Feedback

România: Autostrada Soarelui a fost finalizată după 30 de ani

Publicat Joi, 29.11.2012
de Sebastian Toma
Comenteaza 16
România: Autostrada Soarelui a fost finalizată după 30 de ani - Poza 1
La 30 de ani de la începerea lucrărilor, Autostrada A2, a doua din România, a fost finalizată astăzi, după ce ultimul tronson, care leagă Cernavodă de Medgidia a fost dat în folosinţă.

Esential 30 de ani au fost necesari pentru finalizarea autostrăzii A2.
202 kilometri este lungimea totală a Autostrăzii Soarelui.
Şoferii din România au de astăzi un nou motiv de bucurie: ultimul tronson al autostrăzii A2 a fost dat în folosinţă. Lucrările pentru acest important proiect de infrastructură au început în urmă cu 30 de ani, dar şoferii pot acum să circule pe autostradă de la Bucureşti la Constanţa, pe toţi cei 202 km care formează Autostrada Soarelui. Segmentul de autostradă inaugurat astăzi, Cernavodă-Medgidia, are o lungime de 20 de kilometri şi acum poate fi exploatat în ambele sensuri de mers în adevăratul sens al cuvântului, circulaţia fiind restricţionată până în prezent la un singur sens.

În mod miraculos, autostrada a fost finalizată înainte de termenul stipulat în contract, acesta fiind de ianuarie 2013. La fel ca în cazul primelor tronsoane ale Autostrăzii Soarelui, ultima secţiune nu are nicio staţie de alimentare cu carburant, niciun telefon de urgenţă şi niciun alt element de acest gen. Potrivit datelor anunţate de Guvern, costurile legate de execuţia autostrăzii A2 s-au ridiat la peste 700 de milioane de euro. Aceste date vizează doar construcţiile realizate după 1990, ceea ce ne arată un cost de 3.46 milioane de euro pe kilometru, în care includem şi reabilitatea completă a primului tronson al A2.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ultimul tronson al autostrăzii A2 face legătura cu centura Constanţei, care a fost deschisă circulaţiei tot astăzi. În prezent, circulaţia pe sectorul Cernavodă-Medgidia se face pe o singură bandă pe sens şi cu o limită de viteză de 80 km/h, fiind montate indicatoare în acest sens. Astfel, ultima secţiune a autostrăzii A2 va fi exploatată, în primă fază, în regim de drum naţional, nu în regim de autostradă, aşa cum i-ar spune numele. O strategie similară a fost aplicată şi pe o porţiune a autostrăzii A3.

Via Adevarul


Comentarii (16)

  • VICTORIE!!!! E buna asta cu terminarea inaintea de termen, dupa ce-au fost 100 de termene amanate. Se poate daca se vrea, inca vreo 500 de km in 25 de ani si ne-am scos, iar cand vom avea 2000 de km nu cred ca vor mai fi masini, dar mai bine prea tarziu decat niciodata.
    57 1
  • antonny
    "Şoferii din România au de astăzi un nou motiv de bucurie: ultimul tronson al autostrăzii A2 a fost dat în folosinţă." Cum sa fie un motiv de bucurie ,cand marele Ponta a declarat ca ca la prima ninsoare autostrada va fi inchisa sa nu mai fie luati prin surprindere ...
    29 12
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Alex Radoi
    "Mai bine prea tarziu decat niciodata..." GE-NI-AL!!! Ar putea deveni motto-ul natiei romane. Jos palaria, ai fost tare. ;)
    34 3
  • Da, "mai bine mai tarziu decat niciodata" sintetizeaza perfect natia romana. Super tare :)
    7 2
  • Esentele tari stau in autostrazi mici (ca lungime). De-aia nu merita sa parasesti Romanica, fiindca este terna si fascinanta. Acum mai trebuie indeplinit un alt vis ceausist: transformarea Capitalei in port. Nu de alta, dar poate asa nu ne mai trezim cu fel de fel de marinari prin Bucuresti :D
    20 6
  • românia, ce mai!
    4 1
  • Dar centura Constantei este deschisa de ceva timp... de cateva luni, daca nu cumva mai mult de un an. Se numeste A4 si face legatura dintre Ovidiu si Lazu.

    Cei ce vin pe Autostrada Soarelui pot intra direct pe A4 si pot continua de la Lazu spre statiunile de pe litoral, fara a mai intra in Constanta. Mult mai important este ca TIRurile care merg in portul Agigea pot merge direct pe autostrada pana in port, fara sa mai distruga podurile Constantei.
    18 1
  • si asta doar la vreo 2 ani (?) de cand o ministresa a drumurilor ne promitea ca vom merge pe autostrada la mare
    9 1
  • si tocmai ce a fost un accident pe ea...

    nu ii inteleg pe astia. daca mergi cu 150 fata de 130km/h cat e limita, diferenta de timp castigata e infima. oricum, asta o sa se invete in timp. momentan romanii au dus lipsa de autostrazi si acuma cum prind drum liber ii dau.
    11 1
  • Buna si asta.
    Ramnicu Valcea - Sibiu pe cand? Aia lucrare dificila iar oamenii vad ca o evita parca nu s-ar mai apuca de ea.
    Sa nu uitam si de un Iasi - Tg Mures din cele dificile.
    12 0
  • AndreiRN
    Acum vor trece inca 30 de ani sa sa fie reparata.
    Hahahahaha
    8 2
  • alte tari termina o astfel de autostrada in 4-5 ani.
    7 1
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • cand o sa bage taxele pt autostrazi ca sa-si recupereze banii investiti + cei furati ,o sa ne gandim ca tot drumurile vechi sunt mai bune.....
    5 0
  • marius
    @Jean
    "Ramnicu Valcea - Sibiu pe cand?"
    Raspuns: niciodata.
    Autostrada A1 nu va trece prin Ramnicu Valcea.
    Pitesti - Curtea de Arges - Sibiu, acesta e traseul.
    2 1
  • acum ca avem 2 autostrazi cine ne invata sa circulam pe ele ???
    sa se afiseze fratilor ca banda 2 e pentru depasiri si are prioritate cel ce e deja in depasire...
    1 0
  • Marius
    Asa s-a intamplat tupi si in Croatia :
    au facut autostrada frumoasa, cu tot ce vrei si au pus taxa si nu merge nimeni pe ea este goala numai cate un turist ratacit , am avut impresia ca este autostrada inchisa in plina vara !!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru