Toyota GT86 TRD Griffon, o versiune de competiţie a modelului japonez, vine la Goodwood

de Sebastian Toma
Vineri, 14.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota va prezenta la Goodwood o versiune modificată pentru competiţii a lui GT86. Aceasta se numeşte GT86 TRD Griffon Project şi a fost expusă şi la Salonul Auto de la Tokyo.

Esential 200 CP dezvoltă versiunea standard a lui Toyota GT86.
Toyota GT86 va veni la Goodwood în straie de competiţie, japonezii urmând să afişeze în Europa cea mai performantă versiune a coupe-ului lor. Modelul se numeşte TRD Griffon Project şi reprezintă un "catalog de prezentare ambulant", care subliniază toate componentele de performanţă disponibile în cadrul pachetului de personalizare pentru acest model. Cei de la Toyota spun că Griffon Project nu este destinat producţiei, fiind realizat special pentru circuit. Afirmaţia lor este întărită de modificările aplicate şasiului în vederea rigidizării şi la nivelul caroseriei pentru reducerea masei acesteia.

La fel ca în cazul versiunii TRD a lui Toyota GT86, motorizarea boxer de 2.0 litri şi 200 CP rămâne nemodificată. Însă, performanţele dinamice ale modelului sunt îmbunătăţite prin mai multe modificări, operate atât la nivelul caroserie, cât şi la nivelul suspensiei şi a trenului de rulare.

Astfel, diferenţialul Torsen cu alunecare limitată a fost înlocuit cu un diferenţial TRD cu un raport de 4.8:1, mai scurt decât originalul, motorizarea are un nou radiator de ulei, iar sistemul de frânare are acum plăcuţe de performanţă şi etrieri monobloc de la TRD. Suspensia este acum reglabilă pe înălţime şi duritate.

Caroseria lui Toyota GT86 TRD Griffon Project are un plafon din fibră de carbon, capotă din fibră de carbon, portiere din fibră de carbon, capac al portbagajului din fibră de carbon şi eleron spate din fibră de carbon. Aripile din faţă şi difuzorul de aer spate sunt construite din CFRP, un material plastic ramforsat cu fibră de carbon. Geamurile standard ale lui GT86 au fost înlocuite cu unităţi din policarbonat. Scaunul şoferului, de tip scoică, este acompaniat de un set de centuri Takata, un volan Momo, nucă schimbător TRD şi de un set de elemente destinate competiţiilor, care include contact general, buton de pornire a motorului şi ceasuri pentru măsurarea presiunii şi temperaturii uleiului.

Via Toyota

Comentarii (1)

  • Locul 4 in cursa de 24 de ore de la Nurbungring, in compania unor competitoare cu motoare mult mai puternice, spune deja foarte multe despre masinuta asta!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru