Șeful Ferrari: ”Clienții noștri aleg opționale de 25.000 de euro. Vrem ca ei să investească mai mult”

de Bogdan Mirică
Marti, 07.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Strategia Ferrari nu se va axa pe creșterea producției. Luca di Montezemolo, șeful Scuderiei, susține că eforturile se vor concentra pe o personalizare mult mai amplă a modelelor.

Ferrari a cunoscut o ascensiune fulminantă în ultimii 20 de ani, perioadă în care la cârma companiei s-a aflat Luca di Montezemolo. El a devenit responsabil cu soarta constructorului de supercaruri în 1991, atunci când italienii vindeau pe an doar jumătate din producția lui 2012 (7318 unități).

În ciuda aparențelor, Luca di Montezemolo nu intenționează să se axeze pe creșterea producției. Într-un interviu acordat Automotive News, șeful Ferrari susține că se va concentra pe creșterea exclusivității brandului. Asemeni clienților Rolls Royce, care în proporție de aproape 100% își personalizează limuzinele înainte de achiziție, Ferrari vrea să crească apetitul clienților săi pentru programele de personalizare.

Esential 25.000 de euro cheltuie în medie clientul Ferrari pentru opționale.
50.000 de euro aduce, în medie, divizia de personalizare Ferrari Tailor Made de la fiecare client ce apelează la serviciile sale.
În prezent, clientul Ferrari adaugă, în medie, opționale de 25.000 de euro pe modelul achiziționat.
Această valoare reprezintă doar 10% din valoarea mașinii. Tocmai acest procent speră Montezemolo să crească, extinzând programele de personalizare și încurajând activitatea echipei Ferrari Tailor Made, responsabilă cu întocmirea unor rețete de individualizare.

Acestea aduc, în medie, 50.000 de euro de la fiecare client. Cei care aleg experiența Tailor Made sunt răsplătiți cu o mașină unică și beneficiază de o valoare reziduală mult mai mare.

În perioada următoare, Ferrari va oferi mai multe elemente de personalizare și va promova mai bine această divizie, transformând fiecare exemplar într-o piesă unică. Miza acestui proiect este și profitul pe care italienii îl pot obține.

via automotivenews

Comentarii (4)

  • ..,,mi-e foame de bani''!...
    10 6
  • ego nr.4
    Vrem sa ne dati mai multi bani!! Noi va dam masini exotice,in care o sa ardeti ca sobolanii..... :))))))))))))
    16 14
  • mirlanii de macaronari! rusineeeeeeeeeeeeeeee ! huooooooo !!!!!!!!!!!!!
    auzi cuvintul "investitie" !!!!!!!!!!!!
    oriunde in lumea asta investitie nu se cheama a cheltui bani pt masini .... !!!!!
    vreti mai multi bani ... ? ginditi-va cum sa va mariti marja de profit prin eficientizarea productiei !
    pai la o motorisca de-aia de juma de milion ar fi un gest cit se poate de tembel sa mai pui si optionale !!!!!
    ar trebui sa puna si masina de spalat in portbagaj fara sa mai ceara nici macar 1 cent in plus !!!!!!!!!!
    as mai scrie altele pe-aci despre natia asta dar stiu din trecut ca AM o sa le stearga !
    asa ca ... sfatul meu : ocoliti produsele lor auto cel putin ... !!!!! nu-s de inceredere ... in fine ...

    drumuri bune tuturor !
    11 4
  • Adrian
    Da...mi se pare normal ca atunic cand cumperi o masina de lux sa o faci pe comanda asa cum vrei tu. Dar mai normal este ca cei care produc masini de lux sa le aiba full din standard iar clientul sa aleaga doar culorile si motorizarea.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru