Feedback

Timbrul de mediu 2013: Prima formulă de calcul oficială

Publicat Miercuri, 23.01.2013
de @sebastiantoma
Comenteaza 142
Timbrul de mediu 2013: Prima formulă de calcul oficială - Poza 1
Guvernul a definitivat forma de calcul a noului timbru de mediu. Pentru vehiculele Euro 4 şi Euro 3, costurile înmatriculării cresc cu până la 10 procente, dar există reduceri de până la 90% pentru Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.

Esential 90 la sută este reducerea maximă aplicată vehiculelor Non-Euro în raport cu formula de calcul a taxei de mediu utilizate în anul precedent.
1998 este anul de primă înscriere a unui automobil care aduce cea mai mare reducere a timbrului de mediu.
Timbrul de mediu 2013 a primit o formulă de calcul definitivă, care a fost prezentată astăzi de Guvernul României. Aceasta nu a intrat încă în vigoare, fiind doar un proiect în momentul de faţă, dar ar putea fi introdus în termen de numai 15 zile de la data publicării ordonanţei în Monitorul Oficial al României, dacă Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice se pune de acord cu Ministerul Afacerilor Interne, cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu Ministerul Transporturilor, în vederea elaborării a unor norme metodologice de aplicare, care necesită aprobare prin hotărâre de Guvern.

CE S-A SCHIMBAT

Până la o decizie finală în acest sens, putem analiza actuala formă a propunerii. Timbrul de mediu 2013 vizează doar automobilele cu până la 8+1 locuri destinate transportului de pasageri şi împarte maşinile în două categorii: Cele cu emisii de CO2 înregistrate în Cartea de Identitate a Vehiculului şi Cele fără emisiile de CO2 înregistrate în CIV. Acestea sunt subdivizionate apoi în funcţie de norma de poluare, de la Non-Euro, până la Euro 6.

În timp ce automobilele cu motoare Euro 6, hibrizii şi vehiculele electrice nu plătesc niciun timbru de mediu, automobilele cu motoare Euro 3 şi Euro 4 vor plăti cu aproximativ 10% mai mult faţă de formula de calcul a taxei de mediu folosită în 2012, deşi există cazuri în care cuantumul timbrului de mediu ajunge să fie semnificativ mai mare decât cel al taxei auto (formula precedentă) pentru acelaşi automobil.

În cazul automobilelor cu motoare Euro 5, timbrul de mediu nu aduce schimbări dramatice, suma pe care o vor plăti şoferii fiind apropiată de cuantumul taxei auto 2012 pentru vehiculul respectiv. Între timp, celelalte categorii de automobile sunt taxate folosind formula anterioară a taxei de mediu.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cele mai avantajate vehicule de noul timbru de mediu, în mod ironic – dacă ne raportăm la numele său, sunt cele Non-Euro, alături de automobilele cu motor Euro 1 şi Euro 2. Pentru Non-Euro, timbru de mediu are un cuantum cu până la 90% mai mic faţă de formula utilizată în 2012, pe când cuantumul taxei pentru Euro 1 este redus cu 80%, iar pentru Euro 2 remarcăm o reducere de 60%. Prin aplicarea Timbrului de Mediu 2013, guvernanţii vor să strângă cu 100 milioane de lei noi în plus faţă de suma obţinută în 2012 pentru buget, dacă românii îşi vor păstra obiceiurile de cumpărare ale automobilelor din anul precedent şi vor menţine acelaşi ritm de achiziţie.

CUM SE CALCULEAZĂ

Timbrul de mediu 2013 se calculează folosind două variante de calcul, în funcţie de prezenţa sau lipsei emisiilor de CO2 în Certificatul de Identificare al Vehiculului. Formula prevazută pentru vehiculele care nu au emisiile CO2 înscrise în CIV se aplica şi pentru autovehiculele din categoria M1 cărora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, dar care nu deţin omologare europeană de tip şi pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de C02.

În cazul în care există informaţii oficiale privind emisiile de CO2 ale unui vehicul, dar acestea sunt sunt trecute în CIV, şoferii pot să apeleze la autorităţi pentru modificare, procedură care costă 50 RON şi se poate efectua la orice centru RAR. Însă, dacă nu există informaţii oficiale - cum este cazul vehiculelor Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, RAR propune un test special de emisii, care costă 3.000 RON. Însă, nu vă recomandăm această procedură, deoarece s-ar putea să nu obţineţi un rezultat care să merite efortul financiar.

Noul timbru de mediu elimină posibilitatea reducerii cuantumului sumei datorate în funcţie de dotările absente pe un automobil şi de starea acestuia, situaţie posibilă cu taxa auto în anii trecuţi. În cazul respectiv, erau favorizate automobilele cu o stare tehnică slabă, fără dotări opţionale, cu un rulaj mare şi cu eventuale defecţiuni tehnice.

Formulă calcul Timbru de Mediu pentru automobilele din categoria N1, N2, N3, M2 şi M3

Norma de poluare

Nivelul timbrului de mediu în euro/ 1 cmc

Euro 6/ Hibrid/ Electric 0
Euro 5 0.05
Euro 4 0.025
Euro 3 0.5
Euro 2 2
Euro 1 4
Non-Euro 9

FORMULA DE CALCUL

  • Pentru un vehicul emisiile CO2 inscrise in CIV, formula este următoarea:

[(A x B x(100 - C)]/100, unde:

A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km mentionate in cartea de identitate a vehiculului;
B = coeficientul timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimata in Euro/1 gram CO2;
C = cota de reducere a timbrului de mediu.

Formulă pentru calcularea coeficientului B - Normă de poluare Euro 5

Capacitatea cilindrică

Emisia de CO2 euro/ 1 gram CO2/km <1.000 1.001-1.200 1.201-1.400 1.401-1.600 1.601-2.000 2.001-3.000 >3.001
<110 0.30 0.36 0.45 0.51 0.6 0.81 0.99
111-120 0.42 0.504 0.63 0.714 0.84 1.134 1.386
121-130 0.54 0.648 0.81 0.918 1.08 1.458 1.782
131-140 0.66 0.792 0.99 1.122 1.32 1.782 2.178
141-150 0.78 0.936 1.17 1.326 1.56 2.106 2.574
151-165 0.96 1.152 1.44 1.632 1.92 2.592 3.168
166-180 1.26 1.512 1.89 2.142 2.52 3.402 4.158
181-195 1.44 1.728 2.16 2.448 2.88 3.888 4.752
196-210 1.62 1.944 2.43 2.754 3.24 4.374 5.346
>210 2.04 2.448 3.06 3.468 4.08 5.508 6.732

Formulă pentru calcularea coeficientului B - Normă de poluare Euro 4

Capacitatea cilindrică

Emisia de CO2 euro/ 1 gram CO2/km <1.000 1.001-1.200 1.201-1.400 1.401-1.600 1.601-2.000 2.001-3.000 >3.001
<110 2.4 2.88 3.6 4.08 4.8 6.48 7.92
111-125 3 3.6 4.5 5.1 6 8.1 9.9
126-140 4 4.8 6 6.8 8 10.8 13.2
141-155 4.6 5.52 6.9 7.82 9.2 12.42 15.18
155-170 5.2 6.24 7.8 8.84 10.4 14.04 17.16
171-185 5.8 6.96 8.7 9.86 11.6 15.66 19.14
186-200 6.5 7.8 9.75 11.05 13 17.55 21.45
201-215 7.5 9 11.25 12.75 15 20.25 24.75
>216 8.1 9.72 12.15 13.77 16.2 21.87 26.73

Formulă pentru calcularea coeficientului B - Normă de poluare Euro 3

Capacitatea cilindrică

Emisia de CO2 euro/1 gram CO2/km <1.000 1.001-1.200 1.201-1.400 1.401-1.600 1.601-2.000 2.001-3.000 >3.001
<110 7.2 8.64 10.8 12.24 14.4 19.44 23.76
111-125 9 10.8 13.5 15.3 18 24.3 29.7
126-140 12 14.4 18 20.4 24 32.4 39.6
141-155 13.8 16.56 20.7 23.46 27.6 37.26 45.54
155-170 15.6 18.72 23.4 26.52 31.2 42.12 51.48
171-185 23.2 27.84 34.8 39.44 46.4 62.64 76.56
186-200 19.5 23.4 29.25 33.15 39 52.65 64.35
201-215 22.5 27 33.75 38.25 45 60.75 74.25
>216 24.3 29.16 36.45 41.30 48.6 65.61 80.19

  • Pentru automobilele fără emisii CO2 trecute în CIV, formula este următoarea:

[E x D x (100 -C)]/100, unde:

C = cota de reducere a timbrului de mediu;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu.

Formulă de calcul a coeficientului C

Vechimea autovehiculului

Cota de reducere (%)

Nou 0
<= 1 lună 3
>1 lună - 3 luni inclusiv 5
>3 luni - 6 luni inclusiv 8
>6 luni - 9 luni inclusiv 10
>9 luni - 1 an inclusiv 13
>1 an - 2 ani inclusiv 21
>2 ani - 3 ani inclusiv 28
>3 ani - 4 ani inclusiv 33
>4 ani - 5 ani inclusiv 38
>5 ani - 6 ani inclusiv 43
>6 ani - 7 ani inclusiv 49
>7 ani - 8 ani inclusiv 55
>8 ani - 9 ani inclusiv 61
>9 ani - 10 ani inclusiv 66
>10 ani - 11 ani inclusiv 73
>11 ani - 12 ani inclusiv 79
>12 ani - 13 ani inclusiv 84
>13 ani - 14 ani inclusiv 89
>14 ani - 15 ani inclusiv 90
Peste 15 ani 90

Formulă de calcul Nivel Timbru Mediu pentru Normă Poluare Euro 2, Euro 1 şi Non-Euro

Norma de poluare

Capacitatea cilindrică în cmc

Nivelul timbrului de mediu în Euro/ 1 cmc

Euro 2 <1.200 1.50
1.201-1.400 2.40
1.401-1.600 2.90
1.601-2.000 3.30
2.001-3.000 3.90
>3.000 4.40
Euro 1 <1.200 1.70
1.201-1.400 2.50
1.401-1.600 3.10
1.601-2.000 4.00
2.001-3.000 4.90
>3.000 5.10
Non-Euro <1.200 2.00
1.201-1.400 2.60
1.401-1.600 3.30
1.601-2.000 4.20
2.001-3.000 4.50
>3.000 5.20

CUI I SE APLICĂ

Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere a dreptului de proprietate. Scopul principal al guvernanţilor este ca acest timbru de mediu să se aplice o singură dată în "viaţa" fiecărui automobil înmatriculat în România, fără excepţii. În ceea ce priveşte românii care şi-au luat inima în dinţi şi au acţionat statul în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal şi au obţinut o restituire, dar şi a şi a celor care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, noul timbru va fi plătit la prima vânzare a maşinii, noul proprietar urmând să fie "norocosul" care va plăti, dar cuantumul timbrului de mediu s-ar putea răsfrânge în valoarea de revânzare a unui autoturism.

Timbrul de mediu efectiv va fi aplicat pe cartea de identitate a vehiculului la DRPCIV, după ce autorităţile vor primi dovada că proprietarul a plătit această taxă. Formatul efectiv al acestui timbru va fi dictat de legislaţia în vigoare. Cei care au plătit deja taxa de mediu/taxa auto/taxa de poluare nu vor plăti şi timbrul de mediu. Însă, cei care au recuperat taxa de mediu in instanţă vor intra sub incidenţa acestui timbru, care se va aplica la prima transcriere a dreptului de proprietate al acelui automobil.

Via Mediafax


Comentarii (142)

  • Din noua lege rezulta o concluzie absolut aberanta: ca, in opinia guvernului, singurele masini extraordinar de poluante din Romania sunt cele Euro 3, mult mai poluante si decat masinile non-euro, de vreme ce au o taxa de poluare de 5-6 ori mai mare.
    Conform noii legi, eu, care mi-am luat in 2006 o masina noua Euro 3 see you emisii de 170 g CO2, sunt condamnat sa circul see you ea pana vor curge tablele de pe ea si nu mai pot s-o vand in vecii vecilor, fiindca va avea o taxa de inmatriculare de 2.300 euro, deci cam cat face masina acum.
    Taxa pentru Logan 1,6 MPI euro3 din 2006:
    ((170x26,52x(100-49))/100 = 2300 euro!
    Ce mai mintea Ponta ca e aberant sa se plateasca la masinile inmatriculate inainte de 2007!
    55 6
  • cbr1000
    Ce diferenta mareeee.:))) azi platesti 2028 euro,deci creste cu aprox 10%
    17 1
  • ionut: nu trage motorul doar de la 2000 de ture Raspunde
  • Cica nu mai e in functie de cilindree, si totusi in toate tabelele sunt diferentieri in functie de capacitate...
    23 2
  • Asa cum ma asteptam, se cheama timbru de mediu, dar pt euro 3 si euro 4 platesti mai mult decat pt non-euro, dar stim dc fac chestia asta, pt ca grosul masinilor sh de la noi sunt in continuare cele euro 3 si euro 4, drept urmare de acolo ies mai multi bani, dar cum ramane cu grija pt mediu? ei sa lasam asta, sa iasa banu, plus ca destinatia lor e o chestiune secundara, nu e treaba noastra ce se intampla cu ei. Pai e bine atunci, o sa tin masina pana va fi praf, o demontez si vand piesele si-mi voi cumpara o masina non-euro peste cativa ani si voi plati timbru cu 90% reducere .Pun pariu ca peste vreun an o vor schimba din nou ca vor constata ca nu s-au strans banii preconizati iar urmatorul guvern o va numi altfel.
    28 2
  • taranu
    2 9
  • timbru de prostie!
    adica imi aduc ursulet E1, mai vechi de 15 ani cu motor de 1.6 si platesc taxa 500E ? ai de...
    toata Bulgaria trece pe Romania
    27 3
  • Vedeti ca nu are ce cauta acel 170 din exemplul de mai sus...coeficientul A este o valoarea combinata a emisiilor de CO2, si se regaseste in al 4-lea tabel (la euro 3) - se copie exact ca si acolo...iar coeficientul B in primul tabel si se inmulteste 0.5 (pt euro 3) cu 170 (emisii CO2/Km)...si iese urmatorul calcul : 46.4 *85 *51/100 =2011,44 euro

    Pt masina mea Euro 3 din 2000, motor 1950, emisii CO2 163/km, iese urmatorul calcul : 31,2*81,5*16/100=406,848 euro :D
    3 2
  • Hhahahaha Bulgaria my love.
    Dar mi-a ascultat ponta Visu si o sa pot inmatricula un Bmw de 4000cmc3 euro 1 la bani putini... INSA... tot aceleasi taxe aberante anuale raman.
    Welcome Bulgaria !
    Si dupa ce mai trec cativa ani si ajung ceea ce imi doresc decolez in vest'.
    14 8
  • Spania
    timbru de saracit romanu ca si asa are numai taxe si impozite ,locuri de munca nu ai sa auzi ca vor creea curind .Credeam ca imi voi inscrie masina in Romania care etot pe numele meu dar in Spania si ma gindeam ca acum asi putea sa o inscriu aici fara sa platesc niste taxe aberante .Sa vezi cum Ponta ne face sa platim impozit ,asigurari si altele altor tari cu toate ca masina e a unui cetatean roman care cu toate camunceste in alta tara ar vrea ca masina lui sa fie inscrisa lael acasa.
    20 3
  • 6 10
  • ciuma rosie
    astia sunt dementi, pentru un motor de 2800 cm3- taxa de mediu este 33740 euro.
    4 6
  • ovidiu
    Ati gresit articolul. Primul tabel, al coeficientului A, se aplica la alte categorii de vehicule, nu autoturisme: N1, N2, N3, M2 şi M3

    La autoturisme A reprezinta acele g/km de CO2, adica 140/160...cat are fiecare.
    4 1
  • adi pop: am si eu un passat 2001 si scoate fum alb dar masina trage bn am pus-o pe... Raspunde
  • 7 12
  • george
    cinemi poate calcula si mie ca nu prea pricep tabelele astea.
    am un astra g adus de cateva luni de dincolo si tot astept sa vedem cu taxa asta aberanta.
    astra g
    motor 1995 cm3 dti
    an fab.2000
    emisi poluante pe km cartea scrie 155
    cred cai euro 3
    17 10
  • george
    2 7
  • Din ce vad eu guvernul le da "cenzurat" celor care au cumparat Logan pana in 2007 si au sustinut din gros inceputurile Dacia-Renault in Romania. Si mi se rupe de nu stiu ce risc de procedura de "infrigement" de la UE. Pai cu o mie si ceva de euro taxa pentru un Logan Euro 3 din 2005 ramai cu el "pe stoc". Da, euro 3 cu derogare speciala de la guvern sa nu-i supere prea tare pe frantuzi. Asa cum eu mi-am schimbat masinile la firma cu secanduri de test cu kilometri cu 4 cifre de la dealeri europeni la pret de Logan, asa o sa-l rezolv si pe tata cu schimbarea Loganului lui din 2005. Zicea ceva de unul nou, dar ii bag interdictie la Dacie.
    19 3
  • florin44
    eu am un audi a3 din 97 benzinz 1.8 euro2 ce taxa am acum ca habar nu am
    8 7
  • Referitor la plata timbrului pentru cei care si-au inmatriculat masina cu plata taxei si care si-au recuperat taxa in instanta ... daca vreau sa o vand, cum o sa poata sa ma oblige sa platesc taxa la vanzarea masinii? Cum o sa ma verifice?
    2 2
  • audi a4
    eu nu inteleg pentru audi a4 motor 1896 euro 2 din 1997 dupa calculele mele 1896 x 3,30=6256 -90%=62,56,,,,am calculat bine sau
    13 4
  • Nu doar loganul este faultat. Ci si Cielo, solenza, unele fiaturi Albea, unele Kalos E3 si altele. Si sunt si Cielo cata frunza cata iarba. Si aia tot oameni sunt si ei la fel ca si cei cu Logan.
    13 1
  • Vreau sa-i raspund la Mihai,cel cu Mercedes-ul,din pacate ai facut un calcul foarte eronat,dupa datele mele cam asa ar trebui sa arate:
    [E=5,20*D=4520*(100-C=90)]/100=
    [5,20*4520*(100-90)]/100=
    (5.20*4520*10)/100=
    235.040/100=2350.4
    Mie cel putin asa mi-a dat.
    9 0
  • Alta Marie, aceeasi palarie. Sau cumspune d-nul Socaciu "Vin ai nostrii, pleaca ai nostrii/ Noi raminem tot ca prostii!". Adica, aceeasi formula de calcul - sau acelasi mod de a gindi un calcul imbecil - de pe vremea cind d-nul Vosganian era la Economie,prin 2008. In continuare ne cramponam de cilindree, de parca aia ar fi singura caracteristica a unei masini - de, e greu al dracu' cu ginditu' asta, dom'le. Hai sa vedem de ce: o comparatie micuta de tot: Dacia Logan de 90 CP - acum motor de 0,9 l, pina acum citiva ani, motor de 1,6 l. Aceeasi putere, cilindree diferita. Deci, cilindreea nu mai e relevanta, ci puterea motorului. Si exemplele ar putea continua mult si bine pina la teribilele motoare Wankel care la 1300 cmc ajung pe la 270 CP! Si nu se monteaza pe masini de familie, ci pe sportive. Alte tari unde nu s-au obosit sa-si foloseasca neuronii au o putere fiscala, adica un impozit anual, care si din punct de vedere economic este mai rentabil decit o taxa, indiferent cum s-ar numi ea. Ce este aceasta putere fiscala? Un raport intre masa si puterea masinii la care se adauga intr-un fel si emisia de CO2, adica si norma de poluare. De ce este mai echitabil cu aceasta putere fiscala? Pai masinile "cuminti" au un raport masa - putere destul de mare, rezulta impozit mic. Acestea sint masinile care le gasim de obicei pe strada in numar mare. Masinile "bengoase" au raporturi masa - putere mic, rezulta un impozit mare, care se "altoieste" cu norma de poluare, existenta DPF-ului etc. Dar asta ar fi ceva prea stabil, nu ar necesita modificari pre si post electorale cu care sa se laude indiferent cine. Pina la urma urmei, ce mama dracu' ne trebuie noua legi clare si "batute-n cuie"? Doar sintem romani, nu?
    15 1
  • bfl: pornire la cald foarte greu Raspunde
  • kllass
    Seby...vezi ca ai gresit putin:)) o sa fie 813 euro:))
    4 0
  • kllass
    George ...531 euro taxa.
    5 1
  • @Mihai: tu ai inmultit de doua ori capacitatea cilindrica (4,520); de asta ai ajuns la 10 milioane Euro...
    6 0
  • Robert
    Mai domnule copy paste al acestui articol, unde ai vazut mata ca taxa creste cu 10% pentru E4-E3, pune mana pe calculator daca nu stii sa calculezi, si vezi ca pentru masinile sh cele mai vandute in Romania, E4 motoare mici,2002-2006 o sa creasca taxa si cu 90%. Nu mai propagati stirea ca taxa a crescut cu pana la 10%, ca in Romanica sunt multi care o iau de buna!!!
    1 3
  • nimeni altul
    hotie la drumul mare.au facyt ei un calcul ca mai multi bani fac asa, decat cu taxa de prima imatriculare.
    timbrul de mediu - 3500000 de masini
    prima imatriculare-cateva mii de masini pe an
    8 1
  • Eu am o Skoda si sunt al doilea proprietar...chestia cu " timbrul de mediu se achita la prima vanzare" ce inseamna?...ca primul proprietar cand o vinde...sau incepand de anul asta cand o vinzi ?
    3 0
  • Victor
    Ma ajutati va rog sa calculez si eu ca ma cam incurc in tabele.. imi iese tot aiurea:
    Ford fiesta
    an 2003
    motor 1400
    co2 116
    euro 3
    Va rog astept de vreo 3 luni sa-mi inmatriculez masina si acum nu stiu ce sa fac...
    5 3
  • Victor
    an 2002 scuze..
    1 0
  • kllass
    0 4
  • KLLASS
    422 EURO scuze..
    4 0
  • Ionut: Sfaturi achizitionare VW Passat B6, an 2006-2007 Raspunde
  • dilema
    Eu am un ford focus sedan din 2007 cu 1753 cm,euro 4,inmatriculat in Spania.Inainte taxa ajungea undeva la 1400 euro.Dilema e ca in certificatul masinii nu imi pune valoarea de emisii CO2,asadar am calculat dupa a doua formula si mi.a iesit undeva la 250 euro(am zis ca nu se poate,prea putin),am calculat si dupa prima formula luand numarul de emisii CO2 de pe net corespunzator modelului meu de masina fiind de 137.Calculand cu prima formula rezulata cam 620 euro.As vrea sa stiu care formula se aplica,avand in vedere faptul ca numarul emisiilor de co2 nu este pe certificat!multumesc
    4 0
  • basket
    vreau si eu un calcul
    mercedes vaneo 2002
    capacitate motor 1598
    taxa co2 199

    imi iese 594 euro...adica dublu fata de vechea taxa
    1 1
  • Pentru audi A4.....taxa este de 600 euro,nu 62
    4 0
  • ma poate ajuta cineva ca nu ma descurc ...passsat din 2004, 1896cmc
    3 0
  • am uitatsa trec euro 3
    2 0
  • costas
    Copy/Paste de pe mediafax.ro
    Ma asteptam sa faceti un form de calcul - dupa cum vedeti nu sta niomeni sa faca acele calcule aberante .... de fapt formula aiai aberanta. Dezamagitor articolul.
    2 0
  • noi prosti
    mi-e mila de copiii nostri nu lasam nimic in urma doar hoti pe care nu-i mai satura dumnezeu
    pacat
    7 1
  • valentin
    am un vectra 1.9 cdti 150 cp din aprilie 2007, cat poate fi taxa
    3 0
  • am un kangoo 1.5 dci din aprile 2006,cat ajunge timbru de medi.Este utilitara in acte
    2 0
  • nu li rusine sa faca treburile astea,nu is capabili sa vanda masini noi si baga tot felu de taxe sa le scoata lor parleala pe jebu nostru......rusineeeeeee,nu pot sa concep o masian non euro taxa mica si una euro 4 plateste de il indoaie......ziceti voi..............
    6 2
  • Ionut: Atestat Raspunde
  • greu cu matematica
    Din ce vad prin unele comentarii.... e greu cu matematica asta... bat-o vina :) Mai treceti baieti pe la scoala, ca face bine la neuroni !
    7 1
  • raduku
    Dupa mine , se poate schimba motorizarea inainte de inmatriculare.
    O modifici de pe EURO 3 pe EURO 4, sau EURO 1 pe EURO 4, schimbi catalizatorul , programezi computerul si-i faci noxele. Mergi la RAR in noua formula , acte si ce mai trebuie, si o inmatriculezi in noua varianta.
    Orice service auto poate face transformarea.
    E simplu si iese o bijuterie de masina.
    5 1
  • Jozsef
    Masina mea e din 2000 Passat 5 1.9 TDI cca 149 g/km CO2 inmatriculat in 2010 in RO.. Pana aici e OK.. Dar eu sunt deja al patrulea proprietar .. Deci teoretic nu mai trebuie sa platesc Timbru de Mediu.. "Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere a dreptului de proprietate. "
    9 2
  • Victor
    Multumesc frumos Kllass !
    5 0
  • eu am un jeep 2499cm cubi, diesel, non euro, din 1990. nu iteleg acesta calculatie si de aceea va cer ajutorul. ce suma ar trebui sa platesc pt a o inmatricula in romania dupa aprobarea legii. va multumesc si o zi buna :*
    6 1
  • Buna ziua!
    Ar putea sa ma ajute si pe mine cineva cu acest timbru de mediu?
    Eu am un bmw din 2003, euro3, motor de 1995cm cubi diesel si emisii de CO2 de 158g/km.
    Eu am calculat in 3 moduri si mi-a dat o data de 390euro, alta de 450euro si 2400euro.
    Miltumesc anticipat!
    5 1
  • Asta cu euro 1,2,3,4, etc e doar praf in ochii fraierilor. O masina cu motor termic va polua pentru ca nu se schimba principiul de functionare; tot pe benzina/motorina va functiona si tot in 4 timpi. Si cand vor exista masini doar electrice statul tot va gasi o metoda prin care sa scoata bani; se va taxa in functie de acumulatorul folosit. Acum cumperi o masina care din fabrica polueaza, te taxeaza odata la combustibil si inca o data cu taxa de mediu.
    8 0
  • am si eu un opel astra din 1998 motor de 1.7 tdi euro 2.cat ar fi taxa?
    7 0
  • fiat doblo,cc 1910,an 30.10.2003,co2 153 g/km si
    bmw 318 TI,cc 1895,an 1996,co2 nespecificat in carte (Spania),este un euro 2 conform unora care pareau sa aiba habar cite ceva despre masini.
    Va multumesc pentru ajutor.
    0 1
  • willian
    Salut tuturor,
    Am descoperit o anomalie.
    La o masina pe benzina 1.6 E3 din 2006 care emite 163 de g taxa calculata depaseste 2200 de euro.
    Aceeasi masina noua de 1.6 E5 care emite tot 163 de grame taxa este 266 de euro.
    Nu ma prind care va poluam mai mult. Cea noua sau cea veche care are o dura de exploatare de 6 ani mai mica?
    2 0
  • eu am touran din 2004 ,
    - 1968 cc
    - 103kW (140 CV) a 4000 giri/min
    - Euro 4
    - CO2 (g/km) - 176

    cit poate sa ma ajunga inscrisu ,inainte era pina in 900 euro parca
    1 0
  • marius
    salutare.am un mercedez vito motor 2300 inscris pe bulgaria.euro 2.as vrea sa stiu daca trebuie sa platesc si eu taxa de timbru.specific nu vreau sal inscriu pe romania.care doriti sa ma ajutati cu o informatie.va multumesc
    0 0
  • Cum se procedeaza cu masinile aduse din SUA?
    0 0
  • AJUTOR - nu mai inteleg nimica. La cine se aplica? POATE MA PUTETI AJUTA. Eu am un Mondeo MK4 din 2007. Luat prin leasing. In 2010 primul proprietar nu a mai putut pastra masina si mi-a vandut-o mie. Eu am leasing pe ea si nu am platit nimica, nici eu nici primul proprietar. Masina este 2.0 TDCI - 140 cp.
    0 0
  • andreea
    cine ma ajuta si pe mine am un vw lt din 2005 euro 3 motor 2.461 dar nu e specificata emisia de co2 cum se calculeaza
    0 0
  • ion ionita
    ptr.MIHAI cu TOURAN plata e 750 euro daca datele sunt corecte
    0 0
  • cumpar un nercedes viano cu ce dovedesc la imatriculare ca sa platit taxa propietarul sustine ca a platit si nu a recuperat
    0 0
  • geoaly80
    pentru passat motor 1598 din 1997 euro 2 benzina si gpl cat ajunge taxa?multumesc
    4 0
  • doar pentru ca se numeste timbru de mediu trebuie sa si aiba vreo legatura cu mediul? fals! cele mai mari taxe se aplica masinilor care se vand cel mai bine in romania. in speta euro 3 si euro 4. simplu. they only need money. big money.
    0 0
  • buna seara,va rog frumos imi puteti spune si mie cat este taxa de mediu la un audi a6 din 2004 ,cu emisia de co2 de 235,si cap cil de 2500cm.va multumesc
    0 0
  • eu cred ca noua taxa contine doua substratutri si anume
    1)sa colecteze taxa de la masinile inmatriculate deja in romania inainte de 2007.lumea deja este stresata si panicata si cei care au masini cumparate cu acte neperfectionate se vor grabi sa-si transcrie dreptul de proprietate urgent crezand ca s-a ivit cea mai buna oportunitate
    2)sa-i atraga pe cei cu masini inmatriculate pe bulgaria care sunt destul de numerosi
    sa presupunem ca avem in circulatie 1.000.000 de autoturisme inmatriculate pe bulgaria si 1.000.000 pe romania
    cand vor ajunga sa se inmatriculeze 70%din ele(10% sunt pierderi din cauza accidentelor sa pe la dezmembrari) sa fiti convinsi ca taxa se va achimba iar.
    AU EI GRIJA SA NU LE SCAPE NIMIC .ASTIA NU DORM NICIODATA.
    1 0
  • Buna ziua, va rog sa ma ajute cineva vreau sa imi achizitionez un opel astra anul 2006, motor 17, emisia 135, 101 cai,euro 4,cine ma poate ajuta sa calculez nu prea ma pricem multumesc!
    1 0
  • XBitza
    1. Cine nu stie cum sa calculeze taxa sa posteze urmatoarele date:

    - anul si luna primei inmatriculari (indiferent ca a fost in RO sau alta tara)

    - norma EURO (non, 1, 2, 3, 4, 5, 6)

    - capacitatea cilindrica

    - emisia de CO2/km (trecuta in C.I.V, sau luata de pe internet pentru cele Euro 3,4,5)

    2. Pana la ora actuala aceasta lege, este o formula mai buna decat tot ce exista pana acum in RO

    Este normal ca o masina non-euro (care probabil mai rezista 5-10 ani) sa plateasca mai putin in conditiile in care taxa se aplica o singura data, decat o masina euro 3-4, care mai traieste inca 15-25 ani.

    Daca taxa era aplicata anual, atunci ar fi fost invers.


    In plus, daca este cineva interesat, se documenteaza si face calculele, si isi da seama ca exista masini non-euro/euro 1/, care ajung sa polueze mai putin decat euro3/euro/4.
    0 0
  • XBitza
    sorin.sav

    Taxa pentru masina din anul 2006, motor 1.7, emisia 135, ,euro 4,"este" intre 486 si 615 EURO (depinde de luna primei inmatriculari si luna cand taxa va fi platita)

    Am scris "este" deoarece la momentul actual LEGEA NU EXISTA.

    Nu a fost inca publicata in M.O.



    In plus taxa, in actuala formula propusa, nu va fi platita de tine ci de cumparator.
    0 0
  • cristian
    am un opel astra g 1.7 dti din 2002 euro 3 emisii co2 130g\km ma poate ajuta cineva sa calculez va multumesc
    0 0
  • XBitza
    @cristian
    1.7 dti din 2002 euro 3 emisii co2 130g\km

    Taxa "este" intre 499.2 si 842 EURO
    0 0
  • depinde de luna primei inmatriculari
    0 0
  • cristian
    multumesc frumos ................. pentru XBitza
    0 0
  • cristian
    opelul este inmatriculat in luna iulie 2002................pentru XBitza
    0 0
  • Calculat dupa proiecul de lege (neaprobat inca)
    -daca se inmatriculeaza pana in iunie 2013(inclusiv) - taxa=842.4EURO (+-1 2 euro)
    - daca se inmatriculeaza intre iulie 2013 si iunie 2014(inclusiv) - taxa=655.2EURO (+-1 2 euro)

    Acum, daca o inmatriculezi, cu legile care exista:
    - pana in iunie inclusiv = 1508,06 EURO
    - intre iulie 2013-iunie 2014=1173 EURO

    Costurile sunt valabile indiferent daca masina a mai fost sau nu inmatriculata in RO insa, daca vr-odata a fost platita o taxa asemanatoare , in RO, pentru masina se face diferenta si, mai mult ca sigur, vei avea de luat, nu de dat.
    0 0
  • cristian
    XBitza ai fost foarte explicit si iti multumesc pentru disponibilitate salutari si mult succes
    0 0
  • Multumesc,
    Week-end placut
    0 1
  • eu zic sa boicotam orice achizitie de masina noua dacia sau renault
    ca de aici a plecat buba... consultari auzi ... au consultat doar producatorii pe cetatenii de rand cine sa le asculte parerea
    iar porcii astia de la dacia renault .... au vandut pana aproape in 2007 masini euro3 nu le e rusine sa vorbeasca?
    1 0
  • As dori si eu un calcul va rog... penru un Seat Leon anul 2000 ...1781 cm3 ...E2..multumesc!
    1 0
  • daniel
    salut tuturor.
    intrebarea mea este urmatoare : daca cumpar o masina din romania inmatriculata si vreau sa o trec pe numele meu ce trebuie sa platesc...
    deci masina inmatriculata de noua in romania.

    multumesc anticipat.
    1 0
  • Intocmiri si prelungiri acte auto cu numere straine.Daca aveti o masina inmatriculata in alta tara si va expirat asigurarea sau ITP`ul sunati la 0743278353 sau e-mail la adutu01@yahoo.com.Germania,Austria,Italia,Spania,Franta,Ungaria,Cehia,Grecia ETC!Preturi foarte bune!0743278353 sau adutu01@yahoo.com
    0 0
  • @daniel
    "daca cumpar o masina din romania inmatriculata si vreau sa o trec pe numele meu ce trebuie sa platesc?"

    Indiferent daca masina a mai fost sau nu inmatriculata in RO,
    trebuie platita "taxa de mediu". + bineinteles celelalte taxe specifice inmatricularii ca si pana acum.

    ATENTIE insa:
    TAXA SE CALCULEAZA CONFORM LEGII 9/2012
    NU CONFORM PROIECTULUI PREZENTAT IN ACEST ARTICOL
    2 0
  • @ bebe
    "penru un Seat Leon anul 2000 ...1781 cm3 ...E2"

    Taxa este 2564.64 sau 1763.19 EURO

    Depinde de luna primei inmatriculari si luna cand vei plati taxa.

    Pentru cei care vor sa afle cat este noua "taxa de mediu" pe care trebuie sa o plateasca:

    http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/calculator_taxe/taxa_poluare_2012.html

    Calculatorul este facut conform legii 9/2012 (a carei aplicare a fost amanata pana la 01.01.2013) si este verificat si re re re verificat, iar rezultatele sunt corecte.

    Pentru non-EURO (EURO 0), Euro 1 si EURO 2, nu este nevoie de emisia de CO2.

    Pentru EURO 3, 4, 5 ESTE NEVOIE DE EMISIA DE CO2
    1 0
  • o sa vedem pe strazi pe langa bmw pe bg ...si loganuri(2004-2006) :)))
    0 0
  • Cei mai mari hoti USListii astia! Eu am spus-o, PE EI IN STRADA!
    1 0
  • seat c v 2000 /euro 3 ,1900 cap cillindrica ,170 g CO2 ma poate ajuta cineva sa calculez taxa ,(pe motorina ) va multumesc
    0 0
  • cornel
    pentru XBitza
    te rog frumos spune-mi si mie cat am de platit pentru o masina din 2002, E3, emisii 146,motor 1800, motorina., multumesc anticipat
    0 0
  • @ Cornel

    "masina din 2002, E3, emisii 146,motor 1800, motorina"

    Pana la 15.03.2013
    (146 x 0.5 x 30% + 1800 x 4.68 x 70%) x (100 - 73)%= 1598.05 EURO (pentru vechime 10-11 ani)
    sau
    (146 x 0.5 x 30% + 1800 x 4.68 x 70%) x (100 - 79)%= 1242.93 EURO (pentru vechime 11-12 ani)
    Daca masina este dotata cu filtru de particule se aplica o reducere de 25%.
    Pentru un rezultat exact, inlocuiti in calcule 1800 cu valoarea corespunzatoare capacitatii cilindrice din talon (1792 sau 1796 sau 1798 sau cat scrie in actele masinii)

    Dupa 15.03.2013, pentru diesel, DACA se da ordonanta in forma propusa in 19.02.2013
    146 x 41.58 x(100 - 73)/100 = 1639.84 EURO (pentru vechime 10-11 ani)
    sau
    146 x 41.58 x(100 - 79)/100 = 1274.84 EURO (pentru vechime 11-12 ani)
    Nu se mai aplica nicio reducere pentru filtru de particule.

    Vechimea se calculeaza ca diferenta intre data solcicitarii de plata a taxei si data PRIMEI INMATRICULARI (indiferent ca a fost sau nu in RO).
    0 0
  • @ sile

    euro 3 ,1900 cap cillindrica ,170 g CO2, prima inmatriculare in 2000

    Pana la 15.03.2013
    (170 x 1 x 30% + 1896 x 4.68 x 70%) x (100 - 84)%= 1001.97 EURO (pentru vechime 12-13 ani)
    (170 x 1 x 30% + 1896 x 4.68 x 70%) x (100 - 89)%= 688.85 EURO (pentru vechime 13-14 ani)
    Daca masina este dotata cu filtru de particule se aplica o reducere de 25%.
    Am considerat motorul de 1.9 ca avand 1896 cmc.


    Dupa 15.03.2013, DACA se da ordonanta in forma propusa in 19.02.2013
    Pentru diesel:
    1337 EURO (pentru vechime 12-13 ani) sau 919 EURO (pentru vechime 13-14 ani)

    Pentru benzina:
    764 EURO (pentru vechime 12-13 ani) sau 525 EURO (pentru vechime 13-14 ani)
    Nu se mai aplica nicio reducere pentru filtru de particule.

    Am prezentat si varianta pentru benzina deoarece nu sunt 100% sigur daca motorul este diesel sau nu si nici nu ai specificat.
    Vechimea se calculeaza ca diferenta intre data solcicitarii de plata a taxei si data PRIMEI INMATRICULARI (indiferent ca a fost sau nu in RO).
    0 0
  • jordan
    Am trait 20 de ani afara si ultimii 10 ani in Polonia ,nu stiu cum au reusit poloneji sa faca timbru de mediu 500 zl echivalentul a 520 Ron ,indiferent de Euro!!!!!!!!!!!!!123456,sunt foarte curios daca Doamna ministru tine cont de noi cei prosti si dobitoci sau nu cumva de deciziile celor de la Paris ,Ponta e un copil pierdut in spatiu !!!! sa plateasca si el aerul curat platit de romani.
    0 0
  • jordan
    eu propun sa iesim in strada ca la Bulgari si mai castigam un an sau doi ,de ce sa le dam Domnilor din Guvern niste bani aiurea ,legea Europeana este foarte diferite de ceea ce se aplica in Romania o sa ajungem mai rau decat in Vietnam ,dar vom avea cativa miliardari .
    0 0
  • SANDOKAN
    STIMATI CONDUCATORI AUTO, VRETI SA PUNEM DE O DEMONSTARTIE IMPOTRIVA ESCROCILOR CARE NE FURA BANII CU ACTE LEGALE SI STAMPILA? CU CE DREPT ISI PERMIT GUVERNANTII SA NE OBLIGE SA PLATIM NOI, CETATENII POLUAREA CARE ESTE FACUTA DE PRODUSELE PRODUCATORULUI DE AUTO? NOI CUMPARAM, AUTO ASA CUM SUNT ARUNCATE PE PIATA, NU NOI LE FABBRICAM MASINILE POLUANTE CI PATRONII PRODUCATORI DE MASINI POLUANTE. LOGIC,GUVERNUL TREBUIE SA OBLIGE PATRONII CARE FABRICA AUTO SA PLATEASCA POLUAREA, NU NOI CUMPARATORII. DAR ACESTI PATRONI SUNT IN MANA CU GUVERNUL, MOTIV PENTRU CETATENII SUNT MINTITI SI PROSTITI SA PLATEASCA CEEA CE AR TREBUI SA PLATEASCA PRODUCATORII, DE AUTOTURISME, CA DOAR SUNT PRODUSELE LOR, NU SUNT FABRICATE DE CUMPARATORI!!! PENTRU CA EI, VAND MARFA POLUANTA, ASA CUM VAND UNELE MAGAZINE PRODUSE ALIMENTATE STRICATE. I N ACEASTA SITUATIE ,AR TEBUI CA SI CONUMATORII DE PRODUSE PERISABILE, SA PLATEASCA TAXA DE MIROS, S-AU DE POLUARE CU MIROS A ALIMENTELOR. DE ASEMENEA AR TREBUI SA PLATIM TAXA DE IRADIERE A TELEFOANELOR MOBILE. DE CE GUVERNANTII NU VERIFICA ,SA VADA, CA SUNT MULTE BLOCURI DIN UNELE ORASE, CARE FAC FOCUL CU LEMNE SI CARBUNI, IAR FUMUL GROS, INEACA TRECATORII SI MURDARESTE FATADA BLOCULUI. TOATA TETAVURA ,CU POLUAREA MEDIULUI ESTE O MINCIUNA, O ESCROCHERIE ORDINARA., CAND LA SCARA UNIVERSULUI, PAMANTUL ESTE VAZUT CAT UN BOB DE OREZ? CAT POATE POLUA UN BOB DE OREZ, INTR-O CUPOLA MARE DE CIRC? DAR INTREGUL UNIVERS? SA PRESUPUNEM CA MASINILE POLUEAZA. STATUL CE FACE, NE FURA BANII LEGAL, SI NICI MACAR NU AJUNG LA SANATATE, PT. CONSULTATIE GRATUITA A CELOR CARE CARE NU AU MASINI SA POLUEZE AERUL. DE 23 DE ANI SUNTEM FEFUITI DE STAT CU ACTE IN REGULA ASTFEL: PANA IN 1989, BENZINA = 2 LEI LITRUL, IAR SALARIILE ERAU DE 2-3-4-5000 LEI. AZI BENZINA = 6-7 LEI, SALARIILE SUNT SE 7OO-1000-15000-2000 LEI MAJORITATEA.. JAFUL CEL MAI MARE SE FACE DE 23 DE ANI DE CATRE BNR ,CARE A FACUTJOCUL BANCILOR, INCAT AZI SUNTEM EXPLOATATI CA SCLAVII EUROPEI. CUM ESTE POSIBIL CA EUROPA SA FIE "RUPTA" IN DOUA. TARILE DIN EST SA FIE EXPLOATATE DE TARILE DIN VEST? CUM ESTE POSIBIL CA UN AUTOTURISM CUMPARAT DE VEST EUROPENI SA FIE 5000 EURO, IAR ACELASI AUTOTURISM SA FIE CUMPARAT DE UN EST EUROPEAN ROMAN, CU 25.000 DE LEI? CUM SE NUMESTE ACEASTA DEOSEBIRE DE PRET? VEST EUROPENII AU SALARII MULT MAI MARI IN EURO, DECAT EST EUROPENII CA ROMANIA IN LEI, UNDE SALARIILE SUNT MULT MAI MICI IN LEI, IAR CUMPARAREA PRODUELOR SUNT PLATITE DE 5 ORI MAI MULT PENTRU ACELASI PRODUS? DOMNULE GUVERNATOR AL BNR, NU PE SPINAREA POPORULUI, FACETI JOCUL BANCILOR? ALE CUI SUNT BANCILE, CINE SUNT IN SPATELE LOR? DE CE ATI LASAT CA LEUL SA FIE DEVALORIZAT , SUB DIFERITE PRETEXTE NEFONDATE LOGIC.? NU SUNTEM TOTI PROSTI ,DOAR CA NU AVEM PUTERE SA NE APARAM DE JAFURILE PROVOCATE IN BUZUNARELE CETATENILOR.
    DOMNILOR DE LA GUVERNARE AVETI OBLIGATIA SA RETRAGETI JAFUL FINANCIAR DIN BUGETUL CETATENILOR CASTIGAT CU GREU CUM AR FI:

    - RETRAGEREA IMEIDIAT A TAXA DE MEDIU SI SA O DIRECTIONATI CATRE PATRONII CARE FABRICA AUTOTURSME POLUANTE. DE CE NU LE INTERZICETI SA FABRICE AUTOVEHICOLE POLUANTE? DACA TOT SUNT POLUANTE DE CE NU-I PUNETI PE EI LA PLATA NU PE CUMPARATORI?

    - DE CE NU INTERZICETI SA CIRCULE AUTOVEHICOLELE POLUANTE PE AUTOSTRADA SAU IN ORASE IN SPECIAL, PT. CA NOXELE AFECTEAZA SANATATEA LOCUITORILOR DE CE PLATIM ,CA SA AVEM DREPTUL SA POLUAM, SA IMBOLNAVIN CETATENII LEGAL? NU AM INTELES LOGICA TAXEI DE MEDIU.

    - STOPATI ASIGURAREA SI CULMEA, OBLIGATORIE DE 10 -20 EURO, PENTRU CA ESTE ABSURDA SI INECHITABILA INTRE ORAS SI SAT, SI LASAT CETATENII SA-SI FACA ASIGURAREA DUPA CUM CRED EI DE CUVINTA. CE LIBERTATE AM CASTIGAT DE 23 DE ANI, SATRAIM NUMAI IN LEGI OBLIGATORII, TAXE SI IMPOZITE ABSURDE SI FARA LOGICA?

    - STOPATI TAZELE DE IMPOZIT PE LOCUINTE, DEOARECE SUNEM PROPRIETARI, NU SLUGI LA STAT IN CHIRIE, SA FACETI CE VRETI CU NOI?!!! TERENUL DE SUB LOCUITE ESTE INTABULAT LA APARTAMENTE, ESTE AL NOSTRU. PENTRU CE IMOZITATI LOCATARI, DE CE NE FURATI CU LEGI EMISE TOT DE VOI? LOGIC AR FI SA-I IMPOZITATI CETATENII CARE LOCUIESC PE TERENUL STATULUI, CARE NU ESTE INTABULAT!!!!

    - STOPATI ABERANTA LEGE CE VA FI DE CURAND PUSA IN APLICARE, PRIVIND, NEPLATA AMENZILOR? CU CE DREPT IMI LUATI PERMISUL? NU ESTE O INCLACARE A REGULULOR DE CIRCULATIE !! . PENTRU NEPLATA AMENZILR SUNT ALTE FORME DE CONSTRAGERE, NU PERMISUL,CARE S-A OBTINUT PRIN EXAMEN SI BANI FOARTE MULTI. DE CE NU LUATI DIPLOMELE DOCTORILOR PLAGIATI?

    - STOPATI ACEEA FORMA DE IMPOZITATE A CETATENILOR CARE NU-SI LUCREAZA PAMANTUL? CUM VA PERMINTETI SA INTRATI CU BOCANCII IN PROPRIETATEA CETATEANULU? ESTE PAMANTUL LUI, ESTE TREABA LUI CE FACE CU EL, NU-L LUCREAZA, NU MANANCA, SA-U POATE RAMANE PASUNE PENTRU ANIMALE. UNDEI LIBERTATEA DOMNILOR DE LA PUTERE? TAXATI SI IMPOZITATI TOT CE VISATI NOAPTEA, DAR ACOLO UNDE TREBUIE SA TAXATI SI SA IMPOZITATI NU AVETI CURAJUL,SAU VA ESTE FRICA.?: EVAZIUNEA, CAMATARIA, SALARIILE JUDECATORILOR, PENSIILE JUDECATORILOR, EXTREM DE MARI SI NE ATINSE DE GUVERNANTI, SALARIILE SPECIALE SI PENSIILE NEJUSTIFICATE, SALARIILE DIN BNR SI ALTE INSTITUTII DE STAT CARE SFIDEAZA ORCE BUN SIMT.= SALARII NESIMTITE?

    - STOPATI TAXA DE IMPOZITATRE AUTO,DEOARECE NU-SI ARE ROSTUL. DACA TOT NE FURATI BANI PE IMPOZIT, DE CE MA OBLIGATI SA PLATESC TAXA DE PARCARE IN CURTEA BLOCULUI, DE CE NU SE PAC PARCARI GRATUITE, ACOLO UNDE TERENUL DIN JURUL BLOCULUI ESTE ALPRIMARIEI?

    - STOPATI IMPOZITUL SI CAS PT. PENSIONARI, PENSIILE SUNT BANI PRIVATI, NU AVETI VOIE SA VA ATINGETI DE EI FARA ACORDUL LOR, MAI MULT CA ACESTI BANI (PENSIE) AU MAI FOST TAXATI O DATA INAINTE DE PRIMIREA SALARIULUIDE CATRE CETATEANUL ACTIV.

    - STOPATI PARCARILE CU PLATA IN ORAS, ALE PRIMARIEI. DACA PARCARILE SE PLATESC, CE ROST MAI AU IMPOZITELE AUTO?

    VA ROG JUSTIFICATI LOGIC, PENTRU CE SUNTEM SUPUSI LA TAXELE ENUMERATE MAI SUS.NU CAUTATI PRETEXE, CI ARGUMENTE LOGICE IREFUTABILE.

    APROPO: CE A FACUT FORFETARA UNUI TAMPIT? A INGROSAT NUMARUL DE SOMERI SI FALIMENTE. DACA TOT SA RETRAS FORFETARA, DE CE FALIMENTARII NU AU FOT PLATITI DE STAT, SA-SI REVINA, DE CE NUMAI CETATEANUL TREBUIE SA PLATEASCAM SI GUVERNANTI NU?

    - INDREPTATI GRESALA DE A MAI AMENDA INSTITUTIILE SAU ASOCIATIILE LOCATARI. AMENDATI PERSOANA VINOVATA NU INSTITUTIA, PT. CA NU ARE EFECT ASUPRA CELUI VINOVAT. DE CE LUATI BANII CELOR MULTI, MUNCITI, SI NE VINOVATI, IN LOC SA AMENDATI PERSOANA DE LA CONDUCEREA INSTITUTIEI DIN PROPRIUL BUZUNAR? AICI ESTE O ALTA ANOMALIE.

    MAI SUNT SI ALTE ANOMALII CARE FUNCTIONEAZA LEGAL IN ROMANIA =CLEPTOMANIA. STATUL ESTE O MASINA DE EXPLOATATE A CETATENILOR PRIN TAXE ,IMPOZITE SI ILEGALITATI TAXATE CA LEGALE.
    15 0
  • si daca e inmatriculata in ro si nu o transcri ce are.? ce magari romanii astia. o natie de 2 bani. nu am cuvinte
    0 0
  • si daca am primit sentinta definitiva pt vechea taxa , ce se intampla o mai platesc pe asta?
    0 0
  • Daca am castigat in instanta si astept hotarirea definitiva si irevocabila dupa data de 15/03/2013 pot sa mai inscriu masina fara taxa de timbru va multumesc daca puteti s ami dati un raspuns.
    0 0
  • stefan
    va rog sa mi spuneti cat platesc pt un passat din 2001 cu motor 1900 motorina inscrisa in romania in 2005
    Multumesc
    0 0
  • @gygy
    Pe hotararea definitiv va aparea scris ceva de genul "obligat la inmatriculare fara plata taxei". Vei avea apoi 30 zile sa o inmatriculezi, fara a plati taxa.
    Felicitari!
    0 0
  • @ Stefan.

    Nu conteaza data fabricatiei ci data primei inmatriculari, indiferent ca a fost in RO sau alta tara.
    Fabricatie 2001=> inmatriculare in 2001 sau 2002. Nu cred ca au tinut in showroom masina pana in 2005.
    Pentru calculul taxei, este nevoie in plus de norma EURO si emisia CO2 (in cazul Euro 3,4,5)
    0 0
  • CE NE BATEM NOI CAPUL CU FEL DE CALCULE DAR NU NE TREZIM ODATA PENTRU TOTDEAUNA .PONTA SI CU CEATA LUI NU POLUEAZA? ADICA EU PLATESC TAXE DUPA CUM VINE POFTA CUIVA SA CREASCA BURTA SI FUNDUL LUI ...MARE.AZI .DAR OARE CUM POLUEZI AVAND ACUM SALARII DE MIZERIE ALIMENTAND 20-30 LITRI LUNAR CAT ARDE PONTA SATISFACANDUSE LA CURSE PE MUNCA SI SPINAREA NOASTRA. SI MAI ALES, CU MANA NOASTRA
    0 0
  • Opel Astra
    Am un Opel Astra din 2000, motor 1995 cmc, mi-o dat euro 2!
    1995 x 3.30 = 6583,5
    6589,5 : 89 = 73,97

    74 de euro trei sa platesc la prima inmatriculare? Serios?
    Poate sami ajuta cineva? Am calculat bine?
    2 0
  • Opel Astra
    Motor DIESEL
    1 0
  • @Opel Astra

    Ar fi fost bine sa fie 73.97 ( :D)

    Dar, calculul corect ar fi fost:
    1995 x 3.3 x (100-89):100=724.185

    Dar cum ce scrie in articolul asta nu este valabil (a fost doar un proiect legislativ esuat iar cei de la automarket.ro nu s-au obosit sa-l updateze) altele sunt calculele corecte pentru taxa de poluare / timbru de mediu.
    prima inmatriculare 2000 = > vechime 12-13 ani sau 13-14 ani

    Pana la 15.03.2013 ( Legea 9/2012)
    (12-13 ani) 1995 x 9 x (100-84)/100= 2872.80
    (13-14 ani) 1995 x 9 x (100-89)/100= 1975.05

    http://lege5.ro/Gratuit/gi4dknjsha/lege-9-2012-privind-taxa-pentru-emisiile-poluante-provenite-de-la-autovehicule

    De la 15.03.2013 (O.U.G. 9/2013)
    (12-13 ani) 7.53 x 1995 x (100-84)/100= 2403.58
    (13-14 ani) 7.53 x 1995 x (100-89)/100= 1652.46

    http://traficmedia.ro/legislatie/2586-ordonanta-9-2013-privind-timbrul-de-mediu-pentru-autovehicule.html
    0 0
  • EURO
    0 1
  • Opel Astra
    Mersi mult XBitza. Ma, io cred e mai bine daca cumpar o bicicleta!!!
    1 0
  • Calculator pentru noua taxa de timbru de mediu 2013:

    http://wikitools.ro/?action=taxaauto
    1 0
  • nu-s bune tabelele la euro 2 aveti greseli
    0 0
  • marian
    salut, am si eu un audi a4 din anul 1996, 1896 cmc, diesel, euro 2
    cat o sa platesc timbrul de mediu pentru ea?

    si la masinile non euro , euro 1 si euro 2 se plateste timbrul de mediu in functie de combustibil? multumesc frumos
    0 0
  • Concluzie: Jos Basescu!!!!!!!!!!!
    1 1
  • adrian
    daca esti al treilea proprietar la o masina cumparata noua din romania in 2006 si vrei sa o vinzi, cumparatorul plateste taxa (sau doar la prima revanzare)??
    0 0
  • @adrian
    Timbrul de mediu se plateste incepand cu 15.03.2013, de catre cel pe al carui nume se face transcrierea/inmatricularea unui autovehicul la care nu a mai fost platita o taxa de inmatriculare / poluare sau pentru care s-a mai platit o astfel de taxa si a fost recuperata.
    Deci poate sa fie si al 400-lea proprietar. Daca nu s-a mai platit vr-o taxa la masina, plateste cel care o cumpara de la 15.03.2013. Apoi, dupa ce a platit Timbrul de mediu si o vinde, urmatorii proprietari nu mai platesc.
    0 0
  • eu am de inscris o dacia papuc din 2002 pe benzina cu motor de 1 6 si nu stiu cit o sa trebuiasca sa platesc taxa de mediu ma poate ajuta cineva??? va multumesc
    0 0
  • negrean vasile
    propun ca taxa de tumbru sa fie calculata in functie de litrii de combustibil consumati
    1 0
  • florin 112
    am un HIUNDAY TUXON din 2007, cu emisie CO2 de184, cu filtru de particole, cu o capacitate cilindrica de1991 cm 3. EURO 4. Cine poate sa-mi spuna cit voi plati pentru timbru de mediu. Este recent adusa de afara
    0 0
  • florin112
    am uitat sa spun ca motorul este dizel
    0 0
  • @florin 112
    1,892 EURO pentru vechime 6-7 ani
    sau
    2,114 EURO pentru vechime 5-6 ani

    Am considerat 2007 anul primei inmatriculari. Nu am stiut luna.
    Totusi vechimea se calculeaza in functie de DATA PRIMEI INMATRICULARI, nu de data fabricatiei.

    De la 15.03, pentru timbru de mediu (OUG 9/2013) nu se mai ia in calcul filtru de particule. Nu se mai face reducere.

    Daca masina asta a mai fost inmatriculata pe RO si s-a platit taxa de prima inmatriculare si nu a fost recuperata, nu se mai plateste timbrul de mediu.

    P.S.: filtru de particule reduce celelalte particule poluante (monoxid de carbon, particule de carbon, hidrocarburi) insa cu pretul cresterii emisiei de CO2.
    0 0
  • Eu am platit taxa auto in 2011cit era,in 2012 sa dat lege cei care au platit mai mult sa recupereze 25 %.Mai trebuie mai mai platesc ceva cind o vind,sau urmatorul proprietar care o cumpara,sau deloc VREAU RASPUNS
    0 0
  • alinxjz
    Daca vreau sa cumpar un logan din 2005 si nu vreau sa-l trec pe numele meu, pot circula cu el pe numele fostului proprietar ??? De ce sa dam banii la hoti facem o procura si circulam asa astia cu bulgariii cum au procedat ?
    0 0
  • @jon
    Nu mai trebuie sa platesti nimic.

    Si nu recuperezi 25% ci recuperezi diferenta intre taxa pe care ai platit-o si valoarea Timbrului de mediu


    @alinxjz
    Ilegal dar poti circula ca nu au cum sa verifice nici o masina din Ro nici una din BG.
    Legal esti obligat in termen de 30 zile sa o inregistrezi la Adm Fin si la biroul de inmatriculari.
    0 0
  • eu am un logan din 2007 1400 cit e taxa de mediu?
    1 0
  • fedorcu
    imi poate calcula cineva taxa timbru pt opel astra caravan motor 1995 DTI an 1998 euro 2 va rog astept raspuns
    0 0
  • dar pentru o dacia butoutilitara cu 2 locuri pe benzina din 2001 cu motor de 1,6 cam cit ma pun magarii astia nenorociti sa le dau drept taxa de mediu?stie cineva?
    0 0
  • autoutilitara scz
    0 0
  • am si yo un Ford Mondeo din 2005 este euro 3 si moturul de 2200 va rog frumos dak ma puteti ajuta , c-am cat ar ajunge taxa ??? va multumesc
    0 0
  • co2 166 g / km
    0 0
  • @maryo
    Anul si luna primei inmatriculari, benzina sau diesel.

    Am pus link-uri pentru calculator insa au fost sterse.
    0 0
  • 25-06-2005 si este diesel
    0 0
  • maryo_981
    ma puteti ajuta pentru un Logan benzina,1.6 mpi,AN 2005,E3,100500 KM EFECTUATI
    0 0
  • Xbitza hai frate dak sti spune-mi si mie taxa de la Mondeo te rog frumos
    0 0
  • @ maryo
    Tine-te bine !

    4,295 EURO (vechime 8-9 ani)
    sau
    4,956 EURO (vechime 7-8 ani)

    Atentie: Vechimea se calculeaza in functie de data primei inmatriculari, nu de data fabricatiei.
    Am considerat 2005 ca fiind si anul primei inmatriculari. Motorul diesel de 2198 cmc.

    Pentru cunostintele mele, poti sa-mi spui daca e vb de modelul TDCi Wagon?
    La Sedan am gasit emisia CO2=161, iar la wagon 166, de aceea te intreb.
    1 0
  • @maryo_981

    Logan benzina,1.6 ....

    Emisie CO2 175g/km
    2314 EURO (vechime 7-8 ani)
    2005 EURO (vechime 8-9 ani)

    Emisie CO2 170g/km
    1826 EURO (vechime 7-8 ani)
    1583 EURO (vechime 8-9 ani)

    Rulajul mediu in cel mai bum caz este 100500/7 < 15000 km/an
    => Reducere suplimentara pentru nr. de km nu se aplica
    1 0
  • marius
    am un opel astra g anu 1998 euro 2 capacitatea motor 1995 ma poate ajuta cineva cum se calculeaza taxa multumesc
    3 0
  • Cam cat ar costa taxa de inmatriculare a unui Ford Mondeo din anul 2004, Euro 4, 1900, Diesel?
    0 0
  • marian
    am si eu o intrebare. vreau sa imi cumpar un passat, dar baiatul care il vinde nu este proprietar in actele masinii si doar a trecuto la primarie pe el. in cazul asta cum ar trebui sa procedez ca sa o transcriu pe mn si de ce acte am nevoie?
    0 0
  • Va rog spuneti-mi si mie cat costa taxa la un laguna 2 de 1,9 disel din anul 2002 deci vechimea de 11 ani
    1 0
  • Nicolae
    poate sam socoata si mie va rog taxa la skoda octavia 19 sdi 2003
    0 0
  • bulescu
    jos basescu, o sa ajungem sa platim taxa si pe aierul care l respiram
    0 0
  • @bulescu
    Daca tu crezi ca Base e de vina, atunci sari in "aier" si cazi in Dunare cu tot cu Ponta, Rovana si PNL.
    Daca ai stii putina istorie, poate am fi avut o discutie petinenta.
    0 0
  • nu stiu
    o taxa auto pt un papuc din 2005 in 5 locuri motor 1,9euro2 cat ma duce acum?
    0 0
  • sal cat este timbrul de mediu pentru un opl astra fab. 2008 1.7 cdti precizez ca sunt scrise emisiile in cartea masini 123 plus filtru particule
    0 0
  • am oAlfa romeo din 2004 1900 eur3 in italia pe numele meu as vrea sa stiu cit ma costa sa o inscriu in romania
    0 0
  • daniel
    Sa inmatriculezi in Belgia un Logan E3 2004 te costa vreo 250-300 euro (Taxa de prima inmatriculare + taxa de circulatie anuala) . salariul mediu in Belgia este de 2500 Euro. Pt aceasi masina taxa de mediu in Romania este de 1200 Euro la un salariu mediu de 200 euro.
    0 0
  • Cine imi face si mie un calcul aproximativ? am un a4 din 2001 cu 131 cai diesel,emisiile nu le stiu ..
    0 0
  • am un opel astra 1.7 an 2003 dizel cat ma costa taxa
    0 0
  • am un mercedes clas a 1.4 an 2000 ma ajutati sami calculez taxa mersi mult
    0 0
  • serban bogdan
    buna ma ajuta si pe mine cineva am un fiat punto din 2001 ,co2 136 cam cat mar costa tacsa de anscriere
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru