Până la Tesla Model 3 te mănâncă rivalii: după BMW i3, și VW e-Golf va primi în acest an o autonomie de 300 de kilometri

de Mircea Meşter
Luni, 30.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Versiunea electrică a celei mai vândute mașini europene va primi în 2016 un facelift care îi crește autonomia electrică de la 190 la 300 de kilometri.

La sfârșitul lunii martie, Tesla anunța faptul că Model 3, următoarea mașină de serie a mărcii americane, le va oferi clienților o autonomie de circa 350 de kilometri în momentul în care va ieși pe piață, adică cel mai devreme la finalul lui 2017. Dacă la acea vreme 350 de kilometri pentru o electrică cu preț relativ accesibil era o valoare foarte bună, astăzi, la doar două luni distanță, două modele electrice de top arată că se apropie amenințător de autonomia teoretică anunțată de Model 3 încă din a doua jumătate a lui 2016.

Primul a fost BMW i3, care va sări în această vară de la 190 la 300 de kilometri autonomie după un update al pachetului de baterii. Al doilea este Volkswagen e-Golf, pentru care oficialii Volkswagen tocmai au anunțat un facelift pentru luna decembrie, atunci când modelul electric al nemților va sări, la fel ca i3, de la 190 la 300 de kilometri autonomie

CITEȘTE ȘI: Test de două săptămăni cu Volkswagen e-Golf prin București și împrejurimi

Esential 300 de kilometri va fi autonomia totală a unui Volkswagen e-Golf.
În creștere de la 190.
Noua versiune a lui Volkswagen e-Golf, care va fi produsă în continuare pe linia de fabricație din Wolfsburg pe care este construit și Golf-ul "normal", va oferi odată cu actualizarea tehnică și un consum mediu mai bun decât actualul, anunțat la 12.7 kWh/100 km. Secretul autonomiei ridicate stă în creșterea densității energetice a bateriei, iar inginerul-șef al proiectului electric Volkswagen susține că timpii de încărcare vor rămâne nemodificați datorită faptului că viitoarea baterie cu o capacitate totală de 35.8 kWh va putea înmagazina mai multă energie în același segment de timp. Bateria actuală a lui e-Golf are o capacitate de 24.2 kWh.

Modificarea bateriei le va permite inginerilor Volkswagen să crească performanțele modelului lor electric, pentru că o accelerație mai rapidă pe distanța 0-100 km/h nu va afecta autonomia cum o făcea până acum. Astfel, e-Golf facelift va ajunge de la 0 la 100 km/h în 9.2 secunde (actual 10.4 secunde), iar viteza maximă atinsă de electrica germană va sări la 150 de kilometri pe oră (actual 140 km/h).

Comentarii (10)

  • Logic !
    29 8
  • Nu uitati
    ... ca odata ce ai cumparat o Tesla ai practic acces GRATUIT pe viata la reteaua de incarcatoare rapide (super chargers). Pana in acest moment nici un alt constructor nu ofera aceasta mare (zic eu) facilitate. Deci mai e destul pana cand ceilalti producatori vor ajunge sa se apropie de oferta Tesla. Gresesc?
    13 24
  • Hopaaa, se pare ca VW impreuna cu BMW incep sa manance frisca de pe tortul europenilor! Ce sa zic, bravo ! Felicitari!
    14 18
  • Buna seara,

    Titlul si stirea nu sunt CHIAR CORECTE SI REALE/NORMALE. Probabil o sa ma si va intrebati de ce. Raspunsul este si mai simplu - TOTI - DAR TOTI AU DECLARAT DUPA CE TESLA A ANUNTAT MODELUL 3 CA SI-AU SCHIMBAT POLITICA ASUPRA MASINILOR ELECTRICE. Motivul - succesul nebun pe care il are Tesla in Europa, China si America este de neinteles pentru ei.

    Haideti sa spunem lucrurilor pe nume si sa ne raspunda OFICIAL - atat BMW cu al sau i3 dar si VW cu banalul e-Golf - de ce le-a luat atat de mult sa masa masina aceasta si de ce tocmai acum au venit si eu cu autonomia atat de mare ? Credeti ca ne vor raspunde ? Eu unul nu - ba chiar mai mult cred ca ar trebui sa le dam o lectie acestor giganti care nu fac ceea ce trebuie decat cand sunt in pericol.

    La Milano - in micul magazin Tesla din centru - la ora 10 - cand s-a deschis erau deja 3 oameni care aveau intrebari sau doreau sa cumpere. Asta spune multe zic eu. Asa ca orice ar mai incerca acum BMW sau WV sa faca - tot catre un Tesla m-as indrepta, dar voi ?
    13 21
  • cat de frustrati se simt cei care au cumparat un Golf electric acum 2 saptamani ?

    Cresterea de autonomie cam bate la ochi

    Aveau deja tehnologia pregatita, acum incep sa faca show (si profit)
    11 11
  • Myth Busters
    1. Doar pentru ca a fost marketata diferit, NU inseamna ca accesul GRATUIT la incarcarea rapida e un privilegiu atribuit doar Tesla. Din contra, numarul incarcatoarelor Tesla e mic in comparatie cu restul retelelor gratuite, mai ales daca iesim in afara SUA. In lumea civilizata, constructorii traditionali au numeroase parteneriate (guvernamentale sau private), unde incarcarea se poate face gratuit. Neinformare? Ignoranta? Cum s-o numim?

    2. N-a impins pe nimeni Tesla. Prima masina pur electrica de masa a venit de la un constructor traditional: Nissan.
    Nu traim pe aceeasi planeta?! Au ajuns ca lansarile virtuale, vorbele aruncate in vant, sa tina loc de avant tehnologic REAL ?
    S-a intamplat sa fie BMW si Vw. Putea fi oricine altcineva cu un comunicat de presa. La VAG nevoia stringenta de schimbare a imaginii a venit din pricina numeroaselor scandaluri in care au fost implicati. Cu orice cost. Unul scump, clar. La ceilalti, pur si simplu tehnologia este gata. Comunicarea in presa tine doar de strategiile fiecarui grup. S-a dus avantajul platformei americane imense. Vom putea avea autonomii mai competitive cu masini de clasa mica si compacta. De exemplu, alianta franco-nipona a anuntat deja autonomii de minim 400 km din 2017, inainte sa ajunga Model 3 in Europa.
    17 5
  • Daca gigantii auto sunt buni la ceva, acel ceva este datul de declaratii in presa si promisiuni.
    1 8
  • @ Mith Busters
    dezvolta te rog la punctul 1 te rog .

    La care firma / statie de incarcare se poate face incarcarea gratis si in cat timp?

    Si daca vreau sa travesrsez Europa, am acces gratuit la statiile de incarcare? Unde sunt ele mai exact?

    Exista o retea de puncte de incarcare gratuita comparabila (sau mai mare) decat cea a Tesla? Despre ce vorbesti?

    Multumesc
    2 5
  • Myth Busters
    Daca vrei sa traversezi Europa la momentul actual raspunsul nu-i o masina electrica, indiferent ca se numeste Tesla Model S sau oricare alta masina pur electrica, Desi nu-i imposibil, nu este practic. Deocamdata ! Asta nu inseamna ca n-au logica. Dar sa nu divagam. Discutia era parca intre Tesla si constructorii traditionali, nu intre electrice si masinile conventionale, gresesc?
    Sigur, o sa-mi spui probabil ca Model S poate sa traverseze SUA de la Los Angeles la New York 5000 de km, iar eu o sa-ti raspund ca situatia nu se poate reproduce in Europa. Europa este un continent, nu o tara (indiferent de asa-zisa Uniune Europeana), exista state mai mult sau mai putin dezvoltate. Exista o regiune numita Balcani, exista zone de conflict si exista romani alde Gica Contra.
    Timpii de incarcare sunt cam aceeasi pentru toate masinile electrice indiferent ca se preteaza tehnologiei Supercharger, CHAdeMO sau Combo2 .
    Model S cu bateria de 90 kWh conectata la Supercharger ajunge la 80% in 40 minute, iar la 100% intr-o ora jumate. Timpii de incarcare pot varia, dupa cum afirma constructorii. Aprox. acelasi timp de incarcare are nevoie si japoneza Nissan Leaf si europenele BMW i3 sau Renault Zoe. Smecheria tine de faptul ca Supercharger are o "galeata" mai mare de umplut, dar timpul petrecut la incarcare e asemanator. Altfel ar sta treaba daca te-ai apuca sa incarci o Tesla in sistemul european Combo (type2) : ar dura vreo 4-5 ore! Aceeasi statie, alta masina- i3 sau zoe, se incarca full in vreo 2 ore si ceva, iar 80% in 30 minute. Datele astea pot varia in functie de ce sursa folosesti (wallbox, fast charge, quick charge etc.) si cat te tine buzunarul (versiunile de echipare superioare au anumite avantaje).

    Nu degeaba ZOE este cea mai vanduta masina electrica din Europa. Sistemul european de incarcare (numeroase puncte gratuite, cu parcari rezervate langa mall-uri, restaurante, cladiri de birouri, gari, hoteluri, centrele oraselor etc) e destul de raspandit -fata de sistemul american (Supercharger), nu fata de statiile peco clasice. Desi ce se intampla in Japonia se va raspandi in restul lumii :
    http://www.automarket.ro/stiri/inevitabilul-s-a-produs-japonia-este-prima-tara-din-lume-cu-mai-multe-70879.html


    http://www.plugincars.com/free-charging-renaults-new-leader-128394.html

    http://www.autotrader.com/car-news/bmw-i3-drivers-offered-free-fast-charging-228364

    http://insideevs.com/nissan-leaf-now-gets-free-public-charging-on-all-the-major-networks/

    Din cate imi amintesc si Automarket a facut un drivetest extins cu i3 si a exemplificat cateva zone in care se incarca gratuit chiar in Romania. Bine, treaba asta nu va tine o vesnicie. Nu va amagiti. Start Up-ul american nu face exceptie.
    5 0
  • Myth Busters
    Exact ce spuneam !

    http://www.automarket.ro/stiri/elon-musk-o-da-la-intors-superchargele-tesla-nu-vor-fi-gratuite-pentru-71379.html
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru