Feedback

Strategia Dacia: "Continuăm cu modele de volum cu prețuri de până la 20.000 de euro și ne adaptăm la noile cerințe de siguranță"

Publicat Marti, 13.03.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 3
Strategia Dacia: "Continuăm cu modele de volum cu prețuri de până la 20.000 de euro și ne adaptăm la noile cerințe de siguranță" - Poza 1
Strategia Dacia: "Continuăm cu modele de volum cu prețuri de până la 20.000 de euro și ne adaptăm la noile cerințe de siguranță" - Poza 2
Strategia Dacia: "Continuăm cu modele de volum cu prețuri de până la 20.000 de euro și ne adaptăm la noile cerințe de siguranță" - Poza 3
Dacia va avea în continuare o gamă redusă de modele cu prețuri accesibile de până la 20.000 de euro și se va adapta din mers la noile cerințe minime de siguranță impuse de Uniunea Europeană.

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Dacia Duster
Cere ofertă

Dacia și-a conturat în ultima perioadă o nouă strategie de dezvoltare, care vizează în special o platformă nouă care permite hibridizare și sisteme de siguranță avansate. În același timp, Renault va experimenta pe piața din Rusia și în estul Asiei cu un SUV de dimensiunile lui Duster care ar putea veni sub sigla Dacia și în Uniunea Europeană, dar nu mai devreme de 2020.

Oficialii Dacia confirmă încă o dată că nu vor lansa o versiune cu 7 locuri pentru Duster și că nu intenționează să extindă gama cu modele care să aibă dimensiuni mai mari decât cele specifice segmentului compact. Astfel, obiectivul este menținerea unei game reduse de modele accesibile.

"Vrem să continuăm să creștem volumele pe un număr limitat de modele pentru a menține prețurile scăzute, între 8.000 și 20.000 de euro. Ne concentrăm producția în două uzine (n.r - Pitești și Maroc). Chiar dacă nivelul de trăi a crescut în aceste țări din 2004, costurile salariale rămân foarte atractive și ne ajută să păstrăm prețurile mici", afirmă Marc Suss, directorul programului Global Access al Grupului Renault, sub care sunt reunite toate modelele low-cost dezvoltate sub siglele Dacia și Renault.

Una dintre provocările pentru menținerea prețurilor la actualele niveluri este legată de viitoarele standarde de siguranță. Uniunea Europeană intenționează să oblige constructorii să introducă sistemul de frânare automată în caz de urgență (AEB) în standard, pe lângă pachete precum luminile de avarie care se aprind automat în cazul frânării de urgență sau alerta sonoră pentru lipsa atașării centurilor pentru toate locurile din mașină.

Oficialii Dacia afirmă însă că se vor adapta la noile cerințe la fel cum au procedat și până în prezent. "Ne vom adapta prin adoptarea celui mai bun raport între costuri și eficiență, așa cum am făcut deja cu echipamente precum cele 4 camere video (n.r - de pe noul Duster) care îți permit să vezi totul, dar fără funcția "bird view". Asta ne-a permis să reducem costurile la jumătate", a explicat Suss.

Sistemul se numește Camera Multiview și, în cazul versiunii disponibile pentru Duster, costă 250 de euro. Un alt exemplu este legat de cardul de acces care permite accesul și pornirea mașinii fără cheie. "Oferim card de acces pentru că este o tehnologie dovedită și am descoperit câteva metode prin care să îl facem mai accesibil. La 200 de euro, este de două ori mai ieftin decât cardul de acces clasic disponibil pe modelele Renault", spune Suss. 

Dacia Duster a obținut recent 3 stele la testele EuroNCAP, iar Suss afirmă că producătorul a evitat în mod deliberat să integreze opțiuni de siguranță avansate pentru a nu crește prețul final al SUV-ului.

"Refuzăm să adoptăm inflația de sisteme active de siguranță cerute de EuroNCAP. Nu vrem să impunem tehnologii intruzive clienților care nu apreciază complexitatea. Unii clienți sunt deranjați inclusiv de sistemul start-stop", a mai precizat el.

Via Autoactu


Comentarii (3)

  • Dacia ”se va adapta din mers la noile cerințe minime de siguranță impuse de EuroNCAP”? GREȘIT, se va adapta normelor minime impuse de UE, cum scrie și-n articol mai la vale!
    Și vă rog, cardul de acces e ”tehnologie dovedită”? Dă-o naibii de frangleză, chiar e greu de găsit corespondent în română, gen ”tehnologie verificată” sau ”dispozitiv fiabilizat”?
    10 2
  • @Kap: Da, este vorba despre cerintele propuse recent de Uniunea Europeana, nu de EuroNCAP.
    2 3
  • hazard
    pe drumul cel bun, dar inca departe de destinatie...
    https://www.youtube.com/watch?v=wzQMHbI60TQ&feature=youtu.be&t=1m35s
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru