Feedback

România intră pe lista scurtă de opțiuni pentru noua uzină Skoda din Estul Europei: luptăm cu Bulgaria pentru a produce Karoq și Seat Ateca

Publicat Luni, 26.11.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 19
România intră pe lista scurtă de opțiuni pentru noua uzină Skoda din Estul Europei: luptăm cu Bulgaria pentru a produce Karoq și Seat Ateca - Poza 1
România și Bulgaria sunt cele două opțiuni pe care Skoda le ia în calcul pentru noua uzină pe care vrea să o construiască în Estul Europei pentru a produce Karoq și Seat Ateca după 2022.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen a confirmat recent că este în căutarea unui amplasament pentru o uzină Skoda în Estul Europei, la scurt timp după apariția unor informații în presa internațională.

Constructorul german nu a anunțat concret unde ar putea fi construită noua uzină, însă presa internațională a relatat inițial că Bulgaria și Turcia se află pe listă scurtă.

Publicația Automotive News anunță însă acum o schibare de planuri a cehilor. Noile favorite pentru uzină sunt România și Bulgaria, iar facilitatea de producție va avea între 4.000 și 5.000 de angajați.

Nu este foarte clar dacă oficialii Grupului Volkswagen au inițiat deja discuții cu autoritățile din România și Bulgaria în acest sens, însă sursa citată afirmă că germanii au și o soluție de compromis în cazul în care niciuna dintre variante nu se va concretiza. Astfel, o altă opțiune este ca Grupul Volkswagen să transforme uzina de motoare de la Polkowice (Polonia) sau de la Gyor (Ungaria) în uzină pentru producția de mașini.

La noua uzină se vor produce după 2022 SUV-urile Skoda Karoq (foto) și Seat Ateca. În prezent, ambele modele sunt produse la uzina Kvasiny din Cehia, însă Grupul Volkswagen a decis să mute acolo producția lui Volkswagen Passat.

Decizia Grupului VAG ca noua uzină să fie condusă de Skoda a generat nemulțumiri în rândul sindicatelor Volkswagen din Germania, care vor să preia controlul asupra noii unități de producție.

Via Automotive News, Volkswagen AG


Comentarii (19)

  • daca, in perspectiva se va trece masiv pe electrice nu vad de ce s-ar mai construi o fabrica de automobile cand ai deja doua locatii de unde ies, pe banda rulanta, motoare termice cu un viitor incert. Deci, Polonia si Ungaria nu cred ca sunt doar solutii de ultima instanta ci primele pe lista scurta a preferintelor

    zic si io nu dau cu paru'
    11 10
  • someone
    sa vedem cum va profita guvernul de aceasta sansa enorma pe care vw ne-o arunca. undeva in vest, ca sa fie mai aproape de granita cu ungaria, si f aproape de autostrazi, sigur se va gasiun loc unde sa se ridice o fabrica.
    15 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Nu ar trebui sa avem probleme in fata Bulgariei ca sa "luam" acest proiect. Nu se reduce totul doar la o autostrada. Avem o infrastructura a industriei automotive mult dezvoltata fata de cea a Bulgariei. Ar fi ceva enorm pt. economia noastra , sa tinem pumnii , sincer !
    20 5
  • ha ha… ce gluma buna… alta fabrica de masini in tara noastra, dupa ce au fost atatea alte oportunitati si nu am fost alesi, de ce am crede ca ar fi de data asta, mai ales cu guvernul actual.
    14 9
  • Eu unul nu cred asa ceva.
    9 2
  • Cum intra, asa iese.
    10 3
  • Avem un mare avantaj in fata bulgarilor: eficienta extraordinara guvernului Dancila. Deci nu am nici o emotie. Si nici asteptare.
    19 7
  • in transilvania langa granita ar merge fara autostrada...
    8 3
  • Dacă e musai să aleagă dintre România și Bulgaria, atunci cea mai bună locație ar fi în vestul țării noaste cât mai aproape de granița cu Ungaria.
    10 3
  • daca VW deschide o fabrica in Romania, noi romanii, ii invatam si pe astia, cum se fac automobilele, asa cum le aratam acum astora de la Renault...
    7 4
  • Totusi
    Nu inteleg cuvantul ala din titlu: LUPTA? Ultima data cand l.am zarit alaturi de ceva romanesc se referea la Stefan cel Mare si Inaltimea unui Pod. Romania asta neaosa, de toate zilele, are o durere in esapament de ce se mai intampla cu ea sau in jurul ei si nu mai lupta de ceva secole pentru nimic. Asa ca daca e sa fie, sa fie primit...daca nu, n.a fost sa fie!
    9 1
  • Mercedes a venit imediat dupa revolutie si a vrut sa cumpere Dacia,nu s-au inteles la spaga. Apoi,dupa cativa ani a venit Hyundai la Dacia,au asamblat o ( una bucata) Hyundai Accent apoi iar nu s.au inteles la spaga. Au venit francezii de la Renault,aveau traditie,stiau mersul si s-au inteles la spaga si a fost totul ok. La Craiova a venit cCitroenul,nu s.au inteles la spaga si au plecat. Au venit cei de la Daewoo si a taraganat ani de zile spaga pana au fost de acord romanasii sa "vanda" fabrica Oltcit. Cand au inceput productia Cielo-ului era prea tarziu,deja se umpluse piata de ele si devenisera uzate moral inclusiv pentru piata noastra.A mai venit si Mercedeaul iar,acum cativa ani ,a pus ochiul pe un teren mare din ardeal si a dorit sa faca o fabrica.Cand sa cumpere terenul,surpriza,iar sfanta spaga romaneasca,doar primarul satului pe raza caruia ttebuia construita fabrica a cerut un milion de euro spaga. Mercedes,a facut totul public,a facut gat si a plecat. Voi chiar visati la fabrica Skoda in Rromania cand vag.ul mai are una in Ucraina la 100 km de Baia Mare si 3km de granita cu Ungaria?
    18 7
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Mercedesul a vrut sa cumpere fabrica Aro de la Brasov iar Man-ul Roman-ul. Ghiciti ce s-a intamplat mai departe.
    12 7
  • Am uitat ce era cel mai important. Vw a venit prima si a dprit sa cumpere Dacia,nu s-au inteles la zaruri si a plecat. Acum cehii au Superb-ul iar noi ne mandrim cu cazanul nostru national care se mai si fabrica in vreo 5 tari.
    14 11
  • Ai dreptate
    ...asta e! daca nu ministrul, atunci vicele..daca nu secretarul de stat atunci tot dai peste un primar cu cas la gura si rahat sub unghii care doar el vrea sa "devina cineva cu banet" si sa.si mute wc.ul din curte in casa, nu si restul comunei! Si asa ne.am ales cu Cielo Kadett de generație anii 80 si apoi masina saracului care se cojeste si se decoloreaza la soare ca rufele la uscat. Singura investitie strategica care mai urmeaza vor fi indienii de la Tata cu un update de Nano, din plastic si stergatoare cu manivela.
    8 2
  • @Tatraus
    Vad ca le ai pe astea cu culisele industriei auto.
    Daca tot ai fost pe acolo, prin cercurile alea unde se luau decizii, povesteste-ne mai mult.
    2 9
  • Octavian
    Sunt sceptic ca se va concretiza acest lucru dar daca s-ar face eu as vedea zona centrala (Brasov) ca favorita si nu vestul tarii.
    Brasov are ceva istorie in constructia de vehicule si in plus e aproape si de autostrazi. De la Brasov la Sibiu se ajunge relativ usor si poate vom termina in viata asta si Brasov-Oradea...
    5 0
  • hai johanise sa te vedem acum ca esti jerman
    3 2
  • elysium
    Nemtii vor astepta sa vada cine iese presedinte pana sa faca investitia de 1 miliard de eur. Bulgaria nu intra in discutie pt ca sunt mai corupti decat noi ,nu au traditie industriala,sunt prea departe ....daca vor alege ROMANIA..... sigur vor alege BRASOV singurul oras cu potenta de a sustine o asemenea investitie are infrastructura si muncitorime experimentata industrial.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru