Trident Iceni Grand Tourer, roadsterul cu motor V8 diesel

de Sebastian Toma
Joi, 23.08.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la Trident vor prezenta noul Iceni Grand Tourer, un roadster echipat cu un V8 diesel de 6.6 litri, în cadrul Salon Privé 2012, un eveniment auto organizat la Londra.

Esential 320 km/h este viteza maximă a acestui roadster neconvenţional.
6.6 litri este cilindreea motorului diesel montat central al lui Trident Iceni Grand Tourer.
Trident Iceni Grand Tourer nu este un roadster obişnuit, din mai multe privinţe. Pe lângă aspectul exterior neconvenţional, modelul este echipat cu un motor diesel. Compania Trident Performance Vehicles, cu sediul în Norwich, a consturit un model decapotabil echipat cu un motor diesel V8, menit să ofere un nivel remarcabil al cuplului motor şi reprize excelente. Unitatea V8 montată central are 6.6 litri şi provine din gama de vehicule comerciale a celor de la General Motors. Propulsorul poate funcţiona cu bio diesel, motorină standard si chiar cu ulei de palmier.

Cuplul maxim al motorului diesel V8 care echipează roadsterul britanic este de 1.287 Nm în versiunea standard, iar puterea este de 430 CP.

Versiunea standard a modelului poate să atingă o viteză maximă de 320 km/h şi are nevoie de numai 3.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 98 km/h. Pentru cei care nu sunt mulţumiţi de aceste valori, există un pachet de performanţă, care urcă puterea maximă la 660 CP şi cuplul maxim la 1.422 Nm.

În ciuda performanţelor dinamice impresionante, modelul are o autonomie de 3.218 kiometri cu un plin şi are un consum de 4.1 litri la sută la 113 km/h. Totul are loc la o turaţie de 980 rotaţii pe minut în ultima treaptă a cutiei de viteze, configurată special pentru a exploata la maximum resursele monstrului de 6.6 litri de provenienţă americană. Debutul noului model al celor de la Trident va avea loc în cadrul Salon Privé . Iceni Grand Tourer are un preţ de pornire de 94.900 euro şi este construit doar la comandă.

Via Carscoop

Comentarii (10)

  • atunci cand prezentati masini sport cu motoare foarte puternice...mi s-ar parea normal sa amintiti si de masa masinii....eu cred ca conteaza foarte mult....daca atasezi acest propulsor la o caroserie de....veyron nu mai obtii cu sigurnta performantele astea....
    4 1
  • oare cat are rezervorul de 120-150 de litrii ? si chair de ce nu dati mai multe date technice?
    5 1
  • Imi place foarte mult designul, care ascunde o configuratie tehnica nobila. Acoperisul scurt si parbrizul bombat sunt grozave, aduc aminte de epoci demult apuse.

    Totusi nu inteleg de ce (in afara de a fi recunoscuti ca nonconformisti) au pus sub capota un diesel de mare capacitate si turatie redusa, exact ca la vehiculele comerciale de la care provine: 1: daca este construit in dulcele stil clasic al masinilor sport englezesti, caroseria trebuie sa fie foarte usoara, deci nu are nevoie de atat cuplu, iar 2 la mana: o astfel de masina nu este construita pentru a traversa saptamanal Australia, unde pe distante de sute bune de km nu vezi tipenie de om, de statii de carburant ce sa mai vorbim...
    2 0
  • adasda
    groteasca motorizare
    4 4
  • .marius.
    Masina asta e un non-sens. O arta.
    4 0
  • AndreiRN
    Motorul este GM/Isuzu si are un consum foarte rezonabil pe camioanele din US. Acest motor apare si in Hummer si atractia mare este ca functioneaza cu orice fel de ulei. Pana si cu ulei de motor uzat in amestec.
    3 2
  • _steli
    O corectare. Motorul nu este montat central. El este montat in fata (desi este in spatele puntii fata) si deci considerat amplasat in fata.
    3 0
  • @_steli
    Eu ti-as da oarecum dreptate, insa asa cum zici si tu, motorul fiind amplasat in spatele puntii fata, deci intre punti, putem sa-i spunem si "central", chiar daca e in fata postului de conducere, si nu dupa, cum s-ar putea deduce.

    La cat de greu este un astfel de motor diesel de camion, nici nu ar fi avut cum sa fie montat in "fata", adica inainte de puntea fata, deoarece ar fi dezechilibrat total masina. Asa ca l-au pus dupa puntea fata, dar cat mai in spate posibil, dupa cum se vede si pozitia gurilor de admisie aer, care sunt undeva aproape deasupra bordului. De asta ma gandesc ca e ok sa-i zica central, poate mai clar era central-fata, gen SLS AMG.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mid-engine_design:
    A subset of Front-Rear when the engine is in front of the driver, but fully behind the front axle line, the layout is sometimes called Front Mid engine Rear FMR layout instead of the less-specific term front-engine.
    2 0
  • the hep
    oare ce cutie de viteze are , de rezista la cuplul ala ?
    3 0
  • Alex Radoi
    Ha, ha, ha! Un DURAMAX pe un roadster... Tare ideea, imi place!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru