Şeful de design Volkswagen: "A trecut vremea design-ului extravagant"

de Sebastian Toma
Marti, 25.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Walter de Silva, şeful de design al Concernului Volkswagen, spune că a apus vremea design-ului extravagant şi că noua tendinţă este simplitatea.

Clienţii vor să înţeleagă ceea ce cumpără

Walter de Silva
Şeful de design al Concernului Volkswagen.
Walter de Silva, şeful departamentului de design al concernului Volkswagen, consideră că stilul de design extravagant lansat de Chris Bangle nu mai este la modă. În schimb, de Silva spune că noua tendinţă este simplitatea şi că viitoarele modele trebuie să aibă mai puţine linii şi mai puţine forme, totul pentru o siluetă mai ”curată”. Walter de Silva supraveghează toate mărcile din concernul Volkswagen de cinci ani, iar înainte de aceşti cinci ani şi-a petrecut alţi cinci ani în cadrul mărcii Audi.

Şeful de design al Concernului Volkswagen spune că noua tendinţă despre care vorbeşte este exemplificată de noua generaţie a lui Golf. Walter de Silva spune că aceste forme vor trece mai uşor peste testul timpului şi vor avea şansa să fie atrăgătoare şi peste mai mulţi ani. "Există o anumită securitate în design-ul nostru, o certitudine.

Când ştii că îşi va păstra valoarea de revânzare, este important pentru tine şi familia ta. Asta este intenţia noastră", a completat Walter de Silva.

Designerul şef al Concernului Volkswagen consideră că a procedat corect prin păstrarea unui design mai sobru pentru modelele din gama constructorului din Wolfsburg. Walter de Silva consideră că aspectul unui automobil nu trebuie să fie atrăgător pentru un singur sezon sau două, de unde şi alegerea privind gama Volkswagen şi limbajul de design specific aplicat acesteia.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (19)

  • Marian
    no f..kin shit. Adica dupa ce fac o masina obosita si plictisitoare trebuie sa conving si lumea ca asta e calea. Noroc ca mai sunt si altii pe piata si ai de unde alege.
    51 21
  • Traducere: "N-au astia buget sa ma plateasca pt un design mai acatarii dar ne-am inteles sa bag niste vrajeli pt presa".
    Totusi, o chestie buna si asta pana la urma. Cand iei bani de la design si bagi in calitate parca iesi mai bine ca utilizator. Oricum, ca si marca, desi nu-mi place s-o recunosc, VW nu mai are ce demonstra printr-un design iesit din comun, toata lumea o cunoaste.
    27 11
  • antonny
    Auzi la el "noua tendinţă este simplitatea "de unde a scos asta .....am inteles aceasi platforma pentru x modele dar sa vi si cu un design de 2 lei
    24 13
  • Alta varianta de traducere: "Cand esti incapabil sa surprinzi prin design o bagi pe asta cu trendul, simplitate, design curat."
    In realitate, omuletul nu poate mai mult. Actualele modele Audi isi au radacinile foarte vizibile in Audi 80 (generatia a 2-a 1978) semn ca omuletul a cam stat degeaba cat a fost la Audi.
    La alti producatori s-a putut revolutiona designul, dar la VAG nu ca asa e trendul. Alfa, Honda, Citroen, Ford si chiar Fiat, au putut revolutiona designul. VAG nu poate ca nu vrea sa iasa din trend.
    32 12
  • Pentru VW vremea designului extravangant nu numai ca nu a trecut, dar nici nu a venit vreodata!
    39 9
  • cocodilu
    cred ca nenea asta sufera de alzheimer.
    16 11
  • Daca spunea ca acesta este stilul care ne place si clientii s-au obisnuit cu el, era una, dar partea cu designul extravagant este regretabila, ca sa spun asa. Eu unul sunt de acord sa fie o apartenenta stilistica, daca schimbi la fiecare generatie, indiferent de model, absolut totul, nici macar o grila specifica, iar nu prea e bine, acel model in timp, chiar si dupa 4-5 generatii, nu-si gaseste locul ca si design si personalitate, dar din cand in cand e bine sa mai "rupi" stilul, are farmec sa faci asta. Un exemplu ar fi la Bmw, care au si eu un stil clasic si prefera evolutiile decat revolutiile, dar la fostele generatii au cam "rupt" stilul, fosta seria 5 si 7 mai ales nu au avut vreo legatura cu precedentele, au fost criticate de fani ( interioare atipice pt Bmw) dar s-au vandut, poate si datorita conjuncturii economice favorabile, acum au revenit la formele clasice, la "normal".
    La VW mi-a placut evolutia stilistica a Passat-ului, pana la generatie actuala, in sensul ca n-au respectat reteta Golf-ului, fosta generatie a fost total schimbata fata de precedentele si tot asa, si actualul destul de schimbat fata de fosta, dar cred ca aici s-a cam terminat, am o banuiala ca viitorul va fi f asemanator cu actualul.
    18 2
  • Eu ii dau dreptate lui WdS. Personal, prefer liniile curate, drepte, care se vede de unde incep si unde se termina, fara briz-briz-uri, muchii si colturi puse doar de dragul de a fi "altfel", desi altfel-ul asta vine ca nuca-n perete.

    Asta e, designul e o chestie subiectiva si niciodata nu va putea multumi pe toata lumea, de asta e bine ca sunt multe modele cu design cat mai variat, sa aiba toata lumea de unde alege, dupa gusturi.
    19 6
  • Decebal
    Va dati seama ca asta daca traia in manelarica cauta prin gunoaie la ce mentalitate avem aici in noroaiele astea(aici includ si oamenii care locuiesc ca cei destepti au plecat)
    10 3
  • Mie imi place designul lor.
    13 11
  • mda.........alta aiureala pe care no inghite nime........
    adica modele ca Citroen DS nu mai sunt la moda pt. ca nu au lini drepte sau altele..........
    din pct de vedere estetic........DS4 e de 10 mii de ori mai frumos decat un golf6 sau chiar 7 care nu e mai mult decat un facelift..........
    intradevar la calitate.....vw rupe tot.......insa design-ul anost.....isi spune cuvantu.....
    daca doresti ca o marca(ex. vw)sa ramana la un design.....mai sobru mai clasic.....e bine si asa..........insa sa spui ca un design invechit e mai 'la moda' ca unul extravagant e total aiurea......
    parerea mea........
    10 7
  • Cum le stiu pe toate toti platitorii de rate la masini de 5k ieuro ... emit pareri, se vor interesanti! Cine-i frate WDS asta ? Adica nu apleaca si el putin urechea la ce spun cunoscatorii /comentatorii de aici?
    10 11
  • AndreiRN
    Simplitatea in dezign si cat mai multe componente chinezesti este trendul VW pt un profit cat mai mare.
    7 8
  • dragos@AndreiRN
    iar a venit asta cu componentele lui chinezesti ... da un expl te rog de piesa originala (nu after market) produsa in china!
    5 3
  • ma surprinde pe zi ce trece si intr-un mod neplacut aceasta ceata de samsari numita conducerea vw care vad absolut totul in conturi grase si vacante scumpe pt amante...luati exemplu de la "falimentara" opel cum zice lumea ca da clasa pe orice segment unui vw sau citroen sau honda...sunt atat de multe.....de fapt toti scot modele interesante cel putin si incearca si altceva ...astia de la vw chiar cred ca au invetat roata cu cutiile lor pe 4 roti ? eu inteleg ca sunt atat de multi indobitociti care vad intr-un golf "the ultimate machine" dar mai sunt si ceilalti care observa cate variante mai bune exista ..... vb lu bug mafia - "ai un passat stiu .....dar mai stiu ca sunt cateva sute ca a ta , parca...." doar ca mai sunt cateva milioane :D ca a ta
    2 6
  • Da, chiar va pricepeti la masini. Interesant este ca ceea ce spune WDS acum am incercat sa explic acum doua saptamani la stirea despre informatiile oficiale ale lui Golf 7.
    Credeti voi ca daca VAG ar vrea sa aiba o gama de masini cu design extravagant, revolutionar, fantastic, futurist, socant sau cum vreti voi sa-i mai spuneti, nu ar avea bani sa o faca? Ganditi-va ca VAG are propria casa de design. Si ce casa!
    Si are perfecta dreptate cand se refera la BMW, iar un exemplu simplu in acest sens ar fi ultima si penultima generatie a lui BMW Seria 5 sau 7, ale caror design s-a mai cumintit, mai ales in cazul Seriei 5.
    Stii cum vad eu asta cu designul extravagant? Ca muzica ce este "pe val" o perioada. Acum 10-15 ani muzica banala de club poate fi considerata o gluma in ziua de azi. Dar acele trupe cica au revolutionat industria muzicala. In timp ce sunt trupe ca Beatles, Queen, Led Zeppelin, ABBA, Pink Floud, The Doors care si acum se asculta cu volumul la maxim. Oare astazi asculta cineva pana lesina Britney Spears? Incercati sa faceti analogia asta si in domeniul auto. ;)
    12 1
  • Decebal
    Doar parerea mea.
    Nu cred ca asta emite tampenii cand se refera la design deoarece se uita in cifrele care au fost numai pe plus in tot timpul asta pe care el l-a petrecut l-a VAG.
    Dar cui sa ii explici sau ce rost are sa gandesc, cel mai bine e cum zic eu, daca spun ca designu e aiurea asa trebuie sa fie.Acest comportament neevoluat se numeste STALINISM.
    5 1
  • BaditzaEx
    are dreptate si nu prea, caci aici vorbim de VAG ( si VW si Audi ), atunci cand pe segmentul unor masini tineresti & sportive tu vi cu acelasi design ca la toata gama si unul FAD, este clar ca nu este vorba de strategie ci de Foame de Bani ( La Familia :D ) iar explicatia asta este un mare bullshit amabalat intr-un limbaj de marketing, Sciroco de exemplu este doar un Golf mai rotunjit si lasat mai jos iar asta se diferentiaza mai mult , decat A5 fata de A4 ( din fata cel putin ), iar la muzica in nici un caz n-au revolutionat industria muzicii Britney Spurs, Lady Goanga sau Justin Tampitul pardon Timbeeeer-lache, ci Michael Jackson, Elvis Presley, The Beatles, Jean Michel Jarre, Blacksabbath, Rammstein, The Rolling Stones...
    2 1
  • Giga Motors
    Incredibil....."se poarta simplitatea", ai? Ce subterfugiu "inspirat", de-a dreptul magistral, de a-ti justifica pustiul cronic de imaginatie creativa......Bade Scârţane de la Volksvagoane, cumva ne crezi "stupid people" ?! A, da, o simplitate dezarmanta, dar presarata cu o nota de şarm aparte, caracteriza produsele VAG (cand avea numarul decent de doar doi membri) din epoca romantica (pana in anii '90), dar acum este alta baclava - se cauta febril obtinerea de profituri colosale pe fondul unei avaritii investitionale antologice, sinonima cu kaputt efort de gandire si Auf Wiedersehen primatul calitatii ! Macar, daca tot esti prost, nu te scuza invocand trendul de a fi prost......
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru