Feedback

Parcarea în Bucureşti va deveni un lux: 5 lei ora sau blocarea roţilor

Publicat Joi, 14.01.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 17
Parcarea în Bucureşti va deveni un lux: 5 lei ora sau blocarea roţilor - Poza 1
Autorităţile vor să perceapă taxe pentru orice maşină care parchează pe străzile din Bucureşti, iar tarifele cresc radical în funcţie de timpul de staţionare: de la 5 lei pentru o oră până la aproape 20 de lei pentru două ore şi jumătate.

Esential 5 lei ar urma să coste o oră de parcare pe orice stradă din Bucureşti
2.5 ore şi jumătate este intervalul maxim în care îţi vei putea parca maşina pe străzile Capitalei
Bucureştiul are de la începutul acestui an un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care a fost realizat cu scopul de a rezolva problema traficului, care afectează aproape toate zonele importante ale oraşului.

Studiul arată că traficul din Bucureşti este aglomerat în special din cauza faptului că numeroşi şoferi parchează maşinile ilegal pe stradă, lângă bordură, blocând practic prima bandă de circulaţie.

Soluţia propusă în cadrul planului este descurajarea parcărilor pe stradă prin impunerea unor taxe pentru fiecare jumătate de oră de staţionare pe timp de zi şi excluderea posibilităţii ca maşinile să fie lăsate acolo mai mult de 2.5 ore. Tarifele propuse cresc progresiv: de la 5 lei pentru o oră până la aproape 20 de lei pentru 2.5 ore:

Durata Euro Lei
1 ora 1 5
1.5 ore 1.75 8
2 ore 2.75 12
2.5 ore 4 18

Aceste tarife ar urma să se aplice numai în timpul zilei în intervalul 08:00 - 19:00, întrucât pe timpul nopţii parcarea va fi gratuită. În plus, persoanele care locuiesc pe strada respectivă vor putea plăti o taxă anuală modică pentru a parca oricând maşina fără să achite sumele obişnuite.

De asemenea, maşinile electrice, persoanele cu handicap, diplomaţii, taxiurile şi serviciile de urgenţă vor putea accesa gratuit parcările pe tot parcursul zilei.

Proiectul prevede că neplata taxelor va atrage amenzi. În plus, poliţia ar urma să blocheze rotile maşinilor pentru care amenzile nu sunt achitate la timp, însă această idee va fi aproape imposibil de pus în practică. Implementarea unui astfel de proiect unitar la nivelul Bucureştiului este însă dificilă, în special din punct de vedere logistic.

Primăria Capitalei s-a rezumat să afirme că va lua în calcul propunerile făcute în cadrul planului, care menţionează că în Bucureşti există 200.000 de locuri de parcare lângă bordură şi că 100.000 de maşini sunt parcare ilegal în permanenţă.

Via B365


Comentarii (17)

  • Parca ALESII si-au facut campanie electorala cu alte obiective: cresteri salariale, scaderi de taxe, bla-bla, nu cu interzicerea detectorului de radar sau schimbarea latimii trotuarului.
    Stiind ca alea sunt minciuni, acu' vin cu tot felul de legi inepte.
    Deci nu se poate spune "voi i-ati ales" sau "data viitoare nu-i votez", fiindca minciuna politicienilor e de vina.
    14 3
  • Nu stiu, dar parca sunt tot mai cu fundul in sus toate lucrurile. RCA-urile cresc continuu. Toti spun ca este ilegal, insa nu se face nimic in acest sens. Se pune taxa pe autostrazi care nu exista si asta, ultima, e cea mai tare, cu parcatul pe strada. Deci pietonii trebuie sa aiba cel putin 2 metri de trotuar (1 metru ca acum nu era de ajuns). Altfel iti iei amenda. Ca sa nu iti iei amenda, pui masina mai pe strada, ca sa aiba pietonii cei 2 metri de trotuar. Dar iti iei amenda si daca o pui mai pe strada. Eventual o iei in casa si dormi cu ea sub pat. :)))

    Apoi, cica "Aceste tarife ar urma să se aplice numai în timpul zilei în intervalul 08:00 - 19:00, întrucât pe timpul nopţii parcarea va fi GRATUITA." Adica noaptea daca las masina pe banda 1, nu incurc traficul sau cum? Nu are logica. Poate cel mai bine ar fi sa se lase legile asa cum sunt acum si sa se caute alte metode de a face rost de bani de la fraieri, bani care sa se "evapore" prin niste buzunare. Ca de realizat ceva, foarte slabe sanse. Defapt nici o sansa.
    Eu deja ma gandesc sa imi vand masina. :)))
    23 5
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Daca ai o problema (traficul aglomerat) si constanti ca o cauza e prima banda blocata, in loc sa interzici stationarea in intervalul 8-19, de ce hotarasti sa-ti iei partea precum un infractor? (ma duce cu gandul la o taxa de protectie). Ce mai conteaza pt trafic daca nu e toata prima banda blocata si doar din 50 in 50 de metri de aia care opresc si platesc?! Nu va merge nimeni pe prima banda doar ca sa faca slalom! Si facand slalom mai mult incurci.

    Sunt puncte cheie in apropierea unor intersectii unde, daca politia ar aplica strict oprirea interzisa, traficul s-a imbunatati notabil.

    Intr-adevar, nu poti implementa o politica de stationarea interzisa pt ca iti sare lumea in cap ca nu oferi locuri de parcare.
    Si nu poti sa oferi locuri de parcare pt ca nu ai bani sa construiesti. Si nu ai bani pt ca furi sau administrezi prost bugetul existent.
    Si d-aia impui noi taxe, ca sa furi mai mult sau in continuare?!

    MOTHERFUCKKKERSSS!!!
    33 1
  • taxele lu' peste
    Devine tot mai evident ca odata cu aparitia minunatului USL (PNL+PSD), ne-am intors la doctrina Marxist leninista in domeniul fiscal. Unii o numesc "social democratie", dar in realitate nu are nimic de a face cu aceasta doctrina (o intalniti in statele cu un standard inalt de dezvoltare sociala, cu o clasa de mijloc puternica si majoritara) este haiducia comunista, definita de Marx si implementata de Lenin, apoi continuata de Stalin si urmasii lor. Foarte simplist ar suna asa: luam de la cei care au fost harnici , inteligenti si poate norocosi si dam la toata lumea, ca sa fie egalitate. Este asa numita "redistribuire a avutiei nationale".
    In realitate o incurajare a nemuncii si a mediocritatii, toate cu scopul de a ascunde impotenta politicienilor in administrarea statului.
    Cum, se manifesta asta in Romanica? Vedeti de mai bine de 2 ani. Cresc pomenile pentru nemunca si cresc birurile pentru cei care muncesc sau au realizat ceva pana acum. Cei care au o casa vor plati impozite mai mari de anul acesta (a crescut pretul de impozitare pe mp, suprafata construita este cu 20% mai maredecat anul trecut), creste RCAul, cresc impozitele pe masini, taxele din benzina sunt 70%. Acum mai plateset neneaca vreo 2-300 euro pe luna si parcarea la masina. Nu va convine? Dati-le la Remat si mergeti cu autobuzul, vindeti-va casele si stati cu chirie si asteptati ca politicienii sa va creasca salariul minim, ca patronii nu-si vor permite sa va mai dea salarii mari.
    Dar nu birurile in sine ar fi problema, ci ce anume se intampla cu banii colectati. Va face primaria parcari? S-o credeti voi! Panselute, pavele, bordure, pasaje/poduri inutile, banci de sute/mii de euro bucata, ceasuri de aur, ajutoare pentru cateva sute de amarati si in rest spaga la Oprescu, Negoita, Ontanu si altii ca ei.
    In timpul acesta, Johanis si Ciolos dorm in izmene!
    11 5
  • rotila
    sa-i iubeasca toti cainii din parcare
    7 2
  • Inca un furt "legal" pentru baieti "destepti"... sper sa pice la CEDO / UE ca si ridicarea masinilor si taxa auto. DA sunt de acord cu amendarea parcarii ilegale dar NU cu taxarea parcarii legale!!! adica acolo unde fluxul de trafic o permite.. e simplu dar NU SE VREA!
    1 3
  • ne cred prosti
    Ma astia chiar ne cred prosti? cica"În plus, persoanele care locuiesc pe strada respectivă vor putea plăti o taxă anuală modică pentru a parca oricând maşina fără să achite sumele obişnuite." Pai oricum majoritatea isi parcheaza masinile in fata blocului pe bulevard ca in "spate" nu e suficient loc dar se vede ca intentia lor nu a fost sa se "circule mai bine" ci decat sa mai bage o taxa penala
    6 2
  • Niste aberatii, nimic surpinzator...
    Propun un protest al parcagiilor "parcheaza aici boss". Este totusi concurenta neloiala :))
    3 1
  • marius
    SANT PARCATE ILEGAL 100000 DE MASINI SI AMENZI PENTRU PARCARE INTERZI i-au doar taxiurile
    1 3
  • auto_fan
    Fir-ati ai dracu' de hoti, ca numa' de scos bani din buzunarele noastre sunteti in stare!
    Sa gasiti niste solutii civilizate, cum se poate in tot restul lumii, n-ati putea. Da' idei de furat va vin cu galeata. 'r-ati ai dracu de hoti!
    M-ati convins, emigrez, ramaneti voi, sa va vad cum va furati unii pe altii!
    5 3
  • AndreiRN
    Lasa ca Romanii au banii cu lopata asa ca.
    1 4
  • AndreiRN
    Lasa ca Romanii au banii cu lopata asa ca.
    0 5
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • cineva
    Si nu era mai simplu sa mai faci 100000 de locuri de parcare, pe care sa le taxezi? Asa ar fi in Bucuresti 300000 de locuri de parcare legale si doar idiotii ar mai parca ilegal (asta daca cifrele sunt corecte).

    Intreb si eu asa, ca nu sunt din zona....
    4 1
  • Iar se apuca de furat ! Pai oligofreni nu stiu ca mai intai creezi locuri de parcare si dupa vii cu taxele. Daca platesti 5 lei pe ora se fluidizeaza traficul ? normal ca nu atunci pentru ce platim ? Sa cumpere panselute la preturi de 50 x mai mari din acesti bani. Nu se va schimba nimic sunt prea multi hoti, neamuri intre ei, din pacate mai fac si pui care ajung sa le ia locul.
    4 0
  • Am masina pe bg,nu mi-e frica de amenda si oricum nu platesc nimic.
    2 0
  • la Brasov am reusit sa iau amenda parcat 2-3 minute in statia goala de taxi din fata unui spital. Militieni gretosi!
    0 0
  • niste idioti!

    In Viena parcarea costa 2 euro/ora si se poate parca decat in zonele neutre, mare parte din ele apartinand districtelor, iar politistii umbla ca niste apucati sa verifice tichetul pe care soferul il completeaza cu mana lui, iar tichetele sunt cumparate de la chioscuri unde NU ai cum sa parchezi sa cumperi, deci trebuie sa te aprovizionezi din timp, nu pe loc! STIU, aia sunt civilizati si au salarii mari, iar noi nu suntem nici civilizati si nici salarii mari nu avem.

    Intrebare: unii dintre dvs chiar nu va puteti desparte de masina?? Daca tot nu vreti sa cotizati la fondul lor de taxe, de ce o faceti...cheltuind bani, le aduceti lor si mai multi bani - eu asa gandesc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru