autobuze, troleibuze, diferite utilitare, chiar nimic?
    Sau ramane cum am stabilit?
    6 0
  • @c daca imi permiti

    a se citi cu voce tare si respectarea punctuatiei. Ce dreaku', e poezie:

    Foaie verde de sofran,
    n-are nimeni un cazan
    …la inspectie
    oprit ca fiind…dejectie.
    Motiv pentru care
    Avand de geniu o strafulgerare
    sarmaua am inaintat-o.
    In buzunar.
    Pe mod…fugato!

    Semnatura? de ilustru peisagist
    Aruncata-n in certificat de ITP-ist,
    Cu trimbru evident!
    sa evit un antecedent,
    Mi-a oferit inca un an
    De condus afumatoarea,
    Ca un cioban, plavan,
    Sa-mi exprim…valoarea!
    16 4
  • @vianu

    Bunaaaa, bunaaaa asta.... te-am inverzit!

    Ma mai incearca si pe mine o varianta, da' mi-e ca ma fac de ras... o las pe alta data...
    5 1
  • cici de la bucatarie
    Astept sa se spuna si n romania de recall ul lui mercedes pt foc si de bmw la fel, si de motorul lui ford care ia foc , da la de 1, 6 litri .
    E o forma de neputinta a rar ului dupa ce a inmatriculat passaturi din sua cu soft aaiuritor si a zis ca nu a vazut passaturi americane diesel pe la noi .Da inteleg acest site promoveaza masinile . Si pe cele care ard .Vorbesc de anul 2017 , datele prezentate mai sus sunt doar de anul acesta .
    Clasele sunt f multe, masinile mergand pana la 80.000 de dolari , Si nu e mercedes de ungaria . Sunt bmw si mercedesuri de germania nu de argentina . Sport la cumparat masini cu multe plastice la motor si dacii deja ruginite , sau aveti dureri de coloana si nu va puteti apleca sa vedeti rugina instalata pe sub duster luat din reprezentanta si plimbat o iarna prin zapada . O sa plateasca si taxele scumpe de zona centrala si vor merge in continuare cu ele . itp pe fluturas galben .. du te si cauta pe iihs.com audi A4 2015 , are poor la crash test in america , daaa e pe platforma modulara , in 2017 au mai adaugat ceva otel si a trecut ... daa, tot pe aceeasi platforma .. De unde stii ca ai cumparat o masina care are % mare de otel la cadrul motorului sa treaca testul? De vapoarele de masini noi cu soft reparat aduse din america in europa si n romania de vw cand se vorbeste ? Ca sa ti dau un exemplu de tehnica si ce inemna tehnica , romanii vor cumpara patriot ? ce sistem este ? Da ! ce sistem este ? Este unidirectional nu acopera 360 grade , unghiul lui este de maxim 120 grade . Germania are in vedere schimbarea lui desi are ultima versiune pac 3 pt ca nu acopera la 360 grade . Asa si la masini, .. daca esti primul la profit ca mercedes ... n ai cum sa ai calitate si iei foc . Hai fi ingrijorat daca ai sti cati constructori au anul acesta probleme cu pompa de combustibil . Casa nu mai vorbesc de recallul de gaze de esapamanet in habitaclu la ford explorer . Cazanele astora sunt nimicuri . Deschide bine ochii si vant din pupa !
    4 2
  • Da' unde scrie ca o masina mai veche de 12 ani,cu 80.000 km la bord e mai rea decat una veche de 2 ani,cu vreo 200.000 km,birjarita de un meltean ? Numai o proasta,sefa la o gasca de analfabeti putea debita o asemenea tampenie.Passatul meu CC,din 2013 e mai prost de 1000 de ori,din multe puncte de vedere decat cealalta masina pe care o am,un Passat din '94.
    4 1
  • romanul cel bun
    Are Mr,President ocazia de a-si dovedi corectitudinea(nemteasca) in slujirea poporului roman,in sensul de a opri aceasta initiativa jecmanitoare .Legislatia europeana vorbeste de peste 160000 de km parcursi iar romanul (LUP PENTRU FRATII SAI) transpune in ani ,mai bine zis spune ca nu conteaza daca masina ta are doar 100000km; daca are mai mult de 12 ani ,e batrana vii cu ea la noi si te si taxam pt asta (sunteti saraci, nu circulati ,va penalizam). DA;banii multi pe cei mai multi ii dezumanizeaza,ii orbesc.*DACA LUMINA CARE ESTE IN TINE ESTE INTUNERIC,CAT DE MARE TREBUIE SA FIE INTUNERICUL ACESTA* - MATEI 6:23
    4 1
  • @cici de la bucatarie ce ai fumat ? vreau si eu !!!
    1 0
  • someone
    si din nou alesii au votat ceva obligatii numai pentru cetateni. dar avand in vedere cat de vechi e parcul auto din tara, sant de acord cu aceste decizii.
    dar nu credeti ca si rar-ul ar trebui sa aiba niste obligatii si responsabilitati in plus odata cu noi, soferii? ca de exemplu, avand in vedere ca majoritatea masinilor au peste 12 ani ce se intampla daca una din ele e implicata intr-un accident din motive tehnice, chiar cu itp-ul trecut? nu credeti ca rar-ul si cei care au pus stampila [pt itp ar trebui gasiti responsabili?
    veti intreba cum sa fie probleme tehnice cand ai itp-ul ok? come on, stiti si voi cum se ia, ati si scris mai sus o poezie despre situatia asta :D:D
    7 1
  • este absolut necesar sa se tina cont de nr. de km pe care masina ii are la bord . Asadar Stimate Domnule Presedinte trimiteti legea inapoi in care trebuie sa se prevada ca ITP-ul va trebui facut anual de masinile care sunt mai vechi de 12 ani si care au deja parcursi 160.000 km.Este aberant ca o masina mai veche de 12 ani dar care are facuti doar 50.000 km sa faca ITP in fiecare an !
    0 1
  • anonim
    daca am itepeul valabil pana in 2019 il mai fac acum daca are peste 12 an?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru