Tripleta de vis: Aston Martin, la un pas să revină în Formula 1 pentru a lupta cu Ferrari şi McLaren

de Daniel Popescu
Sambata, 31.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Aston Martin este foarte aproape să revină în Formula 1 printr-un parteneriat tehnic cu Force India cu scopul de a lupta pe acelaşi teren cu marii săi rivali Ferrari şi McLaren.

Britanicii vor deveni sponsorul principal al celor de la Force India, echipă care va fi redenumită în Aston Martin Racing începând din sezonul 2016.


Ferrari şi McLaren sunt cele mai cunoscute echipe din Formula 1, iar prezenţa în această competiţie le asigură numeroase beneficii de imagine chiar şi în perioadele în care performanţele nu sunt dintre cele mai bune.

La această concluzie au ajuns şi rivalii tradiţionali de la Aston Martin, care au mai participat în Marele Circ cu propria echipă în 1959-1960. De data aceasta, producătorul de maşini sport a ales o metodă inedită pentru a-şi promova numele în Marele Circ alături de Ferrari şi McLaren.

Britanicii vor deveni sponsorul principal al celor de la Force India, echipă care va fi redenumită în Aston Martin Racing începând din sezonul 2016. În schimb, producătorul va avea posibilitatea să transfere tehnologie din Formula 1 în dezvoltarea maşinilor sale de serie.

Negocierile dintre Aston Martin şi Force India sunt într-un stadiu foarte avansat.


Culorile noilor monoposturi vor fi albastru şi auriu, iar un alt partener al proiectului este brandul de whisky Johnnie Walker.
Noua echipă Aston Martin Racing va utiliza în continuare motoare Mercedes, mai ales că producătorul german deţine 5% din acţiunile constructorului de maşini sport.

Negocierile dintre Aston Martin şi Force India sunt într-un stadiu foarte avansat şi urmează să fie finalizate în curând, fapt confirmat inclusiv de Vijay Mallya, proprietarul echipei cu sediul la Silverstone. Force India s-a remarcat în ultimii ani ca una dintre cele mai puternice echipe independente, iar în prezent ocupă locul cinci în clasamentul constructorilor, în urma Mercedes, Ferrari, Williams şi Red Bull, care beneficiază de bugete semnificativ mai mari.

Anterior, Aston Martin a vizat o astfel de asociere inclusiv cu Red Bull Racing şi Williams.

Via Autosport

Comentarii (6)

  • serban
    Poate nu știu eu, când a fost Aston Martin "mare rival" pentru Ferrari, sau McLaren, în formula 1 ? Chiar nu am auzit ! Sau poate la mașini de stradă ? Păi până și ultranaționaliștii de la Top Gear recunoșteau ca sunt net inferiori lui Ferrari ! Până și Clarkson ! Și atunci care este rostul acestui titlu ?
    10 4
  • @serban: Aston Martin vrea sa revina intr-un fel sau altul in Formula 1 pentru a fi prezenta pe acelasi teren cu Ferrari si McLaren. Nu este vorba despre rivalitatea de pe circuit, ci despre rivalitatea la vanzarile de masini sport.
    9 2
  • serban
    Am înțeles din prima Daniel, dar oricum ar fi trebuit să pui alt titlu, mai puțin pompos, pentru o prezență meteorică, fără rezultate, "revenire" este cam prea mult spus. Ca să nu mai vorbim de faptul că, la mașini de stradă, Ferrari joacă în altă ligă și că acei care își permit mașini sport sunt foarte informați. Prezența Aston cu șasiuri F. India și motoare Mercedes va produce, după părerea mea, cel mult zâmbete ironice în rândul celor mai sus menționați. Este ca și cum ai pune un motor Dacia pe un șasiu Trabant vopsit în roșu și l-ai boteza Ferrari !
    6 3
  • @serban: Mie chiar mi se pare un proiect misto. De cativa ani, in ciuda problemelor financiare, Force India este una dintre cele mai bune echipe independente. Sunt curios sa vad cum se vor descurca cand vor avea un buget mai mare si n-ar fi exclus sa ajunga undeva pe locurile 3-4 la constructori. Si pentru Aston Martin n-ar fi deloc rau sa le apara numele pe o astfel de pozitie.
    12 0
  • La anul daca se aliaza Aston Martin cu Force India si daca isi revin si cei de la McLaren cred ca am avea parte de mai mult spectacol.
    5 0
  • Daniel are dreptate, este vorba de marketing... ce ma mira pe mine insa este cum de isi permit sa bage bani daca in 2010 aveau un profit net de sub 8 milioane lire.

    In alta ordine de idei, intr-adevar, Ferrari produce masini de strada mai bune decat Aston Martin. Problema este ca majoritatea clientilor nu sunt piloti iar cea mai mare parte a lor nici macar nu aduc masina in punctul in care sa poata sesiza diferenta... cumpara un Aston Martin pt statut social... imi amintesc cum cateva ”fufe” au fost invitate sa conduca cateva masini din colectia lui Tiriac. Majoritatea spuneau, da am condus Ferrari, dar cea mai faina mi s-a parut Aston Martin...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru