PSA Peugeot-Citroen ia în considerare întoarcerea pe piaţa americană

de Sebastian Toma
Miercuri, 23.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Francezii de la PSA se gândesc să revină pe piaţa din Statele Unite ale Americii. Reprezentanţii concernului spun că nu vor face nicio mişcare în acest sens până când nu vor finaliza procesul de restructurare a companiei şi de împrospătare a gamei.

Esential 26 de modele vor compune oferta concernului PSA în anul 2020, după ce procesul de restructurare va fi finalizat.
Concernul PSA Peugeot-Citroen ar putea să revină pe piaţa din SUA în viitorul apropriat, spun americanii de la Edmunds în urma unui interviu cu CEO-ul concernului francez. Carlos Tavares, noul conducător al concernului PSA, spune că întoarcerea pe piaţa nord-americană, a doua din lume ca volum şi importanţă, nu este exclusă. Însă revenirea modelelor Citroen şi Peugeot pe piaţa din SUA nu va avea loc până când cele două game vor fi împrospătate şi compania îşi va reveni din situaţia financiară actuală. Altfel spus, cei de la PSA vor să deruleze până la capăt planul "Back in the Race", divizat de Tavares, menit să readucă concernul la profitabilitate.

PSA Peugeot-Citroen va înjumătăţi numărul de modele din gamă pentru a reveni la profit

Programul de restructurare al PSA va necesita între trei şi cinci ani, timp în care concernul francez îşi va reduce portofoliul de la 45 de modele la doar 26. Reducerea ofertei în contextul în care toţi competitorii îşi măresc gamele are rolul de a elimina rapid modelele cu vânzări slabe şi de a comercializa doar versiunile populare ale produselor din ofertele Peugeot şi Citroen. Strategia "Back in the Race" mai prevede şi transformarea modelelor DS de la Citroen într-o marcă de sine stătătoare şi o ofensivă pe piaţa din China în compania partenerilor de la Dongfeng.

GM vinde acţiunile deţinute la PSA Peugeot-Citroen, deşi pierde 70 de milioane de euro

Peugeot 405 a fost ultimul model vândut de concernul francez PSA Peugeot-Citroen pe piaţa din Statele Unite ale Americii.

Urmareste Automarket

În urma acordului formal semnat pe 18 februarie a.c., compania chineză Dongfeng şi statul francez au devenit parteneri egali la PSA cu familia Peugeot, fiecare dintre cele trei părţi deţinând 14% din acţiunile companiei.

Atât statul francez, cât şi chinezii de la Dongfeng s-au angajat să plătească 800 de milioane de euro pentru pachetul de 14% din acţiuni achiziţionat de fiecare dintre cele două părţi. Din acel moment, noul plan al concernului francez este de a tripla livrările pe piaţa din China până în 2020, alături de revenirea la profit pe pieţele din Rusia şi America Latină.

PSA Peugeot-Citroen închide o fabrică veche de 40 de ani din Franţa

Concernul PSA Peugeot-Citroen a anunţat, la vremea oficializării tranzacţiei cu Dongfeng, că va investi masiv în dezvoltarea de modele noi, care ar trebui să-i readucă în topurile clasamentelor de vânzări, alături de dezvoltarea reţelei în afara Bătrânului Continent, mişcare esenţială pentru a realiza obiectivul de vânzări.

Via Edmunds

Comentarii (4)

  • Din cand in cand producatorii auto francezi incearca marea cu degetul...adica intrarea/revenirea pe piata americana. De fiecare data, dupa putini ani se retrag. Pana acum nu au inteles (stupid as zice) ca piata americana e foarte diferita de cea europeana. Pretentiile in ceea ce priveste dotarile, motorizarile si chiar siguranta sunt mult mai mari si au fost asa decand lumea. Japonezii si dupa ei coreeni s-au dumerit cum pot avea succes pe piata americana si chiar sa ajunga in unele segmente sa vanda mai mult decat Big Three-ul din Detroit.

    Sincer nu cred ca Renault, Peugeot sau Citroen pot fi competitive pe piata americana vreodata, mai ales daca vor produce modelele in Europa si nu vor construi fabrici acolo (ca BMW, Mercedes, VW, japonezii sau coreenii)
    5 5
  • Ce mi se pare mie interesant este ca Tavares vrea sa intre pe piata din SUA cu PSA. In conditiile in care pana anul trecut a fost la Renault si niciodata nici macar nu s-a pus problema ca Renault sa aiba de gand sa intre pe aceasta piata. Si va rog, nu ma luati cu bla, blauri ca acolo e Nissan... nu e vorba de asta. Pentru ca Alianta Renault-Nissan "se desfasoara" pana la un punct bine definit. La PSA este altceva. (off topic: ultimul model care a fost vandut de Renault in State a fost Renault 30 la inceputul anilor '80 - Peugeot a mai rezistat inca 15 ani in State - asta asa, ca fapt divers)
    Eu cred ca intrarea PSA va fi data de modul in care Fiat si Alfa Romeo vor vinde in urmatorul an. De ce ei? Pentru ca sunt constructori noi pe aceasta piata foarte diferita, foarte pretentioasa si cu cerinte oarecum diferite ca sa nu zic ciudate. Americanii nu sunt obisnuiti cu ele si nu stiu mai nimic despre ele. In plus americanii sunt si foarte fideli anumitor marci. Sa nu uitam ca ei au fost cei care si atunci cand imaginea Toyota era serios sifonata in intreaga lume, ai au avut incredere in ea si au avut o contributie foarte importanta la revenirea japonezilor pe primul loc.
    Daca Fiat si Alfa vor avea ceva vanzari, asta va demonstra ca se poate intra. Deci PSA cred eu ca va fi cu ochii in 4 pe ce vor face italienii in America si intrarea lor in State va depinde foarte mult de ce se va intampla cu italienii care in situatia aceasta pentru PSA pot fi considerati... momeala sau cobai.
    9 0
  • Sandu al-III-lea
    Sa-i admiram totusi pentru curaj.Daca vor avea preturi mici si reclame dese si agresive americanii de rand vor cumpara Peugeot-uri si Citroen-uri pe banda rulanta.Nu vi se pare cunoscut?Reteta Dacia pentru Europa de vest.Ce era Dacia inainte de 2004?O marca aproape necunoscuta in vestul Europei.Ce suntem acuma?Traiasca Renault ca a scos Dacia din foame.Asta va trebui sa faca PSA in SUA.Si inca un element important.Americanilor nu le plac masinile pe motorina.Niste prosti.PSA va trebui sa faca excusiv benzina.Si foarte fiabile.BON CHANCE!!
    0 1
  • Cristi
    Daca va intra in SUA, pe cat punem pariu ca nu o va face cu ceva low cost? Asa cum nici Fiat nu a facut. Eu cred ca o varianta ar fi gama DS. In Europa unii constructori privesc cu invidie gama asta de modele de la Citroen.
    Americanii nu se dau in vand dupa motorina si nici dupa low cost. Prefera mai mult masinile mai mari si hibirzii. Poate un DS5 hibrid ar fi o varianta. Si ca ceva mai accesibil si hibrid, sa fie un Peugeot 3008 hibrid. Oricum mai e pana atunci pentru ca prioritatile celor de la PSA sunt altele. Dar potential poate ca ar fi totusi. Cam pot oferi ce vor americanii. Nu le-ar ramane decat sa-i convinga ca si ei sunt buni.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru