Feedback

Se îngroaşă gluma: Daimler investighează o posibilă depăşire a emisiilor în SUA

Publicat Vineri, 22.04.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 18
Se îngroaşă gluma: Daimler investighează o posibilă depăşire a emisiilor în SUA - Poza 1
Daimler a anunţat că a început o investigaţie internă cu privire la procesul de certificare a emisiilor după o solicitare primită în acest sens din partea autorităţilor americane.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La începutul lunii aprilie, autorităţile germane au anunţat că, după ce au investigat 50 de modele de la o gamă variată de constructori, au constatat că Volkswagen este singurul producător care a trişat în cazul emisiilor de oxid de azot.

Iată însă că autorităţile americane sunt mai dure în această privinţă şi au solicitat celor de la Daimler să analizeze posibile nereguli la certificarea emisiilor. Informaţia a fost dezvăluită chiar de constructorul german în cadrul unui comunicat de presă în care anunţă că va coopera pe deplin cu autorităţile americane.

Urmareste Automarket
"Daimler desfăşoară o investigaţie internă cu privire la procesul de certificare legat de emisii în Statele Unite la cererea Departamentului de Justiţie din SUA. Daimler cooperează pe deplin cu autorităţile. În consecinţă, Daimler va investiga posibile indicii ale neregularităţilor şi va lua toate măsurile necesare", precizează Daimler într-un comunicat de presă.

În luna februarie, o firmă de avocatură din Statele Unite a anunţat că va da Daimler în judecată pentru depăşirea emisiilor de oxid de azot, însă germanii afirmă că acest caz nu are nicio justificare şi nicio legătură cu cererea formulată în prezent de Departamentul de Justiţie al SUA. "Acţiunile în judecată sunt considerate fără merit, iar Daimler se va apăra împotriva acestora cu toate mijloacele legale", mai precizează Daimler în comunicat.

Cazul Daimler apare în aceeaşi săptămână în care Mitsubishi a anunţat falsificarea testelor de consum în Japonia, decizie care ar putea îndrepta constructorul japonez spre faliment.

Via Daimler 


Comentarii (18)

  • Talking about walking on thin ice... Careful my friends!
    10 3
  • Al dracu ma, companiile Americane n-ar primi o sesizare d'asta?
    12 9
  • Botis petru: Cum aflam problema de la un seat 1400, la care testarul arata codul 00533? Raspunde
  • @mowgli
    E culmea la ce motorizari si probabil ce emisii mari au modelele americane....
    12 9
  • Nu stiu ce sa mai zic de toata tevatura asta. Mercedes a anuntat ca au deschis o investigstie interna in urma procesului intentat de firma de avocatura. In acelasi timp colaboreaza si cu autoritatile de mediu din US pentru clarificarea tuturor intrebarilor legate de emisii nu doar de software.

    Sper sa treaca la un moment dat si moda asta cu "procesita" si sa revenim la normal. Daca mai revenim vreodata ☺
    .
    9 2
  • Pare mai degraba un scenariu din teoria conspiratie - SUA saboteaza mari companii europene, in acelasi timp forteaza promovarea tehnologiilor care sa reduca dependenta de petrol, pt a slabi statele arabe si Rusia
    13 7
  • ''Daimler va investiga posibile indicii ale neregularităţilor şi va lua toate măsurile necesare'' Pe bune ? Dar daca nu Daimler a pus la cale toate aceste nereguli, atunci cine, mama-omida ?
    9 4
  • Ciudat e ca masinile americane te ucid cu buna stiinta si doar europenii sau japonezii primesc amenzi. Pentru mai multe detalii puteti citi cartea "Unsafe at any speed". E clasic deja cazul cu Ford Pinto care exploda cand era lovit din spate iar compania Ford a decis sa plateasca daune victimelor in loc sa repare toate autoturismele pentru ca era mai ieftin. Tot acolo sunt si masini care se rasturnau in curbe, masini nefiabile, etc. Jalnica industrie au americanii.
    12 9
  • @Madalescu

    Ce gargara faceam la stirea cu mitsu?
    Poate nu sti citi, dar eu chiar am compatimit Mitsu in sens adevarat.
    6 2
  • Zi-mi unde pot veni sa-mi ridic premiul. Multumesc!
    6 7
  • Mă șterg la ochii…minții și tot nu-mi vine să cred că ȋncă fac umbră pământului nătărăi care sunt adepți ai “sfintei treimi”…ghermance, dar nu orice fel de adepți, ci cei care sunt ȋn stare să ia vitezometrele Triadei și să le așeze pe soclu pentru a bate mătănii ȋn fața lor…

    Cert este că americanofobia (pe ramură auto) reprezintă o ȋndeletnicire tare stupidă…Cum poate cineva să (mai) invoce “dezvăluirea” lui Nader, din moment ce ȋnsăși NHTSA a desființat, ȋn mod irefutabil, insinuările gratuite ale acelui țopârlan rău intenționat…De fapt, aceasta a fost prima concluzie profesională a celei mai importante autorități din SUA care veghează permanent asupra siguranței traficului.

    “Americanele se răsturnau ȋn curbe” ?!?! Ce glumă răsuflată (din grupul eternelor șabloane atât de dragi cailor cu ochelari). Ȋn cel mai bun caz, poți să te alegi cu supravirarea, dacă pilotezi un “RWD” și nu reduci progresiv viteza ȋnainte să sucești de volan. Mă rog. De când se răsturnau? Probabil din anii de glorie ’50-’60, când s-a remarcat echipa Chevrolet de ași ai volanului condusă de Joie Chitwood, de la care s-a inspirat formația de mai târziu Saab Performance Team.

    Cât despre “nefiabilitate”, tocmai de aceea, de exemplu, au protestat și clienții, și specialiștii, atunci când fostul GM a vrut să oprească producția seriei de motoare Buick 3800 V6 (până când n-a ȋnchis efectiv fabrica, n-a scăpat de gura lor).

    Așadar, mult iubite și stimate DanG (sper că nu Grecu!), ȋnainte să arunci cu vorbe de clacă, ȋntreabă-te dacă ești și informat, și abilitat să te pronunți, fiindcă sunt sătul din creștet până-n tălpi de sentențioși “axiomatici” ȋn privința Triadei americane, care, de regulă, se pretind mai catolici decât papa, recte mai pricepuți la mecanica/tehnologia respectivelor mașini decât constructorii acestora.

    Asemenea manifestări mă determină parcă și mai abitir să-mi procur un – mă citez singur dintr-un articol anterior – “vapor cu bord penibil, fără ergonomie, cu canapele care se jerpelesc ȋn scurtă vreme, cu ruliu pronunțat și cu motoare uriașe, gurmande și puturoase, având putere litrică sub cea a unei Dacii”. Din păcate, ȋn rromanika cea ternă și fascinantă, eforturile personale se cer depuse la intensități supraomenești ca să reușești să aduci și să ȋnscrii aici o astfel de “instabilitate pe roți” :D

    La urma urmei, am impresia că acel guvern eminamente imbecil care pune, cu nonșalanță, semnul echivalenței ȋntre categoria lux și cilindreele “nesimțite” este compus din indivizi ca dang-zdrang.

    PS: Le pregătesc o surpriză hulitorilor de “canapele”...Răbdare și tutun (musai ȋn locuri special amenajate).
    8 3
  • @inexorabil
    Nu ma asteptam din partea ta la atata necunoastere.
    Nu te mira de inchinaciunile la triada, ci de subiectivismul tau specific madalescului; daca nu erai logat, mai ca as fi crezut ca e madalescu.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Firestone_and_Ford_tire_controversy
    Fordurile care se rasturnau

    Morti din cauza rezervoarelor de combustibil
    http://www.popularmechanics.com/cars/a6700/top-automotive-engineering-failures-ford-pinto-fuel-tanks/

    http://gmvehiclefiredeaths.com/?p=6

    http://www.yourlawyer.com/topics/overview/ford_f-150

    Ca sa nu vorbim de cazul celebru, dupa care s-a facut si un film, cand pt cativa centi, firmele auto americane au refuzat sa puna centuri de siguranta, al carui nume imi scapa acum
    1 4
  • @inexorabil
    Ralph Nader - ring a bell???
    Ca s-o dam pe americaneste

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ralph_Nader

    https://en.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed

    Acum poate te stergi la ochi, dupa ce plangi..

    Evident ca nemtii au inselat, dar sa nu fim ipocriti; nici japii nici yancheii nu-s mai corecti
    2 2
  • S P Chirila: Am un jaguar xf motor 2.2 si am o problema. Ma puteti ajuta? Raspunde
  • Yosemite
    @inexorabil

    Adevar graiesti,maestre! Totusi,ma tem ca ti-ai racit gura(tastatura) de pomana,romanul este prea indobitocit si nu o sa inteleaga niciodata ce ai spus. Ciobanasul roman va continua sa se inchine si sa venereze marcile ''ghermane''.
    5 8
  • @hateri
    http://www.autoevolution.com/news/vw-diesel-cars-found-to-be-among-the-cleanest-following-an-independent-test-106799.html
    0 2
  • Cui i se pare că eu ignor unele episoade din istoria automobilului marcate de erori și mișmașuri? INCLUSIV americanii au umblat și ȋncă umblă la cutia cu șiretlicuri sau pur și simplu au dovedit inadvertență ȋn proiectarea și asamblarea unor mașini.

    “Sărac și cinstit” nu poți fi decât, eventual, ȋn rromanika, unde puterea exemplului s-a ȋntruchipat ȋn nea Ilici Kaghebici. Eu doar am simțit că este de datoria mea morală să combat unele fabulații – bașca duhnind a pretenție generalizatoare – puse pe seama industriei americane de profil. “Bubele” acesteia (cu precădere cele ale lui GM și apoi ale lui NGMCO) le voi reliefa (din nou) cât de curând, ȋntr-un anumit context…Să zicem că v-am oferit un prim (și ultim) indiciu despre surpriza pomenită mai sus.

    Mafia (Yosemite), ȋți mulțumesc pentru ȋncurajare. Știu că am avut unele dispute “ideologice” cu tine, dar te asigur că am renunțat definitiv și irevocabil la ȋncercarea de a te…schimba. Oare de ce să mă mai pretez la o asemenea idee sortită eșecului din start? Omul postmodern este dominat de iluzia cruntă (dar el o percepe ca atitudine imperioasă și ca scop prioritar) că aproapele lui “trebuie” să coincidă tipologic cu el, astfel ȋncât să se simtă “integrat” ȋntr-o societate “civilizată” și “avansată”, Dacă ar fi posibilă această teribilă utopie, atunci, fără doar și poate, la Judecata de pe urmă ar fi suficient să răspundă doar unul dintre oameni, nu fiecare pentru sine, căci, oricum, vor fi fost săvârșite aceleași păcate – “gândim la fel, simțim la fel, iubim la fel”.
    4 1
  • @inexorabil
    Iti inteleg afinitatea pt americane; fiecare e subiectiv.
    Dar vad ca esti la fel de subiectiv fata de americane, precum e madalescu fata de japoneze. Nici unul nu vreti sa acceptati defectele, ci doar calitatile.
    Ba mai mult "dusmanul dusmanului meu, e prietenul meu"; daca zice de bine de americane doar cu scopul de a vorbi de rau germanle (din ura lui declarata fata de nemti), il imbratisezi si pe madalescu.
    Si nu ma refer de imbratisarea crestineasca de a-l ierta pe aproapele; ci de imbratisarea egoista ca iti face jocul; deci raspunzi cu bine la bine (si paganii fac bine celor ce le fac lor bine)
    1 1
  • @inexorabil
    Masina americana iconica a murit prin anii 70-80; cu exceptia unor masini sport (vette-uri si viper-uri actuale), masina americana normala e o masina banala, plasticoasa si cu design chinezesc.
    Ma intreb de ce americanii prefera tot tripleta germana (cei cu bani) si toyotele (na pt noul tau prieten madalescu) si coreenele (cei saraci)... evident retoric.

    Si daca americanii sunt asa interesati de poluare mai bine i-ar abtigui pe rednexii coal roller.
    1 0
  • Ca să fiu ȋn asentimentul tău contestatar, prietene dornic de a mă pune “cu botul pe labe” (ȋn spiritul cel mai justițiar cu putință, cum nu?), arată-mi (de! n-am “cultură auto”; recunosc jenat că n-am, nu că mă pretind modest ȋn speranța tainică de a obține și savura efectul invers: slavă deșartă) care ar fi defectele “ghermancelor”...Desigur, trebuie să facem abstracție de păcatele manageriale de tip Dieselgate :D Deci?

    Ți se pare că eu evit verbal punctele slabe (clare pentru toată lumea) dintotdeauna ale modelelor (dar și ale companiilor ȋn sine!) americane ? De când mă citești pe AM? De ieri, de azi? Ce scrie la ultimul meu post? “Bube” !!! Ar fi cazul să-ți traduc termenul? Ce zice DEX-ul despre sensul lui figurat?

    Mulțam pentru descrierea, oricum, constatabilă a prezentului! Dar nu cumva s-ar brodi pentru orice mașină, nu doar pentru cele americane?...Chiar recent am abordat aici subiectul: astăzi, cine exclamă sincer “Wow!” la vederea unei “ghermance” ? Nu mă refer la vreo creație sport indubitabilă, precum Porsche 991 sau Audi R8 – nu, eu vorbesc despre cele…obișnuite. Totuși, sunt sigur că inclusiv aici, ȋn rromanika “patrioților germani”, următoarele două bijuterii ar capta privirile, chiar și ale celor plictisiți de viață:
    www.youtube.com/watch?v=X0SM04kYKqA

    Dacă eu n-am manifestat atitudine obiectiv-critică față de ținta pasiunii mele (cu toate că arhiva depune mărturie cu brio ȋn favoarea mea), atunci ce-ar mai fi de comentat?

    Ești prea sigur ȋn privința preferințelor americanilor? Care o fi cel mai vândut autovehicul pe piața lor? Aud? Ford F-Series cumva? Urmat de Chevy Silverado și Ram pickup? Ce șanse ar avea acolo un VW Amarok? Dar un eventual Mercedes pickup? Strict la capitolul sedanuri, japele (ȋn special Toyota) “rup tot”, ȋntr-adevăr. Iar podiumul fiabilității trebuie ȋnțeles ca perfect echilibrat d.p.d.v. al distribuției geografice: 1. Lexus 2. Porsche 3. Buick. Evident, nu cred ȋn clasamente, dar ele există, din păcate :)

    Să știi că nu de puține ori l-am beștelit pe Mafia. Nu este prietenul meu; de unde ai scos-o? Doar că socotesc justă ideea de a-l accepta “așa cum este” (mă rog, ca să trecem pe alt plan, feministele le pretind bărbaților să adopte prioritar această deviză, dar ele n-o aplică invers – ȋn primul rând, ȋn sinea lor ascunsă – nici să le pici cu smoală clocotită). Dacă eu ȋnsumi m-aș crede mai virtuos decât el, automat aș aluneca spre abisul celei mai mari primejdii duhovnicești, care, totuși, este cel mai greu de observat pentru lumea noastră: ȋndreptățirea de sine…
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru