Renault renunță treptat la diesel: Clio, Captur și Kadjar nu vor mai putea fi comandate cu motoare pe motorină începând din ianuarie

de Daniel Popescu
Joi, 01.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault va elimina motorizările diesel de pe Clio, Captur și Kadjar începând din 1 ianuarie, ca urmare a noilor norme de poluare din Uniunea Europeană, potrivit mai multor surse din presa franceză.

Noile norme de poluare care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2021 vor afecta gamele de motorizări ale celor mai mulți constructori prezenți pe Bătrânul Continent.

Printre ei se numără și Renault, despre care publicațiile franceze Caradisiac și L'Automobile Magazine susțin că va renunța la motoarele diesel de pe cel puțin trei modele ale sale: Clio, Captur și Kadjar. 

Principala "victimă" va fi motorul diesel Blue dCi de 1.5 litri disponibil în versiuni de 85 CP și 115 CP, care ar urma astfel să dispară de pe Clio și Captur începând de la sfârșitul lunii decembrie.

Totuși, există și o concesie: potrivit publicației L'Automobile Magazine, Clio va primi cel mai devreme în primăvara anului viitor un motor diesel dCi de 1.5 litri și 100 CP, care va înlocui practic versiunile de 85 CP și 115 CP. Decizia ar avea la baza faptul că, cel puțin în Franța, versiunile diesel ale lui Clio sunt încă populare pentru flotele companiilor.

Sursa citată susține în schimb că motorul Blue dCi de 1.7 litri disponibil în prezent pe Kadjar și 150 CP disponibil în prezent pe Kadjar va fi eliminat din gamă fără să fie înlocuit de alte unități.

Eliminarea motoarelor diesel nu reprezintă o surpriză, în contextul în care Grupul Renault a anunțat recent câteva modele importante lipsite de astfel de unități.

Astfel, noul Renault Arkana și noile generații Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway nu vor avea deloc în gamă motoare diesel.

În cazul lui Arkana și a altor modele Renault, francezii propun deja o gamă diversificată de sisteme miro-hibrid, hibride sau chiar plug-in hybrid.

Via Caradisiac, L'Automobile Magazine

Comentarii (10)

  • netam-nissan
    asta in paralel se vede cu disparitia dlui PMC din zona chibitarilor AM.
    13 1
  • Poate exista si ceva bun in asta,poate cu ocazia asta scapam de suv-uri si ne reintoarcem la berline si break-uri normale,sa vad cine-i ala de isi ia benzina pe suv-uri mari si sa aiba consumuri de min 16l/100km in oras si sa fie ok cu asta.Sau poate vor sa faca electrica sa para mai ok la consum daca nu mai e dieselul pe piata.
    19 9
  • mircea badea
    super! deci euro 6 pe bune e grele, chit ca bosch-ulica zicea ca aduce ceva nou sf..
    10 4
  • Tembelus Rex
    @Tatraurs......unde ar fi norocul să mai renunțe/ reorienteze, oamenii la/ de la SUV-uri......prea puțini cred.....le vor pune pe GPL (alea care se vor putea pune), vor lua hibride, plug-in numai să aibă SUV În bătătură/ fața blocului. Odată intrat microbul......iese greu doar cu taxare excesivă ( și aici parțial ).... Iți vor flutura argumente ....." Siguranță (că sunt bezmetici pe șosele), vizibilitate, spațiu, acces mai facil pe forestiere, imagine de barosan, etc. ...... știu vei/ veți spune că urlă frustrarea in mine..... așa o fi.......PS: după alegeri sper să facă la un fel cu taxa auto, să o regândească, să se inspire din vest astfel încât să fim descurajați in a mai cumpăra janghine/ știfturi din vest......(O să fiu înjurat pentru asta dar nu-mi pasă!). Nu ține faza că nu au cum legislativ vorbind.....în vest sunt multe țări care descurajează deținerea de janghine ..... începând de la ITP serios, pe bune până la taxare...... .acuma dați cu pietre nu degeaba mă numesc așa ......dar faceți un exercițiu de imaginație ......cum ar fi să dispară de pe șosele 1 milion de mașini a căror stare tehnică lasă mult de dorit, coroborat cu împăduriri masive + vreo 2000 de km de autostrăzi pe lângă ce avem acum.....cum ar suna? Visuri taică, visuri! Cine are curajul să reintroducă taxa sub orice formă ar fi ea .....pierde alegerile!
    10 3
  • Impaduririle masive si mii de km de autostrada se puteau face si pana acum, au fost bani. Taxele pe janghine nu rezolva nimic, atata timp cat banii se duc spre alte "proiecte".
    10 2
  • Nestiutor
    Atata timp cat Franta Spania si Italia este plina de Diesel nu inteleg decizia asta. E posibil ca furnizorii de echipamente pentru Diesel capabil sa respecte noile norme de poluare, sa ceara prea multi bani si atunci astia care fac masini pentru saraci sa nu poata suporta cresterea de pret. Sa vedem cum va suporta piata cresterea de pret de la electrice. Viitorul se arata a fi foarte interesant.
    6 1
  • @dan_grc
    Daca arunci un ochi in cele mai nepoluate tari vei vedea o diferenta majora :)
    Olanda, Norvegia te rup cu taxele auto.
    https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/diesel-exhaust-and-cancer.html
    https://www.jato.com/co2-emissions-rise-to-highest-average-since-2014-as-the-shift-from-diesel-to-gasoline-continues/
    Ia vezi cum sta Norvegia, Olanda pe acolo, apoi uita-te cam cum sunt vazute electricele la ei :)
    1 6
  • Adevarul este caromanii au banii sa isi cumpere masini noi dar lor le plac modelele vintage, second hand.
    Pai cu ce drac sa iti cumperi masina nepoluanta noua cand tu deabia ai bani sa iti cumperi anvelope second-hand????
    Hai sa taxam tot saracii, .....halal gandire. Pai voi credeti ca ala cu o Dacie 1300 nu vrea sa conduca un Logan nou?
    4 2
  • @@dan_grc
    de crezi ca Olanda e printre cele mai nepoluate tari?
    Adevarul e cu totul altul. Cauta si alte surse. Datorita densitatii foarte mari a populatiei si a numarului mare de autovehicule la mia de locuitori Olanda e mult mai polua(n)ta decat Romania. Daca ne gandim si la chimizarea agriculturii lor foarte intensive atunci putem spune ca e iadul pe pamant, dar asta e alta discutie.
    Ce zici de Elvetia insa? Astia nu stau nici ei prost la taxe.
    6 0
  • @@@dan_grc
    Referirea o faceam la sectorul auto cand vorbeam de Olanda, Norvegia.

    Vezi ca tocmai ce s-a publicat un alt articol pe Automarket unde se mentioneaza ca Norvegia are 61% cota de piata la electrice.

    Bine, e destul de greu de imaginat cum e posibil ca intr-o tara din aia destul de afectata de ierni si frig, unde bateriile au de suferit de la temperaturi scazute, sa se intample din astea.
    Dar da, la ei se poate, dar ei sunt mai evoluati decat cei ce cumpara SH-uri diesel din Germania cu km dati inapoi si reparate in urma accidentelor.
    1 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru