Feedback
Parteneri
Turul României cu 8 maşini electrice. Oferit de
Audi
e-tron Sportback
446KM
Autonomie max
86.5kWh
Baterie net
408CP
Putere max
Hyundai
Kona electric
449KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Kia
e-Niro
455KM
Autonomie max
64kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Mini
Cooper SE
234KM
Autonomie max
28.9kWh
Baterie net
184CP
Putere max
SUV Peugeot
e-2008
320KM
Autonomie max
45kWh
Baterie net
136CP
Putere max
Porsche
Taycan
462KM
Autonomie max
93.4kWh
Baterie net
761CP
Putere max
Renault
Zoe
395KM
Autonomie max
52kWh
Baterie net
135CP
Putere max
Volkswagen
ID.3
549KM
Autonomie max
77kWh
Baterie net
204CP
Putere max
Volvo
XC60 Recharge T8 Polestar
SAFEST
SAFETY CAR

Piața auto din Europa în luna noiembrie: peste 1.15 milioane de mașini noi înmatriculate, în scădere cu 8%

de Cornel Șocariciu, Foto: Dreamstime
Vineri, 14.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piața auto europeană încă resimte efectul generat de trecerea la noul ciclu de testare WLTP. În luna noiembrie, pe piața din Europa au fost înmatriculate 1.158.300 de mașini noi, în scădere cu 8.1%.

Noul ciclul de testare WLTP a reușit să pună în dificultate mulți constructori auto, iar lipsa unor versiuni din portofoliu a generat o scădere importată a înmatriculărilor de mașini noi și în luna noiembrie. Această reacție a început în septembrie, momentul în care producătorii au fost obligați să treacă la noul ciclu WLTP.

Conform raportului oferit de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în luna noiembrie pe piața din Europa au fost înmatriculate 1.158.300 de mașini noi, în scădere cu 8.1% față de perioada similară a anului trecut.

Germania, cea mai mare piață din Europa a raportat o scădere cu 9.9% (272.674 de mașini noi înmatriculate în noiembrie).

Scăderi au fost raportate și de restul piețelor mature de pe Bătrânul Continent: Franța (-4.4%), Italia (-6.3%), Marea Britanie (-3%) și Spania (-12.6%).

În luna noiembrie, și pe piața din România au fost înmatriculate mai puțin vehicule noi comparativ cu perioada similară din 2017. Conform raportului ACEA, în România au fost înmatriculate 8.303 mașini noi, în scădere cu 10.8%.

Pe primele 11 luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi la nivelul Europei au ajuns la 14.585.417 unități, în creștere cu doar 0.6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În tot acest timp, în Germania au fost înmatriculate 3.198.720 de autoturisme noi, în creștere cu 0.4%.

A doua piață ca mărime din Europa este cea din Marea Britanie (2.223.058 de unități noi înmatriculate în intervalul ianuarie - noiembrie), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Franța cu puțin peste 2 milioane de vehicule noi înmatriculate în primele 11 luni ale anului.

În clasamentul constructorilor, cel mai bun rezultat din luna noiembrie a fost înregistrat de Volkswagen: 136.265 de unități noi (-3.8%). Pe locul secund se află Peugeot cu 75.343 (-6.4%), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Mercedes-Benz cu 74.816 exemplare (+4.2%).

Totodată, constructorul Volkswagen rămâne lider în Europa după primele 11 luni cu circa 3.5 milioane de mașini noi înmatriculate (+3.4%).

Grupul Volkswagen ocupă prima poziție în luna noiembrie cu 275.004 mașini noi înmatriculate. Pe locul secund se află Grupul PSA (187.901 de exemplare), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Grupul Renault cu 117.269 de unități.

Via | ACEA

Comentarii (1)

  • mircea badea
    foarte bine. prea multa poluare.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru