Un nou studiu arată că 91% dintre motoarele diesel Euro 6 depășesc emisiile legale: "Ar trebui să nu mai cumpărăm mașini diesel"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 06.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu independent arată că 91% dintre motoarele diesel Euro 6 depășesc normele de poluare în regim de utilizare real, în timp ce motoarele pe benzină sunt mai eficiente.

Organizația independentă non-profit International Council on Clean Transportation (ICCT) cu sediul la Berlin a realizat un amplu studiu cu privire la emisiile mașinilor în timpul rulării obișnuite pe drumuri, pentru a verifica în ce măsură acestea respectă normele de poluare.

Testul a primit numele oficial The Real Urban Emissions Inițiative (True) și a constat în testarea a nu mai puțin de 4.850 de mașini echipate cu motoare diesel și pe benzină de la Euro 3 la Euro 6. În funcție de emisii, mașinile au primit unul dintre cele 3 rating-uri disponibile: verde pentru un rezultat bun, galben pentru un rezultat mediocru și roșu pentru rezultate slabe.

Organizatorii au măsurat în special emisiile de oxid de azot, gazul care a condus la scandalul Dieselgate, iar rezultatele publicate au potențialul de a trage un semnal de alarmă. 

Datele arată că toate mașinile echipate cu motoare diesel Euro 3, Euro 4 și Euro 5 au primit rating roșu, la fel ca și 91% dintre mașinile cu motoare diesel Euro 6.

Cu alte cuvinte, inclusiv modelele care utilizează motoare de ultima generație emit mai mult oxid de azot decât permite legea în timpul rulării obișnuite pe șosea.

De asemenea, 4 grupuri auto au avut în medie emisii de peste 12 ori mai mari decât limitele admise, iar toate unitățile Euro 5 au emis de peste două ori mai multe emisii de oxid de azot decât limitele permise.

În schimb, toate mașinile echipate cu motoare pe benzină Euro 6 au primit calificativul galben sau verde.

Oficialii ICTT susțin că principala concluzie a studiului este că șoferii ar trebui să evite achiziționarea mașinilor diesel, chiar dacă acestea respectiva norma de poluare Euro 6.

"Dacă aș fi un client, m-aș uita la aceste cifre și aș junge la concluzia că nu trebuie să cumpăr o mașină diesel. Nici măcar vehiculele cu motoare diesel Euro 6 nu obțin performanțe bune în acest moment, așa că cele mai multe dintre ele nu ar trebui să aibă acces în centrul orașelor", spune Peter Mock, membru în cadrul ICCT.

Via Motor1

Comentarii (14)

  • in sfarsit, se spune si se exemplifica foarte clar diferenta dintre diesel si benzina
    25 1
  • Nimic nou sub soare. Motoarele pe motorina din totdeauna au fost niste fumigene intr-un ambalaj frumos si cu o prezentare "green". Atat si nimic mai mult. Oricum e prea tarziu. Fapta e consumata.
    26 4
  • Rudolf D.
    "inclusiv modelele care utilizează motoare de ultima generație emit mai mult oxid de carbon decât permite legea în timpul rulării obișnuite pe șosea"

    Cat oxid de carbon permite legea?
    Exista oxid de carbon sau e traducerea gresita?
    7 7
  • @Rudolf D.: Era vorba despre oxid de azot.
    11 1
  • Rudolf D.
    Da, e vorba de oxizii de azot.
    6 2
  • Eu cred ca si cei care sunt in masura sa faca astfel de studii ar trebui sa fie cercetati si amendati serios daca asta era job-ul lor. Ce-au facut pana acum ? E suspect cum deodata fac toti studii pe tema asta. Se stia foarte bine ca emisiile reale sunt mult (dar mult) mai mari decat cele afisate. Daca e sa luam in seama acest studiu facut de aceasta organizatie ( dar care din nou este una independenta si non profit = motiv sa nu o ia nimeni in seama) concluzia este faptul ca , asa cum stia toata lumea , TOTI producatorii MINT si nu numai VW sau nemtii in general . Presupun ca nu au facut teste doar pe masini nemtesti. Companiile intotdeauna v-or urmari profitul cu orice scop profitand de orice lege neclara sau incompleta. Asa a fost dintotdeauna si asa va fi si in viitor. Ideea e ca sunt organisme/institutii care sunt platite din banii contribuabililor sa urmareasaca sau sa verifice aplicarea normelor, limitelor, etc. Pana cand acestea nu v-or fi serios trase la raspundere nu se va intampla nimic. Ma rog, e mai complicat decat spun eu mai sus dar nu are rost sa dezvolt aici.
    18 6
  • Lucrurile se schimba, lumea se schimba, legile erau muuult mai permisive si mai usor de fentat in urma cu 10-15 ani. Atat si nimic mai mult. Nu stiu cati isi mai amintesc ca in urma cu 10 ani constructorii se laudau in fiecare an cu un nou motor foarte eficient, fiabil si cu emisii reduse. Uite ca defapt era "gargara". Dar nu conta, clientii credeau si banul venea.
    In plus, normele tot mai drastice din ultimii 6-7 ani, i-au obligat pe constructori sa faca ceva mai mult sau mai putin legal. Altfel "mureau".
    Judecand la rece, poate ca cea mai buna solutie (daca e sa ne gandim la mediu si la ursii polari), ar fi fost interzicerea motoarelor diesel, cel putin pentru autoturisme, iar asta sa se fi intamplat de f multi ani. Dar asta ar fi fost ca si cum ai interzice cola. Ai avea curaj s ao faci?
    Nu s-a facut asta, pentru ca oamenii traiau in mirajul unui consum redus si motoare curate, asa cum erau promovate aceste dieseluri.
    20 1
  • mircea badea
    sa le interzica in orase, acum!
    9 8
  • "Judecand la rece, poate ca cea mai buna solutie (daca e sa ne gandim la mediu si la ursii polari), ar fi fost interzicerea motoarelor diesel, cel putin pentru autoturisme, iar asta sa se fi intamplat de f multi ani."
    De multi ani tot incerc sa explic unora: nu amestecati efectul de sera cu poluantii.
    Pt efectul de sera (chestia aia cu ursii polari ) responsabil este CO2, si spre surprinderea unora, masinile DIESEL emit mai putin CO2 decat cele pe benzina ( implicit si consum de carburant mai mic).
    Pentru poluanti, este alta poveste...s-a tot facut lobby (de catre marii constructori) ca limitele legale la diesel (cel putin pana anul trecut) sa fie mai "permisive" decat cele pe benzina...
    8 0
  • @mmda

    noi nu le amestecam...doar ca in realitate merg mana'n'mana
    0 2
  • NO problem..sa le interzica, dar sa ne dea banii pe ele la valoarea de azi.
    Cine ? Pai statul ca a incasat TVA-uri si impozite pe profit, producatorii si institutiile care trebuiau sa verifice emisiile corect.
    Eu anul trecut am cumparat un Golf diesel euro 6. De ce a permis statul sa se vanda daca azi(la un an) nu sunt bune? Pai il fac KamiKaze si ii dau foc in primarie...
    4 0
  • @rov

    sa ne anunti data "evenimentului". Aduc berea si pop-cornu'. Inteleg ca micii sunt din partea casei si manelele se vor auzi, in ultimele acorduri, din masina.
    1 1
  • @rov

    sper ca nu a fost cu suparare...:)

    n-am inteles de ce totusi ti-ai tras un diesel cand se discuta de ani de zile despre asta. Pe de alta parte carui stat vrei tu sa te adresezi, celui roman? Pentru ca nu vad sa existe un stat roman, doar o gasha de analfabeti, incompetenti si fara cap
    1 1
  • Bre mironositelor! As vrea sa va stiu cum va incanta ideea de a plati un instalator care vine la voi cu o masina pe benzina cu consum de 11 % in oras. Sau florarul. Sau ala cu dubita de paine. Sau ala cu cafeaua de la distribuitor,chit ca nu vine cu un Ducato. Toti aia or sa aibe consumuri de peste 10% in oras. Ghici unde or sa se resimta costurile alea ?! Credeti ca va renunta statul la accize si supraaccize,sa luati benzina la 3 lei,sau isi vor freca unii mainile,ca "scade poluarea" ?! Laudati un electric insuficient dezvlotat si enorm de scump,contribuiti la asasinarea economica a unei variante si pentru cei care nu castiga mii de euro.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru