Peugeot vrea să crească preţurile la nivelul modelelor Volkswagen: "Maşinile noastre sunt la fel de bune"

de Sebastian Toma
Joi, 08.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, şeful concernului PSA Peugeot-Citroen, vrea să elimine decalajul de preţ dintre modelele Peugeot şi omoloagele lor din gama Volkswagen. Până în 2020, marca din Sochaux va avea preţuri la acelaşi nivel cu cele ale competitorului din Wolfsburg.

Carlos Tavares vrea să întoarcă balanţa situaţiei economice a concernului PSA Peugeot-Citroen, iar printre paşii pe care îi va urma pentru a realiza acest obiectiv se numără şi scumpirea modelelor din gama Peugeot. În baza planului ”Back to the Race”, prezentat la Paris, Tavares sublinia necesitatea de a creşte preţurile modelelor din Sochaux cu până la 6.5 la sută până în 2020. Procentajul respectiv este diferenţa medie dintre un model Peugeot şi un echivalent al său din gama Volkswagen. Primul pas va fi reducerea diferenţei de preţ la 4.7 procente până în 2016, ca apoi să o scadă la trei procente sau mai puţin până în 2020. Tavares, fostul numărul doi la Renault-Nissan, spune că modelele 208, 2008 şi 308 sunt deja egale cu echivalentele lor din gama Volkswagen în materie de tehnologie şi calitate, diferenţa dintre acestea fiind doar la nivel de preţ.

Citroen va avea un nou şef de la 1 iunie

Pentru a creşte preţul de tranzacţionare al modelelor Peugeot, Tavares a planificat deja reducerea gamei din Sochaux la doar 16 modele, de la 25 cât are în prezent.

Până în 2022, gama Peugeot va avea doar 13 modele. Şeful concernului PSA vrea să reducă suprapunerea dintre modelele Peugeot şi Citroen şi să evite modelele cu platforme şi componente comune vândute cu două sigle diferite. Pentru moment, planul lui Tavares nu dezvăluie ce modele vor fi eliminate din gama Peugeot, dar analiştii din industrie prevăd eliminarea tuturor modelelor cu marjă de profit redusă, precum şi a modelelor cu vânzări slabe sau care se află în segmente în scădere. Gama Peugeot se va concentra pe segmentele cu cele mai ridicate vânzări la nivel mondial, respectiv segmentele B, C şi D, iar hatchback-urile, berlinele şi break-urile vor fi caroseriile care vor rămâne prioritare pentru Peugeot.

OFICIAL: Peugeot 308 este Maşina Anului în Europa 2014

Planul lui Carlos Tavares de revitalizare a concernului Peugeot-Citroen se numeşte "Back in the Race" şi vizează perioada 2014-2022.

Analiştii estimează că modelele 3008, 5008, 4008, 207CC, 308CC, 807 şi 108 nu vor primi înlocuitori la sfârşitul ciclului de viaţă.

În timp ce modelul 108 nu va fi înlocuit pentru că Peugeot vrea să renunţe la modelele cu marjă scăzută de profit, celelalte modele care vor fi eliminate treptat din gamă nu au atins aşteptările de vânzări ale constructorului şi nu activează pe segmente suficient de profitabile încât să merite atenţia mărcii din Sochaux. În timp ce Peugeot va ţinti un segment superior al pieţei, Citroen va deveni marca generalistă a concernului PSA, cu toate că va avea, la rândul său, mai puţine modele. Până în 2016, gama Citroen va rămâne fără un model, totalizând 14 produse în ofertă, dar planul este o paletă de numai şapte modele până în 2022. Vestea bună pentru fanii Citroen este că această reducere a gamei nu înseamnă dispariţia modelelor DS, care vor fi reprezentate de o divizie separată, care va avea şase modele în 2022.

20 de lucruri pe care nu le stiai despre... Peugeot

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (22)

  • Foarte posibil sa am eu o lacuna de logica,.... dar sa scumpeasca modelele ?!
    M-as fi gandit la o scadere a pretului, pentru a fi competitivi.....
    Nu vad cu vor atrage mai multi clienti daca vor creste preturile cu 6,5 %.
    37 10
  • Or fi la fel de bune, dar nu vor putea concura cu VW avand aceleasi preturi.
    36 7
  • Modelele Peugeot sa fie la fel de bune ca si cele ale Vw?????asta doar ei sa creada........
    Poate sor fi ridicat si francezi in ultima vreme da sa spui ca sunt la fel de bune ca si modelele grupului VAG e deja prea mult......
    si in loc sa ridice marca Citroen sa o duca la un nivel premium(avand un start destul de bun cu modelele DS si chiar modele ca C5,C6).......
    si de ce sa renunte la modelu 108(asta cand va fi prin 2020-2022)
    segmentu A devine din ce in ce mai disputat existand chiar si in momentu de fata vreo 7-8 concurenti......
    18 25
  • parca si renault spunea asta acum vre`un an....
    nu cred insa ca au dus`o pana la capat.
    20 2
  • Am uitat sa mentionez.....cam acum un an si Renault a spus ca doreste ridicarea preturilor propriilor modele la nivelu celor ale Vw.....probabil au renuntat deja la idee.....oricum se vede de la o posta calitatea(mult mai buna )a modelelor Vw in comparatie cu rivali francezi
    19 15
  • "...sunt deja egale cu echivalentele lor din gama Volkswagen în materie de tehnologie şi calitate, diferenţa dintre acestea fiind doar la nivel de preţ." Adica lumea e proasta, noi le dam masini la fel de bune ca VW dar mai ieftine si ei cumpara tot VW. Asa ca marim pretul :).
    32 4
  • O pot face insa vor pirde din cota de piata in detrimentul firmelor mai ieftine care ofera la fel de mult: Skoda, Kia-Hyundai. E adevarat ca in final conteaza profitul care e doar un vos frumos pentru PSA de ani buni.

    Oricum e interesant cum Renault si PSA fac reclama gratuita Volkswagen-ului (marcii nu grupului) zicand mai voalat ca de fapt etalonul pietei de volum este firma din Wolfsburg.
    20 3
  • imi dati voie sa vad cealalata parte a paharului?

    eu inteleg ca VW este foarte scump pentru ce ofera...

    "si nu ridicam pretul pana la urma ci doar atragem atentia ca oferim aceeasi calitate dar la un pret mai scazut"....trebuia sa continue tavares

    si inca ceva...nici unul dintre voi nu vede faptul ca, procentual, VW (cu toate modelele sale xeroxate) nu mai are cresterea de alta data? Ia uitati-va pe datele centralizate.....
    11 8
  • iceman
    si cresterea are o limita, idea e sa nu scada ci sa se mentina
    9 0
  • NIciun lider de piata nu e batut in cuie pe prima pozitie. Putini isi amintesc ca la inceputul anilor 90, Fiat era primul producator european de automobile. Volkswagen a mizat foarte mult pe cresterea calitatii percepute, pe oferirea unei palete foarte mari de optionale si de motorizari, modificarea masiva design-ului de la o generatie la alta nefiind o prioritate (cum e la Renault de exemplu - daca ne uitam la Clio si la Megane in timp). Preturile insa au crescut si ele insa se pare ca toti producatorii au marit preturile in acelasi timp. Desi e criza. Insa unii producatori au profit iar altii nu. Cheia e gasirea unei proportii bune intre costurile de productie, pretul de vanzare si numarul automobilelor vandute.
    26 0
  • razvanis
    Hai ca mi-ati facut ziua frumoasa
    :) :) :)
    ha ha ha ha

    Mars de aici cu calitatea voastra !
    10 18
  • Daca vor sa dea faliment cu orice pret e treaba lor.

    De-abia isi revenisera dupa succesul lui 308 si inchiderea unei fabrici si acum dau cu bata in balta.
    12 4
  • @ vianu
    Sergio Marchionne te contrazice ! El considera ca masinile VW sunt mult mai ieftine decat ar trebui sa fie, fiind vandute la preturi de dumping pentru asi elimina concurenta directa . Iar tinand cont ca in ultimii ani marca VW ( nu grupul ) a depasit la vanzari PSA ( Peugeot + Citroen ) in Europa e posibil ca Marchionne sa aibe dreptate .... P.S. Cei de la VW Group nu stau pe loc . Momentan au 26 % cota de piata in Europa iar recent Martin Winterkorn a spus ca obiectivul VW Group in Europa este ca pana la finalul deceniului sa depaseasca 30 % cota de piata .
    15 2
  • Sergio Marchionne e un mare fanfaron. A distrus Lancia si Alfa (probabil ca pana prin 2020-2025 nici nu vor mai exista), mulge 500-le din toate partile adaugand noi si noi modele bazate pe el (care oricum nu se vand spectaculos la nivel mondial) si profita de Chrysler si mai ales de Jeep care au inceput sa o duca bine. A, si promite ca pe viitor vor lansa un nou Punto si o nou Bravo...Pacat...Fiat Marea (sau fostul Tempra), Croma (o gluma proasta in ultima iteratie) sunt istorie...
    5 3
  • @ Andy
    Potrivit Autonews, noul Punto pentru Europa va fi de fapt .... un 500 cu 5 usi ( se va numi probabil 500 Plus ) dezvoltat pe o platforma modificata a actualei Lancia Y care la randul ei se bazeaza pe Fiat 500 ( http://europe.autonews.com/article/20140508/ANE/140509835/fiat-will-build-punto-replacement-in-polish-plant ) . Fiat singur nu poate dezvolta o platforma de clasa mica adevarata ( cum este cea actuala dezvoltata impreuna cu GM ) iar pentru ca Marchionne are obiceiul sa se certe cu majoritatea CEO-urilor grupurilor rivale exista slabe sanse ca cineva sa doreasca in viitor sa se mai alieze cu Marchionne ( ultimele stiri anunta ca Suzuki va renunta la motoarele diesel Fiat in favoarea celor PSA ...) .
    6 0
  • @ Andy
    Foarte multi analisti auto considera ca daca Ferdinand Piech nu-si arata interesul pentru Alfa Romeo, azi celebra marca italiana ar fi avut soarta marcii Lancia pentru ca nimeni nu ar fi putut sa-l contrazica pe Marchionne daca ar fi repetat discursul cu Lancia ( Lancia nu mai are niciun viitor in afara Italiei pentru ca nu se vinde ) . In prezent cifrele de vanzari Alfa Romeo sunt mult mai slabe decat cele Lancia, iar daca scaderile foarte mari din primele 4 luni ale acestui an se vor mentine, Alfa Romeo va vinde maxim 60,000 de masini in 2014 . Insa datorita interesului VW Group, Marchionne este obligat macar de fatada sa incerce un nou plan de relansare al marcii Alfa Romeo ( in principal datorita presiunii opiniei publice din Italia ) . Insa datoria foarte mare a lui Fiat ( 30 miliarde de euro ) coroborata cu refuzul familiei Agnelli ca Fiat sa aibe o majorare de capital ( pentru asi pastra participatia de 30 % ce-i asigura controlul companiei, familia Agnelli ar trebui sa pluseze cu minim 1 miliard euro ) fac ca planul Fiat pe 5 ani sa fie privit cu scepticism de analisti . Multi considera suma de 5 miliarde de euro destinata revitalizarii Alfa Romeo ca fiind ridicol de mica , suma reala pentru a lansa 8 modele fiind mult mai mare .
    5 0
  • zero barat
    Pana acum un an industria auto franceza era in kkt si de cand le-a dat titlul de masina anului(Peugeot 308) ca sa nu moara definitiv si-au luat-o in cap.
    8 4
  • Mi se pare normal....chiar sunt bune. Felicitari francezilor pt. curaj. Sa vedem cate modele vor vinde in plus fata de VW. Ma tem ca VW va castiga lupta.....
    10 0
  • antonny
    totul e marketing ......vrei sa iti mearga un produs bine ii maresti pretul nu il scazi.....cine scade pretul pentru a vinde mai bine face ceea mai mare greseala
    1 3
  • Stiti ce e interesant? Ca acelasi Carlos Tavares spunea exact acelasi lucru acum 2 ani cand era la Renault. "Culmea" este ca Renault nu prea facut cuma vrut el... si s-a dovedit o miscare buna. Au trecut 2 ani si acum spune acelasi lucru la Peugeot. In ritmul asta peste 2 ani haideti sa incercam sa ghicim unde va spune acelasi lucru? Ca la Peugeot slabe sanse sa mai spuna :)

    Dar poate un sambure de adevar este totusi in ce spune domnu' Tavares. Pentru ca o mare problema la PSA in acest moment este costul de productie al unui automobil, mai ridicat fata de Renault sau VW. Si ca sa mai castigi niste bani asta ar fi cea mai simpla si rapida solutie. Asta se vede in cladirile de birouri pe care PSA le are in Franta. In afara lor realitatea e cam diferita.
    12 2
  • Lui Tavares i-a lipsit pragmatismul specific politicii Renault. Visele de marire cu Peugeot si mai ales cu Citroen se pot sfarsi tragic pentru PSA in conditiile in care de ani buni nu mai au profit (chiar pierderi de sute de milioane de euro pe an). Intr-un fel e pacat pentru ca atat Peugeot cat si Citroen sunt mult peste Renault (calitativ sunt intr-adevar apropiate de VW spre deosebire de Renault care e mai apropiat de Skoda sau de coreene din punctul asta de vedere). Peugeot are si fiabilitate (in schimb Citroen nu prea)
    3 1
  • sefgew
    n-as mai scrie la voi ca nu publicati tot.......dar hai.......toate firmele auto au fost scoase din situatiile financiare proaste de catre tarile cu bani....acum daca au dat 33% la chinezi....isi vor reveni nu in 2020. maxim 2016 vor depasi toate problemele.....vor fi nr 1 sau 2 in china....intrarea in sua se va face totusi.....si din sua vor face profit in maxim 3 ani...peugeot n-au probleme de calitate....au defecte minore in general.....lumea va realiza ca fiabilitate inseamna in primul rand motorul......nu bucsile
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru