Feedback

RAR vrea ca mașinile mai vechi de 12 ani să facă ITP-ul anual: "Este o măsură de siguranță după creșterea numărului de mașini second-hand"

Publicat Joi, 20.04.2017
de Daniel Popescu, Ex: Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 40
RAR vrea ca mașinile mai vechi de 12 ani să facă ITP-ul anual: "Este o măsură de siguranță după creșterea numărului de mașini second-hand" - Poza 1
Capital.ro anunță că Registrul Auto Român propune ca mașinile mai vechi de 12 ani să efectueze anual Inspecția Tehnică Periodică, întrucât eliminarea timbrului de mediu a condus la o creștere spectaculoasă a înmatriculărilor de mașini second-hand.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie a condus la o creștere îngrijorătoare a numărului de mașini second-hand în România.

În primele 3 luni ale anului au fost înmatriculate peste 128.000 de mașini second-hand, de 6 ori mai multe decât numărul înmatriculărilor de mașini noi, iar Registrul Auto Roman (RAR) atrage atenția că vârsta medie a parcului auto national a crescut la 10.5 ani, comparativ cu vârsta medie de 8.7 ani înregistrată cu un an în urmă.

În acest context, RAR susține că mașinile mai vechi de 12 ani ar trebui să efectueze Inspecția Tehnică Periodică (ITP) o dată pe an, pentru a spori siguranța rutieră. Informația a fost publicată în premieră de Capital.ro

Urmareste Automarket
"În actualul context al evoluţiei parcului auto naţional, Registrul Auto Român intenţionează să propună ca măsură de majorare a siguranţei rutiere creşterea frecvenţei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cât este în prezent la un an", a precizat George Dincă, directorul general al RAR, pentru Capital.

RAR își justifică acest demers prin faptul că în primele 3 luni ale anului românii au înmatriculat numeroase mașini second hand cu o vechime ridicată. De exemplu, numărul mașinilor fabricate până în anul 2000 (cel mult Euro 2) s-a dublat, în timp ce numărul mașinilor fabricate intre 2001-2005 și care respecta cel mult norma de poluare Euro 3 a crescut cu 57%, în timp ce în cazul mașinilor fabricate intre 2006-2010 creșterea a fost de 69%. În schimb, românii au înmatriculat cu numai 15% mai multe mașini produse după anul 2011.

Via Capital


Comentarii (40)

  • Dupa ce ca faci programari cu zile inainte,mai vor sa mai stoarca niste bani! Daca ii arde de siguranta traficului de ce nu propune astuparea gropilor din drumuri generatoare de accidente,stricaciuni la directie,suspensie.Sa propuna semnalizari corespunzatoare !In vestul europei sunt masini vechi,chiar si foarte vechi(de promenada de week end) si tot la doi ani se face ITP ul. Dar bolsevicii pusi politic in scaune vin cu idei sa puna pielea pe batz amaratilor.
    36 23
  • Este o idee buna. O masina de 12 ani sau mai mult are sanse mai mari sa se strice deci trebuie verificata mai des.
    Chiar daca este un inconvenient, siguranta in trafic este mai importanta.
    30 33
  • Botezatu Dumitruy: De ce functioneaza aleatoriu deschiderea centralizata la portbagaj? La... Raspunde
  • Adrian
    @joe: ITP nu il face RAR, nu tre sa faci programare pentru ca ai zeci de locatii disponibile. Pacat ca a castigat pesede alegerile, ca ceilalti sigur nu faceau numiri politice, sigur aveam autostrazi si sigur traiam ca-n Rai.
    8 9
  • Baiatule, eu cred ca tu vorbesti in numele tuturor. Nu toate masinile de 12 sau mai multi ani au sanse mai mari sa se strice. Eu am un Matiz din 2003 si are doar 36.000 KM, nevasta-mea merge cu el doar sambata si duminica atat. Si atunci mare minune daca face macar 100km cu el. Pana acum au fost efectuate 4 revizii .
    20 18
  • dar pe cand un control in trafic la fumigene...?
    la faruri dereglate...ca e plin
    37 1
  • DUREROS

    deci sa trebuiasca sa ai grija sa nu-ti cada rugina de pe tabla ca ramai doar in sasiu....pfuiii!

    daca trece propunerea vom avea o imagine generalizata: capote ridicate, jumatatea superioara a mandrului proprietar, cu dos-ul la vedere, bagata adanc in maruntaiele masinii imatriculate "pa" bulgaria, scule, chei, uleiuri si inca fro' 2-3 mecanici care "se pricepe la germanele care tine o viata nu ca astea de acuma" totul acompaniat de un concert de injuraturi si blesteme pe motiv ca in cateva zile vine programarea anuala pentru ITP, nu s-a uscat chitul de pe puntea spate si se rupe sarma de pe toba originala. Si daca mai ai ghinion sa iti vada cauciucurile de vara in toiul iernii...clar, astia "are" ceva cu tine, bai nene!

    fire'ati dracului voi de bolshevici!.... si, in drum, mai trebuie sa ii dau si un jet!!! Da' cu presiune mica sa nu'i sara vopseaua proaspata de la spray adusa din Vitan pe ultima suta de metri ca e cerere mare. C'are si lac incorporat, fraticule!
    21 7
  • In teorie ideea e ok, insa doar in cazul in care ITP-ul s-ar face pe bune. Sunt destule service-uri mici la care pentru 50-150 lei in plus treci fluierind chiar cu probleme majore si asta doar pentru ca la RAR sunt oameni vorbiti cu diversi nea din service-urile respective.

    @@Seth Matizul tau a fost luat de nou probabil si ingrijit bine. Din pacate in ultimii ani au intrat in tara masiv rable lovite si cu probleme mari care dupa o spoiala sunt vandute ca si cand ar fi fost folosite doar de batrane din Germania. Intr-adevar atentia mare ar trebui pe cele aduse de afara si/sau care au avut multi proprietari, chiar daca au fost luate de noi din Romania.
    26 0
  • Daca la multi se da ITP-ul cum se da, o data la doi ani, care ar fi diferenta daca se face anual ? Problema este ca foarte multe n-ar trebui sa mai treaca aceasta inspectie, nu perioada este problema. Daca nu se schimba acest aspect, degeaba, iar RAR va incasa de doua ori mai multi bani, macar sa iasa cineva in castig.
    25 2
  • Mai bine le-ar interzice definitiv după 15 ani și le-ar verifică drastic în trafic pe toate. La toate acestea ar trebuie adăugat și interzicerea de a mai circula dacă a fost ridicat talonul de trei ori pentru defecțiuni importante clar stipulate.
    Dar stați ! Suntem în România și nu se poate așa ceva. Toate sunt folosite de bătrâni din Germania și numai în weekend așa că sunt... În regulă.
    12 10
  • Nissan
    Am vazut destule "masini" de pe care curg tablele si fumega de te intoxica pentru a confirma ceea ce spunea cineva mai sus ca se ia ITP-ul prin metode mai putin legale. Pâna nu se rezolva aceasta problema, ITP-ul anual este ceva inutil, ca - de altfel - si ITP-ul la 2 ani
    12 2
  • Da, Matizul a fost cumparat de nou si folosit mai mult doar de sotia. Singurele dati cand l-am condus au fost la inceput cand a fost cumparat si atunci cand am avut eu masina la tinichigerie dupa ce a fost busita in portiera fata de un taxi. Reviziile au fost facute destul de des, chiar mai des decat scrie in cartea masinii conform numarului de km. Rulajul de doua ori pe saptamana (sambata si duminica) a ajutat sa impiedice acea ''gripare'' a diferitelor piese mecanice. Totul functioneaza ca-n prima zii : A/C, lumini, geamurile electrice fata, motorul, cutia, etc . Nici macar rugina nu l-a luat, stiind ca Matizul era singurul model de la constructorul Sud-Coreean care era negalvanizat ( impreuna cu Tico ), acest lucru a reflectat si in pretul lui de doar 5.200 euro la acea perioada. Pot spune ca mai prost sta masina mea personala din 2008 care deja are cateva prelingeri de rugina la ''streasina'' portbagajului si care a costat triplu ( un Fiat Croma )
    7 4
  • Cum asa .. inseamna ca tot RARul sau staile ITP nu isi fac treaba bine.
    O tampenie .. din lipsa de idei mai baga cate o duma ca asta.
    8 1
  • Alin: Probleme cu pornirea la buton la ford focus. Ma puteti ajuta? Raspunde
  • Sunt alte tari unde inspectia se face la fiecare 6 luni. Vorbesc de masinile mai vechi.
    8 7
  • Florin
    Dar ce nu se vede aici , am citit in alt articol, suma incasata de RAR va fi de aprox 12 mil euro din treaba asta. Frumos , nu ?
    10 3
  • 6 luni? pai e normal...aia au strazi mult mai bune si foarte bine semnalizate. Motiv pentru care e periculos sa mergi pe ele cu masini mai vechi.
    6 3
  • E o idee cretina si va spun si de ce. ITP-ul nu conteaza in Romania. Eu am trecut ITP, cu spaga bineinteles, cu o masina cu airbagurile sarite, parbriz fisurat, lumina de avertizare sistem franare constant aprinsa in bord, lipsa original carte de identitate, bataie bieleta dreapta, etc.

    Mai ales niste service-uri disperate din partile rurale ale judetului Neamt. Daca dau destula spaga cunosc oameni care ma trec ITP-ul cu o masina rupta in 2 bucati si lipita cu guma de mestecat. ITP-ul e o gluma in Romania. Tot ce va face legea asta este ca anumiti indivizi vor primi spaga mult mai des, iar la buget se vor mai strange ceva taxe. In rest, frectie la picior de lemn.

    Oricum, nu se da din considerente de siguranta. Statisticile oficiale arata ca doar 2% din totalul de accidente din Romania are loc din cauza defectiunilor tehnice. Statistic vorbind, rablele nu sunt semnificative ca cauza a accidentelor. In schimb, aproape 25% din accidente sunt cauzate de soferii in stare de ebrietate. Problema asta, mult mai semnificativa, nu vad pe nimeni sa adreseze.
    24 2
  • dragnea ftw
    niste nesimtiti. mai intai sa se faca itp-ul pe bune, abia atunci sa propuna si asta. deci n-ar mai propune niciodata.
    cat tupeu, cat basism...
    7 6
  • hazard
    iar al cele inmatriculate pe Bulgaria ITP la sase luni numai la RAR!!
    10 1
  • Ai dreptate @Sam, lumea uită sau nu știe că principalele cauze ale accidentelor nu sunt defecțiunile tehnice, ci viteza excesivă, depășiri aiurea, alcoolul, permise luate cu șpagă...
    9 2
  • @sam93
    Cei care fac astfel de lucruri isi risca licenta de a face ITP in caz ca sunt prinsi.
    E binevenita aceasta initiativa. Parerea mea e ca masinile de peste 20 de ani sa faca ITP la 6 luni, astfel intretinerea lor + spaga la ITP + taxa ITP va fi prea mare pt a mai tine masinile foarte vechi. E clar ca daca nu ai bani sa o intrtii cum trebuie nu ai bani nici sa mergi cu ea. Te va costa mai ieftina sa inchiriezi o masina pt 2-3 zile sau cat ai nevoie sa mergi, plus ca vei fi sigur ca mergi cu o masina cu toate la zi!

    @Seth
    Banuiesc ca in cazul sotiei tale ii va fi mai comod sa se deplaseze cu taxiul in week-end, nu va mai avea stresul locului de parcare, sau daca parcheaza sau nu bine, sau daca face accident.

    Parerea mea e ca daca mergi cu masina mai putin de 5000km/an, practic nu ai nevoie de masina, oricum te costa mai mult investitia decat decat daca apelezi la taxi/masina inchiriata.

    Vad multe masini, de fapt cazaturi gen passat 1997, care baga benzina de 20 de lei, stau in fata blocului cu berea pe capota si cu muzica tare, adica pe post de tejghea. E mai ieftina berea asa decat la terasa!

    PS: cunosc oameni care au BMW din '86-'97, dar le tin intretinute la zi, fac asta din pasiune, nu circula cu ele decat de placere, iar pt oras/concedii au alta masina/masini.
    8 5
  • Aleics
    ITP LA SANGE , asta este solutia ; dar cand este nevoie de bani la buget , faci itp mai des=bani la buget , masini(rable) multe pe strada = taxe =bani la buget .In loc sa ne civilizam (din toate punctele de vedere) , regresul este in floare (la fel , din toate punctele de vedere).Lumea a 3 a .
    9 1
  • Nu anii arata starea masinii ci numarul de km. rulati.
    Masina mea de 12 ani cu 60000 km la bord se comporta mai bine decat una de 8 ani cu 200000 km la bord.
    Dar aicea e vorba de ciupit bani.
    12 1
  • nichiteanu dorin: Se poate duster 4*2 sa fie transformat in 4*4? Raspunde
  • io zic ca ITP sa fie desfiintat...sa lasam la latitudinea oricaruia dintre noi sa aprecieze calitatea masinii din dotare. N-ar fi misto? Adica suntem cu totii vaccinati suntem responsabili si stim ce masina conducem.

    Adica ITP sa fie ceva optional...sa te duci cand vrei, daca vrei, in drum la serviciu sau cand mergi la un mic si o bere. Opresti 5 minute ii lasi de-un sendvis lu'amaratu' ala, iti pune o stampila unde ii arati tu si iti vezi de drum

    Si ITP-ul poate fi trecut la meserii liberale...adica ala de la ITP sa-si faca PFA si sa declare si el acolo niste venituri sa fie de ochii lumii.

    Adica pana la urma, si nivelul alcoolului din sange sa il stabilim noi. Io de exemplu dupa 3 beri si 200 de votca abia imi intru'n mana, reflexele sunt cu mult mai bune decat atunci cand sunt treaz plus ca acuitatea vizuala iese din scala deci, asta, telescopul Huble devine mic copil.

    Deci, revenind, astia de la ITP sunt singurii vinovati pentru ca accepta spaga. Acum cu propunerea asta vor primi si mai multi bani. Niste banditi...

    PS...a si centura. Ori depunem o cerere sa fie scosa de pe masini ori, macar, sa nu mai fim obligati sa o purtam. Adica ce pana mea...io ma simt constrans, parca legat in lanturi. Adica nici in masina mea sa nu fiu liber?
    8 1
  • Cica pe A1 a fost un carambol si niste masini s-au facut pilaf. Nu aveau mai mult de 12 ani toate. Iar acest lucru putea fi eviat nu de un ITP mai devreme, ci de niste autoritati care din nou au fost luate prin surprindere, in speta CNADNR. Nu-i nimic. Siguranta nu va creste pe sosele. Iar banii de pe ITP se vor duce prin vacantele unor politicieni, prin vilele lor, prin campanii electorale... Hai, atentie la gropi si multe tigari pana ajungeti la destinatie. Ca dureaza ceva sa faci 300-400 de km in "tara" asta.
    14 0
  • rahat...

    1.autoritatile intodeauna sunt luate prin surprindere
    2.soferii intodeauna sunt grabiti
    7 2
  • Mihai Dedulescu
    Ce ne facem? Tragedie! Nu mai ajung toate rablele pe stradă. Hai, frate, că nu este mult 100 de lei.
    4 7
  • 1) DREPTUL de a cumpara un produs si al folosi nu poate fi interzis decat daca produsul respectiv incalca legea

    autoturismele de 30 de ani, 50 de ani istorice exista
    acum sunt si autoturisme de 20 de ani care merg foarte bine

    daca este vorba ca nu sunt conforme NU TREBUIE facut ITP anual, ca sa isi DUBLEZE veniturile cei de la RAR pe barba fraierilor
    ci trebuie serviceurile RAR sa faca ITP corect !!!

    2) ura pe cei care au masini vechi este datorita faptului ca cei care urasc sunt niste oameni rai

    ei poate isi permit o masina noua sau un SH mai nou dar nu inteleg ca unii AU NEVOIA de transport cu autorism personal si NU isi permit masini de 10.000 - 20.000 euro !

    A avea o URA pe niste oameni nevinovati este ceva total gresit in fata lui Dumnezeu.

    Daca o masina incalca anumite norme de poluare atunci sa se plateasca o taxa anuala.

    Dar a pune asa cu URA ca sa nu circule nu este normal.
    AAaa... lasa unul fum gros si nu il opreste in trafic ?

    RAR trebuie sa prevada un numar verde unde poti sa suni sa reclami masina cutare, numar cutare , ziua cutare
    si apoi sa vii si cu probe video filmate, pentru ca altfel toti se pot acuza pe toti , sa face false acuzatii

    cam asta este modalitatea corecta de rezolvare a lucrurilor
    nu cu paru, ura
    11 5
  • Anonim
    Edik fara sparare toata lumea poate avea o masina nimeni nu este impotriva sau plina de ura asa cum insinuezi tu. Problema este cu foarte multi romani au cumparat masini si nu au bani de combustibil dar mai de revizii si intretinere ca la carte . Multi monteaza piese de siguranta la o masina cu componenente de la dezmebrari incalcand legislatia . Problema este ca cei care au statii ITP trebuie controlati bine de tot si poate cativa arestati pentru neglijenta in serviciu si punerea pe drumurile publice a unor masini neconforme din punct de vedere a sigurantei traficului . Dupa cativa arestati sa vezi cum nu mai ei ITP asa pe ochi frumosi .
    9 3
  • Poate sa-mi spuna cineva ce se face la inspectie tehnica? Ce se verifica, cum se verifica......Si cat dureaza o verificare din asta. Si cine este autorizat sa o faca? Doar RAR-ul? Inspectorul care verifica o masina, trebuie sa semneze un formular oficial.Daca se intampla ceva, dupa, este tras la raspundere?
    Uitati regulile de prin alte parti. https://vehicleinspection.nzta.govt.nz/
    Am ramas impresionat!
    4 2
  • @Anonim
    Eu nu cred ca un Opel Astra H din 2007 care a fost rupt in accident si are lonjeroanele pilaf, in caz de nou accident serios e mai sigur ca o Astra G din 2000-2002 care nu a avut parte decat de niste tamponari. Deci sa sustii ca e vorba de siguranta in toata treaba asta cu RAR-ul, este o aberatie. Sunt multe masini vechi care sunt in stare mult mai buna, decat multe masini mai noi.
    11 4
  • nu este adevarat dle Anonim, o tot dam ca este vina celor cu masini vechi !

    ESTE O MINCIUNA !

    1) Cel care are masina veche se duce si el la service, ca doar nu vrea sa ajunga cu masina in sant, sa moara !!

    2) Daca cei din service nu ii fac treaba bine, este vina celor din service !!
    Noi nu stim sa evaluam daca aceia si-au facut treaba bine !

    3) Noi avem dreptul sa cumparam orice piesa noua, care conform legii se da garantie si service garantie instalare

    Daca piesa nu este buna, este vina CELOR care nu verifica importatorii sau a service-ului care instaleaza piesa incalcand legea !

    4) Daca la ITP trece o masina veche desi nu merita, nu este vina proprietarului de masina veche, ci este vina acelui RAR !

    Si aici proprietarul de masina veche iar nu are ce face, ca nu are el drept de control peste RAR !

    in concluzie, nu mai dati vina pe saraci, ca nu isi permit, ci ESTE INTEGRAL vina autoritatilor ca nu gestioneaza corect lucrurile

    SA VA SPUN CEVA, celor care deja au trecut bariera de nesimtiti, in tarile UE15 exista masini vechi de peste 15 ani dar nimeni nu ii fugareste cu ura ca in Romania !

    Este mult mai mult respect acolo. Chiar si in "inapoiata" Italia sau Franta (fata de uber alles Germania) exista pensionari cu masini foarte vechi care nimeni nu ii trateaza ca mari poluatori si nu le arunca vine care nu exista.

    Sper sa fie o lectie pentru multi cetateni romani care le curg balele dupa un VW nou de peste 200 cai putere injurand totusi cu drag ceilalti mai saraci decat el.
    17 2
  • Eu am masina din 2005 ...si nu am nici o problema sa fac ITP-ul anual, dar daca tot ii intereseaza siguranta fraficului sa-l faca gratis!
    12 0
  • popescu adrian: tipul de motor b m a de la vw.an fabr.2006 este cel cu o axa cu un ax cu... Raspunde
  • Edik are perfecta dreptate.

    As adauga ca si in marea Germanie sunt foarte multi pensionari si tineri cu masini mai vechi de 10 ani. Bavaria sta cel mai bine la capitolul autoturisme mai noi. In rest, e ca peste tot, iar in partea ex. DDR e dezastru.
    8 1
  • imi plac la nebunie comentariile de genu "masina mea are 20 de ani si 3.000km, merge perfect"
    Hai sa nu ne mai cacam pe noi, astia cu masini vechi de 1.000 de ani in stare excelenta sunt probabil sub 1% in tara asta. Restu, sunt toate cazanele luate de groapa de gunoi din Germania. Sa mai spun ca revizia la romani se face odata la 5 ani si ca schimbul anvelopelor uzate se face cu unele luate de pe OLX care deja au rulat vreo 50.000km?
    N-avem bani nici sa platim curentu dar ne tre pisicute si haudi.
    7 7
  • in orice tara de pe lumea asta, o masina aduce costuri suplimentare. Romanul, cand isi cumpara valoare din Germania la care se inchina de parca-i Dumnezeu, se gandeste doar la pretu masinii in sine, inmatriculare si poate, combustibil.
    Realitatea e diferita, mai exista revizii, defectiuni neasteptate, ITP, asigurari etc. Ma doar fix undeva ce se face la ITP, sunt obligat prin lege sa-l fac, asa ca-l fac. La noi, luam X6 cu juma de milion de km si dupaia cautam anvelope SH sau revizii cu 50 de lei daca se poate. Masina e optionala in cazu in care nu stiati. N-ui problema nimanui ca dupa ce ai luat-o, n-ai bani nici macar de stergatoare
    7 3
  • Anonim
    @ Edik comentariul este pertinent desigur ca nu proprietarul unei masini vechi este problema . Sistemul in sine este gaunos tocamai asta am spus si eu . Sa aresteze cativa care isi fac treaba de mantuiala si nu o sa mai treaca nici o masina noua, veche de ITP care nu corespunde .
    Sa mearga masinile noastre vechi sa faca ITP in Germania sa vezi cate il trec ? Fara suparare in proprtie de 80 % masinile vechi aduse din Germania sunt cele care acolo nu mai primesc drept de circulatie decat cu investitii foarte mari din partea proprietarilor si atunci aleg sa le vanda. Bucuros romanul cumpara un TDI condus de un mos screlozat care mergea cu masina decat pana la piata . Eu merg des in Germania si am neamuri acolo sa fie clar pentru toata lumea nematul nu vinde ceva ce este bun .
    4 4
  • Sau mai bine spus, ai masina dar n-ai 80 de lei pe an sa dai pe ITP. Numai in Romania. Lucrul interesant e ca nu se mai plange nimeni cand ii baga 100 de lei in buzunar omului de la ITP, ca n-are bani sa-si repare troaca si n-ar lua ITPul in veci fara spaga.
    3 4
  • Nu este vorba de acei 80 de lei, ci de faptul ca statul te pune sa faci ITP pe motiv ca masina ta e rabla, cand exista mult mai multe rable mai noi ca a ta.
    8 3
  • ha,stati sa vedeti ce-o sa vin
    daca itp-ul s-ar face pe bune ,probabil 50% din parcul auto ar fi tras pe dreata,indiferent ca masina are 5 ani sau 10 ani sau 12 ani...statul ar ramine fara impozite incasate pe combustibil,taxe de drum sau impozitele anuale...cum 50% din parc nu e tras pe dreapta inseamna ca itp-istii sint corupti pina in maduva oaselor(la urma urmei cine ii condamna?..traim vremuri in care ca s-o duci bine trebuie "sacalci beregata"vecinului)..propunerea e facuta pt ca de undeva staului ii trebuie banii promisi bugetarilor,alora care au deja salarii grase,si si-ai dat seama ca efectiv nu au de unde....si s-a inceput :5lei de acolo.5 lei de dincolo,30 din partea aia,80 din itp si asa mai departe..daca nu se va renunta la aberatia salariilor bugetarilor o vom lua rau pe cocoasa..eu unul mi-am incalzit un locsor pe dincolo si o sa-l las pe dragnea sa plateasca el,ca el o promis nu eu
    8 3
  • Cici de la bucatarie
    Domnul sau doamna din germania trecuti de 50 de ani,iti poate da factura originala , oricum vezi anul inregistrarii si vezi pe carte daca e el trecut sau nu , la data vanzarii si inscrierii masinii , deci si chestia cu batranul din germania se poate verifica f usor .
    Masina te ajuta in multe , si masinile fabricate dupa anii 2000 pana la criza sunt chiar fabricate bine .Probabil ca RAR UL SI A DAT SEAMA CA VA putea scapa de ele in 10-20 -30 de ani , daca au un rulaj mediu de 5000 km cinci mii km / an .
    Rar ul a inmatriculat passaturi diesel fabricate in mexic si tot el a zis ca nu a inreg nici o masina diesel care a ainselat testele in america . Ei sunt niste ingineri care au aparate de testare europene , luate prin programe / ajutoare tot aia . In masinile noi tabla e subtire , iei foc , discurile ruginesc la o masina noua la prima ploaie sau le iei gata ruginite . Masinile vechi, bune si tari in germania sunt f putine si scumpe . Daca o tii si n garaj cu prelata pe ea , mai ales ca au vopsea cu plumb , da poti merge cu ea si peste 30 de ani . Idioti sunt cei de la RAR CA NE CRED PROSTI . E O TAXA N PLUS PT PTULIME ! SI ? Nu ne am invatat ?
    Da gropile le astupa trupurile ca n colectiv ! Statul si pompierii stiau de club si rudele nu primesc despagubiri .
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru